[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dennenboom

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 11:54

Oeii dat is erg pijnlijk! Beterschap voor je vriend! Fijn dat alleen oefenen ook lukt, doe je het soms toch wat sneller. Hopelijk leert ze het zo :)

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 12:16

Sannatris, wat een prachtige foto’s. Ze zien er allebei super uit!

Meya, wat fijn dat het weer kan! En je Twenter straalt echt iets liefs uit.

Jelske, de marathon is goed gegaan! Wij hebben impuls gereden en als we hadden meegedaan in het klassement, waren we 5e van de 10 geworden. Helemaal niet verkeerd voor een paard dat eigenlijk te weinig voor de kar loopt. Ik was trots op zijn conditie. Zijn hartslag bij aanvang was 56 (rust normaal rond de 40), hij vond het in het begin wel wat spannend. Na het wegtraject van 6,1 km (in 30 minuten) was zijn hartslag gezakt naar 48, en na de marathon (6 hindernissen, ook zo'n 6 km totaal) zat hij weer op 56.

Afgelopen zaterdag heb ik zelf menles met hem gereden. Er zaten echt hele fijne stukken tussen. Zijn hypermobiliteit blijft een uitdaging: geef je hem 1 cm te veel ruimte, dan valt hij helemaal uit elkaar. Maar we boeken vooruitgang.

Jelske, wat een prachtig vooruitzicht heb je met Pit. Zo mooi om het hele proces van veulen tot rijpaard mee te maken. Hopelijk herstelt haar hoef snel, eerst dat maar even goed afronden.

Getty Maan, dubbelspanplannen klinken ook geweldig. Ik zeg ook weleens gekscherend: als we ooit een huis met meer grond vinden, dan komt er misschien nog wel een tweede rijpaard bij... maar dan moet het echt een ander type zijn dan Picasso. Anders ben ik hem nog kwijt in het span ook. Mijn vriend zou het liefst wekelijks met hem mennen.

Sanet, goed bezig, ga zo door!

En Marjolein, die foto's gaan sowieso prachtig worden. Komt helemaal goed! Ik weet nog hoe mijn eerste fotoshoot met Picasso was: 2 graden en mistig, ik had hem nog maar kort en wist totaal niet hoe hij zich zou gedragen. Maar het is helemaal goedgekomen.

Boemel, je vraagt je dan toch af wat er aan de huidige trailer anders is dat ze daar ineens moeite mee hebben… altijd weer een raadsel, hè? Beterschap voor je vriend in ieder geval.

En ik sluit ook maar even af met een fotootje:
Afbeelding
Afbeelding

En deze mag er ook nog wel bij, niet mijn eigen Fries, maar wel heerlijk op het strand gegaloppeerd op de Fries van vrienden, deze voelt zo safe op het strand ten opzichte van Picasso :') Maar Picasso mag in oktober toch ook een weekendje mee naar het strand.
Afbeelding

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 18:32

Dat is best een nette hartslag Lys! Knap gedaan! Super leuk die foto’s volgend jaar toch maar naar Driezum Whaha :P En heerlijk zo op het strand.

En je had gelijk hij was heel braaf!

Oh jemig dan was het wel erg heftig Boemel. Hopelijk knapt het snel op. En indd maar even goed oefenen.

Ben benieuwd naar de echte foto’s

Afbeelding

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 21:18

Hahah als ik ook maar enigszins zou twijfelen zou mn partner ons zeker meteen inschrijven :+

Fijn, we zien de resultaten wel verschijnen :D

Dala8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-25 15:40

Fijn dat het goed is gegaan M_arjolein! Heide is altijd zoooo mooi!

Boemel; beterschap aan je vriend!

Jelske: hoe gaat het nu met de hoef?

Vorige week had ik les; eerste keer weer na mijn vakantie erop. Hylke was helaas behoorlijk stug, maar wel super braaf. Gisteravond weer even gereden (pfoe wat wordt het alweer snel donker; volgende keer mag baklamp weer aan..) en hij was super fijn. Ongeveer een jaar geleden zat ik er voor het eerst op. We gaan niet hard; dat kan ook niet met maar 1 keer in week onder het zadel + 1x grondwerk maar als ik hem nu vergelijk is hij zo veel verbeterd.

