[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Prinslover

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 00:12

Es: Pfieuww! Dat was een meevaller dan! Haha! Gelukkig maar... Maar leuk is anders natuurlijk!

Heidi: Oeeh! Ik ben zo benieuwd naar de foto's! Clown Zal wel een rot kop erop hebben hahaha! Ik heb marisca een berichtje gestuurd dat er foto's zijn gemaakt, en dat ze op je site komen! Dat ze kan na bestellen als ze dat wil Knipoog Enne, was zeeeekeerr gezelligg! Vork Nu weet ik waar het is met de auto dus kan ik wat vaker eens langs komen! Ik hoop dat je snel weer kan rijden!!

Manja: Jaa, patatje was wel lekker haha! Clown Vond het wel jammer dat ik je les niet gezien heb, maar volgende keer blijf ik wel kijken! Ja Lijkt me leuk om te zien, en ben benieuwd hoe Marcel les geeft haha Haha! En niet te streng worden hoor voor jezelf Knipoog

Kim: Jeetje.. het verhaal krijgt nog een staartje! Echt niet leuk... maar goed dat je actie hebt ondernomen! En misschien wel een mooi idee ja, bij de dierenbescherming!

Manjafiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 09:35

Hoihoi, goedemorgen! Es...ik ben ook benieuwd waar je gaat wonen. Hoe kom je erbij om naar Nederland te gaan als je ook in Spanje kunt wonen haha. This zo druk hier! (Ik woon in de randstad....) Maar ik begrijp je wel een klein beetje denk ik. Heidi...ik ben ook benieuwd naar de foto's. Hoorde van Marcel dat de foto's die wij hebben gemaakt van Llano en Macho niet zo goed waren gelukt. Ach binnenbak....buiten gaat altijd beter natuurlijk. Die ene foto hangt inmiddels wel aan de muur! Die jij van Llano hebt gemaakt in Arnhem Haha! .

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 09:44

KiMmK: Voor de opening van dit nieuwe topic, bij 500 blz moet je nieuw deel openen
Vreselijk om zoiets te zien, snap dat je je niet kan inhouden! zoiets is toch niet normaal! Ik neem de hond ook wel is mee als ik buiten ga rijden en die loopt dat ook gewoon los over het algemeen luisterd hij goed, maar soms moet ik wel erg vaak roepen eer hij komt, tuurlijk stap ik dan ook wel is af en pak hem even in zn nek..maar je hond echt slaan..nee.
Mn moeder heeft me is verteld dat ik toen ik klein was huilend thuis kwam omdat ik bij mensen was die hun hond van de trap gooide! Ben blij dat ik dat niet meer weet!
* Zoals je op animal planet altijd ziet die politie? Lijkt me ook wel heel gaaf, alleen denk dat ik er niet zo goed tegen kan. Ik wil wel graag later (heel later als ik veel verdiend heb:P) aan huis iets van opvang ofzo doen, niet al te groot maar dan voor grotere dieren.

soeske: Raar dat ze dan niet even bellen! je zit toch een hele dag te wachten

ess: Al aan het pakken Tong uitsteken heb je al een stal geregeld voor fuego in Nederland, die je laatst had was mooi!

Stomme tentame gister ging nog best redelijk, hopen dat ik het gehaald heb dan hoef ik noooit meer publiekrecht te doen! Nou vandaag en morgen nog leren en klaar! En dan gelukkig weer wat meer tijd voor de paarden!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 10:00

Pff Kim, wat een verhaal met die meneer en zijn hond. Ik snap niet dat mensen op zo´n manier met hun hond omgaan..

Prinslover, inderdaad je hebt gelijk. Je zei al dat alleen trekken mee zou vallen. Alleen mijn zenuwen geloofden het niet echt. In ieder geval reuze blij dat ik er nu vanaf ben! Knipoog

Kim, gelukkig gewoon inclusief verdoving hoor Knipoog Mijn tandarts kent me ondertussen dus zou er niet eens over nadenken zonder geloof ik Clown

Heb trouwens ook in de twee fototopics gereageerd, mooie en leuke foto´s weer!

