[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 13:18

Hoi allemaal,

Even snel een berichtje uit Limburg.
Ik ga vanavond bijlezen en reageren.

Vanmorgen hebben we Urbino naar de kliniek gebracht voor zijn castratie. Het laden ging prima en hij was onderweg ook heel erg rustig. Daar op stal was hij ook rustig, hij bleef aan het flehmen.
Morgenmiddag ga ik weer naar hem toe, morgenvroeg om 9 uur is hij aan de beurt. Hoop dat alles goed gaat.

Misschien dat jullie ook een keer op Urbino willen stemmen? Hij staat in de top 10 van Hollands Next Top Horse :o :P
http://www.hollandsnexttophorse.nl/inde ... ard=Urbino
Laatst bijgewerkt door Sjaad op 01-02-09 13:25, in het totaal 2 keer bewerkt

Buitenzinnig

Re: [HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 13:22

Ja, kan me voorstellen. Als ze minder haren heeft is het idd prettiger met werken. Maar met dit weer kan ik niet met ze werken haha. Harde bak, veelste koud :(

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 13:22

spannend sjaad, sterkte ermee!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 13:34

Ellis -> Tja eng, als ze in een kudde staan dan gebeurt het ook.
Het gaat eigenlijk altijd goed, op een enkele keer na.
Buehne is ook een vrij dominante merrie, en Rintske begint ook steeds dominanter te worden.
Rints ziet Buehne nog wel als haar meerdere, maar is het er duidelijk niet mee eens aan haar staartvloeken te zien.
We zullen het in de gaten moeten houden, want als Rints steeds dominanter wordt dan zal het vaker gaan gebeuren ben ik bang.

Banditto -> Een dubbelgebroken trens is zachter voor de mond, en over de KK trens heb ik al veel goede berichten gehoord.
Ik heb voor Rintske een koperen en een gewone metalen dubbelgebroken watertrens, en daar doet ze het prima op.
In het begin had ik een enkel gebroken bustrens, maar kreeg toen maar weinig reactie van haar.

Michelle -> Jaaaaaaa! Foto's!!!!!

Petra -> Ik doe echt wel rustig aan met m'n meissie, ze betekent veel te veel voor mij!
Geef jij Tsjil een dikke knuf?

Malin -> Ik denk dat je aan Regine heel veel kunt vragen over de lange lijnen.
Gefeliciteerd met Suevo nog!

Nishada -> Alvast sterkte met Urbino!
Ik duim voor hem dat alles goed zal gaan, ook daarna.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 14:34

saida, ja dat is dan inderdaad gewoon het risico...

even spammen, heb er toch nog maar even een topic van gemaakt... 8-)
[ITP] Knap Lusitano koppie!

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 15:19

Kom ff snel tussendoor over het PRE /andalusier verhaal.
Lees de rest ook, maar heb niet zoveel tijd om te reageren.

PRE is geen nieuwe naam voor andalusier. PRE is het altijd al geweest, de naam andalusier is meer hier ontstaan (een beetje een modenaam) en staat meer voor een type paard dan voor een ras.

De PRE is een raspaard, die al eeuwen oud is.
Dan heb je de Cruzado een paard waarvan teminste 1 ouderdier een goedgekeurde PRE is. Dit kan een kruising zijn met een ander ras, maar ook een nakomeling van een goedgekeurde PRE X een niet goedgekeurde PRE.
En dan heb je nog de papierloze paarden waarvan je aan het type kan zien dat er PRE bloed in zit.

Dit alles bij elkaar noemen we hioer andalusiers, maar zoals ik al zei, in Spanje bestaat dit eigenlijk niet.
De raskenmerken die beschreven worden gelden alleen voor de PRE, aangezien de rest ander bloed kan voeren, waardoor het uiterlijk veranderd.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 15:47

Cyrina schreef:
En dan heb je nog de papierloze paarden waarvan je aan het type kan zien dat er PRE bloed in zit.

