[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Xantha

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 20:10

@Amable,wat vind ik dat erg, dat ze je mooi vrachtauto hebben gepikt.
Welke idioot haalt er nou zoiets in zijn hoofd! Hamer Boos!

@Soeske, wat is ie leuk!!! Die Bram van jou.
Echt te schattig met dat dikke buikje en zijn dikke vacht, je ziet de singel niet meer zitten, hihihih Vork

Nog even over het manen wel of niet kammen.
Ik heb een manen en staart borstel van Oster
Afbeelding

Ik borstel Xantha's manen zo 1 x per week en haar staart elke dag.
Als je goed van onderen naar boven toewerkt dan gaat dat prima!
En natuurlijk regelmatig antiklit erin, ik gebruik riders-magic echt ideaal spul!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 21:24

haha, jaa, we hebben er altijd zoveel plezier in Lachen Schapen zijn alleen wel eng, dan moet je in ene stoppen zodat het baasje bovenop je knalt hahaha. Maf ding..

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 22:01

Heb alles weer bijgelezen en mooie foto´s voorbij zien komen.

KimKm: Verschrikkelijk met die hond. Is maar goed dat ik hem niet tegen ben gekomen, want op dit moment kan ik van het ene op het andere moment zo woest worden, dat ik echt niet voor mezelf insta.

Daniëlle: Heb in je topic gereageerd. Sterkte, ik hoop voor je dat hij teruggevonden wordt.

Essssss: Als ik zo begrijp hou ik Spanje toch maar gewoon als vakantieland.

Madelief: Ben je er al uit met de staleigenaar? Wel vervelend, vooral als je het ergens wel naar je zin hebt.

Soeske: Wat een lief Brammetje heb jij.

Ik heb maandag te horen gekregen dat ik door mijn ziekte geen werk meer heb. Zat er ook wel in want ik was uitzendkracht. Probeer nu extra van mijn paardjes te genieten. Ben afgelopen zondag alweer naar het Drents Friese Woud geweest. Heb daar samen met de dochter van vrienden van ons gereden. Echt geweldig.

Heb vanavond weer les met Halley gehad. Hij loopt de laatste week zo superfijn. Misschien binnenkort dan toch de stap maar wagen naar de M1. Heb eerst volgende week een wedstrijd met mijn kwpn'er en ik wil eerst afwachten hoe ik me daarbij voel, voordat ik me voor verdere wedstrijden op ga geven. Het ene moment voel ik mij echt super, het andere moment is het net of er een knop omgaat.

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 22:53

Balen dat je nu werkloos bent... maar je kan nu wel lekker genieten van je paardjes.

En je niet te druk maken.... lekker leuke dingen doen daar ga je je lekkerder bij voelen. Het zal wel een tijd duren voordat je er weer bovenop bent, maar je bent ook niet ineens zo slecht geworden. Mensen vergeten vaak dat ze maanden zo niet jarenlang elke reserve verbruiken... dat bouw je niet 1 2 3 weer op...herstel duurt minstens net zo lang zoniet lang.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 22:58

Wat oliebol Lisenka! Dat ze je er gewoon uit gooien nu je ziek bent! Bloos! Iig genieten van je paardjes en herstellen, maar dat is echt niet leuk

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 23:03

Lisenka, dank je. Vervelend zeg, dat je geen werk meer hebt! Wel op zoek naar wat anders?

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 23:16

danielle ik zla uitkijken naar je wagen
erg rot voor je
hou je taai meis Ach gut liefs peet

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 00:29

@ Sanne: Ah rot, beterschap!

@ Soeske: Wat schattig zeg, Bram aan de lange lijnen haha.

@ Jolynn: Hihi, ik borstel Fuego's manen altijd lekker met een roskam, en ik doe 't elke elke elke dag weer Nagelbijten / Gniffelen. Mag dat dan niet ofzo?

@ Lisenka: Ja hihi. Geen werk? Dat is wel ff balen zeg. Genieten wat je hebt, je paardjes enzo. Succes bij je wedstrijd. Is ff afwachten, maar als jij er een goed bij hebt.

Had vandaag me dag niet met Fuego. Kon ook niet verwachten dat hij het goed deed na 3 dagen buitenrijden en 1 dag stilstaan, dus na een kwartier gekl***T te hebben aan de longeerlijn een half uur gereden en dat ging gewoon echt niet, dus toen maar los in de bak gedaan en hem daar gelaten. We zien morgen wel weer verder.

