[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 14:41

Zo even ego

Sam mocht gisteren weer aan het werk. Opa heeft hem een andere stal toegewezen en daar kan mijn gevoelige, nerveuze paard niet tegen. hij was compleet gestresst! Zo kwam ie dus van stal. Frank vond het wijzer om even te longeren. En dat was maar goed ook want hij ging me aan het rennen!!! Was even helemaal bang voor alles: Nieuwe waterslangen langs de bak, een bukkende frank, een kind op een loopauto... pffffff. Hij liep al te hijgen en toen had ik nog niet gereden!

Frank hield hem vast met opstijgen, want hij had het even goed te pakken. Rustig losrijden en toen aan het werk. Hij ging wel heel erg te keer hoor. Allemaal schrikken en kijkerig gedrag. Op een gegeven moment was ik het zo zat, dat ik hem eens flink geschopt heb met de beentjes en warempel. Hij blies de spanning uit en ging 'normaal' doen. Daarna hebben we erg lekker gereden! Wat een druif is Sam af en toe. Frank hielp inmiddels Sabrina haar Prince op. Ook dat ging lekker en ondertussen keek ie met mij mee. Hij vindt dat we vooruitgang geboekt hebben sinds Sam zijn thuiskomst. We hebben een opwaartse lijn.
Sabrina wilde Prince ook aan de teugel rijden. Dat blijkt hij heel makkelijk te doen! Dus daar liep een supercombi door de bak. En ze wilde niet draven waar ik en Sam bij waren, dus toen heb ik even achter haar aan gehobbeld. Toen moest ze wel. :D

Daarna hebben we Despi gepoetst en Frank heeft gereden. Despi had niet zo'n zin. Hij liep me toch te gapen! Hahahaha. Maar het ging ook wel lekker. Zag er goed uit van wat ik heb gezien.

's Avonds hadden we een feestje en daar was een heel leuke band die op zeer humoristische manier erg veel 'ouderwets' hollands muziek konden neerzetten van Drukwerk, Koos Alberts, Rob de Nijs, André Hazes en anderen. Nummers werden echt leuk gebracht. Frank en ik waarderen ook niet alle Nederlandstalige muziek, maar dit was gewoon lachen.

Cyrina

Re: [HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 14:47

Nog een ff ego (moet zo weer weg)

Klein stukje video van mij en Cantaor in de les bij David vandaag.

Nee, het is zeker nog niet perfect, moet nog meer kracht en daardoor gedragenheid ontwikkeld worden. Maar ohoh wat ben ik trots op mijn mannetje hoe die het nu doet!
Precies een jaar geleden, weigerde die nog de bak in te gaan, als je voorwaarts vroeg begon hij een beetje te bokken op zijn plaats. Fatsoenlijk draven kon hij niet langer dan een paar minuten en dan in een apart raar houdinkje en galop lukte in het geheel voor geen meter.

En kijk hem nu zijn best doen! wat ben ik toch gek op dit paard!!

http://www.youtube.com/watch?v=DjRHCftCK2c

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 15:03

Leuk filmpje zeg!

Ik las iets over paarden die mensen geraakt hadden, pas maar op!

Gisteren weer op Nadina gereden, was fijn :D Ga zo maar naar haar toe.

Eigenlijk zo idioot dat het KWPN Totilas nu opeens goedkeurt, kunnen ze weer pronken met een hengst als van hun zijnde :n

Wel onwijs mooie kurs gisteravond! Echt genieten! EN knap ook hoor, van Adelinde! Super!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 15:09

Cyrina ik vind het er helemaal niet verkeerd uitzien hoor! Loopt lekker ontspannen!

Anouk aiai die Sam... Die heeft ook een gebruiksaanwijzing he :P Fijn dat Des en Prince wel gewoon normaal konden doen en dat Sam ook uiteindelijk normaal deed!
Ennuh jij ook mee op buitenrit?? Of bedoelde je dat niet? Wordt nog gezellie druk dan haha! Ennuh denk dat het dekje op een bruine ook wel gaaf zal staan...

Frank als ik eerst het ruintje had geladen durft Hinc er niet meer in dan is het te smal... Nou kan ik het schot omzetten anders gaat hij echt niet...