Rijden ging gisteravond gelukkig wel oké. Alleen de galop blijft erg lastig. Hij springt nogal eens verkeer daan en raakt dan uit onbalans een beetje in paniek lijkt het. Gevolg is maar harder en harder, waardoor het helemaal moeilijker wordt om een volte in gecontroleerd tempo te rijden. Kwestie van oefenen hoop ik Knipoog

Hoe verzorgen julie trouwens de lange manen van jullie paarden? Het klit nogal en elke keer met een borstel erdoorheen ben ik bang dat ik met de klitten veel haren mee uit trek. Hoe doen jullie dat?

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 10:05

niet te veel kammen! eigenlijk zo min mogelijk..ik heb 3 jaar geleden fantiek gekamt...en dr ging meer af dan uit de klit.
Ik doe meestal 1x per maand de manen inspuiten met antiklit en dan voorzichtig uitborstelen en weer antikit..dan blijven ze wel een tijdje uit de klit, maar echt voorkomen doe je het toch niet.
Ik hoor wel is van mensen die ze altijd vlechten, maar als ze dan gaan schuren ben je nog meer kwijt.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 10:23

Verschilt heel erg per paard denk ik *komt even binnenvallen*
Furia's manen en start borstel ik nl wel haast elke dag Ja
Ik spuit er zo'n 1 keer in de week anti-klit in, daardoor raken ze eigenlijk nooit in de klit en blijft het vuil er een beetje uit.
Ik heb zo'n speciale borstel, is errug belangrijk dat je echt helemaal onderaan begint en niet in klitten gaat zitten kammen. Gewoon voorzichtig, klitten haal ik er eerst uit met mn vingers, maar die zitten er gelukkig haast nooit in. En sinds dat ik Fuur heb zijn zn manen haast het dubbele geworden Vork
Maar volgens mij verschilt het zo per paard, je hoort altijd verschillende dingen.
Zo hou ik zelf de manen altijd los behalve bij het rijden, soms een nachtje maar zoveel mogelijk los, maar anderen zweren erbij de manen ingevlochten te laten houde. Gewoon uittesten bij je paard dus Haha!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 10:38

Esmee: Zo das inderdaad al aardig dichtbij! Leuk hoor Haha! Was het huis makkelijk verkocht, of huurden jullie het of houden jullie het gewoon?
Spanje zat? Hoe dat zo, ben ik wel benieuwd naar waarom je het zat bent (mag je ook altijd pben natuurlijk).
Bienotje: Brrr, nou ik hoop het niet hoeven mee te maken dat gedoe met die verstandskiezen, ik hou goede moed Haha!
KiMmk: Lekker buitenritje gemaakt, wat een kneus die man zeg! Kan me voorstellen dat je daar boos om maakte, maar heeft de dierenbescherming daar dan niks aan gedaan? Misschien kan jij ook nog een keer bellen?
Soeske: Ja, da's en tijd Pff als ie zo erg zou uitlopen had ik dr wel een belletje aangewaagd, danw eet je iig waar je aan toe bent.
{prinslover[/b]: Oeeehhh ik ben benieuwd naar alle foto's! Echt Pling Haha, ja ik vond het ook wel grappig, maarja op zich is de redenatie wel logisch omdat ze hem nl zelf niet op niveau kunnen houden, dat meisje van wie die is is nl 9, en die moeder rijdt recreatief, maar ik hoef er echt geen geld voor haha, dat komt later wel als ik mn opleiding heb volbracht en mensen me willen hebben Haha!
Machonito: Jammer dat ik niet in de buurt woon Haha! Maar ik ben ook wel erg fan van Paoline die dus laatst een fotoshoot had gemaakt van Fuur&mij Haha!
Mies: aaah, hard leren? Bevalt je studie wel een beetje?

Zelf niet zoveel te melden Haha!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 10:50

het bevalt wel, alleen de rechtenvakken die ik moet doen zijn iets minder,,gelukkig nu weer een leuker vak leren!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:00

Ieder zijn eigen manier inderdaad. Ik spuit regelmatig antiklit en haal ook de klitten er handmatig uit en borstel met een harde borstel er voor het rijden (en vlechten) door.