Toen ik Fuego aan het longeren was kwam er een vrouw met haar PRE en dat paard mag Fuego echt niet, en Fuego reageert er dus ook op met wild doen (Niet persoonlijk naar dat paard) dus toen liep ik maar weg aangezien zij daar rustig bleef staan. Daar was de bak te klein en de andere was de modderig en in de andere stond een paard. Dus ik was al chaggerijnig geworden. Gelukkig kon hij toch nog buiten van de zon genieten.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 00:38

Ik zit nu nog in de ziektewet. Ben gisteren bij de psycholoog geweest en het was al fijn om even tegen iemand aan te zeuren die overal buiten staat. Ik ben nu zoveel mogelijk met de paardjes bezig. Ik weet nog niet of ik hierna weer aan het werk ga. Kan best zijn dat ik weer thuis blijf, bij de beestenboel. Vinden de beestjes overigens helemaal niet erg. Ik zie ze allemaal weer opbloeien en dan voel ik me ook weer iets beter. Aan de andere kant vond ik de omgang met collega´s toch ook weer fijn. Even iets anders dan paarden. Kortom: waarschijnlijk is dat 1 van mijn problemen. Ik vind alles leuk, kan moeilijk nee zeggen en neem dus teveel hooi op mijn vork. Ik ga nu eerst proberen om van die vreselijke stemmingswisselingen af te komen en dan zie ik wel wat de toekomst brengt.

Ik ga me nu lekker verheugen op de veulentjes die straks geboren worden.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 09:17

Amable, wat een schrik dat ze je vrachtwagentje hebben gestolen. Dat is iets wat je eigenlijk niet verwacht, het leek mij dat er meer interesse/ handel in autoradio´s en luxe auto´s is. Maar blijkbaar niet. Ik vrees het ergste voor je, maar ik hoop dat je hem toch nog zonder al teveel schade terug zult vinden. Succes!

Soeske, leuke foto´s van brammie aan de lijnen Lachen

Lisenka, wat een vervelende situatie. Echt een tegenvaller dat je vanwege je ziekte en als uitzendkracht geen uitzicht meer hebt op werk. Ontzettend vervelend. Hopenlijk komt er binnenkort iets op je pad dat een mooi alternatief is, sterkte!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 09:57

Bedankt weer voor de leuke reacties Lachen
Ess, ja, soms heb je van die dagen.. Kun je het maar beter lekker allemaal laten..
Ook nog wat rijfotos van gister.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zitten balk-kabouters op de balken :p
Afbeelding
Afbeelding
Uiteindelijk lukt het haha.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 10:52

Lisenka: Balen dat je werkloos bent!! Ach gut Maar misschien is het ook wel goed dat je nu je rust kunt pakken. Geeft het tijd en het komt vast wel weer goed.

Soeske: Wat een leuke foto's van Goya en jou Haha! http://i14.photobucket.com/albums/a337/ ... G_4222.jpg deze foto is echt super!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:04

soeske: Leuke foto's! Hij heeft dr zin in! ook die van goya zijn leuk! Uiteindelijk nog normaal over de balkjes geweest?

Jolynn: van onder naar boven? raakt het dan niet meer in de klit?

Lisenka: rot dat je nu werkloos bent! Succes met je wedstrijd

Essssss: je moet mindere dagen hebben om goede dagen te hebben, volgende keer beter!

Klaar met leren Go jij! Go jij! straks weer lekker naar de paardjes en rijden! (heb al sinds maandag niet gereden, dus hij zal wel boos op me zijn.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:23

Sanne, Thnx Lachen
Mies, ja, hij is er redelijk normaal (voor zijn doen hahaa) overheen geweest :p Lekker, ff rijden, vanmorgen al ff gedaan Lachen

Manjafiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:42

He @Mies_Apollo dat is echt een goede opmerking! Je moet mindere dagen hebben om goede dagen te hebben ...

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:47

Soeske, leuke foto´s! Lachen Wat voor bit gebruik je eigenlijk en van waar die dubbele teugels?

