[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 13:02

heidi: wat ziet baron er ontzettend goed uit! Kan me voorstellen dat je trots bent!
Hoe is het met jesse?

Limonade

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 13:03

Ik zou niet durven! Hahaha

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 13:06

Met Jesse gaat het ook erg goed
hij groeid ineens hard en hij begint woordje tezeggen hahaha
zelfs paardje en naar buiten.
en mama en tikkie dan duwt ie zijn vinger in je zij of buik hahahaha

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 13:14

kijk leuke foto,s van gisteren van Jesse en machonito :D

een trots gezichtje
Afbeelding

genieten
Afbeelding

Afbeelding

super pret hebben met mennen :D
Afbeelding

Afbeelding

daarheen mama
Afbeelding

mama ik hou van je <3
Afbeelding

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 13:15

Leuke foto's! Echt schattig!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 14:53

Goedemiddag dames, weer heerlijk geklets dit weekend zie ik dus ga maar even tijd maken om te reageren.

Hier verhaard heike ook zo erg, ben blij als ik daar dadelijk weer vanaf ben.

En mies zijn je laatste 600 woorden nog gelukt? :D ik zie dat je klaar bent lekker hoor

Ilona – wat een paard is het toch ook he die chico, denkt gewoon even dat zijn deken hem gaat vermoorden haha, maar gelukkig heb je hem kunnen bevrijden

En is eigenlijk best wel een handig idee zo’n ding aan je zadel/ hoofdstel hoe hebben jullie dat vast gemaakt?

Martine verveld allemaal zeg daar bij jullie, kijk maar goed uit hoor

Ellis – nog wel lekker een rondje kunnen rijden ondanks de wind, fijn hoor
En wat een leuke filmpjes, filmpje 1 is echt heerlijk relaxed stappen en super leuk die oortjes naar voren , vindt wel dat die auto’s aardig hard voorbij komen,
En wat is ze lekker ontspannen bij de draf filmpjes, lekker oplettend op der omgeving maar toch relax

Madelief – lekker gespeeld met je kanjer lees ik, heike kan af en toe ook nog zo lekker speels zijn echt genieten is dat dan

Angela – balen van shaddy hopelijk is het snel beter, en ook ik ga zo de foto’s van nouchka bekijken fijn dat zij wel weer beter is

Heidi – gave foto’s echt heel stoer, ik hoop dat ook nog een keer te doen
En leuke foto’s van marcel en baron, en Jesse en machonito en die laatste foto <3 geweldig

hier gisteren weer voor het eerst sins 7 maanden officiele wedstrijd gehad, hij liep zo super fijn en we waren beide zo relax dat mijn dag al niet meer stuk kon, ik ga nu nog niet voor de winst, want wil eerst weer het wedstrijd gevoel terug krijgen, ik ben 4de en 3de geworden met 171 & 174 punten, niet slecht weer voor de eerste keer, maar voor mijn gevoel hadden de punten hoger gemogen, en ook de kijkers zeiden dat het winst waardig was, maar goed ik ging voor het gevoel en dat heb ik weer lekker te pakken :D

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 16:18

Ik weer te paard (pony) na een half jaar.
Meet Royal Samber (Sam/Sammetje) een jonge Rietheim's Hilbert! ;)

Afbeelding

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 16:57

leuk ding shanna,

en hoe was het om na een half jaar weer op een paard te zitten, last van spierpijn of val het meer ?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 17:01

Nog geen spierpijn!
Was alsof ik er gisteren nog op gezeten heb hahaha.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 17:02

fijn dat het zo voelde, kan je dadelijk als je weer definitief in NL terug ben het rijden lekker weer oppakken

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 17:09

Klopt!
Ik heb er zin in. Eerst maar alles wat ik op het moment aangeboden heb uitproberen en dan kijken wat het wordt... moet echt gaan kiezen.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 17:14

beter kiezen dan niks aangeboden krijgen, en dit is voor jou alleen maar positief dat je het goed doet

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 18:59

Hoi allemaal, Sorry dat ik weer even inbreek wil jullie toch het een en ander mededelen!!
Ik werd vanmiddag gebeld dat Maximo in zijn stal lag en niet overeind wou komen ze hebben een
dierenarts gebeld. En een half uurtje later werd ik weer gebeld dat hij alweer stonden en dat ik 5 uur op stal
moest zijn dan zou de dierenarts weer komen om nog even te controleren en mij uitleg te geven.
Kom net terug van Max, hij stond rustig in zijn stal te eten en ook liep hij niet heel anders. De dierenarts is ook nog geweest(dit is niet de arts uit de kliniek maar een plaatselijke dierenarts) hij vertelde mij het volgende; Ik werd gebeld door annemarie, dat je paard niet meer overeind kon komen toen ik aangekomen was hebben we hem vrij snel door een beetje opjagen trekken aan het halster overeind gekregen. Ook heb ik hem toen laten draven in de bak. Ik vind hem verslechterd met de vorige keer hij liep erg ongecoördineerd en het teken dat hij zelf niet overeind wou komen is ook slecht. Ik adviseer je om de kosten naar de kliniek niet nogmaals te maken en hem weg te doen. Hij wordt nooit een goed paard en ik vind hem niet goed lopen. BAM dit kwam dus als een klap in mijn gezicht.

