[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bedouin

Re: [HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 22:37

oh zasread wat n schatje!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 22:52

Mies leuk zo'n trotse foto *D alle recht om blij en trots te zijn ;)

Sanne Leuk zo'n show!Was er veel publiek?leuke reacties gehad?
En je kleine kanjer wordt groot :wow: :+:

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 22:56

weer lekker druk hier...

ellis: das balen zo'n afloop. maarre het is wel een contrastbeeld hoor: jullie lekker ingepakt te paard en op de achtergrond een strandgast in zwembroek. was het nou koud of warm?? haha

sanne: mooie pics! jij hebt je wel vermaakt

mies: trots? wie?? haha, gefeliciteerd hoor. als je haar maar goed zit he

martine: beterschap al lijkt de schade mee te vallen

sanne en mies: wanneer staat de lancering op de planning en kunnen we weer iets aparts verwachten? zullen wel mooie anekdotes tussen zitten verwacht ik...

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 00:17

Mies, super hoor jouw blije trotse cap-hoofd, erg leuke foto.

Sanne, ziet er goed uit, Vaidosa geeft inderdaad een prettig beeld zo. Wat zijn haar manen al lang! Bondosa lijkt de lol er allemaal minder van in te zien. Hoe waren de reacties uit het publiek? De sprong over het doek vind ik heel gaaf!

Ellis, jee, dat is nou met recht iets leuks wat in het water valt... gelukkig niks ernstigs aan de hand uiteindelijk, maar wel schrikken. De foto's "before" zijn leuk.

EGO:
AAN DE KANT, AAN DE KANT OP DIE ROZE WOLK!!
:D AfbeeldingIk moet er ook nog bijAfbeelding :D

Afbeelding

Afbeelding

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 07:28

@KARINAAAAA, wat goed!! *\o/*
Ik zit verdorie gewoon met een brok in mijn keel, jij zo te paard op de foto!!
Het is je zo gegund na al die ellende!
Veludo staat trouwens ook mooi op de foto.

@Sanne, mooi dat de show zo goed is gegaan.

@Mies, gefeliciterrd met je punten!

Vanmiddag reageer ik wel verder, ik ga naar mijn werk.
Lekker weer een ochtendje. :wave:

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 07:31

Moggel!

@ Karinna! Volgens mij zit jij op de grootste roze wolk hier in dit topic! Hahahah!

heikedeniseJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 07:31

Dames en heer ik reageer even heel kort en krachtig bij want loop alweer 6 pagina’s achter

Allereerst wil ik even benthe feliciteren want zag op hyves dat ze jarigs was geweest

Ook jellie wil ik alsnog van harte feliciteren

Ook ik vindt het leuk om te lezen wat iedereen voor voer geeft die van mij krijgt 3x per dag sportbrok en 2x kuil of hooi en savond nog wat lekkers.

Ilona – ik geloof vast en zeker dat heike een waanzinge maand heb gehad ben benieuwd hoe die het doet als die terug is.

Suus – de meeste paarden hebben echt last van de vliegen :j

Madelief – hij heeft me idd geen zeer gedaan het was echt een ongelukje en ja die zitten in een klein hoekje
Jij lekker weer met furia bezig voor de kar ben benieuwd naar je rijfoto’s want je portret foto’s waren echt gaaf
:9 heb al wat foto’s gezien echt prachtig

Sanne – ook jij heb je eigen weer lekker uitgeleefd met die prachtige foto’s

Laura – fijn dat de bosrit zo super ging heerlijk is dat he, en fijn om te lezen dat je vriend nu weer lekker zelf naar zijn werk kan

Eline – ook jij van harte gefeliciteerd

He peet fijn dat je er ook weer bent en super dat het zo lekker gaat met tjil je moet snel weer foto’s spammen hoor

Kelly – ziet er goed uit met hermansen ik reageer vanavond wel in jou topic

Cynthia – ook jou foto’s zien er weer super uit echt heerlijk zo over het strand

Anouk en frank – fijn dat het dolfijnendagje geslaagd was ik wil er ook nog een keer naartoe

Mies – jij lekker weer een stuk buiten wezen rijden heerlijk om al jullie verhalen te lezen

Danielle – ja super lees dat je poes bevallen is

Martine – jee wat een verhaal hoe voel je je nu

Laura – regaeer vanavond ook even op jou topic

Frank – ik weeg nu 65 en ben nog 7 kilo te zwaar dus reken maar uit ik heb 79 kilo gewogen :o dus dat kon echt niet

