[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

My_Chimanga

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 20:37

Ja t blijft heftig hoor! Je zus verteld het heel sprekend. Aan de ene kant heel nuchter (waar ik wel van houd) maar de ondertoon en de boodschap is heel duidelijk…

Chim is maandag naar de tandarts geweest… of eigenlijk is de tandarts bij haar geweest.
Sedatie lukte eerst niet met een prik in haar ader in de hals omdat ze dan extreem opgefokt en gevaarlijk wordt, dus eerst moest ze een kalmeringspasta, 30 minuten wachten en toen heel onopvallend in 1x alsnog een prik met verdoving. Ze sprong nog wel omhoog, maar daarna was het klaar en raakte ze flink ver weg…
Tanden deed ze verder super, al moest ik haar hoofd tillen omdat ze dat zelf niet meer deed }:0
Ze had wat scherpe randen en een haak, das allemaal weer netjes weggewerkt.
De verdoving duurde nog heel lang voor het uitwerkte, maar het zit er gelukkig weer even op!

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 22:34

Hoi allemaal, ik kom ook weer eens om het hoekje kijken.
Jolijn, ik heb je zus bij rtl late night zien zitten, maar was net te laat, haar beurt was al geweest. Maar zoals ik haar af en toe op tv voorbij zie komen, respect.. Het moet bizar zijn, deze hele achtbaan. En pijnlijk dat mensen zo snel oordelen, ik kan me voorstellen dat ze voor hem ook dingen recht wil zetten. Hopelijk komt er voor jullie snel rust, ik hoorde dat er iemand is opgepakt?

Liesbeth, veel sterkte ook voor jou. Wat vervelend om te horen zeg. Hopelijk komt er voor jullie meer geluk in de toekomst. Maar wat leuk dat Figo het zo goed doet.

Geeske, volgens mij ben je lekker bezig momenteel met Chim!

Natas, mooie trailer zag ik!

Hier gaat het best goed, Sterre gaat met rijden goed vooruit, al was ze vanmiddag met draven en galopperen ineens weer moeilijk, bok neigingen ed. Af en toe is ze moeilijk te peilen, waar komt het vandaan. Maar verder gaat ze top. Mijn moeder zit in de lappenmand waardoor ik Fiëla nu aan de longe ook wat train en vanaf volgende week ook een beetje er op. Eens zien hoe dat gaat! Ze is nog maar 4.5 en dus nog erg groen.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 22:52

Ja :D Helemaal blij mee :D Mooi dat het met Sterre ook zo goed gaat en die vage dagen zal je altijd wel blijven houden. Die heeft Tamme ook en das geen probleempaardje geweest..

Fijn dat het nu weer ff klaar is met de tandarts Geeske, klinkt als een hele exercitie :oo

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 20:27

Leuk dat het fijn gaat Martine! Ik zie af en toe een leuk plaatje voorbij komen ja ;-)
Succes met Fiela er even bij!

Ja, met Chimanga zijn wel meer dingen een hele onderneming Natasja :P Ze is op de onhandigste momenten niet te peilen en niet te handelen als ze niet van plan is mee te werken… Niet meer te overtuigen dan er ook een andere optie is :P

Maargoed, vandaag een heerlijke, super lange rit gemaakt met twee vriendinnen. Met de trailer daar naartoe, daarna lekker de natuur in. Geweldig paard is het dan!! Super stoer over enge bruggen, langs boten en zwanen en gewoon heerlijk met een los teugeltje kunnen stappen door de weerribben.
De terugweg krijg ik haar nog wel erg moeilijk op de trailer, maar we houden vol!

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 22:40

Dat is heerlijk ik loop er meer naast dan ik er op zit.. pablo is kreupel. Ga maandag de dierenarts bellen..
Ben beetje bang voor ergste..

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 11:57

Hoe bedoel je het ergste? Wat verwacht je dan…?

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 13:36

Haha lastig hoor Geeske! Zou het erg moeilijk vinden om met zo'n paard overweg te gaan :oo
Klinkt als een geweldig ritje :D

Was gisterochtend met Tamme op de manege om een springlesje mee te rijden. Nou ook echt geweldig! Hij snapte er eerst niks van, zijn natuurlijk totaal andere hindernissen als die ik in de wei heb staan :P Sprong ong een meter hoger dan nodig was :') M'n instructrice zei ook zo leuk: wow, dit is de eerste Fries die ik z'n rug zie gebruiken met springen _O- Haha! Maar hij pakte het daarna echt heel snel op! Ook 3 hindernissen kort achter elkaar, in uitje en dan een dubbel. Eerst begreep hij er weer niks van en ging ie tussen de in-uit stilstaan en stom staan kijken :') Maar aan het eind van de les sprong hij ze echt súper!! Ben zo trots!!! :D :D :D En lekker met m'n eigen trailertje erheen, ook zo fijn!