Branka oei das minder zeg al die brandjes. Je zou inderdaad bijna denken dat het aangestoken is... creapy zeg!
Gaaf hoor een pas-de-deux! Weet niet waar ergens dat je woont maar in Roosendaal heb je een hele grote kostuumwinkel waar ze echt bijna alles hebben!

Cynthia leuke foto's zeg! Ben echt jaloers op jou paarden!

Bedouin hihi te snel gelezen... En wel grappig zeg dat ze de pitten niet eten. Echt nooit verwacht maarja winterpeen enzo zal je bij jullie niet veel tegenkomen denk ik...

Malin IK HEB OOK HEEEEEL VEEL ZIN IN DINSDAG!!! :D :D

Martine ja die opzet maakt het wel extra schrikken ja snap ik heel goed. Dat is echt gericht vals zou ik ook aardig van geschrokken zijn!

Hincapie ging vandaag weer heerlijk!!! Echt super!
Daarna met uitstappen dacht ik ik ga effe zonder zadel en we hebben zelfs een stukje gedraafd zonder zadel! Hij was super braaf en draafde echt heel voorzichtig echt lief!! Toppaard!

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 15:09

Martine, dat is schrikken! Hoop dat je niet teveel last hebt. Het zijn grote dieren en meestal gaat zoiets toch perongeluk uit jonge lompigheid, ik geloof niet zo in gerichte agressie. Uit alles wat ik lees over je paardje denk ik dat grondwerken veel voor jullie zou kunnen doen. Het is nog maar een kleuter hè?

Zo, even spammen, gisteren zomaar ineens Veludo opgeleukt en bedacht dat hij vast heel knap zou zijn met het hoofdstel wat hier al een hele poos gloedjenieuw maar ongebruikt ligt te zijn.
Is ie stoer of is ie stoer? Zo ontzettend jammer dat hij zoveel problemen heeft...
Afbeelding

Later op de dag met Girasol aan het grondwerken geweest, in het begin alles weer spannend, maar zodra hij ontspant is hij weer niet meer van zijn stuk te brengen, heel apart. Hij moet toch nog wat ervaringen achter zich laten, en nieuwe opdoen. Hij doet me echt in doen en laten erg denken aan Barón toen die net in Nederland was.
Daarna zijn Arjan en ik samen met Sol en Veludo een wandeling gaan maken, stuk langs de weg, heeeeeeeel veel paardenvrachtwagens tegengekomen die bij het Federatiecentrum vandaan kwamen waar pony-hippiade is nu, maar ging allemaal goed. Ook langs koeien (ik hoop ooit ook vee-werk met hem te gaan doen dus fijn dat ie niet ontplofte haha). Eerst achter Veludo, later voorop achter mij, en nog later kon ik hem ook aan het touwtje voor me uitsturen. Heel hoopgevend. Bij wat paarden in de wei maakte hij zich ONWIJS mooi en stoer, maar geen moment kwam er spanning op mijn touwtje, heel fijn onder controle. En terug over de hei. Heerlijk!

Anouk: Sam moest zijn ei dus even kwijt voordat ie lekker aan het werk ging, maar goed afgesloten, prima toch?

Cyrina: Wat ontzettend leuk om Cantaor op film te zien, en wat zijn jullie heerlijk bezig. Je mag met recht trots zijn op wat je nu al hebt bereikt!! Die kracht gaat wel komen, de basisvoorwaarden heb je echt fijn voor elkaar.

Totilas gaat voorlopig niet dekken hoor, dat zegt Gal zelf ook ergens in een interview van Windsor. Maar ik vind dat niet idioot op zich, om een paard wat zo goed presteert daar credits voor te geven. Ik vind het idioter dat we uit groepen 2,5-jarige babypaarden moeten gaan bepalen of ze goed genoeg zijn als vaderdier.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 15:28

laulau85 schreef:
Branka oei das minder zeg al die brandjes. Je zou inderdaad bijna denken dat het aangestoken is... creapy zeg!
Gaaf hoor een pas-de-deux! Weet niet waar ergens dat je woont maar in Roosendaal heb je een hele grote kostuumwinkel waar ze echt bijna alles hebben!