Helaas was de grondwerk les met de dochter van de eigenaresse niet zo'n succes geweest tijdens mijn vakantie. Dat wat hij deed toen ik met hem begon: Lomp, doorlopen, al alles om zich heen letten deed hij nu ook bij haar. Mn instructrice moest afgelopen week ook gewoon lachen want ik liep dus weer met hem even voordat ik erop ging en hij deed alle oefeningen braaf. Draakje.
Ze heeft gelukkig nog even laatste stukje van de les met haar eigen pony gedaan om wel even zelfvertrouwen te krijgen en positief gevoel. En dat was heel goed gegaan en wil grondwerklessen met haar pony wel voortzetten.

Ik heb komende maand leuke en spannende dingen op de planning. Komende week les, over 2 weken trailerladen les. We hebben nieuwe 2-paards trailer. Fijn om dat onder begeleiding even te oefenen. De week erna gaan we dan bij mijn instructie op locatie voor het eerst rijden. En dan 5 oktober de WE clinic. Zal binnenkort eens kijken of ik weer wat beeldmateriaal kan krijgen. Zelf ook benieuwd hoe we er nu bij lopen :)

Jullie nog leuke dingen op de agenda?

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-25 21:21

Dala8, gelukkig gaan jullie samen fijn. Dat is stiekem toch het belangrijkste.

Verstandig van die trailerlaadcursus. Hadden wij dat met Diekke ook maar gedaan. Hebben een andere trailer en een Diekke die er niet meer opdurft.

Blessure vriend valt tegen. Hij mist een stukje zijkant pink en dat doet ongelofelijk veel pijn.

Ik had vandaag fijn met Ice gereden. En toen vond ik dat ik ook wel even zonder zadel en hoofdstel kon proberen. Ze is zo lief <3 Afbeelding
Afbeelding

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 09:25

Wat een mooie vooruitzichten, Dala!

Goed bezig, Boemel! Staat bij mij ook nog steeds op het lijstje, maar het komt er maar niet van.

Wat er op de planning staat? Afgelopen weekend had ik eigenlijk crossles, maar ik voelde me niet helemaal fit. Waarschijnlijk binnenkort een WE-clinic. Ik twijfel nog over deelname aan de oefendressuurwedstrijd van de vereniging. Verder staat er een weekendje Zeeland gepland met eigen paard, en daarna nog een week paardrijvakantie in Noord-Macedonië (zonder eigen paard). Maar eerlijk gezegd verlang ik ook wel naar een weekje helemaal niks... :+

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 14:02

Boemel wat fijn dat de paarden het goed doen en Ice zo is opgeknapt. Ai, pijnlijk. Hoe is het met zijn handen?

Jelske, twenter is een Yme x Epke x Thomas. We houden ze sws eerst beide sws aan, voor de keuring en beleren :)
Klinkt goed over Jels en Pit, wanneer wordt ze verder beleerd?
En hoe is het nu met Pit haar hoeven etc?

Getty, nee geen last! Maar had de laatste weken er ook niet meer opgezeten :')

Wat gaaf Sanet! Heb je er alweer opgezeten?

---

Hier bijgelezen. Had 2 vakanties de laatste tijd, Italië en Zweden. Erg leuk <3 . Gisteren voor het eerst na een dik jaar les gehad met de Epke merrie. Zo leuk, was helemaal happy. :D Was wel een beginnerslesje hoor, en heel veel gestapt. Maar goed, feit is dat we weer even van huis waren :D probeer nu wel 2x pw eventjes te paard te zitten.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 20:37

2 vakanties! Wat heerlijk <3
En een goed voornemen met je Epke merrie.
En in stap kan je heel veel doen. Ik stap regelmatig wel een half uur en heb dan heel veel tempowisselingen, schouderbinnenwaarts en wijken meegepakt. Stappen is niet saai :D
Ik heb nu vakantie en we vertrekken naar Frankrijk.

Zijn handen zijn nu aardig genezen, op zijn pink na. Daar is echt een hap weg en daar heeft hij heel veel last van helaas.

