[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzinnig

Re: [HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 10:49

Zoo, goedemorgen. Even lekker uitgeslapen. Heeft hier nog behoorlijk gespookt met onweer..
Spokie, gefeliciteerd!
Lau, hier schijnt het zonnetje dus denk dat t wel mooi weer blijft..

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 10:49

Ja de paarden staan er wel goed op haha!
Ja wij hebben geen hengstenschot in de trailer.. zou je die er later nog in kunnen laten maken? Want twee ruinen gaat goed maar een merrie durf ik niet echt nog... heb wel ook een houten tussenschot zodat ze elkaar niks kunnen doen wat betreft meppen etc..

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 10:50

Suus ja hier schijnt het ook maar het waait echt gigantisch...
Hopen dat het alleen maar beter wordt en niet minder!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 10:52

Even Ego, maar Chailai is aan het bevallen en heeft al 4 kittens! Geen idee of ze klaar is ondertussen, maar ze is wel al heeeeel erg trots! :D

Foto's staan in het topic :D [BB-ITP] Chailai 5 weken drachtig

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 10:55

ohhh Amable ben gek op poezels ben benieuwd wel fotos laten zien hoor van de kleine spruitjes :D

heb ze net gezien in dat topic ahhh wat een lieverdjes

zie ik dat nu goed ligt ze tussen iemands benen te bevallen?

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 11:21

Eerst Spokie en Jellie gefeliciteerd met jullie verjaardag *D

En dan Danielle gefeliciteerd met de 4 mooie kittens (zit er nog wat denk je?), ben blij voor je dat je er bij kunt zijn!

Cynthia leuk je strandfoto's hoor! Jammer van jullie hoofden ;) . Fijn dat het zo goed ging. Moet wel een beetje wennen aan de westernoutfits :o . Hoe gaat het rijden van je dochter op Maria nu, nog steeds plezier in?

Jeetje, wat een raar weer is het hier. Ik loop in stralende zon de hei op hier met de honden, begint het ineens weer keihard te plenzen van de regen. En rotwind erbij... pfff. Zo eens gaan ruimen want vannacht zijn er ook behoorlijk wat takken van de bomen gebroken en her en der neergevallen. Leuk hoor, in het bos wonen :+ . Paarden blijven toch weer liever buiten staan als in de schuilstallen... apart hè? Daar gaan ze dus in voor schaduw als het warm is, en vroeg in de avond als het muggentijd is, verder echt weinig.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 11:40

Jep, tussen de mijne :+ De eerste althans, ze vond het heel spannend, snapte echt niet wat er met haar lijf gebeurde. Had dus echt behoefte aan heel veel steun en hulp. Maar toen de 2 eraan kwam toen kroop ze dieper onder de dekens weg en vond ze dat ze het prima alleen aan kon :+ Ze heeft de hele nacht al onrustig gelegen en had de hele nacht ook al behoefte aan aandacht, mijn nacht is dus ook wat onrustig geweest ;)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 12:00

Nou even snel, want schoonfamilie op bezoek (effe Bokken om bij te komen haha) Heb net de mest van Jippe onderzocht na een nacht in het water geweekt te hebben. Veel plantresten (vooral gras) en geen zand! Er lag helemaal niks op de bodem, voelde niet zanderig. Nog expres wat happen prut van onderin in de hand gehad en tussen de vingers gevoeld, maar geen zandkorrel ontdekt. Ben weer wat gerustgesteld. (En mijn handen stinken :P ) Valt wellicht dus mee met de hoeveelheden zand die hij inslikt (en heb het hem pas 1 keer zien doen).

Dus blijf nu voorlopig even Pavo Vital bijgeven en een lepel zonnebloemolie per dag. En de liksteen in de stal.

Wil eerdaags Jippe de nacht weer binnen hebben, anders is het straks zo'n grote overgang van 24/7 wei naar 20/7 stal in de winter...

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 12:04

@ Amable: Oh wat een prachtige poes en wat leuk die kleintjes. Ja ik heb laatst gehoord dat dieren eigenlijk niet weten dat ze zwanger zijn en erg kunnen schrikken als ze ineeens gaan bevallen. Met een tweede dracht etc herinneren ze zich er vaak wel iets van. Mooi hoor dat ze jouw steun zoekt. Wat zijn dieren toch geweldig.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 13:13

Lau jawel hoor, ik ga Dink vandaag verhuizen :Y)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 13:18

Succes, hoop dat het wat mooi weer blijft.. Hier is het momenteel rot weer :S

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 14:14

Voor degene die het leuk vinden om niet alleen video's van de top 3 van het EK te zien kun je deze site bekijken. Uiteraard vind je hier ook de PRE's en Lusitano's op die meegedaan hebben. Ga hiervoor naar video gallery.