Beetje ver, ik woon n.l. in Alkmaar ;) Maar we hebben gelukkig nog even tijd om te kijken of we iets leuks kunnen bedenken :D

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 16:00

Wenda: oeps, nouja de hoofdpijn is alweer over, en ben ook niet meer duizelig geweest. Doet alleen pijn als ik op de snee duw, maar het is verder ook niet echt opgezwollen gelukkig. Abderrahim heeft dus een flinke blauwe plek? Het gekke is dat Flavio juist vrij makkelijk was met zijn hoeven, ook toen hij bekapt was was dat geen probleem. Soms probeert hij wel zijn voet neer te zetten als hij vind dat het lang genoeg heeft geduurd, maar dat is het dan wel, en een beetje zwaaien met z'n achterbeen maar nooit niet schoppen.. Dat hij gevoelig is klopt, hij schrikt ook al snel weg als je hem alleen wilt aaien, laat ook altijd veel oogwit zien. Ik heb het idee dat het steeds erger wordt zelfs, hoewel ik hem daar nooit enige aanleiding toe heb gegeven. Dat touw tussen z'n benen is ook zo naar he, kan me wel voorstellen dat ze daar een soort van trauma aan overhouden. Flavio heeft altijd aan een touw rond zijn nek aan de grond staan vastgebonden. Met de staljongens is hij trouwens nog veel erger, proberen te bijten en te schoppen terwijl ze hem nooit hebben geslagen ofzo.

Branka: gek he, ik weet trouwens niet of hij dit vroeger ook heeft gedaan, het lijkt juist steeds erger te worden. Verder gaat het wel, dank je :) Frio is dus een echte ladiesman ;) Wat eng van die branden zeg! Het zal inderdaad maar aangestoken zijn... :(

Frank: het klinkt iig wel als een fijn zadel :) Flaaf is ook best rond trouwens, maar nog niet zo heel breed, maar wel een ronde rug gewoon. Over Flavio: ja ik ben wel even flink aan het nadenken gezet, misschien was dit wel een waarschuwing. Hij lijkt dus ook steeds agressiever te worden. Een spuitje zal het niet worden, maar ik denk dat hij beter af is bij iemand anders misschien. Hier zijn ze op zich gek op 'wilde' paarden.. En er zijn hier een heleboel leuke paarden op het eiland die een veel zwaarder leven hebben dan hij.. Misschien toch beter om zo'n ander paardje te redden uit het toerisme. Flaaf is wel een fijn paard om te rijden in een groep, maar in de bak of alleen buiten altijd maar verzet. Heb nu al zoveel geprobeerd met hem, maar het blijft alleen maar erger worden, en wat gisteren is gebeurd ging echt te ver..

Anouk: dank je! Het gaat al wel weer, gelukkig is het niet al te erg opgezwollen. Ben wel dermate geschrokken dat ik er dus nu over nadenk of wij wel geschikt voor elkaar zijn. Zo lang hij ergens zin in heeft is hij een engel, wil hij niet meer wordt het gelijk verzet. En als dat verzet zich zo uit wordt het wel heel gevaarlijk, hij probeerde echt bovenop me te springen toen ik op de grond lag. Ben bang dat ik hier gewoon niet mee kan omgaan, ben best streng met hem als hij protesteert, maar dat maakt het enkel erger.
Die Sam, ook ondeugend met het longeren ;) Gelukkig werd hij uiteindelijk toch rustig. Leuk hoor zo'n paardenfamilie :D

Karina: ja, het is nog een jonkie. Ik dacht ook altijd dat agressief gedrag puur uit angst voorkwam, maar dat van gisteren kan ik echt niet verklaren. Hij wilde, nadat hij me op de grond geschopt had, bovenop me springen, kon maar net op tijd de box uitkomen :n ben hier wel heel erg van geschrokken. Ik bleef maar volhouden dat het steeds beter met hem zou gaan, maar het wordt juist steeds erger! :(

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 16:18

Frank ja gaaf he de zee :D ik ben er geboren en getogen dus heb veeeeeel van de zee gezien ook een erg boze zee en dan wordt het hele dorp uitgeroepen om de strandtenten en huisjes te redden ;)

