[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xXutopiaXx

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 22:21

Ooh bizar dat ze dan ineens zo los in dr lijf is! Wel fijn :D En mooi dat jullie het eigenlijk zo snel oppakken al! Gelijk in de eerste les al beide kanten op 2 passen kunnen wijken :D

Haha ja best wel :') Wil ook graag zo'n springsingel voor 'm kopen :D

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 22:39

Dat is super fijn !:)
Gisteren voor eerst weer op pablo gezeten mag verlopig blijven stappen, Moet hem lang en laag gaan trainen waardoor hij ze achterhand mee moet nemen, :O vandaag deed die uit zich zelf al was echt happy :) * Hoop dat allemaal goed gaat komen met hem..

Afbeelding

Ja van slecht nieuws ik weet niet of ik opgelucht moet zijn of niet is zo Dubbbel..
aan de ene kant ben ik helemaal blij dat het gebeurd maar aan de andere kant zo bang,
zat er aan te Komen maarja. :(

Morgen ff met Natas bij praten :)

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 22:08

Vandaag was ik alleen en ging het wijken wel weer wat lastiger hoor ;-) Ene kant op pakt ze het al vrij aardig op, ze blijft natuurlijk nog niet geweldig recht, maar ze reageert wel op de druk en gaat er voor opzij.
De andere kant op zit ik duidelijk meer aan haar lijf en is ook mijn moeilijke kant. Ze zet m dan op een lopen en dan ben ik alles weer even kwijt… maargoed ;-)
Zondag hebben we voor het eerst een fotomeeting, ben benieuwd!

Joyce, fijn dat je er weer op kunt. Al met al klinkt het nog best snel!

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 22:25

Kreupelheid komt vanuit de rug, waardoor ik nu moet rechtrichten en lang en laag moet trainen, hij drukt ze rug vast door gedram van hem..

Heel moeilijk uit te leggen

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 23:00

Ohh dat klinkt zo bekend! Als ik 't moeilijk vind ga ik ook juist meer aan Tamme frutselen, waardoor ie 't nog minder snapt. Zo moeilijk om dat te doorbreken! Maar logisch dat het nu wat lastiger gaat, je hebt geen controle meer vanaf de grond. Leuk!! Fotomeeting! :D Ben benieuwd wat eruit gaat komen!

Hmm arme Pablo..
Was wel leuk je weer ff te zien!!! :D

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 19:50

Was het zeker Natas !:) even snel een x goed afspreken !:)

Hoop met pablo ooit helemaal goed komt !:)

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 12:11

Heb je er wel eens een masseur of chiropractor bij gehad? Als hij heel erg vast zit in de rug, kan het heeeeeel erg helpen om daar eens een keer echt aandacht aan te besteden. Niet 1x, maar een paar keer achter elkaar… Met alleen rijden krijg je iets wat ontzettend vast zit niet zomaar los, hoe goed je het ook probeert.
Soms zijn het gewoon echt knopen of scheve wervels wat je er niet uit kunt rijden maar wel uit kunt 'knijpen'.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 17:06

Al verschilende keren..
Ook nu weer gebeld..
Wordt gewoon moedeloos van dat paard.. en van sommige mensen ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen. Stil zetten heeft geen zin meer. Rij nu heel rustig en stappen

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 21:05

Ik heb er standaard minstens 2x per jaar eentje bij/.. Ik weet dat Chim ook een verleden heeft met heeeeel erg vast zitten in haar lijf en we zijn nu al een heel eind opweg om dat los te krijgen, maar dan zijn we wel 3 jaar verder voordat het echt fijn begint te worden. Haar broekspier zit nog wel redelijk vast, die ben ik nu met oefeningen ook aan het trainen. En ik doe iedere avond bij het op stal zitten rek en strek oefeningen met r. Vindt ze nog leuk ook en is heel goed voor het lijf!

