Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Estherr__1

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 13:07

Leuk idee Babette!

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 13:11

En is er een beetje belangstelling Estherr_1? Geen idee hoe de paardenmarkt is op dit moment

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 13:14

Nee helaas (nog) niet, maar de prijs ligt ook wat hoger denk ik dan de gemiddelde persoon er aan uit wilt geven. Ze heeft natuurlijk heel veel haar en daardoor word de prijs ook hoger.
Maar ze staat niet in de weg en gaat alleen weg naar een goed huisje dus de eigenaresse wacht gewoon af. In prijs zakken kan altijd nog :) Al zijn de Friezen over het algemeen wel erg duur vind ik, gaan er ook zo veel naar het buitenland.

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 13:38

Alleen maar fijn dat ze niet op de schopstoel staat, zo heb je inderdaad de meeste kans op een fijn huisje.
Komt vast goed, het is een mooie merrie.

Aitske zal ook einde voorjaar 2017 echt vertrekken helaas, ik begin er niet meer aan hierna, aan het paard van een ander.
Er komt er 1 voor mijzelf, niet gelijk maar einde 2017 eens op het gemakje gaan rondkijken, ras leeftijd staat allemaal nog open. Eerst nog genieten van Aitske aankomende maanden.

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 13:45

Babette, je hebt gelijk ik zit er ook over na te denken maar voor mij nog even niet. Mijn relatie van 12 jaar is over, huis verkocht en nu net zelf een nieuwe woning die ik moet gaan inrichten en heb ook een fulltime baan waardoor t soms best wel druk is . Nu nog even lekker genieten van Aitske! Kan je tegen die tijd ook lekker op je gemakje kijken en wachten tot er wat leuks voorbij komt

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 07:18

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 07:20

Ik vraag me toch altijd af met friezen, zitten ze door hun doorgezakte rug nou lekkerder of minder lekker?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 07:23

Yentaah schreef:
Ik vraag me toch altijd af met friezen, zitten ze door hun doorgezakte rug nou lekkerder of minder lekker?

Zo! Lekkere binnenkomer.. Dat is even een lekker vooroordeel..
Mijn 19 jarige heeft geen doorgezakte rug (na het krijgen van 6 veulens..) en de meeste Friezen hebben dat niet. Vaak hebben ze juist ontzettend veel beweging in hun lijf.

Afbeelding

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 07:24

Yentaah niet alle friesen hebben een doorgezakte rug. De Friesen van tegenwoordig zijn onwijs modern en dit zie je niet veel meer.

Sanet Dank je was ook mijn eerste reactie. ...

Ps ze is 13..

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 07:33

Wat een leukerd heb je Laura

Ze ziet er goed uit Sanet en dat na 6 veulens!

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 10:04

Gaat er iemand van jullie morgen naar de strandrit?
ik rij mee, voor de 2e keer. Heb er erg veel zin in!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 12:35

Heb wedstrijd morgen vond de strandrit net te ver ivm trailer en lang erop staan.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 12:40

Caro_MarjaH schreef:
Gaat er iemand van jullie morgen naar de strandrit?
ik rij mee, voor de 2e keer. Heb er erg veel zin in!

Ik.. *steekt vinger op*

Ik meld me hier eigenlijk niet meer, omdat ik niet meer start met mijn fries.. (iets met tijdgebrek en teveel paarden :') )

Aangezien jij voor de tweede keer gaat, heb je nog tips and tricks voor me? :D

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 13:06

nine1987 schreef:
Ik.. *steekt vinger op*

Ik meld me hier eigenlijk niet meer, omdat ik niet meer start met mijn fries.. (iets met tijdgebrek en teveel paarden :') )

zorg dat je je paard bij je kunt houden. Die van mij werd 3 jaar geleden knetterheet en ik had toen nog geen slof of iets anders om haar dan beter bij me te houden waardoor ik de dagen na de strandrit ontzettende spierpijn in mijn schouders en armen had omdat ik haar met kracht bij me moest houden. Nu rij ik met slof en dat is een stuk relaxter hoewel ze dan ook nog knetterheet wordt.
Verder gewoon plezier hebben en genieten van al dat zwart om je heen :-)

