Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DynamiteS

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 08:50

Oehh mooi!

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 08:53

Wow, mooie foto Berdien!

pronkje_vdp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 08:54

Mooi!!

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 08:57

tnx :D

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 09:07

Mooie foto, Berdien.

Instructie moet niet alleen qua mens klikken, maar ook qua paard.

Maaaikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 09:13

Mooi Berdien!

Als jouw idee van paardrijden niet overeenkomt met die van jouw instructrice is het best lastig. Iedereen heeft zijn eigen ideeën over paardrijden en het overbrengen daarvan. Ik heb op dit moment les van een vriendin die hetzelfde denkt qua rijden als ik (en ook 1 fries in het M heeft lopen) dat scheelt enorm!

Tevens les ik niet braaf elke week. Ik red het zelf prima qua training op dit moment. Wel les ik altijd in de week voor de wedstrijd en als ik ergens tegenaan loop. Mocht ik lang geen wedstrijd hebben dan zorg ik dat ik 1x in de twee weken wel les ter controle.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 09:17

Gave foto!
Moet ook weer eens goede foto's maken van mijn peerd.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 09:25

Wat een geweldig mooi paard berdien!!

Amoor, mijn tip: ga paardrijden! Het is heel simpel: je leidt of wordt geleidt, jij wordt geleid.. sporen zijn nirt nodig, pak je teugels op maat en stuur iedere pas je paard aan (met stem, been, zit of als laatste troef teugels). Hou je paard iedere pas bij dw les met fuguren, overgangen, stelllingen, tempowisselingen. Ze mag niet de tijd hebben om anders te denken dan jouw instructies op te volgen. Ik zie liever dat ze iets niet doet, of anders doet, omdat ze het niet snapt of kan dan omdat ze niet wilt!

Woehoeh, mijn totifries staat bij uitgelicht! Zijn oa rijfotos met lys, die brengt der uit op de wedstrijden..

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 09:26

Mooi Berdien! Meerrrrrr

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 09:33

Tnx, ik wacht op meer hihi!

Ik ben heel blij met mijn huidige instructrice, we denken overal wel hetzelfde over. Dus dat vind ik wel fijn :) Maar als het niet goed voelt lijkt me dat je beter iemand kunt zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 11:40

Romyv schreef:

Amoor, mijn tip: ga paardrijden! Het is heel simpel: je leidt of wordt geleidt, jij wordt geleid.. sporen zijn nirt nodig, pak je teugels op maat en stuur iedere pas je paard aan (met stem, been, zit of als laatste troef teugels). Hou je paard iedere pas bij dw les met fuguren, overgangen, stelllingen, tempowisselingen. Ze mag niet de tijd hebben om anders te denken dan jouw instructies op te volgen. Ik zie liever dat ze iets niet doet, of anders doet, omdat ze het niet snapt of kan dan omdat ze niet wilt!

Woehoeh, mijn totifries staat bij uitgelicht! Zijn oa rijfotos met lys, die brengt der uit op de wedstrijden..

Zelf dacht ik altijd dat ze het niet snapte, maar volgens de instructeur wil ze gewoon echt niet en is ze erg eigenwijs. Door dat ik niet leidt wordt het gedrag alleen maar erger.

Op les doet ze dit trouwens veel erger.
Naja, we gaan gewoon door met oefenen, lessen dan komt het vast goed! :j
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-08-14 11:46, in het totaal 2 keer bewerkt

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 11:41

Ohhh is die van jou Romy! Ik klikte 'm net aan! Knapperd hoor!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 11:47

Ik zag het topic ook al voorbij komen, wat een prachtfries heb je! Hoe groot is hij? Hij lijkt in ieder geval heel groot haha.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 11:48

Hoe oud is ze en hoelang onder het zadel!? Een paard snapt na 2x echt het principe van de hoefslag wel hoor :+ laat je niet in de maling nemen ;)

Ja, dat is mijn beertje! Super trots op der! Mijn bijnaam in mn sport (triatlon) is kanon, dat geld ook voor beer hihi

Beertje is 1.67 dacht, is trouwens ene merrie... Romy uit mn profiel is veel groter, in de schoft scheelt het maar 1cm maar die heeft zoveel front! Echt een kasteel

Thnxxx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 11:58

Romyv schreef:
Hoe oud is ze en hoelang onder het zadel!? Een paard snapt na 2x echt het principe van de hoefslag wel hoor :+ laat je niet in de maling nemen ;)

Ja, dat is mijn beertje! Super trots op der! Mijn bijnaam in mn sport (triatlon) is kanon, dat geld ook voor beer hihi

Beertje is 1.67 dacht, is trouwens ene merrie... Romy uit mn profiel is veel groter, in de schoft scheelt het maar 1cm maar die heeft zoveel front! Echt een kasteel

Thnxxx

Ze is 12. Ik weet niet wanneer ze beleerd is, maar ze heeft altijd in 4 span gelopen. Toen is ze verkocht aan een meisje die niet z'n groot verantwoordings gevoel had en andere dingen belangrijker vond. Eens in de twee weken kwam ze opdagen en ik hoorde dat ze bang voor haar was en met rijden na 10 min al afstapte omdat er niemand in de bak was en dat niet gezellig was. Lees: Dit weet ik van horen zeggen, ik heb het nooit zelf gezien of met haar er over gepraat. Toen is ze naar de manege verkocht, en toen kochten wij haar. Ik weet dus niet hoe ver ze dressuur matig is gereden.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 12:07

Berdien wat een prachtige foto!! en die van Romy, prachtige plaatjes! Mooie foto's zeg. Wat hebben jullie mooie paarden.