Anouk – wel weer lekker gereden met sam ondanks dat die nerveus en gestresed was

Cyrina – video ziet er goed uit zeg

Karina – een heerlijke veludo op de foto ziet er goed uit hoor

Sanne – super dat de show zo goed ging

En mies super je hebt je 190 gehaald en alweer 7 wp echt super

Rest reageer ik vanavond op 474

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 07:34

Aaaah gaaf Karina :):) Wat een heerlijk paard is hij ook zeg :~ Volgens mij is het echt een beheerst beestje! Het staat jullie beiden erg goed, jullie worden vast een leuke combi! Arme Ludo, balen dat er nog steeds geen verbetering in zit, wel prachtige foto's van hem! Suevo gaat dinsdag trouwens al verhuizen, het kwam een beetje onverwacht maar ik ga dus bij mijn vriendin op stal staan vlak bij Roosendaal. Ben je ook weer een beetje bij ;)

Ellis gedver wat een naar verhaal, gelukkig nog met een redelijk goede afloop! Mooie foto's van fifi weer!

Mies YAAAY jullie gaan goeeeed!! *\o/* Gefeliciteerd, lekker man! Jaaaa dan kunnen we samen rijden, misschien kan jij ons een beetje de weg wijzen dan want ik ken daar dus echt nog helemaal nix :P Ik kom dinsdag eind van de middag, ik ga eerst nog even met Lau een rondje pannehoef doen. Maar ben wel van plan daar nog eens naar toe terug te gaan om te rijden want een andere vriendin van mij staat er ook vlakbij dus het wordt zeker geen afscheidsrondje. Hehe stoere foto, lekker twee van die blije hoofden bij elkaar *D

Sanne gaaf hoor, wat een mooie foto's! Ziet er leuk uit! En het knapste paard van t topic is Suevo al O:) alleen jij bent niet meer van die mooie foto's bij mij komen maken dus nou heb ik nix te showen :P ;) Interessant om te lezen van dat reflexie-scherm, dat wist ik niet!

Angela leuk dat jij en Dyio zo lekker gaan samen, dan heb je iig een beetje afleiding.

Cynthia hopelijk is de koliek niet terug gekomen, hoe gaat t nu?

Sorry als ik iemand vergeten ben, maar moet nu echt naar mn werk anders kom ik te laat :Y) Heb niet zo goed geslapen want gisterenavond is mijn oma bijna gestikt, was heel erg eng en duurde bijna 10 minuten dus die was er bijna niet meer (ze wordt van t weekend 94). Er zat een heel groot stuk kip in haar luchtpijp en de heimlich greep werkte niet, dus zijn ze gaan reanimeren in de hoop dat het daarmee losschoot en gelukkig lukte dat na een tijdje. Ze is nu weer in orde maar wel veel pijn op de borst van het reanimeren, maar goeie goden wat zijn wij geschrokken, ben er nog naar van |(

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 08:18

Malin, gadver zeg. Kan me voorstellen dat je daar nog naar van bent. Is niet niks. Gelukkig is het allemaal goed afgelopen.

Karina, wat is Sol toch ontzettend leuk. Is je echt gegund. Mooie foto van Veludo ook.

Sanne, wat wordt Iggie een biggie zeg. Hij is al helemaal puppie af. En leuke foto's van de show.

Mies, gefeliciteerd zeg! Goed gedaan.

Moppielover, ook voor jou fijn dat je nu de roze wolk op mag :).

Ellis, jammer zeg van de buitenrit. Gelukkig is er niets ernstigs aan de hand. Mijn schoonmoeder wilde een paar jaar gelden ook leren paardrijden. Zij is toen met haar eerste galop er ook afgegaan. Heel voorzichtig is ze eraf gegleden, zag er echt niet ernstig uit. Uiteindelijk heeft ze 6 weken plat gelegen, omdat er dus wel net daardoor een wervel verkeerd was geschoten. Ook niet ernstig, maar wel heel pijnlijk. Dus die is ook nooit meer op een paard gestapt. Zo zie je mensen harde smakkerds maken en hebben ze niets. En als je zachtjes valt, kan je er wel ineens veel last van hebben. Wel leuke foto's van de rit.

Cyrina, filmpje ziet er goed uit. Lekker ontspannen.

Anouk, wat is Sam toch een lekker stress kippie zeg. Wel fijn dat je daarna nog lekker heb gereden.

Bedouin, wat grappig! De gastronoom bestaat inderdaad nog steeds. Kom er alleen niet vaak ;).

