Iberische paarden in de schijnwerpers #2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 16:17

<3 ben heel benieuwd Tarzan!

Die bultjes hier niet herkenbaar! Hopelijk is het snel over!

Jorinda

Re: Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 21:24

Ben heel benieuwd Tarzan!

Hier geen bultjes-ervaring.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 08:45

Wauw wat gaan jullie snel, straks even op mijn gemak alles bijlezen.
Wij vertrekken morgen richting Friesland voor het NK Working Equitation.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 08:58

Succes Keeyzie!!

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 11:10

Gisteren voor de 2e een ruiter op m’n Cam gehad ! Ook gedraaft , aan de longe . Heel heel braaf
Ze is heel rustig en kalm .
Been hulp erbij gedaan ook , maar dat kent ze nog niet , had verwacht dat ze dat spannend zou vinden maar nee hoor .
Trots op m’n kleintje

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 06:58

Heel veel succes Keeyzie!! Echt altijd gaaf om je filmpjes te zien! :D
Wat knap Zinzi!

Hier ook weer gereden deze week, dinsdag ging Rambo niet zo zoals ik wilde en gisteren liep hij weer fantastisch gelukkig!
Ik moet mij er wel echt toe zetten om te gaan rijden, m'n plezier is met Fuego mee verdwenen :=

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 08:51

Komt dat ook niet omdat je eigenlijk al wat minder plezier had met Rambo?

Wat fijn dat ze zo braaf was Zinzi! Die Iberische paarden zijn altijd veel makkelijker zadelmak te maken is mijn ervaring. Braver dan KWPNers enzo.

Gaaf Keeyzie, succes!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 10:01

Dat had ik ook na net inslapen van mijn merrie, heeft bij mij wel echt een tijdje geduurd voordat ik de plezier in paarden überhaupt weer terug had…

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 10:14

Ik had dat ook na mijn 1e merrie inderdaad.

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 12:27

@Audesta, Autumn en Tarzan, kan me inbeelden dat het even duurt om zo'n verlies te verwerken en dat je dan echt even je motivatie en plezier kwijt bent!

@Tarzan, geef jezelf de tijd! Er moet echt even helemaal niets, het is moeilijk en lastig om zoiets te verwerken, dat vraagt nu eenmaal tijd, hoe stom dat ook is. Nog eens veel sterkte met het verlies <3

@Zinzi, top, dat klinkt echt supergoed :D! Geniet ervan :)

@keeyzie, superveel succes!! laat weten hoe het gaat daar!

Ik ben weer even stil geweest, de laatste weken waren zowat de apotheose van onze superdrukte :')
wij zelf zijn afgelopen weekend verhuisd naar de stacaravan op onze bouwwerf, is wel een beetje wennen, zeker omdat we nog geen tijd hebben gehad om wat materiaal uit te pakken.
Woensdag heb ik ook Jenara naar haar nieuwe plekje verhuisd, met pijn in het hart, want wat ga ik onze vorige stal missen <3
Helaas wat file gehad op weg, maar eens aangekomen was Jenara wel héél blij met haar nieuwe weide met superveel gras! Zal wel wat in de gaten moeten houden dat ze niet te dik wordt of andere problemen krijgt ... maar het is tijdelijk, over een paar dagen gaat ze bij de rest van de kudde op een kalere weide.
Voor nu staat ze met 2 oudere merries en dat ging best goed.

Gisteren nog eens langs geweest en toen liep ze wel nerveus rond, dus wat stress zal ze toch wel hebben, bah, voel me daar altijd zo schuldig over :'( Zal wel weer even wat tijd vragen voor ze zich terug wat op haar gemak voelt, voorlopig ga ik beginnen met wat grondwerk en eens een wandelingetje aan de hand en gewoon wat tijd samen door brengen.

Afbeelding

Afbeelding

Nancietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 16:57

Hallo allen
Ik weet niet of ik hier goed zit maar ik hoop op wat reacties van jullie.
Ik ben sinds een paar maanden weer wat fanatiek aan het rijden nadat mijn dochter heeft besloten haar paard te verkopen. Ik heb het hier echt wel moeilijk mee en heb besloten om, ook al komt haar hobby op een laag pitje, dat niet betekent dat dit voor mij hoeft. Ik zie het nu positief en bedenk dat het mijn tijd weer is om lekker te gaan rijden. Ik zoek een fijn ras en ben op jullie ras gestuit.
Omdat ik niet zomaar ergens iets wil kopen wil ik graag jullie advies. Weten jullie goede, betrouwbare adressen/mensen waar ik een braaf paard zonder trauma’ s kan kopen uiteindelijk? Dank voor het lezen. Groetjes Nancy

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 17:07

Hallo! Hier geen tips kwa adressen waar je goede kan kopen, maar leuk dat je voor dit type paarden gevallen bent! Zijn echt heerlijke dieren en ik wil niet anders meer! Leuk dat je de hobby weer hebt opgepakt!!