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 15:47

sorry mensen ik ben de laatste tijd niet zo actief geweest omdat ik het erg druk had met school en paard erbij (5 toetsen per week en nog normaal hw) maar ik heb nu een week vakantie dus ik kan weer lekker alles bijhouden en ik hoop dat ik dat na de vakantie ook nog kan doen! :D maar als ik dan een tijdje niet reageer weten jullie iig hoe dat komt +:)+

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 16:02

Heel veel plezier morgen met de strandrit.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 17:35

Caro_MarjaH schreef:
nine1987 schreef:
Ik.. *steekt vinger op*

zorg dat je je paard bij je kunt houden. Die van mij werd 3 jaar geleden knetterheet en ik had toen nog geen slof of iets anders om haar dan beter bij me te houden waardoor ik de dagen na de strandrit ontzettende spierpijn in mijn schouders en armen had omdat ik haar met kracht bij me moest houden. Nu rij ik met slof en dat is een stuk relaxter hoewel ze dan ook nog knetterheet wordt.
Verder gewoon plezier hebben en genieten van al dat zwart om je heen :-)

Goede tip!! Dankjewel!! :)

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 19:34

Veel plezier met de strandrit morgen! Lijkt me zo gaaf om te doen, beetje jammer dat het denk wel 3,5 uur rijden is met de trailer. :n

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 23:17

Leuk Babette!

Badkuiprug... Vooroordeel? Ik zie toch echt veel Friezen die ik om de rug alleen al zou laten staan. O:)

Ja, die strandrit lijkt mij ook wel gaaf, maar ook veel te druk. :D

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 07:43

KarinvdM schreef:
Badkuiprug... Vooroordeel? Ik zie toch echt veel Friezen die ik om de rug alleen al zou laten staan. O:)

Maar toch zeker niet standaard. En het zit er ook niet beter om.. :')
Bovendien valt er veel te trainen!

Dit is mijn merrie in 2006 (9 jaar oud)
Afbeelding

En dit in 2016 (19 jaar oud)
Afbeelding

Rug is alleen maar beter geworden.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 08:50

Maar met de rug moet je ook kijken naar het verschil in stand en beweging. In stand lijkt Arjen zijn rug ook niet zo geweldig maar in beweging trekt hij recht... Dat is met zadels een drama maar hij heeft geen slechte rug terwijl je op stand misschien wel denkt van 'hmmm..'

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/t3 ... 1568_o.jpg

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/t3 ... 7861_o.jpg

Balkjes is natuurlijk niet de ideale foto maar dan heb je even een idee. Stand en beweging zit bij hem in ieder geval echt een méga verschil in, en dat is bij meer friezen zo.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 10:21

Ilsemarie ik vind de rug van Arjen nog best meevallen heb ze wel slechter gezien.

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 10:46

Excuses hoor, ik heb nog nooit op een fries gereden maar hoor redelijk vaak dat ze kenmerkend zijn aan de wat holle rug. Ik wilde niemand beledigen. Ik vroeg het me af en dacht dat ik bij een Friese paarden topic mijn antwoord kon vinden. Misschien heb ik het wat grof geformuleerd, nogmaals excuses.
Laura1982: Die 'ps, ze is nog maar 13..' vind ik wel ontzettend raar. Wat probeer je hiermee te zeggen? Dat 13-jarigen niks van paarden weten en allemaal penny's zijn?

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 17:49

laura1982 klopt de modernere friezen hebben vaak een rechtere rug (inclusief hanne). wat ik wel een goede verbetering van het ras vindt!

vandaag weer wedstrijd gehad en we zijn weer 2x 1ste geworden met 199,5 pt en 197 punten dus zijn we nu L1+11 en gaan we onze volgende wedstrijd in het L2 starten en doen we de selecties voor het NK ook in het L2 *\o/*
(foto's volgen :):) )

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 18:50

Yentaah die Ps was meer bedoeld als ze bedoelde het niet zo slecht en nee ik dacht niet daar heb je weer een penny (over vooroordelen gesproken )

Vandaag 2x 1e geworden met 182.5 en 185 tijdens onze 2e M1 wedstrijd hij ging erf fijn.