barock pinto eigenaren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Esaqar

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 13:20

Ista is zoooo knap <3

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 14:47

Esaqar schreef:
@Fabster, wat goed dat het zo goed ging! En fijn dat je ook fijn los kunt werken op een andere locatie met hem. Van het vierkantjes rijden had ik nog nooit gehoord, maar ga ik zeker een keer proberen! Jij en Sjaak zijn heel leuk samen, leuke foto ook!

@ReadTheRulez, nog gefeliciteerd! Wat een knapperd zeg, zit een heel leuk koppie op! Ben benieuwd wat je gaat doen met haar.

Gisteren ging het rijden niet zo goed.
Ik zit er serieus over na te denken om les te gaan nemen in het grondwerk en vrijheidsdressuur. De laatste tijd heb ik zo'n kort lontje dat ik mijzelf en Sterre onwijs in de weg zit tijdens het rijden. Iemand van jullie die mij iemand aan kan raden? Aangezien ik geen idee heb hoe ik moet beginnen.

Ik ken wel iemand die heel goed is, maar ik weet niet waar jij woont. Als dat rond Breda is (of Helvoirt, daar komt ze volgend mij 1 x per maand), dan zou dat kunnen.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 15:05

Fabster schreef:
Esaqar schreef:
@Fabster, wat goed dat het zo goed ging! En fijn dat je ook fijn los kunt werken op een andere locatie met hem. Van het vierkantjes rijden had ik nog nooit gehoord, maar ga ik zeker een keer proberen! Jij en Sjaak zijn heel leuk samen, leuke foto ook!

@ReadTheRulez, nog gefeliciteerd! Wat een knapperd zeg, zit een heel leuk koppie op! Ben benieuwd wat je gaat doen met haar.

Gisteren ging het rijden niet zo goed.
Ik zit er serieus over na te denken om les te gaan nemen in het grondwerk en vrijheidsdressuur. De laatste tijd heb ik zo'n kort lontje dat ik mijzelf en Sterre onwijs in de weg zit tijdens het rijden. Iemand van jullie die mij iemand aan kan raden? Aangezien ik geen idee heb hoe ik moet beginnen.

Ik ken wel iemand die heel goed is, maar ik weet niet waar jij woont. Als dat rond Breda is (of Helvoirt, daar komt ze volgend mij 1 x per maand), dan zou dat kunnen.

Ik woon op de grens van Drenthe/Overijssel, niet echt bij Breda. :+

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 15:11

Haha, nee, dat is niet in de buurt, maar ik zal even checken, want ken daar (mss) ook nog iemand. Maar mijn topografie is niet zo heel goed, en ik weet niet meer precies waar zij zat.

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 15:44

Sorry esaquar ik ken niemand uit jouw omgeving misschien kan je ook op YouTube filmpjes kijken? Waarom gaat het niet lekker?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 16:52

Zit Marijke de Jong niet bij jou in de buurt? Kan haar website niet goed openen. Ligt aan mijn telefoon, denk ik.

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:24

Dan ook nog gefeliciteerd Caroline52
Wat een leuk paard *D

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 21:55

Wat komen er weer mooie foto's voorbij zeg. Dat masker bij Sjaak....echt grappig om te zien.
Sharon, knap dat je zo springt, ik ben daar echt geen durfal in, baal baal. Afwisseling is altijd goed, ik heb zaterdag een les grondwerk/werken aan de hand met Felix van Patrick Molenaar, kon kiezen uit rijden, dubbele lijnen of dus werken aan de hand. Nou omdat ik daar ook echt groen in ben, heb ik daar maar voor gekozen haha.
Nog gefeliciteerd met jullie knapperds caroline52 en readtherulez!

Fedde is echt al minder hengst, hij is een enorme knuffel en nu hoef ik niet bang te wezen dat hij wil bijten, zoals eerst, want dat is er al uit. Ook is hij rustiger naar de oude pony toe en ook wanneer ik met hem bezig ben is hij een stuk rustiger en minder drammiger. Goede keuze dus. Dierenarts is tussendoor nog eens wezen kijken, was niemand thuis en toen heeft hij een briefje achter gelaten waarop hij had geschreven dat de wond er goed uit zag, niets aan doen en Fedde is een enorme knuffelkont <3 dat is altijd leuk om te horen van een objectief iemand!