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 22:02

ik doe 1x in jaar ziezo, en hadden pas gedaan Eind Augutus,..
Dus niet lang geleden en denk met uit glijden een rare pas gezet en steeds weg drukken van de zijn rug omdat hij zijn zin niet krijgt, Alhoewel ging vandaag super lekker lang teugeltje gereden in het bos.. ;) maar heb ook tiederman om nu.. krijg nu gezeik over, Allee buiten hoor ;)

Afbeelding
Hij eet zijn Kuil ook al niet lig nu van 3 dagen nog in de stal gooi er ook niks bij want als die toch niet eet, heeft weinig zin om elke x bij te gooien,
Wordt soms zo moedeloos van hem..

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 20:24

Het oude kuil er uithalen en er nieuwe in doen? Misschien zat er een verkeerde geur aan, dan eet de mijne t ook vast niet.. Maar voldoende ruwvoer is wel belangrijk nu voor ze…
tiederman kan ik de werking niet van, geen idee.

Vandaag een fotomeeting gehad. Ben heel benieuwd. Ze deed t best goed! was alleen niet echt te besturen :P
En onder zadel ging het niet… ze was zo heet en springerig dat ik geloof ik niet 1 normale pas heb gemaakt!

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 13:07

Benieuwd naar de foto's van Chim!

Dames, ik heb eventjes een dekenvraagje. Ik ga Figo deze winter zonder dekens laten staan. Hij is nu op en top gezond en glimt als een spiegel, zelfs ongepoetst en in wintervacht :) Uiteraard heeft hij de hele dag en nacht door beschikking over onbeperkt ruwvoer en krijgt hij een vitaminecomplex bijgevoederd. Afgelopen weekend was hij na het werken kleddernat (met dank aan de subtropische temperaturen), maar met een klein half uurtje uitstappen (ik ernaast en zadel eraf) was dat ook opgelost. Ik wil wel een goede zweetdeken aanschaffen om dat proces deze winter ook vlot te laten verlopen. Met welke zweetdeken/cooler hebben jullie goede ervaringen?

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 17:44

Ben benieuwd naar de foto's Geeske! :D

Ha! Eindelijk een keer een dekenvraag waar ik bij kan helpen. Ze worden meestal gekocht omdat ze gewoon 'in' zijn, maar ik heb echt hele goede ervaringen met de Eskadron Dralon. Na mijn les met Tamme heb ik hem opgedaan, Tamme in de trailer gezet (en hij was echt zeíknat, na de springles op de manege) en op de boerderij eruit gehaald (ritje van 30min) en de deken was nat aan de buitenkant, Tamme was droog :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 17:47

Als ie geen ruwvoer eet zou ik toch snel ingrijpen maar goed dat ben ik...

Ik zag al een foto op fb voorbij komen Geeske :D

Ik heb 3 verschillende zweetdekens haha, ben niet echt van een merk maar echte wollen doen het beter dan fleece :)

Nou dames, ik heb eindelijk mijn diploma echt op zak :D
Lekker gevierd dit weekend, (te) goed feestje gehad, heb er nog spierpijn van hahaha _O-

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 18:05

Spierpijn of hoofdpijn? ;)

Ik zag al een mooie foto, Geeske!

Joyce, ik zou toch ook ingrijpen hoor, als hij geen ruwvoer eet, lijkt er me toch iets goed mis. Wat ik ook niet snap: hier zeg je dat je stapritjes maakt, maar op FB lees ik over buitenritten in draf en galop. Met een paard dat niet lekker is, zou ik het toch echt helemaal rustig aan doen.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 19:21

Was van de week was geen land mee te bezijlen, bleef maar rennen, maar los gegooid..
nu met buitenrit als hij relex aan voelt ga ik stukje draven en vandaag voor eerst een galopje gedaan en ook dat deed hij relex,

En over Ruwvoer, hij is er zo kies keurig in... en Hooi was er niet alleen kuil, maar vandaag was hooi en gaf daar een beetje van en hij eet weer....
En andere is ook al klein beetje minder nu,
en staan ook nog hele dage op de wei zolang weer het toe laat, ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 19:31

In het gras zit totaal niets meer van voedingswaarde...
Voor de rest kan ik het alleen maar met Liesbeth eens zijn maar goed ik zie wel meer rare dingen voorbij komen af en toe...