Een vriendin van me helpt me heel goed om Diekke weer trailer proof te krijgen. Ze gaat er nu zonder tussenschot iig weer goed op. Binnenkort met tussenschot gaan oefenen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 14:56

Ik heb trouwens recent foto’s gemaakt voor verkoop van 2 jaarling hengsten.

De Friese hengst is Wolter x Tsjalle en echt mega groot en mega lief. En knap <3 Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 17:02

Dennenboom schreef:
Iemand ervaring met een veulen dat beginnend staart schuren doet? Veulen had wormen en sinds het ontwormen wordt de staart geschuurd.. beginnend zomerexceem? Of vaker voorkomend na ontwormen? Mijn andere veulens deden dit niet.

En iemand een idee van de huidige veulen prijzen?

Ik heb er geen ervaring mee. Ik weet nog dat ik Pit er ook van verdacht toen ze net in de opfok stond, maar dat bleek loos alarm; er werd door andere paarden aan haar staart geknaagd. Is het inmiddels al minder bij jullie veulen?

Ik ben overigens ook wel benieuwd wat de prijzen momenteel doen.

@boemel; Wat akelig van zijn handen! Hopelijk geneest ook de pink weer goed. Super fijn trouwens dat Dieke weer enigszins de trailer op wil. En hele sprekende foto's! Ik vind ze erg sfeervol. Knappe kop ook wel op die Wolter x Tsjalle.
Wat dapper dat jullie ook al met neckrope rijden. Ik weet niet of ik daar voor in de wieg gelegd zou zijn :=
@Lys; klinkt toch erg leuk hoor, zo'n marathon. Het is voor mij een heel onbekende discipline, maar het ziet er altijd zo spectaculair uit dat het mij wel altijd boeit. Gafe foto's ook!
@Marjolein; Inmiddels al foto's binnen? <<)
@Dala; Jullie gaan ineens hard vooruit! Leuk om te lezen. Waar ga je de WE clinic doen?
@Meya; 2 Vakanties! Lekker :D En het spits is er in ieder geval weer af.

Zo dames, ik ben weer bij!

Hier gaat alles wel weer redelijk zijn gangetje. De controle van pit haar voet was goed, we mochten nog even doorsmeren tot het helemaal genezen is. Inmiddels is het op een paar mm na weer helemaal genezen. De vacht is ook minder stekelig. Dat is dus een hele opluchting!

De dames hebben om allerlei redenen even een paar dagen rust gehad. Jels had ineens een dikke sprong en ook een wondje. En of ze nou een lel gehad heeft, geschampt, geschaafd of iets anders; Joost mag het weten. Ineens zat het er. Ze liep er ook gevoelig op (niet stokkreupel gelukkig). Dus die heb ik een paar dagen pijnstilling gegeven voor het gemak en inmiddels is dat weer helemaal genezen. Komende dagen mag ze dus weer een beetje aan de bak.
Pit ging ineens zo hard, we zagen het ene na het andere kwartje vallen. Die heb ik ook weer even een paar dagen rust gegeven. Dat blijkt een erg pienter studentje -:) Maar ook die mag komende week weer wat dingetjes doen.

Aanvankelijk had ik gedacht Pit komend voorjaar keuringsklaar te laten maken en aansluitend in te laten rijden. Inmiddels overweeg ik haar dit najaar weg te brengen om in te laten rijden. Moeten nog even kijken hoe het loopt. We hebben geen haast en ze doet het momenteel heel leuk aan de dubbele longe; de teugelhulpen beginnen aardig bevestigd te raken en er zijn ook al hele stukken aanleuning. Ik denk ook dat het voor de ruiter wel eens heel fijn kon zijn dat ze de teugelhulpen al kent als ze ingereden moet worden. Bovendien is het voetje natuurlijk nog niet helemaaaaal genezen, dus het is ook wel fijn dat nog even af te wachten.

Komende week donderdag t/m zaterdag naar de CK :D Gaan er meer mensen?