Gisteren weer lekker bij Sunnie geweest. Eerst hebben Deb en Elise even een koffie en een taartje bij mij gedaan. Nog voor mijn verjaardag en weer even bijkletsen. Daarna lekker naar stal. Eerst heeft Elise even op Sun gereden en daarna ben ik erop gegaan. Wat heerlijk weer om te rijden. Hij liep natuurlijk ook heerlijk, omdat ik hem zo over kon nemen. Maar geeft toch weer een goed gevoel. Elise heeft Xantha toen nog gereden en daarna even lekker buiten uitstappen. Halverwege liep Sun alleen kreupel ;( . Waarschijnlijk in een steentje gaan staan ofzo. Hoefsmid is zaterdag geweest en hij was weer helemaal netjes gekapt, maar misschien wel wat gevoeliger nu. Vanmiddag toch maar even kijken hoe het nu met zijn pootje is. Hij ging gisteren wel al weer hard galopperend de wei in, dus ik hoop dat het allemaal meevalt....arm ventje.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 09:26

Karinaaa wat goed!!!!!!

EWn wat een kanppe barokkies komen hier allemaal weer voorbij!!!

Bedankt voor de complimentjes voor het filmpje.
Alleen....ik zag later pas dat hij versneld afspeelt!!!! oliebol

Je moet het filmpje dus even in een rustiger tempo bedenken, want zulke snelle passe nmaken we nooit, hahaha

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 09:30

Cyrina schreef:
Inhoud basisbrok master;

ZETMEEL EN SUIKER 35 %!!!!!!!! Ik ken geen brok die zoveel suikers/ zetmeel heeft. Magnesium staat er niet op e4n calsium is heel hoog. En waar zijn alle sporenelementen die een paard nodig heeft??? En Koper, Jodium???

Ik zou dit zelf echt nooit kiezen, maar iederen zijn keus natuurlijk. Maar mocht je problemen krijgen als; paarden die te dik zijn/ moeilijk afvallen, veel drinken, vocht vasthouden, stijf worden ect, dan moet je oppassen, want deze verhoudingen kunnen heel makkelijk tot suikerziekete leiden.

Brok is zowiezo onnatuurlijk. Nou geeft het echt niet als ze een beetje krijgen. Mijn paarden krijgen max 1 schep verdeeld over de hele dag en nog een klein beetje musli en daar redden ze het prima op. Ik geef idd ook nog extra magnesium bij. Magnesium is geen enkel probleem om te voeren, goed juist aangezien het calsiumgehalte in voer vaak veel te hoog is en je dit dus moet compenseren. Daarnaast raken ze een overschot aan magnesium heel makkelijk kwijt, wordt niet toxisch ect.

uhm ,
hieronder een stukje van vancooten /masterbrok
mg is magnesium

Magnesium is een belangrijk element in de voeding van paarden.
Het speelt een cruciale rol voor de spieren, heeft effect op de energiehuishouding-en benutting, een paard heeft het iedere dag nodig.

Magnesium(Mg),Calcium(Ca) en Fosfor(P) zijn bouwstenen voor het skelet en door botvervanging tijdelijk in het bloed beschikbaar voor andere functies,als b.v. de energiehuishouding.Wordt er echter teveel uit de reserves geput, dan bevat het nieuwe bot minder mineralen dan voorheen en de mindere botkwaliteit is gevoeliger voor sportbelasting,b.v.bij de aanhechting van pezen.

Sterk bot bestaat uit 30 eenheden Ca,14 eenheden P,en 1 eenheid Mg.
Bij een tekort aan Ca hoeft er minder bot te worden aangesproken dan bij een tekort aan Mg.
Daarom moet een tekort aan Mg ten alle tijden worden voorkomen.

Van oudsher zit er Mg in ruwvoer en in krachtvoer.
Door onderzoek van bloedmonsters van de Geneeskundige Dienst, bleek 55% van de zieke paarden en 22% van de gezonde paarden onder de norm zat.
Bij onderzoek van ruwvoer voor paarden op 109 bedrijven bleek 46% van de monsters,wat betreft Mg ,onder de norm te zitten.Onderzoek van 130 bloedmonsters bij 26 bedrijven toonde 13% met een te lage waarde en 26% kwamen uit, net op de absolute minimumnorm en dus verwijderd van de optimumnorm.

Goede kwaliteit ruwvoer is dus belangrijk, met een juiste aanvulling vanuit het krachtvoer met een goed verhouding Ca en Mg .Een goed verhouding is 2-3 : 1

Zieke paarden ,die aan de diarree zijn of paarden die overmatig zweten zijn gevoeliger voor Mg tekort.Ook opname van zout zonder aandacht voor magnesium kunnen tekorten gaan vertonen omdat zouten worden geloosd via de urine en daarmee onvoldoende Mg wordt vastgehouden.