Cyrina wat een leuk en gaaf filmpje en wat een toppertje je paardje ben er weg van ;)

laulau85 waarom jaloers is nergens voor nodig hoor :+ jij hebt ook een prachtig paard ;)

zo nu even hoe mijn zondag begon :( ik werd vanmorgen gebeld en lag Dalvëira in haar stal en wilde niet eten, ik had hem meteen door KOLIEK! dierenarts gebeld en die zei meteen zo die is er slecht aan toe, onderzocht en had mn kleine meisje zwaar GASKOLIEK |( hij heeft haar pijnstilling en Buscopam gegeven binnen 40 seconden stond ze op en werd ze weer de oude :D pfff dan zit je hart wel in je keel hoor! vanavond om 8 uur is alles uitgewerkt en dan even in de gate houden hoe ze verder is?
hou jullie op de hoogte

groetjes Cynthia

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 16:41

Oh Martine, joh, nou ik denk dat je de beslissing al hebt genomen om te verkopen. Hij ziet er nu fantastisch uit dus dat zal best lukken. Niet teveel verklaringen afleggen en daarna op zoek naar misschien een 6 jarige, misschien kan ik eens rondvragen hier of daar? Sterkte en ik ben blij dat je hoofdpijn over is.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 17:07

Laura: Top dat je bosrit zo goed ging :D

Karina: Dat was een per ongeluk goed gelukte black-foto :P Ik zag dat pas toen ik de foto's later weer terug keek. Ik heb de buitenste rand van de foto nog wel wat nabewerkt, maar om Bo heen was het al zwart :D
Ik vond het inderdaad foktechnisch zonde. En ik had je wel overgehaald om eens ooit in de toekomst mijn merrie door jou zonnebloem te laten dekken hoor ;)
Wouw! Prachtige foto van Veludo :~

Ilona: Het is echt super leuk om te spelen met dat reflectiescherm. Helaas had ik hem nog niet binnen toen ik bij jou op bezoek kwam.
Heb je nu al een topic gemaakt met je mooie foto's ;)

Debby: Fijn dat je weer zo lekker aan de slag bent met Xantha :) Hoe was horse event?

Martine: Is dat even een fantastisch compliment over Darius!
Ojeej, Flaaf in een gekke bui :(:) Hopelijk was het eenmalig en is hij er zelf ook een beetje van geschrokken.

Madelief: Wat een prachtige foto's allemaal van Fuur!

Bedouin: Oranje? Rood met gele halsters bedoel je :=

Cynthia: Jullie hebben er wat moeite voor moeten doen, maar de foto's en het filmpje op het strand zien er uit alsof jullie genoten hebben :D
Prachtige foto's ook weer van je schimmel merrie :j
Jeetje, wat een hel! Ik moet er niet aan denken dan Igneo dat zou krijgen! Hoe is het nu met haar? Ik zal duimen dat het vanavond niet terug komt :(:)

Frank: Je gebruikt het reflectiescherm om de schaduw die de zon veroorzaakt op te heffen. Zo is je paard van twee kanten belicht. En heb je bijvoorbeeld niet de slagschaduw op de nek. Bij mensen zie je nog wel eens dat ze bijv. door hun eigen neus een soort snor krijgen door de zon. Ook dit kan je d.m.v. het reflectiescherm opheffen.

Anouk: haha, dat is niet mijn bedoeling hoor, jou aan het nadenken te zetten. Tenzij het positief bedoelt is en je het mee neemt in je eigen foto's :P
Jullie doen wel vaak dingen met de kinderen. Leuk hoor :D Het dolfinarium ben ik nog nooit geweest. Staat nog wel op mijn to-do-list.
Jeetje die Sam, zo van slag door het wisselen van stal :(:)

Mies: Lekker weer buiten gereden! Dat mis ik ook wel, ik neem Dosie van de week ook maar weer eens mee voor een rit.
Jeetje, wat een drol die vent, even kijken waar je rijdt! Gelukkig is er niks ergs gebeurt :(:)

Anita: Welkom terug :D

Danielle: Leuk kittens :)

Cyrina: Ik vind het filmpje er al super goed uitzien! Neem je hem ook mee naar de campeonato?