Kan dat kwaad, met een harde borstel trouwens?

en hoe vlechten jullie, ik kwam er laatst achter dat ik altijd een merrievlecht bij hem maak Clown Ik weet alleen niet hoe ik de vlecht nu mooi strak op de manenkam moet houden, wel wat geprobeerd maar dat werd één grote warboel op de manenkam Knipoog

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:07

Als je écht een mooie hengstenvlecht wilt maken, kun je het beste de manen in twee verdelen, dus een scheiding maken zeg maar. Dan pak ik er altijd een krukje mee en dan gewoon mooi recht op de kam vlechten, is even oefenen misschien, maar wel mooie resultaten!
Ik heb wel een harde borstel, zo'n speciale.. Is errug fijn!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:23

Over de manen.. daar verschillen de mensen nogal van mening over! Je moet zelf doen wat je het beste vind lijkt me.. Knipoog Amanda dr manen worden iedere dag geborsteld.. Want ik borstel zelf me haar ook iedere dag namelijk Haha! En gewoon bijhouden met antiklit dan blijft het mooi zacht. Met rijden vaak een vlecht maar op stal altijd los, want ze gaat dan schuren.. Knipoog

Zo en nu moet ik snel opschieten, want ik doe mee aan een meeting! Haha! Ben benieuwd of het wat word! Knipoog

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:41

Ik doe bij Mynke ook elke dag gewoon de manen (en staart) borstelen.
Had er van de week vlechten in gedaan en die laten zitten.
Fout plan, ze heeft dus staan schuren ermee,dus gister haalde ik ze eruit en hield hele plukken in m'n handen Huilen
Dus geen "stal" vlechten meer voor ons...

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:46

Hoe krijgen jullie het begin van de vlecht mooi? Bij mij blijft hij altijd heel pluizig. zowieso krijg ik hem niet zo mooi want daar zijn de manen weer net niet dik/lang genoeg voor...

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 12:10

Ik borstel Goya zijn manen ook bijna nooit hoor. Heel soms eens, met anti klit. Met rijdne doe ik er ook een hengstenvlecht in en als hij vaak rolt allemaal vlechtjes.
Madelief, ja, rond 2u heb ik maar eens gebeld, ja, ze waren nog steeds onderweg, was vrij druk (aldus de assistente, heb daar tijdje stage gelopen maar ik mocht haar nooit echt) dus veel wijzer was ik nog niet..

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 12:27

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 12:35

Wat een vragen allemaal, beantwoord ik eerst die en dan na Fuego vanmiddag ga ik weer bijlezen.

Ik ga naar Arnhem verhuizen, eigenlijk nog net in Arnhem bij de Betuwe, in het Haam, in wijk Schuytgraaf. Is een niewbouw project, bedoeling is dat het in de natuur ligt enzo, dus niet allemaal opelkaar gepropt. Dus ook vrij uitzicht, ons hui kijkt uit op een weiland met paardjes en koeitjes enzo, en de Manege heet Manege de Holland ofzo, of vereneging de Loyaruiters ofzoiets wat daar gevestigd was, en dat is op loopafstand, 1200 meter van ons huis, waar we op uit kijken. Ik (Of wij) gaan weg omdat mijn moeder mijn stiefvader heel erg mist (Die kwam of komt elke week hierheen met het vliegtuit) en dat vliegen op en neer voor hem dus ook heel zwaar is en school hier heel erg meevalt je veel minder mogelijkheden hebt met school voor later, en mijn stiefvader hier niet kan werken omdat de lonen hier veelste laag zijn, en ik mijn vrienden zo ontzettend mis dat ik eigenlijk helemaal kapot ga als ik ze nog langer moet missen.

Zo Haha!.

