[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzinnig

Re: [HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:50

Heb hier ook nog een heel mooi bruin zadel te koop voor een zeer aantrekkelijke prijs ;)
Donderdag ga ik eerste puppy cursus lesje met Gimly doen. Ben benieuwd hoe het gaat

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:11

wanneer pagina 490 bereikt is krijgen jullie een praat verbod totdat sanne en ik klaar zijn :P

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:16

Hahahaha dus dan hebben we nog maar 16 pagina's :P. Dat valt nog best wel mee... Moet er nog veel gedaan worden aan de opening dan? Hij moet wel heel mooi worden ;).

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:48

Robijntjah schreef:
Welke maten heeft je zadel? :oo

Een 17,5 inch en boommaat 2.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 22:27

ik heb vroeger wel is mee gepraat maar zou dat nu weer mogen (a) ben nog steeds Barokke freak :P

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 22:31

Amanda -> Jaaaa, heb er onwijs veel zin in om naar de sneeuw te gaan!
Lekker een weekje er tussenuit, samen met onze kids en vrienden met kids.
Bij een schimmel, vooral als ie vrijwel wit is, vind ik een bruin hoofdstel en zadel toch wel errug mooi staan, hoor!

Michelle -> Hahaha! Jullie kunnen ons ook allemaal een tijdelijke ban op laten leggen zodat we niet meer op Bokt kunnen komen tot het nieuwe topic klaar is!
Schiet het al wat op?

Vanavond Rints weer even gelongeerd, en Marieke heeft mij laten zien hoe ik Rints van hand kan laten veranderen zonder dat ze eerst moet halthouden en naar me toe moet komen.
Nu nog samen oefenen daarin! ;)
Ik was denk ik even te fanatiek, Rints liep zo goed dat ik iets te lang door ben gegaan en ze op het laatst toch weer ging trekken met haar been.
Hopelijk gaat het morgen beter en heb ik het niet overbelast.....

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 22:36

Mies_Apollo schreef:
wanneer pagina 490 bereikt is krijgen jullie een praat verbod totdat sanne en ik klaar zijn :P

:D dat word met zijn allen :x Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 22:48

_Saida_ leg uit hoe doe je dat van hand verandere aan de longe zonder te stoppen *D
en lekker op vakantie naar de sneeuw waar gaan jullie heen en waneer gaan jullie *D
Mies_Apollo hier een praat verbod _O- dat gaat moeilijk worden we doen ons best *D
ben benieuwd.
amanda89 het is alle bij wel erg mooi hoor succes met het keizen.
peet fijn dat het beter gaat met amico doehem een knuf geven :+:
ben vanmiddag lekker even bij djemo geweest :+:
lekker gepoest en aan de longe gehad ging harstikke goed *D
maar de grond was best redelijk hard galop heb ik dus ook echt niet gedaan hoor dat vondt ik veelste eng hij moet me maar onderuit glijden ,maar djemo heeft lekker zijn spieren weer los .
woensdag avond lekker weer lessen zo zin in .
vanond lekker arretjes cake gemaakt mmmm dat is zo lekker :#
want morgen ben ik jarig dus ff druk druk geweest.
iedereen nog een hele fijne avond toegewens .

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 22:49

met zo'n dag als vandaag is het deze week al voormekaar.... wow 4 pagina's te lezen. maar wel enkele mooie fototopics gezien van jolijn, madelief en ilona.
verder reageer ik niet, was een lange werkdag van 5.00 tot 20.00u dus ga zo plat.
callista heeft m'n zadel vrijdag gepost maar tnt is schijnbaar niet zo snel.... nog niks gezien. maar tis in NL in elk geval.

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 23:04

Hoi,

Sorry... :o ik heb de laatste tijd niet veel gepost.....
Wel al jullie foto's bekeken! Ik heb het op dit moment best druk met opleiding, nieuwe baan, paarden.