Nou ik zit hier op een enorme roze wolk!! Want wat was Dosie gisteren een kanjer :+: De show ging echt super goed!! Zo als ze aan het klieren was de hele week, zo fijn liep ze gisteren :D Alles deed ze super, draven met de vlag, springen over de lap, rustig galopperen en ze heeft de proef ook super netjes gelopen. Het leek wel of alles vanzelf ging. We hebben ook super veel complimenten gekregen over dat we er zo fantastisch uitzagen *D
Beetje jammer was wel dat ik 's ochtends een uur bezig was geweest met vlechten en het lint er door doen en toen ze voor de show daar nog even op stal stond heeft ze hem er helemaal uitgehaald ^) Toen was er geen tijd meer om een nieuwe in te doen, maar zonder zag er ook schitterend uit :D

Net ben ik weer even aan de slag gegaan met Igneo en ik ben begonnen met het leren van de Jambette en hij doet het al hartstikke goed. Hij strekt zijn been alleen nog niet uit, maar houdt hem wel heel lang in de lucht. Ook ben ik hem aan het leren om op zijn plek te blijven staan, ookal loop ik ergens anders heen. Dat doet hij ook super! Knappe pown :+:

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 17:14

martine: hopelijk gaat hij niet vaker zulke streken uithalen!

anita: ja ik ben een roekeloze fietser...had nog vis vast ook dus kon niet remmen! Maar gelukkig is alles goed afgelopen!

malin: owww dan kunnen we vast wel is gezellig samen gaan rijden! Wanneer ga je? En hoe is dink zn verhuis gegaan!

gab: Gezien!! ow wat zou ik graag een veulen van hem met shannon willen!

Cynthia: mooie foto's! En een dekking door totilas? Ik ben jaloers!!!!

anouk: Hopelijk op wedstrijd dan ook een opwaartse spiraal! Leuk dat het zo goed gaat sinds hij thuis is, zeker omdat je eerst een beetje huiverig was ivm de bak! Super!

cyrina: gaaf filmpje! Je hebt hem lekker aan het lopen! Hoe gaan de wedstrijden?

karina: Dat hoofdstel staat veludo schitterend! Mooi ding ook!

sanne: Gaaf dat het zo goed ging! Zijn er foto's? sorry maar....

Ik wil op de troon van de roze wolk!
Ik had wedstrijd....en niet alleen ging het voor mn gevoel heel lekker...maar ik werd nog is beloond met de 1e proef 187 punten en de 2e 190 :):) en daarbij kreeg ik een wit strikje en een beker :)) 3e!!!!!!!!!!!!!!!! WOOEEEEEEEEEEEEEEEEHOEEEEEEEEEE

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 17:16

Jiehoe!!! Go Shannon *D *\o/* En Mies natuurlijk :P :+

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 17:32

Goed gedaan Mies (en shannon natuurlijk) *\o/*

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 17:43

Gefeliciteerd Mies! Leuk voor je!

en inderdaad Sanne.... FOTOOOOOOS!!! Of misschien zelfs wel film? Jammer van de vlecht, maar het zal er toch wel prachtig uitgezien hebben.

Cynthia, hopelijk blijft het goed gaan met je mooie Dalveira. Weet je waar ze het van gekregen kan hebben?

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 17:50

laulau85 schreef:
Anouk aiai die Sam... Die heeft ook een gebruiksaanwijzing he :P Fijn dat Des en Prince wel gewoon normaal konden doen en dat Sam ook uiteindelijk normaal deed!
Ennuh jij ook mee op buitenrit?? Of bedoelde je dat niet? Wordt nog gezellie druk dan haha! Ennuh denk dat het dekje op een bruine ook wel gaaf zal staan...

Frank als ik eerst het ruintje had geladen durft Hinc er niet meer in dan is het te smal... Nou kan ik het schot omzetten anders gaat hij echt niet...

Nou, uhm, ik maak wel foto's! Ik heb namelijk geen E-rijbewijs. Of Frank moet wat anders bedenken en ook mee willen. ;)

Karina - Ja, ach, als het waait, dan waait het ook in Sam zijn hoofd zullen we maar denken. :+ En er kwam ook wel heel veel drukte op hem af. Dan zou ik willen dat ie iets cooler is hoor, maar ja, zelfs Despi liep te schrikken van de kruiwagen. Dus het zal het weer wel geweest zijn.
Ach, dan heeft het KWPN zich al vaker in de vingers gesneden hè? Bonfire was immers ook ruin. En Parsival... :D

Martina - lijkt me niet onverstandig. Hoe veel we ook van onze dieren houden, als je met zo iets te kampen krijgt, is een paard erg gevaarlijk. Dan is uitkijken naar iets wat vriendelijker is, geen verkeerde gedachte en je redt er nog een paardje mee ook! Ja, heerlijk is dat hoor, een paardengezin. Ik geniet er zelfs van als ik de wei sta uit te scheppen. En het is ook nog goed voor de lijn... En ja, Sam is er ook één met gebruiksaanwijzing, maar hij is wel betrouwbaar. Geen greintje kwaad zit er in!