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 19:48

Nou zodra die in de bak heb gelopen/gestapt loopt hij kreupel maar op harde niet,
vetrouw het totaal niet, :(

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 20:30

Nee, ik zou t ook niet vertrouwen als dat steeds zo is Joyce, maar ik zou ook niet van het aller ergste uitgaan, Beetje moed houden! Zolang hij nog niet constant op 3 benen staat zijn er nog heel veel mogelijkheden!

Leuk dat Tamme zo tof meedoet met springen! En heerlijk zo met je eigen trailer ja!! Geeft je veel vrijheid…

Ik ben vandaag ook weer op pad geweest. Super braaf paard onderweg! Heel alert en fris, paar vreemde reacties op dingen, maar op andere dingen waar je van verwacht dat ze er wel om moeilijk kan gaan doen, doet ze dat weer totaal niet :P Ijskonijn is het dan.
Trailer wilde ze weer niet, nu heb ik zo'n speciale 'trailer-hulp' gebruikt. Die gaat over de rug, achter de kont langs en dan naar voren, door het halster en vasthouden. Krijgt ze van achteren druk, komt ze naar voren is er rust. Maar ze voelt aan de zijkanten de lijn dus dan gaat ze ook niet meer steeds langs de trailer scharen, en door de lijn door haar halster te doen, houdt ze zelf haar hoofd gewoon naar voren en gaat ze niet steigeren. (das steeds het grootste probleem, steigeren en wegdraaien bij de trailer)
3 nukkige pogingen om er onderuit te komen en toen stapte ze zo de trailer in!
Hopen dat dit het middel is om het haar echt te leren… t is zo leuk om met haar op pad te gaan namelijk!

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 20:58

Hij is vorige week uit gegleden, sins die weer aan kreupelen, vind ook niet echt kreupel , maar ik haal alles in me hoofd wat kan zijn, :(

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 09:16

Hier alleen wat mee gelezen,we hebben 4oktober ons nest pups gekregen.4 aussies 3 red merle 1 red tri 2teven en 2 reuen. Zo blij er mee,geisha staat nu op een laag pitje ze is nu paar x onder et zadel geweest,en nu pakken we haar pas weer op na de winter,dan is ze 4jr

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 09:31

Gefeliciteerd met de pups :)

Hopen dat de trailerhulp het voor jullie is Geeske, klinkt iig ideaal!

Klinkt als een super springles Natasja :D

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 09:32

Keona, als onze tuin groter was geweest, kwam ik er eentje halen! Mijn schoonouders hebben een Bordercollie, een blue merle, en daar ben ik helemaal gek van :)
Positief denken, Joyce!
Geeske, ik zag je foto's, heerlijk! En hopelijk heb je nu het goede middel gevonden om haar op de trailer te leren stappen!
Natasja, leuk! Knappe Tamme :)
Martine, fijn dat Sterre goed vooruit gaat! En die paar moeilijkere dagen vang je gewoon op :) Veel succes met Fiëla!

Wij hadden dit weekend Monya Spijkhoven weer over de vloer, zij heeft Figo een half uurtje aan de lange teugel gewerkt. Ik doe momenteel niet erg veel met hem, beetje poetsen, wandelen en wat grondwerk. Mentaal zit ik nog niet helemaal goed, en hij spiegelt zo enorm, dat het me nog geen goed idee lijkt om hem zelf stevig aan het werk te zetten. Monya is ook super met hem, en hij had zelf erg veel plezier in het werk! In het voorjaar ga ik met een vriendin en onze paarden op driedaagse bij haar, om wat intensiever aan de slag te gaan :)

Ook wat foto's:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 09:41

Leuk om figo aan het werk te zien aan de angelijnen.ja aussies zijn echt leuk,border collies vind ik zelf te druk en opdringerig.komend jaar zal er nog een nest komen dus wie weet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 09:44

Ik had ze al op facebook gezien Liesbeth :) Leuk hoor!
En idd een verstandige keuze denk ik, had ik ook met Mo in heftige tijden...