Hoewel ik meer van het Portugese paard ben, vind ik het heel interessant en leerzaam, dat PRE/Andalusiër verhaal.
Voor de Lusitano mensen; in de 'Bit' van februari staat een heel artikel over de Lusitano.

Nouvel: Waauw, wat een prachtig(e) hoofd( foto's ). Echt genieten die foto's. Ik heb ook een reactie geplaatst in het topic.

Borderjay: Vervelend zeg, van dat halster. Zijn er niet nog meer exemplaren te vinden op internet?

Robijntjah: Jaaa lichtbruin *D Ik heb inmiddels ook mijn bruine zadel!

Dinkeygirl: Fijn dat je zo lekker hebt gereden zonder zadel. ( Zie hieronder voor reactie mbt tot castratie, Urbino is ook over de lies gecastreerd. Blij te horen dat bij jou alles goed verlopen is. Ik vond het toch wel heel erg spannend vandaag, moet ik zeggen ).

Just_Kiki; oei, vallen is nooit zo goed. Sterkte ermee! Gelukkig was je baas en instructeur wel tevreden over je rijden haha. Een geluk bij een ongeluk.

Idra: beterschap

_Saida_: veel plezier alvast, op skivakantie! Waar ga je naartoe?

Madelief88; heel leuk, Furia weer. Gave foto's. Hij heeft echt veel body gekregen als je hem vergelijkt met hoe hij er op de eerste foto's uit zag.

Machonito: Succes met Jesse, volgens mij komt bij kleine kindjes zo veel meer bij kijken dan je eigenlijk zou verwachten als je er zelf geen ervaring mee hebt. Wel leuk allemaal natuurlijk!

Prinslover: Leuk om weer foto's te zien! Ik heb ook gereageerd in je topic.

Amanda89: Ook ik ben een bruin favoriet. Haha, zo meteen kunnen van dit topic ook een in het bruin rijdend-topic maken.

Evdpanne: grappig he, zo'n opname. Ik ben ook eens wezen kijken bij een programma ( wat inmiddels niet meer bestaat ) waar mijn oom aan me deed. Het is heel anders dan op tv, he.

Het was vandaag een spannende dag. Vanmorgen om 9 uur is Urbino gecastreerd in de kliniek. Gelukkig is het allemaal heel goed verlopen. We zijn meteen naar hem toe gegaan straks. Hij lag in stal en was nog erg suf. Ik ben bij hem gaan zitten en na ongeveer 10 minuten stond hij op. Hij mocht een beetje kuil hebben en hier is hij aan begonnen gelukkig!
Als het allemaal goed is, mag hij morgen weer mee naar huis. Ik ben blij als hij weer thuis is. Ik denk hij zelf ook.
Hoop dat het verder allemaal goed gaat. Over een tijdje kan hij dan ook naast alle andere paarden in de wei staan. Dat lijkt me wel erg fijn voor hem ;)

Na al die zadelverhalen; ik heb mijn zadel ook inmiddels! Het is de Euroriding Diamant in London kleur geworden. Staat hem goed. Zodra Urbino en ik weer kunnen beginnen, zal ik eens foto's laten maken.

baronnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 23:52

Hoi allemaal,

Ik zou me even voorstellen:D Ben Raquel de verzorgster van Baron en Machonito.. (waar ik erg trots op ben _O- )
Ik kreeg steeds foutmelding maar ik kan er nu gelukkig op..

Ik moet volgens mij nog even bijlezen, haha !

Gr. Raquel

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 00:35

welkom raguel leuk dat je baron verzorgt mooi beestje

he marielle alvast van harte ben ik de eerste die je feliciteerd veel plezier morgen en de cake zal heerlijk smaken he hihihihi

liefs en geniet van je dag

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 08:54

Marielle -> *\o/* GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG! *\o/*
Ik kan het nog niet echt uitleggen hoe je dat moet doen, ik moet eerst zelf maar eens gaan oefenen. ;)
We gaan over 2 weken naar Tsjechië op wintersport met een groep van 20 mensen; volwassenen en kinderen.