Cynthia - Wat betekend Dalvëira? Hopelijk komt ze er helemaal overheen en zijn de zorgen over. Koliek vind ik ook altijd heel spannend en eng.

Sanne - Ja, zo bedoel ik het ook hoor. Je laat wel zien wat er allemaal kan met foto's. Ik vind het knap!
En ja, dolfinarium is heel leuk. Ze leren daar ook alles aan dolfijntjes met een soort van clickeren. Eigenlijk zijn het gewoon de paardjes van de zee. Zo lief en meegaand en werkwillig! Prachtig om te zien in elk geval.
En tja, Sam is gewoon Sam. Die kan zich druk maken om niks. Zo zit ie in elkaar. Soms is het net zijn vrouwtje... :z

Goed dat het met dosie zo goed ging! Wat een opsteker en wat leuk dat je igneo al zo veel kan leren.

Mies - Ja, Sam thuis valt me meer dan 100% mee. Hij is verrassend meegaand. Ook ga ik hem veel meer vertrouwen in de omgang. Even van de wei halen vind ik geen probleem meer en ik merk gewoon dat ik vaker situaties aan kan, die ik op de pension altijd probeerde te mijden. Dat is het nadeel van dat alles voor je gedaan wordt. Nu ik alles zelf doe, krijg ik een veel beter beeld van Sam. Inderdaad hoop ik dat ie op concours ook beter gaat lopen nu. Ik moet nog even overleg plegen wanneer we weer gaan. Te twijfel verkopen of niet, is ook weer weg. haha! Geen verkoop... :+

Shannon heeft de smaak ook goed te pakken met het vrouwtje zie ik wel! 3e supergoed gedaan! Proficiat!

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 17:54

jeetje, echt niet bij te houden hier... :+

ik zag foto's van cythia voorbij komen hier op strand, gaaf joh!
ik had je wel tegen kunnen komen! 8-)

andere foto's zijn ook heel gaaf trouwens!

dan de jarigen gefeliciteerd nog!

en mies gefeliciteerd!

martine sterkte!

en volgens mij nog leuke foto van karina

en dan weet ik het echt niet meer, solly... O:)

dit weekend was de huidige eigenaresse van mijn vorige paard hier vlak bij aan het logeren, met paard...

vrijdag hebben we samen een duinritje gemaakt en gisteren een strandrit...
begon allemaal super, paardjes waren braaf en het was zo leuk om eens met Fifi en mijn vorige paard samen op stap te zijn!

maar toen wilden we nog wat foto's maken in de zee en toen schrok m'n vorige paard en sprong opzij voor een golfje, het ging allemaal heel rustig, maar ze gleed er wel af en kwam net verkeerd op haar rug terecht, dat was echt even schrikken!

mijn vriend die foto's kwam maken heeft snel haar paard gepakt en aan mij gegeven en is toen bij de strandtent hulp gaan halen...
ondertussen waren er 2 stoere jongens gekomen die haar uit het water hebben getild en op strand hebben gezet en op haar rug hebben gaan laten liggen...

even later kwam de strandwacht eraan met dekens en omdat die het niet helemaal vertrouwden werd voor de zekerheid de ambulance gebeld...
ik heb de gene gebeld waarbij ze logeerde *(unamie hier op bokt), en die is met haar dochter met de auto snel gekomen, samen met haar dochter hebben we toen de paarden thuis gebracht en onderweg kwamen we al politie en ambulance tegen...

toen ik eenmaal op stal was belde mijn vriend dat het gelukkig mee bleek te vallen en dat ze naar huis mocht!
pfff, wat een opluchting zeg!
jammer genoeg wel leuk ritje voortijdig ten einde, maar gelukkig niks ernstigs gebeurd...