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 18:24

Neckrope is leuk hoor. Met Diekke kan ik t ook, maar die gooit me te hoog op om zonder zadel te rijden ha ha

Handen van m’n vriend gaan gelukkig de goede kant op :o

Wat fijn dat het bij Pit zo goed geneest!
Ze is braaf, maar ze is nog jeugdig. Je ziet dat ze nog wel wat spanning in haar lijf heeft en balans mist. Wat heel normaal is voor haar leeftijd, maar inderdaad geen haast maken. Lekker zuinig zijn op wat je hebt :o

Dala8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 20:55

@ boemel dapper zo zonder hoofdstel en zadel! Ik heb een hele fijne barebackpad en ik zou hem zooooo graag op Hylke willen gebruiken. Maar hij is nog steeds best onvoorspelbaar dat ik het gewoon niet durf. Misschien gewoon een keer doen, vast aan de longe. Eerst maar eens alleen stappen.
Klinkt goed Meya_ twee vakanties. En gewoon lekker beginnen, alleen stappen kan soms heel fijn zijn! Je kan best creatief worden in wat je allemaal kan oefenen in stap!
@Boemel, fijne vakantie! Gaat zijn pink dan nog wel verder helen of blijft hij altijd dan nu er een "gat"hebben?

Ik heb vandaag weer even laten filmen. Hij liep helaas niet heel erg lekker. Veel afgeleid. Wel weer gegaloppeerd. Laatste keer was in juli voor mijn vakantie. Hij blijft helaas rechtsom niet goed gaan. Hij springt nu wel goed aan, 2 a 3 passen en springt dan over. We hebben al meerdere methodes geprobeerd... Baal er stiekem wel beetje van dat we juiste knopje niet kunnen vinden.

De clinic ga ik rijden bij Bodien Grijpstra in Sebaldeburen.
Afgelopen woensdag helaas les moeten afzeggen, stortbuien en windkracht 5 a 6 met uitschieters naar 7 a 8. Het was onverantwoord om er op te gaan.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Dala8 op 06-09-25 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 21:11

Fijn dat Pit het zo goed oppakt en Jels ook weer goed lijkt.

Dala, leuk! Heb ik vorig jaar ook een clinic gereden. Was erg leuk. Idee om op buitenrit op een lang pad galop te oefenen? Ja waaide woensdagavond wel :')

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 00:59

Dala8 schreef:
@ boemel dapper zo zonder hoofdstel en zadel! Ik heb een hele fijne barebackpad en ik zou hem zooooo graag op Hylke willen gebruiken. Maar hij is nog steeds best onvoorspelbaar dat ik het gewoon niet durf. Misschien gewoon een keer doen, vast aan de longe. Eerst maar eens alleen stappen.
Klinkt goed Meya_ twee vakanties. En gewoon lekker beginnen, alleen stappen kan soms heel fijn zijn! Je kan best creatief worden in wat je allemaal kan oefenen in stap!
@Boemel, fijne vakantie! Gaat zijn pink dan nog wel verder helen of blijft hij altijd dan nu er een "gat"hebben?

Ik heb vandaag weer even laten filmen. Hij liep helaas niet heel erg lekker. Veel afgeleid. Wel weer gegaloppeerd. Laatste keer was in juli voor mijn vakantie. Hij blijft helaas rechtsom niet goed gaan. Hij springt nu wel goed aan, 2 a 3 passen en springt dan over. We hebben al meerdere methodes geprobeerd... Baal er stiekem wel beetje van dat we juiste knopje niet kunnen vinden.

De clinic ga ik rijden bij Bodien Grijpstra in Sebaldeburen.
Afgelopen woensdag helaas les moeten afzeggen, stortbuien en windkracht 5 a 6 met uitschieters naar 7 a 8. Het was onverantwoord om er op te gaan.

[ Afbeelding ]

Beetje in een stelling blijven rijden in de galop op zijn moeilijk kant wil nog wel eens helpen. Omdat je m dan blokkeert waardoor hij niet kan overspringen .

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 08:16

Dala, er zitten leuke foto’s bij!
Het klinkt als een balansprobleem.
Ik heb nu zelf de online training aangeschaft van de TACT academy. Er zitten fijne balansoefeningen bij.

Ice heeft ook een balansprobleem en sprong op rechts 10x verkeerd aan in galop. Stelling vragen was bij haar direct gewicht op de binnenschouder en dan balans kwijtraken en plat door de bocht gaan rennen.

Wat goed helpt is binnenhand wat liften. Dan gaat ook je binnenheup iets omhoog. En ik doe nog wel eens voor de overgang een paar passen binnenhand richting buitenoor en heb mijn hand dan ter hoogte manenkam.