Kortom:Mg,Ca en P moet in goede verhouding worden gegeven.

Masters –en Equisanum paardenvoeders zijn goed uitgebalanceerd en voorzien van alle essentiele,mineralen, sporenelementen en vitaminen. Door een correcte samenstelling en de juiste mineralen en mineralenverhouding,dragen deze voeders bij aan een goede gezondheid voor paard en ponie.

Voor meer informatie en een goed voedingadvies:
Van Cooten Diervoeders te Lienden

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 09:48

hallo allemaal

met Dalvëira gaat het goed de koliek is niet meer terug gekomen :D we hebben geen idee waar het van geweest is :?

Anouk Dalvëira komt van Malveira een plaatsje in Portugal, maar gezien we met een R moesten beginnen heb ik er Dalvëira van gemaakt ;)

Nouvel waar sta jij dan? ook in noorwijkerhout? ik heb bij Bakker 10 jaar gestaan en is onze Champie daar geboren :D zonde dat het zo is afgelopen je strandrit, gaat verder alles goed met haar?
Laatst bijgewerkt door marialva op 31-08-09 09:58, in het totaal 1 keer bewerkt

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 09:51

Oef even uit mijn hoofd; Sanne leuke fotos! met vlag zoals afgesproken :D
Ellis, dat is schrikken zeg, maar een ongeluk zit echt in een klein hoekje, gelukkig bleek het allemaal mee te vallen!
Karina... wat een geweldige foto!! wat is hij al lekker bijgekomen zeg maar de hoofdfoto van Veludo is ook heel bijzonder *D
Chica, ga je verhuizen met Suevo? vertel... enne das niet mooi zeg met je oma, brrrr gelukkig is het redelijk afgelopen maar reanimatie kan aardige schade aan je ribben geven ;)
Cyrina je hebt een kanjer!!!! mbt het brok verhaal, ik ben jaren geleden gestopt met het geven van brok, Piropo werd daar ineens heel druk van, na doorheten direct gestopt vanwege de suikers, tijd op alleen granen gestaan en toen werd het direct beter ben sinds hij thuis staat weer langzaam over gegaan op een suikerarme muslie maar meer omdat ik gek werd van de kraaien die de granen uit de mest gingen halen.

Hier gaat alles goed, zijn bezig met de vliegende wissels maar daar wordt Piropo nogal 'rillerig' van hahaha hij kan het niet uitstaan als hij iets niet direct snapt dan wordt hij echt nijdig :D maar het zit er wel aan te komen hij vindt het gewoon moeilijk ;)

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 10:15

Mayke ik ken dat stuk, dat is een testuitlag van PAVO

Maar nergens op hun site staat de waarde van mg die ze in het voer hebben zitten!
En zolang je iets niet officieel er opzet .....

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 10:20

cloris schreef:
mbt het brok verhaal, ik ben jaren geleden gestopt met het geven van brok, Piropo werd daar ineens heel druk van, na doorheten direct gestopt vanwege de suikers, tijd op alleen granen gestaan en toen werd het direct beter ben sinds hij thuis staat weer langzaam over gegaan op een suikerarme muslie maar meer omdat ik gek werd van de kraaien die de granen uit de mest gingen halen.

In brok zitten suikers, maar ook in granen.
de suikers die in brok zitten, maar ook zetmeel, komen van granen.
ik geloof meer in de combinatie hooi/brok. Het droog kuil kan nl enorm veel suikers e/d bevatten.
suikers zijn zeker belangrijk voor de verbranding en de spieren.
en dan heb ik het niet over een suikerklontje :+

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 10:23

Cyrina schreef:
Mayke ik ken dat stuk, dat is een testuitlag van PAVO

Maar nergens op hun site staat de waarde van mg die ze in het voer hebben zitten!
En zolang je iets niet officieel er opzet .....

denk je nu echt, dat ze alles op de zakken zetten wat er allemaal in zit?

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 10:30

nombrado schreef:
cloris schreef:
mbt het brok verhaal, ik ben jaren geleden gestopt met het geven van brok, Piropo werd daar ineens heel druk van, na doorheten direct gestopt vanwege de suikers, tijd op alleen granen gestaan en toen werd het direct beter ben sinds hij thuis staat weer langzaam over gegaan op een suikerarme muslie maar meer omdat ik gek werd van de kraaien die de granen uit de mest gingen halen.

