[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dennenboom

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 11:54

Oeii dat is erg pijnlijk! Beterschap voor je vriend! Fijn dat alleen oefenen ook lukt, doe je het soms toch wat sneller. Hopelijk leert ze het zo :)

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 12:16

Sannatris, wat een prachtige foto’s. Ze zien er allebei super uit!

Meya, wat fijn dat het weer kan! En je Twenter straalt echt iets liefs uit.

Jelske, de marathon is goed gegaan! Wij hebben impuls gereden en als we hadden meegedaan in het klassement, waren we 5e van de 10 geworden. Helemaal niet verkeerd voor een paard dat eigenlijk te weinig voor de kar loopt. Ik was trots op zijn conditie. Zijn hartslag bij aanvang was 56 (rust normaal rond de 40), hij vond het in het begin wel wat spannend. Na het wegtraject van 6,1 km (in 30 minuten) was zijn hartslag gezakt naar 48, en na de marathon (6 hindernissen, ook zo'n 6 km totaal) zat hij weer op 56.

Afgelopen zaterdag heb ik zelf menles met hem gereden. Er zaten echt hele fijne stukken tussen. Zijn hypermobiliteit blijft een uitdaging: geef je hem 1 cm te veel ruimte, dan valt hij helemaal uit elkaar. Maar we boeken vooruitgang.

Jelske, wat een prachtig vooruitzicht heb je met Pit. Zo mooi om het hele proces van veulen tot rijpaard mee te maken. Hopelijk herstelt haar hoef snel, eerst dat maar even goed afronden.

Getty Maan, dubbelspanplannen klinken ook geweldig. Ik zeg ook weleens gekscherend: als we ooit een huis met meer grond vinden, dan komt er misschien nog wel een tweede rijpaard bij... maar dan moet het echt een ander type zijn dan Picasso. Anders ben ik hem nog kwijt in het span ook. Mijn vriend zou het liefst wekelijks met hem mennen.

Sanet, goed bezig, ga zo door!

En Marjolein, die foto's gaan sowieso prachtig worden. Komt helemaal goed! Ik weet nog hoe mijn eerste fotoshoot met Picasso was: 2 graden en mistig, ik had hem nog maar kort en wist totaal niet hoe hij zich zou gedragen. Maar het is helemaal goedgekomen.

Boemel, je vraagt je dan toch af wat er aan de huidige trailer anders is dat ze daar ineens moeite mee hebben… altijd weer een raadsel, hè? Beterschap voor je vriend in ieder geval.

En ik sluit ook maar even af met een fotootje:
Afbeelding
Afbeelding

En deze mag er ook nog wel bij, niet mijn eigen Fries, maar wel heerlijk op het strand gegaloppeerd op de Fries van vrienden, deze voelt zo safe op het strand ten opzichte van Picasso :') Maar Picasso mag in oktober toch ook een weekendje mee naar het strand.
Afbeelding

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 18:32

Dat is best een nette hartslag Lys! Knap gedaan! Super leuk die foto’s volgend jaar toch maar naar Driezum Whaha :P En heerlijk zo op het strand.

En je had gelijk hij was heel braaf!

Oh jemig dan was het wel erg heftig Boemel. Hopelijk knapt het snel op. En indd maar even goed oefenen.

Ben benieuwd naar de echte foto’s

Afbeelding

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 21:18

Hahah als ik ook maar enigszins zou twijfelen zou mn partner ons zeker meteen inschrijven :+

Fijn, we zien de resultaten wel verschijnen :D