Interessant verhaal! Wist ik helemaal niet, omdat mensen vaak slecht onderscheid maken tussen PRE en Anda's. Maar die quote van hierboven lijkt een beetje op mijn vuilnisbakkie. :Y)

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 15:54

Ik ben écht pissed :(
Stond hier op bokt een haflinger halster te koop(iets waar ik al héél lang naar op zoek ben)http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=63&t=1060507&p=44476347#p44476347 Ik pbtje gestuurd dat ik het graag wil hebben voor de vraagprijs,en wat de verzendkosten zijn,en als ze haar gegevens doorgeeft ik het geld meteen over maak... Dat was gistermiddag...ondertussen geen tijd gehad om mn mail te kijken en ik kijk vandaag rond het middaguur en heb pb-tje terug,ik antwoord en binnen no-time krijg ik wéér een pb-tje terug dat ze het halster al verkocht heeft aan iemand anders omdat ze niks meer van me hoorde!!!!
Ik ben echt zó pissig! :(

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:25

saida - het is idd leuk
om te horen dat sommige
mensen toch wel dezelfde
manier hebben

mies - en hoe is het rijden
vandaag gegaan geen enge
plastic zakken meer :P

ellis - het is idd hopen
dat je dan goed weer
heb dan kan je nog
extra genieten ;)

jolijn - het is een apparte
kleur wel leuk, alleen
ik ben meer van het zwart

Malin - ja het is echt
een fijn gevoel en dan heb
je gelijk zin om door te rijden

Nishada - sterkte voor
morgen hoop dat alles
goed gaat

gab - daar zou ik ook
echt pist van worden
dan verheug je je eigen
er helemaal op en dan
zeggen ze zoiets, sommige
mensen bah

vandaag lekker met heike
een rondje buiten gedaan
even uitwaaien zonder iets
van hem te vragen want nu
moet die weer hard aan het
werk want er staat weer
een wedstrijd gepland
voor volgende week
zondag dus ben benieuwd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:34

Ja, ik ben echt van het bruin!

Fijn lekker uitwaaien!

heb ik vandaag ook gedaan samen met Renaat en haar verzorgster :+:

Straks een topicje als het goed is!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 19:18

Nishada sterkte morgen, ik duim dat alles gewoon gaat zoals het hoort! Liet je het nou over de lies doen? Heb ik toen bij Suevo wel gedaan en dat is echt heel goed bevallen!

Jolijn ik vond je oude kleur tuig mooier, dat chocolade bruine :~ Ben benieuwd naar de foto's!

Gab wel balen :(

Kom net van stal, zijn nieuwe deken paste perfect en stond heel mooi :~ Na het poetsen even lekker zonder zadel door t bos gestapt en daarna nog even los in de bak. Hebben samen wat lopen dolle, hij was uberblij :):) Daarna mocht hij los mee naar stal, maar besloot richting de voerkar te gaan en de daarnaast neergezette zithoek. Stond hij daar tussen de banken en de salontafel 8)7 Dus ik een schietgebedje gedaan zodat hij zich niet ging proberen om te draaien en hem achteruit (zonder halster!!) eruit gemanouvreerd 8-) En toen toch maar even naar zijn stalletje toegeleid want je weet met hem maar nooit wat hij dan weer van plan is :D O:)

Met het lange teugelen van mijn vriendin ging het vandaag trouwens super, ze was er inderdaad wat meer achter gaan lopen en had toevallig precies hetzelfde gedaan als de tip die ik van Suus had gekregen via PB en vandaag had ze al met hem geweken! Echt gaaf hoor, en ze vinden het allebei helemaal leuk :j

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 19:23

Malin, leuk paard in de zithoek! :D
Fijn dat je nieuwe deken mooi past!
Wat heb je voor deken?

heikedenise, heerlijk zo'n rondje uitwaaien!

borderjay, dat is echt frustrerend inderdaad!
heb het ook wel eens ergens mee gehad...

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 19:56

Malin, fijn dat het goed ging!

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 20:10

ben net gevallen :=
Ging zó onwijs goed :))
Me instructeur(tevens me baas :D ) was er bij. en hij zat te vertellen tegen iemand op stal. Dat ik nog nooit zo goed hard gereden. Dat ik nu echt een perfecte houding had. en dat het zo onwijs goed ging. dat ik hem super aan het lopen had.
moest hem iets bijtikken van hem. dus ik mini tikje( raakte hem nouwlijks aan) en hij bokt.maar echt onwijs naar links, en hoog :=
dus viel ik in de bakrand :(
Keihard met me bovenarm er op.
Doet echt onwijs zeer :=
ik werd gelijk naar z'n huis genomen, meteen gekoeld. en het is echt 2 x zo dik. zit een hele striem in. en onwijs blauw :=

mmaargoed moest hidra nog doen := maar hij zei zelf al ,dat hij haar wel zou doen :)

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 20:51

Sjaad schreef:
Hoi allemaal,

Even snel een berichtje uit Limburg.
Ik ga vanavond bijlezen en reageren.