Ik doe eigenlijk nog vrij weinig met Fedde, alleen veel poetsen, soms even uit het land halen om hem op een andere plek te poetsen en oefenen met vast staan, op het terrein wandelen en oefenen met stilstaan, achterwaarts link, rechts.

Na het lezen van het meten met touwtjes, was ik ook nieuwsgierig naar Fedde, dus vanavond gelijk maar even gedaan. Na een paar keer meten, kwam ik toch uit op zo'n 1.45m. Dat klinkt al best groot. Ik krijg wel regelmatig als commentaar op foto's dat hij al groot is, maar misschien vertekent dat ook wel omdat er een pony van 1.16m bij staat. Zelf ben ik Felix van 1.70m gewend, dus dan vind ik het weer niet groot. Ik hoop dat Fedde rond de 1.64m uitkomt, maar zo niet, jammer dan, hij is toch wel leuk :D

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:21

Wat een gave foto's komen er weer voorbij! Gefeliciteerd met jullie paarden!

Wat gaan jij en Sjaak goed Fabster! Super zeg! Klinkt als hele fijne, leerzame les. Zet 'm op!

Ook fijn Dat Fedde al minder hengsten kuren laat zien. Toch een fijne bevestiging voor mezelf dat je de juiste beslissing hebt gemaakt. :) soms zitten die hormonen hen zelf ook alleen maar in de weg.
En je hebt best kans dat hij nog even lekker gaat groeien nu hij hengst af is!

Rock wordt momenteel beleerd, er komt zo 3keer per week iemand met hem werken. Hij doet het prima, ik denk dat ze er binnenkort wel voor het eerst op zal gaan!
Hij is wel aan het puberen, man o man wat was hij me van de week aan het uitdagen := zometeen even kijken hoe zijn pet staat en goed orde op zaken houden. :o
Hij raakt wel steeds meer puppy af :+:
Afbeelding

Hij mocht laatst op de foto en staat vandaag in Uitgelicht! *\o/*

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:24

Knappe Rock <3

Mooi dat het goed gaat. Vast ook wel spannend Hoe het verder gaat wanneer ze er echt op gaat. Dat pubers komt dus niet echt uit haha

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:08

Die groeit aardig massief uit! :wow:

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 20:14

heerlijk die brede tanks van een barock pinto paarden:)

Vind ze echt prachtig! Ik ben echt gek op de barokke bouw die friezen soms kunnen hebben, maar met aftekeningen vind ik ze toch leuker.
Lekker breed, stevig... echte tankjes:D

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 21:54

Ik ben eigenlijk juist wel blij dat die van mij niet zo barock is :') :=

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 21:59

Ik hou zelf van stevig, breed en compact, dus ik zit wel goed :)) Hij wordt nog breder dan ik had verwacht.
Toen ik naar hem ging kijken had ik geen idee dat er fries of barock pinto in zat, achteraf wel grappig gezien mijn vader vroeger een 'bonte friesche hengst' heeft gereden (toen friezen nog bont mochten zijn :+ )

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 22:09

Ik hou zelf ook van breed. 'Helaas' is die van mij superslank, met een knokige kont/heupen. Volgens mijn juf is dat wel fries. Maar ik weet t niet zo. Hij is echt niet te mager en hij heeft ook wel bespiering. Maar wie weet komt t nog. Moet wel zeggen dat slank echt beter is voor mijn lijf. Als ik van mijn fjord af kom, kan ik dat altijd goed voelen (heb na een val van een paard chronische blessures over gehouden). Daar heb ik bij Sjaak geen last van.

Rocky doet me wel meer aan een tinker denken, qua verhouding lichaam en lengte van zijn benen.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 22:16

Ik praat weinig mee hier maar wil toch graag even wat vragen aan Nanda1980. Hoe oud (jong) is Fedde nu?