Gisteren Ice voor het eerst gestart. Was erg blij dat ze in de goede galop aansprong. Verder was t juryhokje eng en reed ik een oefening niet helemaal goed. Het ging nog wat rommelig, maar ik vond het wel heel leuk.
Had 178,5 punten en een 3e plek. Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Een vriendin van mij is Diekke gaan rijden en die gaan heel fijn samen. Heb haar gezicht even vervaagd.
Afbeelding

Diekke gaat met haar (trainster) inmiddels goed op de trailer. Na mijn vakantie gaan we het tussenschot introduceren.

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 21:06

Mooi resultaat boemel! En dan sta je ook nog in uitgelicht!!

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 14:40

Dames en heren; we zijn weer een fase verder :Y) Wij hebben van 't weekend Frouwke verhuisd naar de opfok. Het had even een aanloop, maar uiteindelijk alles goed gegaan.

Ik had een trailer gehuurd verderop en vaak haal ik hem dan net voor sluitingstijd op de dag ervoor op. Dus ik bel vrijdag de trailerboer op: krijg ik te horen dat degene die de trailer had gehuurd voor vrijdag, te laat terug zou zijn en ze niet konden garanderen dat ik dat ding voor 9.00u 's morgens op kon halen... Toen had ik hem natuurlijk al een beetje zitten, maar puntje bij paaltje viel alles alleszins mee. 8.30u reden we weg bij de trailerboer. Eenmaal bij de merriehouder ging alles wel van een leien dakje. Ik heb de familie nog bedankt en Frouwke is enigzins wijfelend de trailer op gegaan, zonder heisa. Hele weg is ook goed gegaan. Ze stond zo stil dat ik aanvankelijk dacht dat ze erbij moest zijn gaan lichen. Niets was minder waar: ze bleek (hoewel achterstevoren) de hele weg te hebben gestaan. <3 Heel beheerst kwam ze van de klep gewandeld bij de opfok. Daar wordt je als baasje toch trots van. Al met al is alles eigenlijk van een leien dakje gegaan. Ze begon ook gelijk te eten en we hebben haar ook nog vrij snel zien drinken uit de waterbak dus dat zal allemaal wel los lopen. Later op de dag kreeg ik nog bericht van de opfokker dat ze het goed deed - vond ik ook super fijn om te horen. Maandag uit het werk nog even wezen kijken. Ze stond er eigenlijk alleszins goed bij. Alles is natuurlijk nog even wennen, maar ze was gewoon zichzelf; knuffelig en geïnteresseerd. Ze stond inmiddels al met een ander merrietje, dus dat is in ieder geval gezellig.

Maar! Toen wij Frouwke afleverden bij de opfok, paste zij haar veulenhalster al niet meer. Gelukkig ben ik niet voor één gat te vangen en had ik ook een ponyhalster (!!) bij mij. Dit was een halster dat pit droeg vanaf een latere leeftijd dan Frouwke nu is (die is nu ruim 5 maanden oud). Bovendien was ik op één of andere manier stellig overtuigd dat ze ook veel groter is dan Pit was toen die (met een leeftijd van 9mnd) naar de opfok ging. Ik zou mijzelf niet zijn als ik dit niet los had kunnen laten (fijne dubbele ontkenning := ). Ik heb haar gisteren dus opgemeten...

Pit was met 175 dagen 1.33m. Frouwke meet op dag 174 1.35m. :') Dit is dus niet een verschil wat merkbaar is. _O- Dus waar mijn overtuiging nou vandaan kwam, mag Joost weten.

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 21:41

Haha Jelske, geinig dat je de meetgegevens nog hebt van Pit. Fijn dat ze nu in de opfok staat. Maar trailer huren, heb het vaker gelezen bij jou, maar niet liever een eigen?

Leuke foto's Boemel! De kop is er af, leuk wedstrijdje rijden.

Hier vanavond weer gereden. Die 2x pw haal ik niet omdat ik alles moet doseren, deze week maar weer proberen :')

Afbeelding

Instructrice heeft de Bikkel merrie gereden, was ook alweer een half jaar geleden dat zij voor het laatst ohz was.