Ik heb gisteren de Eersel Postel Rally gereden, superleuke dag gehad.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 12:14

Ik zal vanavavond horen, Gisteren heb wel paar hele gave foto's gemaakt en stuk gelopen,
leek wel stuk beter te gaan met hem was zelfs ontsnapt en rende weg maar wel weer terug..
De ene kant je heb hoop de andere kant ben je bang dat gewoon over,..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Leukk Liesbeth !:)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 13:29

Wat leuk dat je een nestje hebt, gefeliciteerd :D Misschien kan je wat foto's plaatsen?! Ben gek op puppiefoto's! <3 :D

Geeske, zag pas toevallig zo'n hulp inderdaad ergens voorbij komen. Lijkt mij fantastisch! Toen wij Tamme net hadden wilde hij de trailer niet uit :') Maar wij hebben het op dezelfde manier opgelost wat betreft druk wat weggaat als hij een pasje in de goede richting maakt. Nu loopt hij zonder aarzelen de trailer op en af. Terwijl ik nu net zo'n mooie vooruitlader heb :P

Ziet er goed uit met Figo, Liesbeth! En slim dat je niet egoïstisch bent en er toch op gaat zitten en dan eigenlijk meer kapot maakt dan goed traint. Vind ik sterk :)

Klinkt leuk Jolijn! Ken dat eigenlijk niet.. Wat is dat voor rally? :D

Balen Joyce.. Hoop dat het meevalt.. :(:)

Thanks voor alle leuke reacties op Tamme en mij :D Zal eens proberen een stil uit een filmpje erop te krijgen.
Yess gelukt! Eerste is van de les op zaterdag en de tweede is van gisteren in de wei, voor het eerst iets anders geprobeerd te springen en gaat hem goed af :P

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door xXutopiaXx op 13-10-14 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 13:30

Sja, ik vind het niet zo fijn om hem zo veel uit handen te moeten geven, maar inderdaad, ik doe er hem geen plezier mee nu...

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 13:34

Nee dat begrijp ik, zou ik ook erg veel moeite mee hebben. En ik denk dus dat ik niet zo sterk zou zijn om dat dan wél te doen. Gelukkig heb ik een koele Fries die zich over het algemeen niet zoveel aantrekt van mijn stemming/emotie etc. :P Hij lijkt juist liever en meer zijn best te doen als ik eigenlijk niet goed in mijn vel zit.

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 13:37

Figo is ook erg lief en zacht in de omgang, maar ik denk gewoon dat ik me ga opwinden als iets niet lukt in het rijden, en dat ik dat over zet op hem. Nog eventjes wachten, ik heb er wel alweer opgezeten om buiten wat rond te stappen, dus dat was wel fijn :)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 14:04

Oké, ja das waar :j Mooi :D

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 14:57

Wat gave spring foto's Natas..

Net nog ff slegt nieuws gehoord, Weet nog ff niet hoe ik er mee om moet gaan, Ik ben benieuwd als er duidelijkheid is dan laat ik het wel weten, :O

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 13:17

AAHHHHHHHH!!!! <3 <3 Ik smelt!!! :+:

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 21:10

Noooooh!! Die hondjes! Super schattig ;-)

Jolijn, leek me een super leuke en gezellige rit voor zover ik de foto's zeg! En Mo leek ook erg vrolijk

Liesbeth, verstandig hoor, als je nu te snel besluit om maar gewoon door te gaan terwijl nog niet alles z'n plekje heeft gevonden, heb je daar later de ellende van… En Monya kan er goed mee omgaan dus dan is het vast makkelijker om hem eens uit handen te geven!

Haha, Tamme maakt wel werk van zijn sprongen ja!

Joyce, laat je niet gek maken… er zijn vast weer lichtpuntjes te ontdekken!

Gisteren in de les begonnen met wijken met Chim… en eigenlijk is dat een flinke oefening voor ons beiden, want Chim gaat automatisch altijd eerst tegen druk in, welke druk dan ook, dus ook tegen de druk van mijn been… En ik word dan kramperig en ontspan niet voldoende om haar rustig te begeleiden… Maaar, uiteindelijk hebben we beide kanten 2 passen netjes geweken na wat oefening. Echt op mijn teken, goed gecontroleerd… Daarna weer verder gereden en ze was ineens door haar stijfheid heen en liet heerlijk los! Heel bizar want die paar passen opzij lijken nou nog niet echt op een zware oefening :P maargoed. We moeten lekker door trainen en gaan heel langzaam en gecontroleerd de passen uitbreiden.