Frank -> Spannend! Maak je wel foto's van je nieuwe zadel?

Nishada -> Gelukkig dat alles goed is gegaan met Urbino!
Nu goed genezen, en dan kan hij lekker met vriendjes en vriendinnetjes de wei op straks!

Raquel -> Welkom hier! :+
Je treft het maar met zulke leuke paardjes en zulke aardige eigenaren! ;)

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 09:16

Marielle *\o/* GEFELICITEERD *\o/*

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 09:40

Marielle - GEFELICITEERD

Esther - ja ben benieuwd hoe we het nu gaan doen op wedstrijd,
ik heb gezegt dat ik 2 punten horger wil scoren dan de vorige keer dus ben benieuwd

Mies - dus dan krijgen we een verbod opgelegt haha volgens mij wordt de opening echt gaaf,
hoe gaat het met shannon en encanto

Saida - hoe kan je van hand veranderen met een longeerlijn,
met een dubbele snap ik het nog haha,
Ik zie hierboven dat je zelf ook nog ff moet oefenen ;)

Frank - jij maak wel lange dagen he, als je zadel er is willen we wel foto's hoor :P

Nishada - gelukkig is alles goed verlopen, hopelijk mag je hem dalijk mee naar huis nemen

Raquel - welkom hier, en wees maar trots dat je zulke mooie paarden mag verzorgen

gisteren heike gereden en de eerste 20 min was die met toch heet, ik stapte op en hij galopeerde gelijk weg er was geen ontspanning in te krijgen gelukkig deed die het daarna weer super toen was die ontspannen en nagefelijk :D

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 09:46

Marielle gefeliciteerd met je verjaardag.
Raquel Welkom
Saida ik hoop dat je een leuke vakantie hebt straks.

Ik ben beniewd naar alle bruine zadels waar hier over gepraat wordt.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 10:36

Sjaad schreef:
Hoewel ik meer van het Portugese paard ben, vind ik het heel interessant en leerzaam, dat PRE/Andalusiër verhaal.
Voor de Lusitano mensen; in de 'Bit' van februari staat een heel artikel over de Lusitano.

Ik heb het artikel ook gelezen en ik was niet zo blij met de visie van de man :n Hij wilde naar Lusitano's fokken van 1.70m. Als dat gebeurt ben ik bang dat er van het hele barokke plaatje niks meer over blijft, ik heb al eens een foto gezien van een lusitano van 1.70m en dat was net een hannoveraan.. Verder ben ik van mening dat je een ras in z'n waarde moet laten. De spreker in het artikel vond de draf van de Lusitano's verschrikkelijk, nou ik vind het prachtig! Het is dan wel geen benenzwaaier, maar ook de gangen van de Lusitano's hebben hun charme!
(geen aanval op jou hoor Nishada ;) ik wilde gewoon even mijn mening kwijt, want ik was een beetje ontzet na het lezen van het artikel)

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 12:21

van harte meid staat de thee al klaar hihhihih

Melvinnek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 12:37

@Marielle, gefeliciteerd
als ik wat beter voelde en of dichter bij woonde, kwam ik langs!
@ rest, ik ga maar weer mijn bedje in, zweet zweet
:( :(:) ;(

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 13:04

amanda89 @ ik zeg zwart :))
djemo @ gefeli! , hoe oud? :))

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 13:08

Zasread; Nee, ik was ook niet positief over het artikel. Ze kunnen zich beter bij hun eigen paarden houden in plaats van de Lusitano ook net zo door te fokken als dat ze met o.a. de WPN'ers hebben gedaan. Laat de Lusitano maar zoals hij nu is, klein, sterk en barok.

Marielle: Gefeliciteerd!