Hahaha hoofdpijn had ik gisteren vooral Liesbeth, vandaag vooral errug veel spierpijn _O-

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 19:49

Gelukkig weet ik zelf hoe ik met me paardjes omgaat, En wat er is, en ook Contact met de dierenarts.
en ken me paard ook goed, ;)
En is nog een lange weg te gaan voor hij weer helemaal Gezond is .. Binnenkort laat ik hem weer Los maken, en ga ik lessen doen in rechtrichten..

Aaahh dat is niet fijn Jolijn!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 19:54

Wat heb je dan in godsnaam gedaan dat je spierpijn hebt?! :') Wel mooi dat je hem nu écht op zak hebt :D

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 20:12

Ik merk hier ook heel erg dat er niets meer in het gras zit. Ze eten veel kuil en hun hele stal leeg. Als ze het niet eten zit er toch iets niet goed. En als je hem lang en laag moet rijden zou ik niet met hulpteugels gaan klooien. Dan zet je hem juist vast in een bepaalde houding en heb je kans dat het alleen maar erger wordt. Goede lessen lijken mij een beter idee.

Jolijn, gefeliciteerd en succes met de spierpijn haha. Wel super leuk!

Geeske, ik ben benieuwd naar de foto's van je fotoshoot. En ik kan me voorstellen dat rijden bij zo'n shoot de eerste keren spannend is, zal vanzelf beter gaan!

Over zweetdekens kan ik weinig zeggen, ik heb er wel 2 maar die zijn merkloos gok ik haha. Zal deze winter moeten zien of ze na het rijden goed werken..

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 21:12

Zweetdekens ga ik ech 100% voor wol.. die zijn veel fijner in de winter en het paard droogt veel eerder (minder kans op verkoudheid). Ik heb in de winter wel altijd een deken MET hals, aangezien ze juist op de hals veel zweten en daar snel een verkoudheid oplopen… Maar qua merk heb ik geen advies, ik heb 'een blauwe'… en nog een paar maar die gebruik ik in de winter bijna niet, of als het heel erg koud is doe ik er 2 op en wacht ik tot ze droog is…
Ga komende winter wel scheren denk ik, maar twijfel nog wat…

Jolijn, E I N D E L I J K ! Fijn hoor!

iets met achterbeengebruik :P
Afbeelding

(en ja, je ziet het goed, dit is mijn paard IN het water….)

Maritelisab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 09:24

Over de dekens:
Ik heb inderdaad ook een wollen nu en dit werkt naar mijn idee beter dan een fleece.

Voor mij is vandaag D-Day.. Dierenarts komt weer tussen 11 en 12 langs voor (als het goed) de laatste peesscan. Ben erg benieuwd hoe het er nu uit ziet! Merk wel dat Jerez de rondjes zat wordt. Ik doe zo af en toe een zadel op, zodat hij er nog aan gewend blijft en voor de afwisseling. Hoe blij hij daar dan van wordt is haast zielig, want hij mocht natuurlijk nog niks anders dan alleen rondjes lopen.
Duimen jullie mee? En natuurlijk laat ik het hier gelijk weten als ik de uitslag heb :)

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 12:04

En en en?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 12:06

Supergave foto Geeske :D

Natasja: Ik heb ouderwets op de pooltafel staan dansen tot 4 uur ahahahaha :')
Maar met mijn heup gaat dat niet meer zonder slag of stoot zeg maar :o

Ben benieuwd naar Jerez!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 12:53

Afbeelding

Mijn springende poown <3