hier nog een paar plaatjes van toen het nog goed ging:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 17:57

JAmmer dat het zo mis is gegaan. Het begin ziet er geweldig leuk uit!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 18:00

Jeetje Ellis, dat was wel even schrikken!
Jammer dat de rit zo letterlijk in het water viel. Gelukkig bleek het achteraf mee te vallen.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 18:54

Heey
Dankjulliewel :).

ellis : Jeetje dat is schrikken, gelukkig heeft ze verder niks ernstigs :(:).
marialva : Mooie foto's :D.
sanne : Super dat dosie het zo goed deed :D. ook super dat igneo het ook goed doet :D.
mies : Super :D, gefeliciteerd :D.

Ik kruip ook op de roze wolk.
het rijden ging echt heerlijk vandaag :D. hij liep in de stap en de draf bijna de heletijd lekker nagevelijk :D. Zelfs de galop ging redelijk goed :D ( daar heeft hij heel veel moeite mee). We hebben ook nog even gesprongen en dat vind ie echt super leuk :D.

tsjilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 19:05

zo ellis dan das schrikken en niet de bedoelding van een mooie strandrit
maar gelukkig is het verder goed gegaan
wel jammer dat zoiets zo af moet lopen he
bah

voor de rest gaat he tme nog ff te snel om alles bij te houden doe me best hoor :o :o

tsjil gaat weer heerlijk rijden veel op het strand en hij heeft het geweldig naar zijn zin
ook de lessen gaan super
en voor de rest wordt hij nog heerlijk verwend
zat net nog te kijken naar het filmpje dat hij ingereden werdt gaat snel dan he
nu doen we niks anders dan hem gebruiken als springplank en bok en salto paard hahaha

ohhhh we hebben ook de brandblussers gezien via de lucht van schoorl best eng hoor zo dicht bij
maar goed hopen dat het heel hard gaat regenen
en dat het dan minder zal worden

mooie foto`s langs zien komen super weer
ik moet alles nog op de laptop gooien hij was ff helemaal leeg gehaald had er een paar rusjes in zitten :(

maar heb nog wel wat foto`s van het strand
met ons samen dan te paard heel leuk

he branka wat zie ik ga je in een jurk te paard
kijk ff bij een verkleed winkel bij noorscharwou daar hebben ze hele mooie jurken alleen neit zeggen dat je ze aan doet op een paard hahaa en waar blijf je trouwens de wijn is nu wel heel warm geworden en bijna opgedroogt in het glas
hahaha

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 19:28

anouk: Gelukkig mag sam blijven! Betere keuze had je niet kunnen maken!

ellis: leuke foto's! Gelukkig is alles goed afgelopen!

angela: rij je die tinker (ben zn naam kwijt) nu voor vast?!

Ik was echt nie blij en trots hoor! *D
Afbeelding
let vooral niet op mn leuke haar dankzij de cap

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 19:38

1.
Afbeelding
Eerst stappen met de vlag

2.
Afbeelding
De proef met z´n 3-en

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding
Ze liep zo lekker :D

5.
Afbeelding
Bondosa op het blok

6.
Afbeelding
Saturno maakt een vliegwissel.

7.
Afbeelding
Dosie in een zeer beheerste galop voor haar doen *D

8.
Afbeelding
Jaja, ze kan ook springen :+ en hoe :P

9.
Afbeelding
Afgroeten

10.
Afbeelding
En de vlag de ring weer uit rijden.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 19:41

Mies : hij heet dyio ;). ik rijd hem idd voor vast ;). ik mag rijden wanneer ik wil en ik mag er ook wedstrijden mee starten ;).
sanne : Gave foto's, ziet er erg mooi en gezellig uit ;).

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 19:47

en nog even het allerknapste paard hier uit het topic (A)

Afbeelding

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 22:36

tsjilly schreef:
he branka wat zie ik ga je in een jurk te paard
kijk ff bij een verkleed winkel bij noorscharwou daar hebben ze hele mooie jurken alleen neit zeggen dat je ze aan doet op een paard hahaa en waar blijf je trouwens de wijn is nu wel heel warm geworden en bijna opgedroogt in het glas
hahaha

Wijn? Euhh.... :+
Jurk? Brenda en ik overwegen toch een iets meer kerstachtige uitwerking.