In brok zitten suikers, maar ook in granen.
de suikers die in brok zitten, maar ook zetmeel, komen van granen.
ik geloof meer in de combinatie hooi/brok. Het droog kuil kan nl enorm veel suikers e/d bevatten.
suikers zijn zeker belangrijk voor de verbranding en de spieren.
en dan heb ik het niet over een suikerklontje :+

Kan, het feit is echter wel dat de reactie werd veroorzaakt door de suikers in de brok en niet door de suikers in granen of musli. De combinatie brok-hooi werkt niet bij mijn paard, maar daarom is het ook heel belangrijk om per paard te kijken vind ik zelf, op papier kan het er dan mooi uitzien i.r.l. moet het ook kloppen ;)

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 10:32

Brok is echt een heel Nederlands ding, in België voert bijna niemand brok, wij geven meestal een granenmengeling of een muesli zoals jullie dat noemen.
Ik geef Licor en Yoshi, allebei sobere paarden, een mengeling die extra laag is in eiwitten en suikers. Mijten Quatro. Echt super voer, al weet ik niet of het in Nederland ook te koop is (http://www.mijten.be). Mijn mannen doen het er in ieder geval super op.

Citaat:
Ruw eiwit
10,5 %

Ruw vet
5,5 %

Ruwe as
6,5 %

Ruwe celstof
12,0 %

Bevat tevens naast alle mineralen ook zink, koper, jodium, mangaan, ijzer, enz.

Vitamine A
15.000 IE/kg

Vitamine D3
3.000 IE/kg

Vitamine E
250 mg/kg

Vitamine K3
0,5 mg/kg

Vitamine C
15 mg/kg

Vitamine B1
1 mg/kg

Vitamine B2
4,5 mg/kg

Vitamine B3
10 mg/kg

Vitamine B6
2 mg/kg

Vitamine B12
0,1 mg/kg

Vitamine PP
20 mg/kg

Biotine
0,12 mg/kg

Choline
425mg/kg

Karina, wat een kanjers heb je toch! Beide Portugezen zien er super uit :j

Malin, wat erg van je grootmoeder! Dat zal wel schrikken geweest zijn :(:)

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 10:34

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 10:45

Ik kreeg vroeger bij V.d Pigge in Haarlem al Magnesium advies voor mijn paarden en honden, heb het eigenlijk altijd erbij gehouden en altijd bloedonderzoek laten doen of de magnesiumwaardes okej waren (bij de paarden)
Lobke; ik houd ook helemaal niet van brok wat dat betreft, maar goed hondenbrokken voer ik ook niet aan mijn honden :+

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 11:04

Gabriella: Ik denk dat er zo ongeveer 40 man was. Door de regen waren er heel veel thuis gebleven. Die hadden 's ochtends al een wedstrijd gereden en toen al nat geregend. De organisator zei dat dit de slechtste opkomst in jaren was.

Karina: Ik ben zeer trots op Dosie haar manen, helaas groeit haar voorpluk inmiddels niet meer mee.
Heb publiek vond het geweldig. Na afloop zijn er heel veel mensen bij ons langs gekomen om te vertellen hoe mooi ze het vonden en hoe leuk het was om naar te kijken.
:wow: Wat is Garisol ontzettend mooi geworden!!! Echt super opgeknapt!! En dat zadel staat hem goed :~ En jij erop nog beter ;)

Frank: De opening vind plaats wanneer jullie op pagina 500 zijn aan belandt ;)

Malin: Wat lees ik nou, ook Suevo verhuizen? Staat hij dan dichterbij?
:(:) Zo! Dat is even schrikken! Gelukkig is het goed gegaan.

Anita: Leuk he :D Je ziet hem steeds meer paard worden *D
Fijn dat het rijden zo goed ging op Sun. Des te vervelender dat hij met uitstappen niet helemaal zuiver liep :(:) Hopelijk valt het mee.

Ik heb Iggie net weer een overdosis aan aandacht gegeven := Hij is zo knuffelig de laatste dagen. Dus wie ben ik om dan niet mee te doen O:)
Verder heb ik gezellig met Emilio gespeelt. Echt heel grappig, want als ik weg ren komt hij achter me aan gescheurt en als ik mijn handen in de lucht gooi gaat hij steigeren :=

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 11:32

Peet: Gelukkig, je hebt je weer gemeld!! Fijn te horen dat het goed met je gaat :D !

Martine: Een groot compliment gehad over Darius :D . En nu al kopers ;) . Nou dat gaat al goed haha! En je auto straks weer gemaakt, fijn!

Ik zie een hoop nieuwe topics tussendoor, zal daar ook nog even naar kijken :D ! Iig al mooie "voorproefjes" gezien van Madelief en Kell hun topic!