Vanmorgen hebben we Urbino naar de kliniek gebracht voor zijn castratie. Het laden ging prima en hij was onderweg ook heel erg rustig. Daar op stal was hij ook rustig, hij bleef aan het flehmen.
Morgenmiddag ga ik weer naar hem toe, morgenvroeg om 9 uur is hij aan de beurt. Hoop dat alles goed gaat.

Misschien dat jullie ook een keer op Urbino willen stemmen? Hij staat in de top 10 van Hollands Next Top Horse :o :P
http://www.hollandsnexttophorse.nl/inde ... ard=Urbino

heb op je kanjer gestemd hoor en suc6 met het verloop van het niet meer man zijn :(:)
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 01-02-09 23:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op aanvraag kwalijke typfout verbeterd.

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 20:58

he just kiki hoop dat je er niks aan over houdt meid

vandaag met me zieke koppie toch ff tsjillert aan de dubbele lijn gehad het ging zo goed dat we toch bijna driekwartier besig waren
ik had een super goede hulp van meisje dat op stal werkt heeft me heel veel geleerd
SUPER MEID BEDANKT ERVOOR

morgen weer onder de man en dan kijken hoe hij verder liep

alleen weer een pech geval nu is me hond helemaal niet goed hij heeft ernorm veel pijn en we gaan morgen weer trg langs de DA kijken of hij wat opknapt heeft pijn stillers gehad maar hij kan niet liggen en als hij dat doet is het met heel veel pijn zo zielig het is me beste maatje hoop niet dat ik hem moet gaan verliezen
hij heeft vanancht tot zeker 5 uur gejankt van de pijn en dan te bekennen dat hij heel erg hard is voor zichzelf dus nu maar hopen dat het goed blijft gaan
morgen maar weer de DA laten kijken

hou jullie op de hoogte

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 21:00

gab: nou die liet er geen gras over groeien. maarja van de andere kant valt natuurlijk ook wel weer wat te zeggen: hebben is hebben. maar tis niet netjes om zoiets binnen een dag al te beslissen.
nishada: succes op de verkiezing.
kiki: oei, niet ff naar de ehbo??
malin: jullie hebben lekker genoten dus.
denise: bok jij met je telefoon? alles staat nl zo in korte regeltjes.
ellis: mwah, verwend is een groot woord. maar met zo'n verjaardag altijd weer een berg speelgoed en rommel erbij. en ze krijgen al zo weinig tegewoordig..... mooie fotoreportage, die wortel maakt het af.
madelief: ik reageer ff in je topic

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 21:39

Malin: fijn dat het zo goed ging :)

Kiki: oeh, klinkt pijnlijk :(:)

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 22:50

frankiej nog gefeliciteerdt met je dochter (beter laat dan nooit :o
peet beterschap meis :+: amico ziek nee he !!! meis hoop dat dat tallemaal goed komt duim voor je lieverd.
Sjaad heb op je kanjer gestemd hoor *D wat een mooi paardje *D
just_kiki dat is niet zo mooi sterkte er mee .
DinkeyGirl fijn dat je nieuwe deken paste. _O- hij wou ook ff gezellig zitten met de beentjes op de bank _O- en leuk he ff met jepaardje spelen krijg je goeie band mee he *D
heikedenise is ook wel een keer fijn even relaxen met je paardje en niks te hoeven vragen *D
borderjay dat is balen zeg ,heb het pas geleden ook nog gehad toen wouden ze het niet meer verkopen ,ik dacht bij me zelf zet het dan niet op markplaats :(
Nouvel mooi foto`s van je kanjer hoor :))
Sjaad fijn dat alles lekker rustig verliep , en sterkte voor morgen voor je kanjer *D
met de griep wordt het gelukkig al wat minder het is nog geen 100% maar ik voel me al wat beter gelukkig.
sorry als ik er wat vergeten bent

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 23:36

sjaad sorry sorry ik bedoelde het niet zo was een typ fout kan het alleen niet veranderen anders had ik dat gelijk gelijk gedaan

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 23:45

[bdit is echt niet meer normaal vreselijk dat er mensen zijn die dit doen][/b]Hallo,
Hallo,
Via de dierenambulance kwam het bericht binnen dat er een pup dood in het bos was gevonden.
Even later belde de vinder van de dode pup dat er 4 dode pups verspreid lagen.