Verder ook leuke interviews met Gal, Jury's ect.

http://74.125.77.132/translate_c?hl=en& ... IezoxPOYIQ

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 14:46

Huh, onweer? Wij hadden het droog in Harderwijk. Wel even wat regen toen we naar binnen gingen, maar daarna een leuke droge dag gehad. Onderweg naar de MacDonalds hadden we regen, onderweg naar huis zagen we wel flitsen, maar de paardjes hebben nauwelijk water gehad... 8-)

Mies - Dolfinarium is tegenwoordig echt de moeite waard!

Malin - LEUK verhuizen! Je pown mag dus echt naar zijn maatje!

Anita - Welkom thuis en gefeliciteerd met je verjaardag!

Laura - Chic dekje hoor! Waar heb je hem gekocht? Ik moet ook weer eens snuffelen, want die van Sam begint dun te worden.

Daniëlle - nogmaals gefeliciteerd! Idéfix, mijn hondje, wilde ook niet van mij zij wijken toen ze ging bevallen. Dat is al bijna 8 jaar geleden inmiddels. Was een bijzondere ervaring. Soms twijfel ik wel, zal ik onze Beau ook een keer laten dekken? Ze schijnt wel een heel mooie voor haar soort te zijn. Nadeel is dat je dan weer baasjes moet gaan zoeken...

Filmpje kijk ik nog wel een keer. Ziet er mooi uit!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 17:11

Anouk heb het dekje gekocht bij 't Aogje, een klein winkeltje hier in het dorp... is van HH dus hebben ze op veel plekken.

Malin ooooooh dus dan kunnen we dinsdag nog lekker een rondje gaan doen. hoe is het verhuizen van dink gegaan??

cyrina zal zo eens rondneuzen!

Amable aaah wat schattig dat ze bij jou kwam liggen echt lief. ga zo ook eens het topic met de foto's zoeken...

Wanda gelukkig geen zand in de mest! Toch een hele opluchting! En dan maar flink je handen wassen he :P

Karina ja hier waaide het ook gigantisch zeg maar gelukkig geen regen meer. En misschien hadden de paarden zin in een lekkere douche....

Hincapie ging vandaag echt super! heb buiten gereden ondanks de wind maar daardoor had ik wel lekker de bak voor mezelf hihi...
hij reageerde nagenoeg niet op de wind. Hebben ook nog lekker lol gemaakt in de plassen die in de bak stonden (heeft hier echt gegoten niet normaal) hij vind het zo leuk om daar in te dabberen en doorheen te crossen echt leuk!
Mn vriend heeft foto's gemaakt dus zal straks als ik op de andere pc zit deze plaatsen (zit nu op laptop van mn vriend...)

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 17:13

laura: eigenlijk niet, maar ik heb mn e dus kan altijd een keer jou kant op komen!
Mooi dekje! Nou nog een foto waar hij em aan heeft!
Wat voor trailer heb je? In onze iforwilliams kun je het schot er uit en inhalen.
Spierpijn valt gelukkig mee, maar ik voel het wel!

anita: gefeliciteerd!

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 17:15

@Aniet, GEFELICITEERD en welkom terug(heb je gemist) :+:

@Laura, mooooooi ik vind die kleur heel mooi bij Hincapie.
Je hebt ook een halster in zo'n kleur toch? :P

@Malin, leuk dat Dinkey weer dichterbij komt!

@Jellie ook jij gefeliciteerd natuurlijk!

@Danielle, leuk, spannend hoeveel heeft ze er uiteindelijk gekregen, enne FOTO'S!!!!! O ik zie al een link staan ga snel eventjes kijken.

Xantha heeft weer mooie voetjes, de smid is vanmorgen geweest.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 19:13

Hoe lang duurde het bij jullie voor je echt kon spreken van een band met je paard?