Madelief: Ai, even schrikken dus. Gelukkig toch wel weer goed af kunnen sluiten! Soms weet je niet eens waar ze van schrikken he? Ben wel benieuwd naar Furia in actie voor de kar hihih! :D

Laura: Oh oh.. nog geen goed nieuws van de oogarts voor je vriend... Ik hoop dat het niets ernstigs is! :(:) Eng hoor, iets mis met je ogen.

Cynt: Wat een super foto's van jou en Marialva!! Leuk hoor, zo op het strand :D !

Anouk: Heerlijk dagje dolfinarium lees ik :D ! Wat leuk zeg, mooi weer ook!

Mies: Zo dan! Die Shannie krijgt er zin in!!! :D Wat een wijffie he?! :+ :D . Nou... autsj.... nog even de grond van dichtbij bekeken, lekker dan.. :(:)

Ik zie dat er ook nog jarigen zijn (geweest). Nog van harte gefeliciteerd!! *\o/*

Malin: De verhuizing van Dink goed verlopen! Toppie... echt lekker dat hij nu weer zo dichtbij is :D ! Jeetje, lees nu net van je oma.......... Schrikken zeg... snap dat je er ontdaan van bent :(:)

Cyrina: Zooo he.... die Canta :~ Ik weet nog heel goed dat ik bij je kwam, al bijna een jaar terug. Zelfs toen was hij nog heel anders zoals ik hem nú zie. Wat is hij opgeknapt :D ! Snap dat je trots bent. Het geeft een heel ontspannen beeld, je zit er keurig op!

Karina: Gave foto van Veludo :~ Die is ook zo knap.... zo spijtig dat hij niet okee is voor het "werk" . Hij heeft een koppie om van te smelten! En ik las over een hele brave Sol! :D *Ziet nu 2 hele kicke foto's van Sol* :D Meid, het is je zo gegund. Wat staat dat bruine op hem ook poepie sjiek!!! Hij is gaaf!

Mies again! Superrrrrrrrrrr, van je wedstrijd :D !! Ohh.. meis, jullie vliegen zo wel door de B heen he! :D Echt super goed, terecht dat je trots bent :D !! *ziet de foto* Aaaaaaaaaaaaah :+: How sweet?!

Sanne: Fijn zeg, dat je show zo goed ging :D . Knappe dosie!! Toch haar best nog gedaan! En van dat lint, oepsie.. niet meer dosie op stal zetten zonder toezicht dus haha ;) . Fotoo's!
Jaa, en mijn foto's kan ik niet plaatsen ;( . Kan alleen nog op i-net op mn werk, de pc thuis is gechrast... :( . *ziet inmiddels de foto's :D * Waaaauw, ziet er super gaaf uit. Mooi stel jullie met zn 3e!! En Dosie doet het goed hoor. Die springfoto, gaaaf hoor!

Ellis: Ojee.. dat was schrikken :oo . Maar gelukkig niks ernstigs... Bah, voor je het weet heb je wat.. niet zo leuk idee. Gelukkig daarvoor nog wel leuk gehad, dat is te zien aan de mooie plaatjes! :D

Cloris: Gaaf, vliegende wissels trainen :D . Start je eigenlijk nog wedstrijden, of zit daar nu even een stop op? Wel fijn dat jullie al zo'n niveau hebben bereikt *D . Knappe Piropo!

Zooo, hehe... bijgelezen... :o . Wat een lappen tekst ook haha! Bijna de nieuwe opening, spannend :# .

Gisteren nog heerlijk op Chico gereden. Hij doet het zo fijn. Echt die galop wordt ook super, hij zit als een huis!! Vanavond waarschijnlijk kort buitenritje :) !

En ik woon voor 2 weken op mezelf :P . Ik pas op iemands huis, met 4 hele brutale katten haha! :D Erg leuk. Net mn 1e nacht alleen gehad, viel super mee, best leuk eigenlijk :D !

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 12:19

Karina, hier staan ze met regen ook altijd buiten hoor. Als er een erg felle zon is staan ze in het schuilhok.. Wauwa, knappe Veludo!!
Zilfstar, het heeft bij Goya en mij een half jaar geduurd. Goya was erg in zichzelf gekeerd toen ik hem kocht. Heb hem een aantal maanden ergens anders
gestald, hij kon toen nog niet thuis staan. Dit ongeveer 2 maanden. Hij was wat kopschuw en na ongeveer een half jaar mocht ik zijn hoofd aaien.
maar met de jaren is die band echt super sterk geworden, nu sterker dan anders..
Martine, jeetje, dat is schrikken! Hoe gaat het nu met je?
Malin, heerlijk dat Dinkey nu dichtbij staat en ze het leuk met elkaar kunnen vinden!
Cynthia, wauw, wat een mooie paarden heb je toch staan! Hoog kwijlgehalte hihi
Sanne, fijn dat de show goed ging! Leuke fotos ooK!
Mies, gefeliciteerd met je 3e prijs!
El, oh, dat is schrikken geweest! Mooie plaatjes weer, ben jaloers hihi