Ik heb les van een vriendin, rijdt zelf momenteel M1 met haar even oude paard, maar heeft vroeger allerlei paarden doorgereden en uitgebracht. Zij past wel heel erg in mijn manier van rijden en ze helpt me goed op weg. Af en toe rijdt ze zelf ook wel eens op Caroliene zodat ze voelt wat ze doet zeg maar.

Ik heb zelf altijd paarden van anderen gereden en dan kom je vaak niet verder dan B niveau of bij jonge paarden die weer verkocht worden kom je niet eens zover. Dus het is voor mij ook wel een uitdaging om wat verder te komen.

Gister een paar pasjes wijken mee gepakt, ging best lekker ben af en toe spelenderwijs wat aan het oefenen. Maar ze snapt het principe wel, dus daar ben ik wel blij mee.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 12:11

Mijn weiland drama is trouwens ook weer opgelost. Maandag was de stalhouder haar kwijt, stonden alle paarden al binnen stond mw in een hoekje want die kwam echt niet door dat draad. Ook al stond het er niet meer op :P Hij had haar niet meer gezien dus doodleuk de hengsten in het weiland er naast gelaten. Hij dacht op een gegeven moment wat doen die hengsten gek. Stond mw daar doodleuk tegenover te sjouwen.

Zo was ik haar woensdag ook kwijt, rond 7 uur willen ze allemaal wel naar binnen. En omdat ik wist dat ik haar er dan zelf niet uit krijg omdat ze er bijna niet langs wel had ik alle paarden maar vast naar binnen gehaald. Kwam ze ook niet. Stond ze ook trillend in een hoekje. (of ze stond stiekem weer op de hengsten te wachten)

Nu staat ze in een weiland met een hek ipv stroom. Bij de pony's. En het hele probleem is over. Ik kan fatsoenlijk snel het hek achter me dicht doen zodat de anderen netjes in het weiland blijven. Wat een opluchting.

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 12:17

Mooie foto Berdien! Ben benieuwd naar de rest!

Ah Marjolein, wat sneu dat zo angstig is voor het stroomdraad. Is er iets gebeurd?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 12:23

AmoorM schreef:
Romyv schreef:

Zelf dacht ik altijd dat ze het niet snapte, maar volgens de instructeur wil ze gewoon echt niet en is ze erg eigenwijs. Door dat ik niet leidt wordt het gedrag alleen maar erger.

Naja, we gaan gewoon door met oefenen, lessen dan komt het vast goed! :j

Dan heb ik het al gehad met een instructie die zegt dat ze eigenwijs zijn. Een paard is niet eigenwijs. Maar geeft dus duidelijk aan dat het niet klikt met deze instructie. En dan kunnen ze nog zo hoog en nog zoveel paarden hebben gereden Als de klik er niet is, zul je niet verder gaan komen.
Hier ook een tijdje weg geweest bij mijn privé-instructeur, puur omdat het op dat moment niet paste met wat het paard op dat moment kon. En wat ik van de instructeur moest doen. Nu wel weer terug en nu klikt het wel weer. Omdat ze nu wel toe is aan die dingen.

@ Marjolein aan de ene kant mooi dat ze respect hebben voor de stroomdraad. Maar het moet dan niet omslaan in angst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 12:25

Maar je hebt toch wijken en opzij gaan voor druk?
Mijn paard rent vaak van de hoefslag en dan stuur ik haar automatisch met mijn teugels weer terug. Maar dat gaat vaak met een hoop getrek en gedoe. Volgens mijn rij instructeur moet je dat oplossen met je benen, ze moet opzij gaan voor druk, dit doet ze ook niet.

Ik bedoel dus niet echt wijken zoals in een proef.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 12:26

FriesWytske schreef:

Naja, we gaan gewoon door met oefenen, lessen dan komt het vast goed! :j[/quote]

Dan heb ik het al gehad met een instructie die zegt dat ze eigenwijs zijn. Een paard is niet eigenwijs. Maar geeft dus duidelijk aan dat het niet klikt met deze instructie. En dan kunnen ze nog zo hoog en nog zoveel paarden hebben gereden Als de klik er niet is, zul je niet verder gaan komen.
Hier ook een tijdje weg geweest bij mijn privé-instructeur, puur omdat het op dat moment niet paste met wat het paard op dat moment kon. En wat ik van de instructeur moest doen. Nu wel weer terug en nu klikt het wel weer. Omdat ze nu wel toe is aan die dingen.

@ Marjolein aan de ene kant mooi dat ze respect hebben voor de stroomdraad. Maar het moet dan niet omslaan in angst.[/quote]

Naja het klopt wel wat hij zegt, want als hij er opstapt kan ze het wel. Het ligt aan mij, ik ben te laks. Ik lift mee ipv dat ik rijdt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 12:31

Maar dit is niet echt het juiste topic hier voor volgens mij, :+ Excuus. :o
Ooit start ik ook wel met mijn friesje, gelukkig doe ik het voor de lol en vindt ik wedstrijd rijden niet echt een prioriteit. Wel vindt ik het een proriteit om plezier er in te hebben en lekker te rijden, vanuit daar een proefje te kunnen rijden, maar daardoor zal ik wel even door de zure appel heen moeten bijten. :j

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 12:41

Nog eentje dan??

Afbeelding

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 13:00

Prachtig Berdien!

@Amoor: het feit dat jou paard wel goed luistert als de instructeur erop stapt geeft aan dat ze het wel weet. Een paard is niet eigenwijs en denkt ook niet: ik ga mijn ruiter eens even plagen door niet te luisteren. Ze begrijpt jou gewoon niet en jij rijdt en leidt blijkbaar niet anders zou het probleem wel opgelost worden.
Ik ben het met de rest eens: zoek een instructeur die jou leert rijden ipv meeliften want op deze manier bereik je niks.

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 13:05

Mooie foto's berdien85 !!