Laura1982 schreef:Jelske veel plezier op de keuring.
En succes met de voorbereidingen.
Waar ga je heen verhuizen? Ik snap dat je iedereen op dezelfde plek wil hebben en dat je ook graag zekerheid hebt. Opzeggen is nooit leuk. Wanneer verhuis je?
Dankje! De paarden staan eind van deze maand in Angerlo, eigenlijk maar een klein stukje de andere kant op ten opzichte van waar ze nu staan.
boemel schreef:Joh, een verhuizing, die had ik even niet aan zien komen. Ik wist ook niet dat het daar overgenomen zou worden. Hoewel lastig, snap ik je wel. Ik hoop dat de nieuwe plek je goed gaat bevallen! Toch wel weer spannend allemaal hè.
De mensen worden ouder, dus vroeg of laat zat het er wel aan te komen omdat hun eigen kinderen bijvoorbeeld ook geen interesse hebben. In dit geval misschien wat eerder ipv later. In ieder geval bedankt
Het is inderdaad geen licht besluit om de paarden te verhuizen.
M_arjolein schreef:Ja het rijden gaat goed al is hij wel erg voorwaarts. Galop vind ik nog wat lastig ik geef snel de hulp te hard. Dan issie aardig gepikeerd dus daar zit voor mij nog wel wat werk aan. Maar hij is verder erg stoer en is niet snel bang.
In het land gaat het wel goed maar hij staat nog wel met een draadje er tussen. Verder vind ik hem helaas nog niet echt op zijn plek ogen. Dus weet ook niet zo goed wat ik daar mee aan moet. Maar tijd geven gok ik.
Klinkt wel erg leuk!
Volgens mij is het een kwestie van tijd voordat jullie een prima combinatie worden.
Met betrekking tot de weidegang/het landen kan ik mij voorstellen dat je het even aankijkt. Meestal hebben ze toch sowieso wel een poosje nodig om goed te wennen aan de nieuwe locatie en wellicht is er dan na verloop van tijd toch een goede combinatie te maken met één of meer andere paarden.
Getty_Maan schreef:Vorige week met Hiske in het dorp meegedaan met het ringsteken, hoe leuk is dat! Nog nooit zoveel publiek gehad, elk rondje werd ze fanatieker, een echte showmerrie. Uiteindelijk 4e geworden.
Ik vind dit er altijd heel leuk uit zien, maar weet niet zeker of ik het zou durven. Wel gaaf zeg, dat jullie zo samen mee konden doen!
Getty_Maan schreef:De jonge Auwert doet het goed, heb haar even 2 weken voor mijzelf en dat doet ons goed. Rustig vertrouwen opbouwen, maar kan mij helemaal alleen redden, dus dat is fijn. Het is echt een lieverd.
Over een maandje mag Maan haar veulen krijgen, begin nu wel wat zenuwachtig te worden. Hoop zo dat ze een gezond (merrie)veulen krijgt.
Klinkt allemaal weer heerlijk optimistisch! En die uitgerekende datum van Maan komt zo ineens toch gauw dichterbij. Ik ben zó benieuwd! Ik blijf rustig door duimen op een heel soepel en voorspoedig verloop van die laatste loodjes hoor!
_____________________________________________________________________________________________
Nou, dat was het keuringsweekend alweer!
De grootste les die ik geleerd heb is dat ik waarschijnlijk in mijn enthousiasme weer blind ergens ingestapt ben en dat ik daarbij niet meegewogen heb hoe sterk die merrie kan zijn.
Bij het oefenrondje bleek bijvoorbeeld al heel snel dat we haar beter niet aan een hoofdstel mee konden nemen, maar aan een halster. En nog maakte ze zich zo ongelofelijk sterk. Ik ben blij dat we gebruik konden maken van geoefende voorbrengers, want dit was mijzelf natuurlijk nooit gelukt. Dat zou gevaarlijk worden denk ik.
Vrijdag de wasstraat... Dat was strijd. Ik had net zo goed een recorder neer kunnen zetten met 'hooooo.... Hoooo maar... Neeee.... Rustig.... Braaaaaaf....'
Maar goed. Merrie gewassen, veulen gewassen. Alles voor elkaar. Zo goed en zo kwaad nog de manen geknipt (die waren erg lang) en knotten gemaakt, maar het eerste wat ik zaterdag ochtend na aankomst heb gedaan is die knotten er weer uit en een liter anti-klitmiddel erin.
Eenmaal op het keuringsterrein stond die merrie stijf van de stress - ik had er namelijk ook niet bij stilgestaan dat ze dit waarschijnlijk helemaal niet kent. Frouwke trok zich er echter niets van aan en vond het allemaal enig, interessant en gezellig. Top karaktertje
Lijkt echt op haar moeder daarin. Keuringsrondje ging hartstikke goed en daar hebben we echt van staan te genieten. Dat is dan ineens altijd zo snel voorbij. We hebben heel mooi commentaar gekregen van de jury, waaronder dat ze zo'n aansprekend hoofdje heeft en ruim en goed door het lijf stapt. En mochten vervolgens met een 2e premie weer huiswaarts!
Al met al kijk ik terug op een geslaagde fokdag/veulenkeuring, waar ik tegelijkertijd echt veel van heb geleerd.
En ik moet nu wel ventjes ons poppedeintje showen natuurlijk:

Foto door: Daniëlle Vink