Was me me weekje wel.. vorig weekend één van onze vaste gasten plots overleden, was nog niet eens 60, van de week de moeder van mijn baas overleden (deze was al ziek en op, 92) en woensdag één van onze collega-horeca bedrijven, de eigenaar. Ook plotseling, 47.
Nou, gister het café van mijn oma afgebrand, moest mijn vader er 's nachts in ene heen, de politie belde hem uit bed..
Nou, ik heb gelukkig een extra dagje vrij vanwege de begravenis dus dat is ook wel even lekker

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 12:34

marialva schreef:
Anouk Dalvëira komt van Malveira een plaatsje in Portugal, maar gezien we met een R moesten beginnen heb ik er Dalvëira van gemaakt ;)

Deze snap ik niet, leg eens uit? :o?

zasread schreef:
en nog even het allerknapste paard hier uit het topic (A)

Ahum..... dat kan niet, want dat is de mijne al. :P

Marielle -> Ik hoop voor je dat je vandaag langs je eigen VA kunt met Flan!

Sanne -> Je hebt lekker geoefend met je reflectiescherm zo te lezen!
Foto's zijn weer mooi geworden!
Die blackfoto van Bo is ook errug mooi, die van Cascabel vind ik minder, de ondergrond stoort me.
Jullie proef ziet er erg leuk uit zo op de foto's!
Hoe waren de reactie langs de kant?

Laura -> Bosritje was goed geslaagd! *D

Karina -> Jouw opmerking naar Moll; Sinds Hyves zijn Tam-Tam's overbodig.....
Dat heb ik vorige week ook ondervonden ja!
Je moet echt oppassen met wat je op je Hyves zet en met name HOE je het erop zet!
Oeps! Een springpaard gekocht! Hahaha! :D
Zal je man leuk vinden, foktechnisch gezien dan! :P
Mooie foto van Veludo! Volgens mij genoot ie ervan dat je zo met hem bezig was!
Het hoofdstel staat hem prachtig!
En een hele brave Girasol las ik. Lekker, hoor!
Whaaaah! Wat zie ik nu? Heb je de stap genomen om erop te gaan?
Wat istie braaf! Echt top!

Wanda -> 700-750 kilo is wel heel erg zwaar, hoor!
Een barokke fries komt ongeveer op zo'n 650 kilo.
Wil je het zeker weten dan kan je ook de Paardenweegschaal laten komen.
Kost niet zoveel, ongeveer 9 euro per paard, afhankelijk van hoeveel mensen hun paard willen laten wegen.
Rintske doet dat ook met haar hoofd als ik erg boos op haar ben.
Ik heb haar nooit moedwillig een tik op haar hoofd gegeven, behalve een paar keer uit reactie als ze mij beet.
Ik denk dat het ook gewoon een reactie is op jouw lichaamshouding en uitdrukking op dat moment.
Je maakt je immers groot en gaat voor hem staan en je drukt imponerend gedrag uit.
Kijk maar eens naar paarden in de natuur die met elkaar concureren, daar zie je dat ook terug.

Petra -> Héééééé! Leuk je weer te zien hier!
Gaat ie lekker?

Madelief -> Weer een hele mooie fotoreportage heb je laten maken!
Wat een lekker ding is Fuur ook! Die billen! :9

Cynthia -> Gave foto's van het strandritje!
229 euro voor een sjabrak??? 8)7 In geen 229 jaar! Hahaha!
Die blik van Marialva naar Xaquira... :+: die zit haar wel zitten! :D
Ohoh, Dalvëira gaskoliek! Wat een naar gezicht is dat dan hè?
Rintske heeft het vorig jaar gehad, je voelt je zo hulpeloos dan..... ;(
Hopelijk gaat het nu weer goed met je meisje!

Malin -> Is de verhuizing van Dink goed gegaan?
*ja dus, hihi*
Ojee, je oma bijna gestikt.....
Was je erbij? Lijkt me echt een heel naar gezicht!

Laura -> Idd leuk dekje heb je gekocht!
Ben wel benieuwd hoe die op Hicapie staat! :j
*ziet net je topic met foto's* Staat gaaf!
Leuke foto's weer!

Danielle -> Ook hier gefeliciteerd met de kittens!