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 13:04

Lisenka: ooh das vervelend! Maar nu kun je in elk geval extra genieten van je paarden.. En kun je erover nadenken wat je nou echt graag wilt en wat niet Knipoog
En leuk dat je wilt gaan starten in het M1. Haha!
Ess: Tja zulke dagen heb je ook! Niet leuk maar net zoals wat Mies_apollo zegt je moet mindere dagen hebben om goede dagen te hebben dus volgende keer weer beter Knipoog
Soeske: Erg leuke foto's, ook was mijn vraag vanwaar de dubbele teugels?

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 13:15

Manjafiek schreef:
He @Mies_Apollo dat is echt een goede opmerking! Je moet mindere dagen hebben om goede dagen te hebben ...

filosofisch he Slim

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 13:17

Het is een pelham bit, ongebroken. Dus dan heb je de bovenste teugels als trens teugel zeg maar en de onderste als stang. Deze gebruik ik eigenlijk nooit.
Met een gebroken/dubbelgebroken is hij bijna niet te rijden, hij vind zulke bitten te druk denk ik...

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 17:32

soeske: okee sommige paarden hebben dat inderdaad ! Knipoog

Freek kan een skippybal 5 sec vast houden Haha!
Vandaag geoefent en hij kon het binnen 10 minuten!
Daarna hebben we 'volgen' gedaan eerst stappen, was best wel bang dat hij schrok aangezien er een kraan bezig was en dan eentje van wel 10 meter de lucht in Vork
Dus maar dit ging heel goed hij luisterde goed en hij heeft zelfs los achter me aan gedraaft, ik ging dus wat harder lopen en hij stapte ook harder, toen nog harder, totdat ik begon te rennen en hij begon te draven Haha!
Echt ben super trots op mijn mannetje Bloos

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 19:00

Lisenka, balen van je baan. Maar aan de andere kant, gebeurt het niet voor niets.
En is heel herkenbaar dat je alles wilt. Wat ik heb gedaan toen ik in de ziektewet zat, was alle dingen inplannen. Ik mocht maar 2 dingen per dag doen. Een ding 's ochtends en ee ding 's middags. Dus als ik naar de paarden ging, kon ik in ijn andere dagdeel boodschappen doen, of wat in het huishouden of bij een vriendin thee drinken. EN verder heel veel slapen en rustig aan doen. Dat heeft mij wel veel geholpen. En het blijft zo dat ik nog steeds teveel wil doen, maar dat is iets waar je mee om moet leren gaan. Hard gezegd, maar helaas de waarheid. En de momenten dat je je dan goed voelt, ben je daar extra blij mee. Dus nu ga je verplicht relaxen en niet piekeren over werk.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 20:27

Dank jullie allemaal voor de lieve woorden. Ik ga ook zeker niet piekeren over het werk. Geniet momenteel lekker van de beestjes en ik doe wat ik kan doen. De ene dag gaat het super, de andere dag is het weer niets. Hier kon ik me druk over maken. Kwam ik uit bed, paarden voeren en dan dacht ik bijv. Ga zo rijden. Dan kwam het er niet van doordat ik me toch niet zo goed voelde, maakte me daar dan weer druk om, cirkeltje rond. Ik probeer nu meer te kijken van wat ik gedaan heb. Heb nu de instelling dat elk ding dat ik doe, meer is dan niets doen,omdat ik teveel in de planning heb.

KimMk: Leuk om zo met je paard bezig te zijn. Mijn fjord geeft kusjes, aporteert en vindt skippyballen ook het einde. Alleen hij pakte ze op en sloeg er dan mee naar de andere paarden (als er meer bij hem staan). Hij schopte de skippybal soms ook heel hard weg. Op dit moment heb ik geen skippybal meer voor hem, maar nu ik er zo bij stil sta, is het misschien toch leuk om er weer 1 te halen.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 20:28

Manjafiek schreef:

Die hou ik er ook maar in.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 20:53

Bedankt voor de lieve berichten omtrent mijn wagen. En ik heb ook goed nieuws, hij is weer terecht! Het hele verloop is in het betreffende topic te lezen Lachen

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 21:03

Fijn Amable! Ik zat trouwens in jou profiel te kijken, en jou hond en mijn hond lijken echt op elkaar. En ook qua karakter hoe je dat omschrijft iig. Leuke hond joh Pling

Lisenka, sterkte ermee Ach gut

En Suzanne, weer mooie foto's van Goya, ik vind ook die draf foto super mooi!