Edit: Iedereen zegt wel, woonde ik maar daar, maar echt waar, als je hier een tijdje woont is dat wel anders hihi. Een Zweedse man die over ter wereld had gewoont, en nu hier woonde had daar echt de perfecte woorden voor. Hij vond dit het rotste land waar hij gewoont had en ging weer terug naar Zweden. Het is alsof je elke dag in een hol woont, je weet niet wat er om je heen (Spanjaarden) gebeurd, wat om vloeiend Spaans te kunnen en te leren moet je jong zijn, op oudere leeftijd gaat dat een stukken moelijker. Je hebt vast Nederlandse televisie omdat je Spaans niet kunt verstaan, verder ga je met Nederlandser om als je in een Nederlands gebeuren woont en reken maar errop, die roddelen zo ontzettend erg dat je beter ergens kan wonen met Spanjaarden, maar die kun je weer niet verstaan en heb je geen contact.. Het valt hier allemaal zo mee als jullie denken, voor een vakantie is het super, ik kwam hier van jongs af aan elke vakantie soms zelfs 2 keer, maar om te wonen, nee.. Nooit meer. Het enigste waarvan je kan genieten is je paard en de zon. De scholen zijn hier meesteal slecht en hebben niet veel keuzes, je kan er niets van verstaan. Een internationale school staat al helemaal slecht bekend en als je erruit komt kan je geen Spaans omdat ze Engels spreken dus heb je er niets aan, en nog veel meer maar dat is te veel om op te noemen en ik kan het lang niet zo mooi en duidelijk zeggen als die Zweedse, ben 't toch vergeten haha.
Laatst bijgewerkt door Eskimo op 28-02-08 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 12:35

madelief88: Dacht ik ook al aan, alleen mijn vader vindt dat ik genoeg heb gedaan.. (voor mijn gevoel niet goed genoeg, thuis ga je peinzen van ooh had ik dit maar gedaan of dat..)

Maargoed waarschijnlijk is er bij de vorige melding ook vrij weinig gedaan aangezien de hond nog steeds bij de man aanwezig is Boos!
En inderdaad het lijkt mij erg leuk (wel zwaar) om zoiets als op animal planet, zo'n baan te hebben.. Vooral het gedeelte dieren helpen en die ... te arresteren!
Maargoed als ik dierenarts kan worden gaat dat natuurlijk voor Haha!

Bienotje: Ik vlecht freek altijd met een hoop antiklit en een simpele manenkam, zachte borstel..
Hoe gaan we te werk.
Ga eerst alles onder de antiklit spuiten 'wachten totdat het droog is' dan gaan we alle klitten weg halen d.m.v de manenkam, veel werk maar zo trek je er weinig onnodige haren uit, en daarna gaan we met de zachte borstel erover heen voor de glans en het mooie strakke van de vlecht!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:08

met een harde borstel haal je er volgens mij meer haren uit dan met een zachte, maar zo is het bij elk paard verschillend, Ik moet echt niet elke dag gaan kammen!

Ess: kan het me best voorstellen dat het zo gaat in Spanje, zodra je de grens over bent hoef je ook echt niet te verwachten dat ze engels praten ofzo! en het weer is ook niet alles Tong uitsteken Nederland is zo slecht nog niet!

en nu wordt het voor ons makkelijker fuego in het echt te bewonderen!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:35

Hihi ja, kan ik eindelijk mee naar een meeting Haha!. Jaaaa.. zoveel verhalen gehoort ook over de medicatie hier en de ziekenhuizen, nou.. Dan ben je trots op je eigen landje hoor, met zo'n goede zorg in de ziekenhuizen enzo. Hier moet je echt niet in een ziekenhuis terrecht komen.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 14:10

Esss.. Je bent in ieder geval wel weer een ervaring rijker Lachen

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 16:53

pfoeh, vandaag hard aan het werk geweest, het ging wat minder goed dan anders omdat ik halverwege duizelig werd Scheve mond Gelukkig ging het later wel weer wat beter.

Ilona: Ik ben ook benieuwd naar foto's!!

Bienotje: Dan moet je de manen vlechten, dan gaan ze ook niet in de knoop zitten. En dan gewoon een stuk of 5 á 7 gewoon naar beneden.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 17:26

Gevlochten laten zitten vind ik dan ook weer wat eng, i.v.m. schuren enzo.. Ik houd gewoon mijn eigen manier aan en als die niet bevalt kan ik altijd nog switchen maar Knipoog

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 17:59

zoo, vandaag vriendin op bezoek gehad, even wat fotos van Bram aan d elange lijnen gemaakt en wat rijfotos. Ben ze nu aant uploaden Lachen

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 18:14

Brammie aan de lange lijnen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 19:49

Leuk!! Brammetje heeft er net zoveel plezier in als jij:D