Angela -> 3 maanden geleden al weer..... wat gaat de tijd toch snel zeg. :(:)

Martine -> Ojee, is dat schrikken!
Hoe gaat het nu met je hoofd en met Flavio?
Waarom zou Flavio je expres willen trappen? (vraag ik me af)

Branka -> Sjee, daar wil je toch niet aan denken dat er een pyromaan aan de gang is bij jullie in de buurt.....

Cyrina -> Zie Cantaor toch eens onwijs z'n best doen zeg! Gaaf hoor!

Michelle -> Weer een superwedstrijd gereden! Gefeliciteerd!
Hihi, die foto; hoe trots kun je zijn? :P

Ellis -> Wat vervelend dat het leuke strandritje uitliep op een ongelukje.
Gelukkig niet al te ernstig!

Zow, weer heel wat pagina's bijgereageerd.
Ik heb het even druk gehad met van alles en nog wat. ;)

Donderdag de oppas op 5 kids, lekker druk dus.

Vrijdag Jorick weer opgehaald uit Groningen, hij was helemaal kapot van de kampdagen.
We waren rond half 5 thuis, hij is op de bank tv gaan kijken en lag binnen een mum van tijd te slapen.
Voor het eten maar even wakker gemaakt, maar na een paar patatjes zakte hij helemaal in, begon te huilen, gewoon van oververmoeidheid.
Dus maar lekker laten douchen en naar bed laten gaan.

Ik ben naar stal gegaan en besloot om even met Rintske te spelen met de bal in de binnenbak.
Dat had ze idd wel nodig want ze stikte van de energie.
Woensdag en donderdag had ik niks met haar gedaan.
Ze zag mij aan komen lopen met de bal en begon meteen te springen en gek te doen van enthousiasme, haha! :D
Ik hoefde maar weinig te doen, alleen al de bal voor me uitrollen was al genoeg.
Ze was als een malle idioot aan het rennen en gek doen.
Ik ben maar niet al te lang doorgegaan, want zaterdag had ik les en ik was bang dat ze anders bijna niet meer kon lopen van de spierpijn zo maf als ze deed.

Idd had ze zaterdag spierpijn, Beda zag meteen dat ze heel kort liep achter, met name haar r.achterbeen. (zwakke been)
Na wat oefeningen en overgangen verbeterde het en liep ze al weer een stuk ruimer.
Ik mag nog concequenter worden wat werken betreft met Rintske, haar luie leventje is over, in de bak = aan het werk! ~~}>

Zaterdag waren mijn ouders 40 jaar getrouwd.
Ze wilden het eerst niet vieren vanwege het kleintje van mijn broer.
Dat maakt het natuurlijk een stuk moeilijker om dan een dagje weg te gaan of uit eten te gaan.
Dus hebben mijn broer en zus en ik een diner samen gesteld waarbij we elk wat maakten en mee zouden nemen naar mijn ouders toe.
We hadden hun verteld dat ze om 17.00 thuis moesten zijn.
Voor die tijd hebben we met de kinderen de tuin en de huiskamer versierd met slingers en balonnen.
Het was zeer geslaagd, we hebben heerlijk gegeten en gezellig aangezeten met ons allen.

Zondag lekker uitgeslapen, toen naar de paarden toe en 's middags weer een feestje, de verjaardag van ons buurjongetje.
Zijn vader had gereserveerd bij het Karting/Bowlingcentrum bij ons.
Daar hebben we eerst een uur gebowld, toen gourmetten en daarna nog een uurtje bowlen.
Weer een hele leuke avond gehad!

En vanmorgen afscheid genomen van Jorick die naar Groningen vertrok.
Hij liep zo de bus in zonder kus of knuffel, dus die vroeg ik dan maar bij de bus.
Hij moest grinniken, want ja, grote stoere jongens knuffelen en zoenen niet meer, hè?
Maar ik kreeg gelukkig toch nog een knuffel van hem. :+
Toen hem uitgezwaaid en weer naar binnen, Suus was inmiddels gearriveerd.
De week is weer begonnen.....
Omstreeks half 10 ontving ik een sms-je van m'n sproetenkoning dat hij in Groningen was aangekomen.
Hopelijk spreek ik hem vanavond nog even via de MSN.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 13:17

Jorick dus weer naar Groningen... Jaa, kleine jongens worden groot, gaat nu wel ineens heel hard, of niet?

Rintske weer lekker bezig gezet aan het werk. Geen lang leve de lol meer haha! En ook nog een huwelijksfeest.. Die had ik ook van me opa en oma, de zijn 60 jaar getrouwd!!! Wat een tijd he? Was bij ons ook erg gezellig! :D

Suus: Ai, wat een week := . Klinkt niet echt prettig nee :n .