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 18:34

Nancietje schreef:
Hallo allen
Ik ben sinds een paar maanden weer wat fanatiek aan het rijden nadat mijn dochter heeft besloten haar paard te verkopen. Ik heb het hier echt wel moeilijk mee en heb besloten om, ook al komt haar hobby op een laag pitje, dat niet betekent dat dit voor mij hoeft. Ik zie het nu positief en bedenk dat het mijn tijd weer is om lekker te gaan rijden. Ik zoek een fijn ras en ben op jullie ras gestuit.
Omdat ik niet zomaar ergens iets wil kopen wil ik graag jullie advies. Weten jullie goede, betrouwbare adressen/mensen waar ik een braaf paard zonder trauma’ s kan kopen uiteindelijk? Dank voor het lezen. Groetjes Nancy

Wat superleuk dat je zelf door wil gaan!
PRE's zijn echt geweldig. Een gezonde brave die te betalen vinden is alleen niet simpel helaas. Ik heb vorig jaar de zoektocht gehad.
Mijn tip is, vertrouw geen mooie verhalen en altijd goed laten keuren (voor de sport), ook als je recreatief wil rijden moet het paard gezond zijn.
Nadia Feitsma heeft altijd mooie paarden. Ik ben bij de Ypenburghoeve geweest, daar moet je wel echt iemand meenemen die er veel van weet en niet gevoelig is voor de verkooppraatjes. Ik vond daar toen wel mooie paarden staan.
Heb je ook al een passende stalling? Pre zijn heel werkwillig en kunnen zich snel vervelen of druk worden als je er niet genoeg mee doet. Veel buiten staan is wel echt nodig voor ze (voor welk paard niet?).
En tot slot, let op met voeding! Hooi is het beste en geen bix, en dan een suikerloze balancer erbij geven.
Veel succes met je zoektocht! Leuk als je nog een update post!

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 20:37

En particulier staan er regelmatig ook leuke cruzados te koop, mocht je daar voor open staan. Iets fijner geprijsd en je bent meestal gewoon welkom op bijvoorbeeld rasgebonden wedstrijden.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 20:52

Ik heb de mijne voor leuk geld gekocht ! Wel op echte handel stal .
Zit werk aan het paard maar ik vindt dat persoonlijk wel een leuke uitdaging .
Ze groeit elke dag meer en meer naar me toe en ook stal genoten zien hoe fijn ze aan het openbloeien is .
Voor betrouwbare adresssen geen idee die ook nog oké in prijs zijn .
De mijne kwam op m’n pad onbedoeld heel snel na t overlijden van mijn Hongaarse dame

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-24 21:26

De mijne komt van Mike Mollenvanger vandaan. Hij heeft hele fijne paarden maar daar is de prijs vaak ook naar

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 09:12

Nancietje schreef:
Hallo allen

Ik zou eerst wat gaan uitproberen om te kijken of dit ras wel echt bij je past.

Volgens mij kan dat bij de Ypenburghoeve maar daar moet je wel heel erg opletten wat je koopt.

Jenara: zo'n verhuizing geeft natuurlijk altijd stress..is sneu inderdaad. Ik hoop dat ze snel een beetje gesetteld is. Wel fijn voor jou dat ze nu dichtbij staat, en wat wordt ze al wit zeg.

Nancietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 09:18

Hoi Elisa,
Ik heb nu les op een Spaans paard.
Afbeelding

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 09:20

Oh fijn! In dat geval heb ik niets gezegd.

Wat zoek je precies qua niveau en budget? Cruzado's zijn vaak wat goedkoper inderdaad. Zonder trauma's kan nog weleens een uitdaging zijn bij geimporteerde Spanjaarden.

Nancietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 09:27

Ik zoek een vooral braaf paard, gezond, die al wat kilometers gemaakt heeft. Voor dressuur, misschien WE en lekkere buitenritten. Bomproof en koel in de kop maar wel gevoelig en met looplust. Niet te groot, liefst tot 1.60 maar max 1.65

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 09:56

Ik heb echt de perfecte voor je staan. Maar ja ik verkoop niet :')

Nancietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 09:57

Haha, das nou jammer :P

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 12:04

Er kwam er een op FB voorbij
12 jaar meen ik !
Maar was een moet snel weg !
Vondt haar wat schraal. Onschijving was ideaal paardje . Maar ja wat ze schrijven en bedoelen , kan nog wel eens wat zijn .

Nancietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 12:09

Snel weg is geen optie. Ben echt nog in oriënterende fase. Ik wil wel goed beslagen ten ijs komen en niet vanuit impuls aanschaffen. Maar wel dankjewel voor je meedenken. Dat is superfijn.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 12:27

Ik zal mijn ogen openhouden, schraal en snel weg moeten betekent vaak handel. En dan kun je de omschrijving ook wel met een korreltje zout nemen.