Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 19:46

-O- Cliffhanger.... :+

Duijfje

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 20:32

Dat heb ik nou nooit haha

Lumkea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 20:59

@especial: wat een beauty!!

Ik meld me ook even met mijn momenteel smalle slungel Sombra. Ze wordt 3 in maart. Ik heb haar nu ongeveer een maand na jaren te zweren dat ik een grote PRE schimmelmerrie wou, en daar is ze eindelijk!! Een droom die toch wel uitkomt! *\o/* Hopelijk blijf ik daarvan overtuigd :') Ze groeit voor het moment vooral in de hoogte maar zeer weinig in de breedte, ze is dan ook al ongeveer 1m60 denk ik! Hopelijk wordt ze even mooi als jullie pareltjes hier!

Afbeelding

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 22:03

Especial, heb je die schimmel nog wel? Of nu alleen deze bruine?

Welkom Lumkea!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 18:10

Afbeelding

Ik heb het toch echt wel enorm moeilijk met het verkopen van Diva, eigenlijk hebben we besloten dat als de huidige geintresseerde haar niet willen ze blijft. Maar die mensen willen nog een extra week bedenktijd dus mijn onzekerheid is groot.

Afbeelding
Afbeelding
Kim kan in principe niet drachtig zijn, maar toch..
Deze winter ga ik hoe dan ook enkel grondwerk doen, hopelijk vind ik iemand die me wil helpen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 22:35

Mag ik me ook even melden hier met deze mooie knul..

Afbeelding

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 21:07

Knap dier! Vertel eens iets meer :D

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 00:22

Nou azmay, dat lijkt toch wel verdacht veel op een babybuik!

Leuk Elisa, vertel eens meer!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 11:00

Bedankt!, komt uit spanje...hij was zwaar verwaarloosd en stond bij de slacht..is daar door iemand gered die een goed tehuis voor hem zocht in NL en zodoende is hij nu 6 weken hier. Ik heb hem aangeschaft om hem lekker paard te laten worden/ beleren en dan te verkopen. Even kijken of dat gaat lukken..want hij heeft mijn hartje nu al gestolen haha. Hij wordt trouwens in januarie pas 3, en kan echt mega goed lopen.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 11:05

Mooi verhaal Elisa. Ik hoop dat je slaagt in je opzet :)

Heeft hij PRE papieren?

En weet je dan ook waarom hij naar de slacht moest? Want als hij zo goed beweegt en verder gezond is (op de verwaarlozing toen na), dan begrijp je toch niet waarom iemand zo'n paard naar de slacht brengt hé.

Ik weet wel dat het crisis is en dat veel mensen hun paarden simpelweg niet meer kunnen onderhouden, maar toch...zonde.

Gelukkig is deze met zijn gat in de boter gevallen bij jou :)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 11:07

Ja ik weet wel waarom, hij heeft een onderbeet..waar hij verder geen last van heeft. Maar kennelijk was dat reden genoeg? beestje is verder helemaal gezond. Maar snappen doe ik het sowieso niet..ik zal eens een foto uploaden van hoe hij eruit zag..

Hij heeft geen papieren

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 11:11

Afbeelding

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 11:20

Hij is knap Elisa!

Ik hoop echt dat hij uiteindelijk een heel goed plekje krijgt. Hij heeft echt een lieve blik.
Ik kan wel zien waarom hij je hart gestolen heeft :)

Hij doet me wel een beetje denken aan mijn jonge hengst. Het hoofd is alleen anders. Die van mij kijkt eigenwijzer := :o

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 11:29

Dankje! Heb je een foto van de jouwe?

Ja het is ook echt een heel lief dier..hij is nog hengst dus ik denk dat ik hem wel ga laten ruinen, dan kan hij tenminste ook een sociaal paarden leven hebben.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 11:36

Ja, er staan er enkele in mijn profiel en ook op mijn facebookpagina via de link in mijn onderschrift (Kinquillero AG).

Mijn hengst is gelukkig redelijk braaf en blijft zelfs achter een laag draadje staan met een (welliswaar drachtige) merrie aan de andere kant. En aangezien hij goedgekeurd is als dekhengst, wil ik hem graag zo houden :)

Maar aangezien jouw paard waarschijnlijk geen fokdoelstellingen heeft, zou ik hem ook castreren hoor. Lijkt me veel fijner voor hem ook. Die hormonen zorgen toch altijd wel voor wat onrust in hun lijf hé.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 11:39

Oja dat koppie lijkt heel erg! Jouw merrie vind ik trouwens ook echt prachtig.