Onze dierenambulance is uitgereden (carine)
En bij aankomst bleek het dat het in het totaal om 5 herder pups ging van 8 weken. De pups zijn gevonden in het bos tussen lemele en ommen. De 5 herder pups zijn vermoedelijk levend gedumpt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
De arme diertjes lagen opgerold in elkaar waren nat en vies. Ze hebben allen een eigen plekje gevonden om te sterven.

Hier een aantal foto's van het verschrikkelijke nieuws. En een reactie van Carine, die de dieren gezien/gefotografeerd heeft.

Met vriendelijke groeten Team De crull

Beste mensen

Afgelopen weekend (24 januari 2009) werd mij weer eens duidelijk hoe slecht de mensheid kan zijn...

We werden gebeld door een man die een dode herderpup had gevonden. Uiteindelijk, toen ik op de plaats delict kwam, bleken het 5 dode pups te zijn! De pups hebben verspreid door het bos gelegen. Allemaal binnen een straal van ongeveer 10 meter.

Echt zo gruwelijk! Zo onbegrijpelijk!

Deze pups waren ongeveer 6 tot 8 weken jong en hebben hoogstwaarschijnlijk nog geleefd toen ze gedumpt werden in een bos tussen Lemele en Ommen. Gedumpt tijdens een enorm onstuimige nacht. Geen wonder dat deze kleine wezentjes het niet overleeft hebben...
Welke Neanderthaler doet zoiets toch? Echt niet te geloven!!!!
Ik ben er de rest van het weekend slecht van geweest... Als ik het nu weer voor me zie, (want dat beeld staat op mijn netvlies gebrand!) lopen me weer de rillingen over de rug.

Met deze mail hoop ik misschien te kunnen achterhalen wie deze gruweldaad heeft gepleegd. Mis jij in de buurt ineens een aantal herderpups (waarschijnlijk mechelaar of kruising mechelaar) van 6 a 8 weken, laat het me dan a.u.b. weten. Misschien kunnen we degene die dit heeft geflikt pakken, want dit zou niet ongestraft mogen blijven! Zouden jullie deze mail ook please door willen sturen naar al jullie vrienden?

Ik heb foto's bijgevoegd van wat ik aantrof... Erg schokkend, maar wel de realiteit, helaas!

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groetjes Carine

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 00:01

de foto`s wat er bij horen zijn te klein en die kan ik niet op bokt zetten

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 00:58

foto`s zijn niet echt duidelijk sorry
Afbeelding
:( :( :( vreselijk zo zielig :( :( :(

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 08:12

Goedemorgen allemaal :wave:

Marielle echt vreselijk, zat met tranen in mn ogen dat bericht te lezen. Als ik eerlijk ben hoef ik die foto's niet te zien hoor, maar je kan er geen link meer van maken zie ik ;(

Ellis: een rambo medium. Die liggen eigenlijk altijd het mooist, maar dominick klinkt ook wel interessant. Alleen ik hoor daar verhalen van geen staartflap, enkele borstsluiting en lekken dus dat houdt me tot nu toe wel tegen. Bucas paste hij vroeger wel toen hij nog wat smaller was, maar nu snijdt en trekt het aan alle kanten. Zijn haren blijven er ook niet meer mooi glad onder liggen. Horseware dekens hebben altijd al goed op hem gelegen en de gladde binnenvoering zonder naden is ook beter voor hem met zijn gevoelige huid. Hij krijgt namelijk snel bultjes als het te warm wordt of schuurt. Wat voor binnenvoering hebben de dominick dekens en zitten er naden aan de binnenkant?

Jolijn leuke foto's! Zo te zien hebben jullie er lekker van genoten!

Kiki AUW dat klinkt pijnlijk... #) %) Zal je natuurlijk altijd net zien, als je zit te vertellen dat het zo super gaat ^)

Peet sterkte met de hond, dat klinkt niet goed |( Hopelijk niets ernstigs, ik zal duimen.

Nou maar even ontbijten en dan op naar een drukke werkdag :Y)