De vorige keer dat deze dierenarts kwam ( met de eerste tekenen van maximo zijn loopje!) zij hij dat het meteen Wobbler was in de kliniek bleek het toen mee te vallen. De arts in de kliniek vertelde mij dat zo'n dierenarts heel snel iets constateerd en er weinig vanaf weet.
Ik heb dus besloten dat ik woensdag wel gewoon naar de kliniek ga en foto's laat maken. Dan zie ik wel verder ik wil geen onoverdachte beslissingen nemen. Ik voel me nu heeel erg rot. Dat jullie het even weten!!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:51

Shanna: Wat een luxe zeg kunnen kiezen :). Deze pony staat ook wel heel leuk bij je! Shaggy kan geloof ik ook wel wat bijscholing gebruiken :=. Jammer dat je zo ver weg woont :P.

Denise: Toch weer een mooi begin van de wedstrijden! Zo te horen hebben de juryleden wel lage punten gegeven, als je derde en vierde bent en dan nog geen winst hebben maar weinig (of misschien wel geen) mensen winst gereden :P.

NienkeNiels: Wat hard van die dierenarts zeg! Bij ons op stal lag er ook een keer een paardje in dr box en die wilde niet meer overeind komen. Dierenarts erbij (eigenaar had al zoiets van dit is het einde, was ook al een ouder paardje). Gelukkig voor haar was die dierenarts wel positief, die heeft pijnstillers ingespoten en paardje stond al snel weer. En het gaat nu nog steeds goed met haar, ze is eigenlijk alleen maar weer vooruit gegaan! Maar zij heeft hiervoor ook veel kritiek gehad van hoefsmit en andere personen om haar heen....

Je moet gewoon doen wat je gevoel zegt! Op de kliniek kunnen ze foto's en scans maken enz, en die kunnen een completer beeld geven van de situatie. Misschien lag ie wel om hele andere redenen en is ie gewoon even niet lekker... Dat ie slechter liep zou ook nog kunnen doordat ie misschien te lang heeft gelegen en stijver was ofzo... Heel veel succes bij de kliniek in ieder geval! Hopelijk komen die met beter nieuws!

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:40

Martine: Hoe is de situatie nu bij jullie? Moet echt bizar zijn.

Ilona: Die Chico! Wat een geweldig verhaal weer! Heeft hij nu geen deken "trauma"? Dable verhaart ook nog steeds niet, heeft zelfs flinke krullen aan zn benen, zo lang is zn vacht! :D

Esther: Fijn dat je strandrit goed is verlopen.

Angela: Wat een pech heb je de laatste tijd! Fijn dat Nouchka aan het opknappen is.

Ellis: Was gezellig een stukje met je mee op de kar ;)

Astrid: Lekker aan het kijken voor vakantie! Wij ook, valt alleen niet mee...

Heidi: Wat een heerlijke foto's en wat een plezier beleven jullie! Wat ziet jesse er goed uit en wat is hij aan het genieten!

Denise: Weer lekker aan de bak? Is wel netjes 3e en 4e! En heb je nog mooie spullen van je man gehad?

Shanna: Welkom terug! Is wel leuk dat je het voor het kiezen hebt.

Nienkeniels: Wat erg om te horen. Ik zou de reactie van de kliniek afwachten en dan beslissen wat je doet. Heel veel sterkte hiermee :(:)

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 11:40

denise: ja het zijn er zelfs 610 geworden ;)! jammer dat je geen winst had, maar het goede gevoel is zeker zoveel waard! :D Op naar de volgende!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 11:47

NienkeNiels wat waardeloos zeg.. ik ben benieuwd wat ze in de kliniek zeggen..

Heidi wat een onwijze leuke fotos zeg! je ziet hem genieten *\o/*

Zo hier gaat het weer een beetje, ik was totaal door mijn rug gegaan. Het is nu wat beheersbaar maar ik kan nog niet alles, heb wel voor mei een lesweekend T.Ritter geboekt *\o/* daar kan ik dan wel weer echt naar uitkijken :D

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 12:31

door je rug gegaan oeps dat is niet mis zeg :o
Marcel laatst ook hij ging maar naar een Manueel arts en het heeft geholpen :D

Danje allemaal voor de leuke reacties.
Ik zit nog steeds na te genieten.
1 foto laat ik zeker uit vergroten denk die van zijn hoofd dat ie zo de camera in kijkt en ik stralend en trots erop zit hahaha

Nienkeniels : wat erg zeg wat de arts zo zei is echt schikken ik hoop dat ie ongelijk heeft.