Werd weer spontaan verliefd op de merries. Kan ik met big smile slapen vannacht <3

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 06:38

Klopt idd! We hebben wel een eigen trailer hoor, maar dat is een 1,5p, net zeiltje, geen veulenrek of bovenklep en een zadelkamer. De trailer die wij zo bij gelegenheid huren is een 2p trailer, zonder zadelkamer, met veulenrek :D Als wij met Jels & pit samen op pad gaan dan huren we er dus eentje maar ook voor het vervoeren van het veulen was dit veel veiliger. Bovendien kost het vier tientjes per dag en zes tientjes voor een weekend, dus voor die enkele malen is dit hartstikke rendabel. ;)

Ziet er goed uit zo met de merries Meya! Ik had de foto’s toevallig precies voorbij zien komen op jouw insta.

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 12:23

Heyy, poosje geleden dat ik mij hier gemeld heb haha. Onze merrie is afgelopen weekend voorlopig kroon geworden! In 2 keuringen gelukt dus mega trots op.

Nu vroeg ik mij af: welke tondeuse gebruiken jullie voor de sokken? Ik doe er vrij weinig aan gemiddeld maar het ziet er na het keuringsklaar maken zo netjes uit dat ik het wil bijhouden haha

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 12:39

Gefeliciteerd! Daar kan je trots op zijn.

We gebruiken voor t fijne werk die van Sectolin.

Hier toch maar overstag gegaan en een hogere trailer gekocht. Diekke vond de andere te laag. Ze kon er prima rechtop in staan hoor, maar ze vond m spannend, gooide dr nek verticaal omhoog en kwam dan met de oren tegen het plafond wat het nog spannender maakte voor haar.

De net aangeschafte trailer gaat helaas weer de verkoop in.
Alles voor een happy horse toch? Ha ha

We zijn op vakantie geweest. Paarden zijn uitstekend verzorgd en lekker doorgetraind. Wat een luxe.

In Frankrijk een buitenrit gemaakt op een mini Fries, nml een Merens. Ik voelde even wat weerstand bij mezelf dat ik op zo’n kleintje moest, maar ze was klein, sterk en dapper en een heerlijke rit gehad.
Afbeelding

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 19:41

Afbeelding
Vanavond trailer laden geprobeerd.
Voorlaadklep open.
Gelukkig, Diekke durft weer
Afbeelding
Afbeelding

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 18:20

Fijn dat het nu goed ging met laden met Diekke!

Merens-en zijn hartstikke leuke paardjes, maar qua karakter weinig met een Fries te maken vind ik, eerder soort van zwarte Haflinger, vol met leuke zelf bedachte grapjes :D

Ik heb een Heiniger Saphir tondeuse, die gaat echt als een warm mes door boter met de sokken, baard, staart, oren etc. Ik doe de benen vaak ook helemaal mee (als ik het paard helemaal scheer), dat is wat makkelijker en zonder snoer, gaat als een speer!

Hier gaat het z’n gangetje, mijn 2 jongens groeien de pan uit. Inmiddels 3x op m’n smurffie gezeten, beetje sturen, beetje remmen al gedaan. Maar helaas werd mijn vriendinnetje die me helpt toen ziek, daarna ik zelf, en nu zijn we beide heel druk. Maar komt vast binnenkort wel weer wat tijd. Wat in het vat zit verzuurd niet.
Verder gaat Lyrty hartstikke goed, vanavond weer les. En Syb heb ik toch op een extra emmer seniores gezet. Er zit weinig voedingsstoffen in het gras en ik vind wel dat ze goed genoeg op gewicht moet blijven.

flappie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 22:26

Zijn er hier mensen die hun fries het voer van Florian geven? Zo ja wat geven jullie, en hoe bevalt dit?

Mijn 5 jarige Tjebbe 500 x Doaitsen 420 ruin. Is nogal flegmatiek, maar kan tegelijkertijd ook snel kijkerig zijn.

Hij mag dus wel wat meer power hebben in het werk. Maar moet niet kijkeriger worden.

Nou zat ik zelf te kijken naar de Friesian impact en de Slow Fit.
Maar ook de Vimi proteïne vind ik interessant.

Ik ben erg benieuwd wat jullie je Fries voeren en hoe dit bevalt.