Ik snap dat jij hem hengst houdt..maar die van mij kan dus toch nooit ggk worden zonder papier, ook al loopt ie geweldig. Maar ik weet ook niet of zo'n overbeet erfelijk is..dus castreren lijkt me idd fijner..alleen even kijken wanneer. Want ik vind ze toch altijd wel net wat meer uitstraling hebben/ ontwikkelen als hengst.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 11:50

Dankjewel :D

Ja, maar ik had ook wel gelezen en gehoord dat hoe ouder het paard, hoe groter het risico. En ik zou sowieso niet castreren in de zomer ook, al die vliegen.
Nuja, je veearts zal daar ook wel in meedenken en je adviseren veronderstel ik :) Komt goed.

Veel plezier met je knapperd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 12:17

Mooi dier Elisa! ik zou hem volgend jaar winter castreren. In de winter is fijner voor ze (ivm de vliegen zomers) en nu nog een jaartje hengst zal hem wel helpen in zijn ontwikkeling.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 15:25

Wat een koppie <3
Maar wel echt fijn opgeknapt ja.

Probeerde net een goede foto te maken van mijn dikkert, maar mijn schraal ding deed een photobomb :')
Afbeelding
Afbeelding

Kan even helemaal gelukkig worden van die maffe pony's als ze aan komen draven om hun voer maar niet te missen <3

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 15:38

Wat een lief koppie Elisa! En wat een super kans voor hem, respect voor jou!

Lieve foto's Azamy! :D

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 17:14

Dank jullie!

Azmay..jouwe is wel erg rond ja..maar wat een lieve uitstraling.

Ja ik wil hem sowieso in de winter castreren ergens..maar het zal ook een beetje van zijn verdere ontwikkeling en karakter af hangen. Hij begint al wat happeriger te worden..wel op een hele onschuldige manier, maar dat moet het ook vooral wel blijven.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 17:48

Azmay: stiekem denk ik toch dat je merrie drachtig is hoor :) Heeft ze echt geen contact gehad met een hengst?

Elisa: Als het lukt zou ik hem denk ik ook nog een jaartje hengst laten, in de hoop dat zijn spieren dan toch al ietsje mooier ontwikkelen dan wanneer hij nu al ruin zou worden.

Al moet ik zeggen: bij de meeste spanjaarden, vooral bij de grote smalle, duurt het echt wel lang vooraleer ze gaan uitzetten. Het zijn maar de meer barokke types die soms al echte bodybuilders zijn op 3 of 4 jaar.

Dus of dat jaartje dan zoveel extra gaat maken, dat weet ik niet.

Dat bijten dat zat er bij mijn hengst ook echt ingebakken. Door hem altijd terug op zijn plaatst te zetten is hij het uiteindelijk afgeleerd. Het zit er nog steeds in als reflex, maar nu lijkt hij zich meestal net op tijd te herinneren dat hij niet mag bijten en dan kijkt hij heel erg boos, maar klapt zijn tanden toch maar braaf terug toe :') Het komt misschien inderdaad wel een beetje met de hormonen, maar ik denk dat hengst of geen hengst, het wel doenbaar is om het terug af te leren. Zeker als je er zo vroeg bij bent zoals bij die van jou.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 17:52

Ze zeggen dat er geen hengst bij is geweest, maar ze hadden wel hengsten daar. Ga het maar gewoon afwachten.

Ik zou ook niet te laat castreren als ik een hengst had, zitten meer voor dan nadelen aan volgens mij. Mijn 2,5 jarige ziet er echt uit als een jaarling nu (en als jaarling zag ze er uit alsof ze 3 was :') ) maar dat is een merrie.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 17:58

Straks krijg je nog een mooi veulentje Azmay..

Ja, het is wel af te leren en te corrigeren dat bijten..maar ik vraag me af of het voor het paard zelf niet veel leuker is als hij bij de andere paarden kan staan. Het is lastig..ik weet niet of hij dezelfde uitstraling krijgt als hij vroeg geruind wordt. Ik denk dat ik het nog maar gewoon even aan kijk, hoe het zich gaat ontwikkelen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 18:40

Ik wil dit jaar helemaal geen veulen. Wilde haar zelf nog door Deseado laten dekken komen seizoen of het jaar erop maar als er een in zit gaat dat niet door plus dat het financieel echt niet uit komt. -O-