Annash leuk paardje is het ene bijrijpaardje of van je zelf.
ben zo lang eruit geweest hahaha

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 12:44

Nou manuele therapie werkt wel fijn ja, ik heb een hernia dus op zich wel gewend aan rugpijn, therapie kan er ook niet veel meer aan veranderen, heb in al die jaren zoveel geld weggebracht naar Manuele therapie, chiropractie, fysio, osteopathie dat ik daar mee gestopt ben want ze kunnen het niet verbeteren:) dan moet ik een operatie ondergaan en zolang het nog houdbaar is en bij af en toe een 'aanval' blijft laat ik het maar zo want ik ben als de dood voor snijden in mijn rug :o

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 12:53

Machonito schreef:
Annash leuk paardje is het ene bijrijpaardje of van je zelf.
ben zo lang eruit geweest hahaha

Op het moment? Geen van beide. :+
Het is eventueel wel een optie om dadelijk mee door te gaan, maar heb meer opties dus ik weet nog niet wat het wordt.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 13:34

Nienke – zo dat komt zeker rouw op je dak als het zo aan je wordt verteld, ik zou ook nog gewoon naar de kliniek gaan en dan zeker ook het verhaal vertellen wat deze dierenarts tegen je zei, kijken wat hun daar van vinden. En ik vindt het nogal onbeschoft om tegen jou te zeggen dat je hem weg moet doen, meid kijk eerst was de kliniek er van zegt.

Esther – er was zeker laag gejureerd, alleen de eerst plaats had winst in de b en in de l1 hadden alleen de 1ste en 2de plaats winst, ach ja volgende keer beter

Alicia – 4de en 3de is zeker een mooie plaats en ik heb lekker gereden dus daar ging het me om, en ja ik ben super verwend, heb een nieuwe cap, nieuw wedstrijd jasje, en nieuwe stal schoenen gehad, en ook het paard heeft wat lekkers van hem gehad :D

Mies – meer dan 600 zelfs, lekker bezig geweest, en zoals je al zegt mijn gevoel was super na de proeven en we gingen nu weer voor het gevoel, ik wil pas in februari echt weer winst gericht gaan rijden :j

Beda – leuk voorruit zich voor je, en zolang duurt het al niet meer voor je het weet is het mei

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 18:05

Heey

Dankjulliewel :).

Heidi: Wat een ontzettend gave foto's :D. Het plezier straalt er helemaal vanaf :D.

Shanna: Wat leuk dat je weer lekker aan de slag kan met de paarden :D.

Denise: Netjes hoor, zeker voor de 1ste keer na zo'n lange tijd :D. En je gevoel is toch het belangrijkste denk ik :D.

Nienke: Jeetje, dat komt idd hard aan :(:). Ik zou idd ook naar de kliniek gaan en dan op wat hun zeggen/vinden een beslissing nemen. Het kan idd goed zijn wat esther zegt dat ie minder goed liep omdat ie wat stijf was ofzo.
Iig heel veel sterkte :(:). En succes op de kliniek.

Shaddy loopt niet beter maar ook niet slechter als zondag. De knie is ook een klein beetje warm. Gelukkig niet heet. Je merkt wel aan haar dat het echt zeer doet. Ze gaat nu de wei dus niet in. Dan moet ze eerst door een stuk modder en dat doet zeer denk ik.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 18:13

Heidi, kijk jullie eens gaaaaan zeg <3 . Heerlijk zo genieten. Ik doe het je niet na met Chico. Zonder zadel doe ik nog geen eens op dit moment dus petje af :D !

Angela, ah arme Shaddy, balen dat ze kreupel is.. goed om even rust te geven en goed koelen, hopelijk knapt ze snel op.

Denise goed gedaan joh!!! :D Wel laag gejureerd, ook bij de andere lees ik. Dat is jammer, dat heb ik ook een keer gehad. Maar was toen al dolblij met hoe Chico het deed, dat was ik snel vergeten ;) . Volgende keer gewoon je punten erbij :D !

Beda, jeetje.. pittige aanval zeg :oo . Maar gelukkig kan je weer wat doen nu.. Eigenlijk nog een wedstrijd in de planning met Zkim?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 18:19

Vandaag weer lekker gereden met Shaggy :). Ben zo blij dat de bak weer goed is! Ging vandaag eens goed op mijn ademhaling letten tijdens het rijden, en wat grappig is dat dan toch hoe snel je paard daar op reageerd :D. Door goed te ademen ga ik ontspannen en gaat Shaggy automatisch ook ontspannen. Heb echt heerlijk gereden dus :D!!

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 18:41

Dankje voor de leuke reacties :D

cloris: Brrrrrr in je rug laten snijden zou ik ook niet graag willen.
zo dicht bij je zenuwen en 1 foutje en je hangt :=

Annash: oke dan hahah maar wel een leuk paardje hoor ;)

Ilona dit had ik ook nooit durven tedromen hoor :o
5 jaar geleden durfde ik ook er amper op.
als ie al met zijn hoofdschudde werd ik al bang.
door Duco heb ik zoveel angst opgewekt in me en die gaat er nu langzaam uit door de vertrouwen van Baron die hij aan mij geeft :D