Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Laura1982 schreef:Jelske veel plezier op de keuring.
En succes met de voorbereidingen.
Waar ga je heen verhuizen? Ik snap dat je iedereen op dezelfde plek wil hebben en dat je ook graag zekerheid hebt. Opzeggen is nooit leuk. Wanneer verhuis je?
boemel schreef:Joh, een verhuizing, die had ik even niet aan zien komen. Ik wist ook niet dat het daar overgenomen zou worden. Hoewel lastig, snap ik je wel. Ik hoop dat de nieuwe plek je goed gaat bevallen! Toch wel weer spannend allemaal hè.
Het is inderdaad geen licht besluit om de paarden te verhuizen. M_arjolein schreef:Ja het rijden gaat goed al is hij wel erg voorwaarts. Galop vind ik nog wat lastig ik geef snel de hulp te hard. Dan issie aardig gepikeerd dus daar zit voor mij nog wel wat werk aan. Maar hij is verder erg stoer en is niet snel bang.
In het land gaat het wel goed maar hij staat nog wel met een draadje er tussen. Verder vind ik hem helaas nog niet echt op zijn plek ogen. Dus weet ook niet zo goed wat ik daar mee aan moet. Maar tijd geven gok ik.
Volgens mij is het een kwestie van tijd voordat jullie een prima combinatie worden. Getty_Maan schreef:Vorige week met Hiske in het dorp meegedaan met het ringsteken, hoe leuk is dat! Nog nooit zoveel publiek gehad, elk rondje werd ze fanatieker, een echte showmerrie. Uiteindelijk 4e geworden.
Getty_Maan schreef:De jonge Auwert doet het goed, heb haar even 2 weken voor mijzelf en dat doet ons goed. Rustig vertrouwen opbouwen, maar kan mij helemaal alleen redden, dus dat is fijn. Het is echt een lieverd.
Over een maandje mag Maan haar veulen krijgen, begin nu wel wat zenuwachtig te worden. Hoop zo dat ze een gezond (merrie)veulen krijgt.
Maar goed. Merrie gewassen, veulen gewassen. Alles voor elkaar. Zo goed en zo kwaad nog de manen geknipt (die waren erg lang) en knotten gemaakt, maar het eerste wat ik zaterdag ochtend na aankomst heb gedaan is die knotten er weer uit en een liter anti-klitmiddel erin.
Lijkt echt op haar moeder daarin. Keuringsrondje ging hartstikke goed en daar hebben we echt van staan te genieten. Dat is dan ineens altijd zo snel voorbij. We hebben heel mooi commentaar gekregen van de jury, waaronder dat ze zo'n aansprekend hoofdje heeft en ruim en goed door het lijf stapt. En mochten vervolgens met een 2e premie weer huiswaarts!

Zou dat niet wat zijn?

Laura1982 schreef:Jelske ja super fijn dat ze het weer zo goed doet. 2 knappe dochters fijne baas wat wil ze nou nog meer.
Ik kan niet anders zeggen dan dat ik mijn zegeningen tel!Sanet schreef:Ik heb laatst inderdaad haren ingeleverd van Syb. Die doet aan 2 onderzoeken mee, zowel die van oude paarden, maar ook die met slokdarm.
Syb is overigens nog niet oud. Gister stuiterde ze nog door de wei heen toen ik met m’n trekkertje voorbij reed. Mal dier