Jippe en ik hebben nog weinig tijd gehad om elkaar echt te leren kennen, dat gaat nu pas beginnen. Immers: 5 dagen na aankoop viel ik eraf, kon toen 3 mnd niet rijden. Eerste week na de val alleen 's avonds even kunnen gaan, daarna wat grondwerk in de wei. Toen 3 weken op vakantie, 1 week thuis met kids dus maar paar keer geweest, weer weekje weg en toen nog 1 week met de kids thuis. Nu zijn die 3 maanden om en kan ik weer beginnen. De laatste 10 dgn elke dag geweest ivm wondverzorging en de kids die weer naar school gaan. Dus nu begint het echte elkaar leren kennen pas.

Maar toch... Zou hij me nu al herkennen, een band met mij hebben? Ik vind hem vaak aanhankelijk en knuffelig zoals vandaag (in de paddock niet bij me weg te slaan) terwijl hij gister dus met de storm op komst afwezig was. Maar hij verliest ook snel zijn aandacht voor mij als hij een ander paard ziet (vandaag nieuwe merrie op stal, dus flink daarnaar gekeken en geroken). Toch respecteert hij mijn ruimte en probeert het soms wat uit. En soms denk ik dat het me nooit gaat lukken normaal op de poetsplaats te brostelen, normaal de hoeven te krabben en gewoon hop op te zadelen. Want daar is ie allemaal nog zo doenerig en nerveuzig mee. Vandaag met stoel ernaast geoefend (ivm opstappen middels verhoging) en ik ging er bijna op zitten. Toch maar niet gedaan zonder cap, rijbroek, zadel en alleen een halster met touwtje eraan :Y) :P Maar hij was wel braaf. Toch mis ik nog wel de echte band, het echte vertrouwen en elkar goed kennen> gaat zeker komen hoor. Daar ben ik neit bang voor. Maar hoe lang duurde dat bij jullie ongeveer? Dat je echt een team was zeg maar?

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 19:24

heey
sorry dat ik weer even niet ben geweest maar het was donderdag 3 maanden geleden dat we moppie in moesten laten slapen dus ik voelde me zwaar kl*te ;( |(

shanna : Jeetje wat verschrikkelijk :(:). heel veel sterkte :(:).
zilfstar : Dat kan best een tijdje duren hoor, bij moppie en mij duurde het denk ik ongeveer een half jaar voordat we een echte goede en sterke band hadden, daarna kon ik er bijwijze van spreken mee lezen en schrijven.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 19:27

@Moppielover: Jeetje is het alweer 3 maanden geleden!! :(:)

Denk zelf dat het idd nog wel even gaat duren. Maar ik heb alle tijd... t zal wel met ups en downs gaan verwacht ik.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 19:30

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 19:43

zilfstar : Ja, het is alweer 3 maanden |( soms heb ik het gevoel dat het al veel langer is en soms heb ik het gevoel dat ie nog maar een week weg is.

de band met moppie opbouwen ging ook met ups en downs, het ene moment hadden we de klik en alles, het andere moment voelde ik van zijn kant niks. maar hoe meer ik met hem deed, hoe sterker de band werd.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 20:39

Debby ja inderdaad mn halster heft ook die kleur. Heb ook foto's waarbij hij het dekje op heeft. Mn vriend is ze nu aan het bewerken.

Mies foto's met het dekje komen eraan! had zelfs nog een shirtje in die kleur liggen! Weet niet uit mn hoofd wat voor trailer wij hebben. Zou wel leuk zijn als je een keer deze kant op zou komen! Kunnen we misschien een minimeeting doen met Malin en wie weet nog meer???

Zo de foto's zijn aan het uploaden!

Angela sterkte!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 20:43

Heb even een verschrikkelijke baaldag vandaag |( was vanmiddag bij de paarden, wilde Flavio even borstelen en hoeven uitkrabben, bij de derde hoef, een voorhoef, schopte hij ineens met zijn achterbeen naar voren keihard tegen mijn hoofd aan. Lag even op de grond en toen ik overeind kwam sprong hij bijna op me. Voorhoofd ligt open, bloeden, duizelig. Daarna kwam er ineens uit van de staljongens dat hij hen probeert aan te vallen als ze zijn box ingaan. Weet niet waar dit nou vandaan komt ;( het leek juist zo goed te gaan, hij werd steeds rustiger en minder schrikachtig..

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 20:48

jeetje martine wat moet jij geschrokken zijn! Toch niks aan over gehouden?!

Laura goed idee!!! Moet wel af te spreken zijn!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 20:55

Oei Martine dat klinkt echt niet best!!! Hoe gaat het ondertussen met je?

Mies ja lijkt me gezellig!!