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 14:30

Ik had ook zo mijn bedenkingen over het artikel, het leek wel een opsomming van lusitano-eigenschappen die nog even geelimineerd moesten worden om van de Lusitano een volwaardig dressuurpaard te maken :( .

Fijn dat castratie van Urbino goed verlopen lijkt te zijn. Veludo is ook over de lies gedaan maar heeft toen thuis toch alsnog een giga-zwelling gekregen.

Marielle alvast gefeliciteerd!

Raquel welkom, ik ben Barón z'n vroegere baasje en hou nog steeds vrrrrreselijk veel van hem! Ook veel van hem geleerd, je wilt niet weten hoe ie was toen hij net in NL was... maar dat verhaal ken je vast al.

Frank lekker dat je zadel er aan komt! De mijne ook van de week, op mijn vorige Startrekk(dressuur) moest ik lang wachten maar ik heb dit keer eens geluk dat Callista tegelijk met die van jou wat "voorraad" had besteld.

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 14:36

Hallo daar ben ik weer :D

Ik zie dat eindelijk Raquel erbij gekomen is *\o/*
Ja ze is een toppertje voor Baron :o
ze was nog een klein meisje toen ik aan haar vroeg of ze Machonito wilde verzorgen en verleden jaar mocht ze Baron erbij doen en erop rijden.
Nou ze was helemaal in haar element :D
aantal kinderen waren jaloers en probeerde haar tepesten en rare dingen tegen mij tezeggen van ze heeft dit gedaan of dat.
maar daar trapte ik niet in.
ik wist hoe ze was en dat de andere pestkoppen jaloers waren.
maar Raquel trekt er niks van aan en komt gewoon 100% voor Baron en Machonito :D
Zo een meid als zij is moeilijk tevinden :o

@ Raquel Woensdag heb je weer les en Annick ook met Flip.
Annick moet ook maar aanmelden met haar kanjer van een spanjaard :P

Zo vandaag bij de arts geweest voor mijn buikwond.
alles zag er goed en netjes uit :D

Ik mag nu rustig opbouwen met sporten en zelfs paard rijden *\o/*
Baron hou je schap we gaan weer heerlijk rijden joepiieieieieieieieie *\o/* *\o/* *\o/* :):) :#
Ik begin maar eerst met uitstappen om mijn spieren weer op orde tebrengen :o :P

Marielle gefeliciteerd *\o/*

Sjaad: Ja er komt veel bij kijken maar ik heb er geen moeite mee :D
het is een heerlijk en gemakkelijk mannetje.
vannochtend werd hij pas om 8.00 wakker :D
helenacht heeft ie door geslapen normaal word ie rond 6.00 wakker maar nu heerlijk :D

Saida: Kunnen we niet ruilen jij hier op Jesse passen en ik naar Tsjechië :P :+

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 14:39

Marielle, gefeliciteerd!!

Heikedenise; van hand veranderen zonder te stoppen met longeren kun je als je aan de dubbele longe werkt, je kan namelijk dan gewoon de andere kant opsturen.

Ik heb het artikel nog niet gelezen van BIT, maar geloof ook niet dat ik dat wil. WAAROM, willen mensen een ras veranderen aan modetrends??? Juist de Iberische rassen zijn zo mooi behouden, als je daar in gaat lopen kl*oten verpest je naast het ras, ook nog eens een stukje geschiedenis. En als je een paard als de Lusitano niet ziet zitten, koop je toch gewoon een ander ras!

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 14:45

Karina schreef:
Raquel welkom, ik ben Barón z'n vroegere baasje en hou nog steeds vrrrrreselijk veel van hem! Ook veel van hem geleerd, je wilt niet weten hoe ie was toen hij net in NL was... maar dat verhaal ken je vast al.

.

Jullie hebben elkaar toch een keer ontmoet in Bunschoten :o

Dit is Raquel :o
Afbeelding :D

Afbeelding