Mijn barocke pup is afgelopen week 2 geworden en nu 1.58 hoog. Maar er is verder zo weinig info over de groei bij barockjes te vinden dat ik het nog steeds moeilijk vind om iets te gokken. Ik ben er alleen achter dat de groeicurve voor kwpn'ers niet van toepassing is, want dan had ze 1.40 moeten blijven :')

En hoe is het groeien bij de andere barockjes die al wat ouder zijn gegaan?

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 22:29

Kan ik ook weinig zinnigs over zeggen :n

Tinker, hoor ik vaker. Maar ik zie het minder/niet :D ik zie er zelf met name welsh cob en qua oprichting Fries in.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 17:42

Leo, van de foto in het altijd anders he. Hij is wel onwijs knap! Ik krijg in het echt en op foto's vaak te horen dat Sterre op een tinker lijkt... beetje jammer. De heeft haast geen behang en is 1.65.... iets groter dan de gemiddelde tinker.

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 07:02

bromfiets schreef:
Ik praat weinig mee hier maar wil toch graag even wat vragen aan Nanda1980. Hoe oud (jong) is Fedde nu?

Mijn barocke pup is afgelopen week 2 geworden en nu 1.58 hoog. Maar er is verder zo weinig info over de groei bij barockjes te vinden dat ik het nog steeds moeilijk vind om iets te gokken. Ik ben er alleen achter dat de groeicurve voor kwpn'ers niet van toepassing is, want dan had ze 1.40 moeten blijven :')

En hoe is het groeien bij de andere barockjes die al wat ouder zijn gegaan?

Fedde is 5 mei 1 jaar geworden. Zijn vader (volle Fries) is 1.64 en zijn moeder (Fries x tinker) ongeveer 1.62.
Ik gok er op dat Fedde ook zoiets wordt, maar ik heb ook geen flauw idee.
Even spam van 2 weekjes terug:
Afbeelding

Nog wel een puppyhoofd van opzij nog :D

Afbeelding
Maandag kan hij weer bij de groten in. Vind ik fijner dan alleen bij Frodo, dan krijgt hij, hoop ik, meer opvoeding.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 07:19

Esaqar schreef:
Leo, van de foto in het altijd anders he. Hij is wel onwijs knap! Ik krijg in het echt en op foto's vaak te horen dat Sterre op een tinker lijkt... beetje jammer. De heeft haast geen behang en is 1.65.... iets groter dan de gemiddelde tinker.

Klopt :j op stal hoorde ik het ook steeds vaker voorbij komen haha... Nee, 0% tinker :D overigens vind ik tinkers geweldig, aanvankelijk wilde ik voor een tinker kijken voor eigen paard...
Sterre's enige overeenkomst is dat ze bont is :))

Fedde is echt heel leuk <3

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 08:53

Wat wordt Fedde mooi! En hij blijft schattig haha :)

Leo schreef:
Esaqar schreef:

Klopt :j op stal hoorde ik het ook steeds vaker voorbij komen haha... Nee, 0% tinker :D overigens vind ik tinkers geweldig, aanvankelijk wilde ik voor een tinker kijken voor eigen paard...
Sterre's enige overeenkomst is dat ze bont is :))

Ja klopt. Ik moet vanbinnen altijd een beetje huilen wanneer iemand dat zegt :')
Tinkers vind ik ook wel gaaf, maar ik heb er verder niet zo veel mee. :P

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 11:58

Denk niet dat het persoonlijk is en het zegt veel over de kennis van degene die dat zegt. Blijkbaar is alles wat bont is meteen een tinker :+

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 12:00

Alles wat zwart is is vaak ook standaard een fries :))

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 12:10

Is zo! Ach, we kunnen niet overal verstand van hebben, hè?! :D

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 12:27

Stond vd week nota-bene op omroep fryslan iets over "friese paarden"
Foto: bruin paard met enorme bles!
:')