[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 11:33

Nouvel schreef:
Wij hebben hiervoor een houten 1,5 paards Wesco gehad, en dat was geen superdeluxe trailer, maar we hebben er toch een aantal jaartjes heel veel plezier van gehad!

We hebben nu een 2 paards Böckman, je merkt wel dat dat veel degelijker is, maar ze zijn ook gelijk een stuk prijziger...
We hebben daar wel een gietvloer in, en dat bevalt prima.
In de andere hadden we losse matten

Er zijn ook echt geen trailers waar je paard zomaar dooheen stort hoor, als ze uit de fabriek komen, hihi. En elke houte bodem, van welk merk dan ook kan je rot krijgen.

Het zit hem meer in de afwerking. Bijvoorbeeld de verlichting bij Wesco's laat het nog wel eens afweten en die kapjes zitten er vaak wat gammel op. Ook zie je het bijvoorbeeld bij de bevestigings moeren, de duurdere merken doen daar netjes afwerkdopjes op.
Ook gebruiken de goedkopere merken net even wat dunnere platen voor de wanden ect.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 12:11

Idra schreef:
Hahaha Cloor, dit is zoooooo herkenbaar!
Laatst lag Licors kin helemaal open, Yoshi had daar ook een stukje uit gehapt :(:)
Elvis gaat precies wel nog een stapje verder, zo in die deken hangen en dan Piep op de knieën dwingen :D
Gelukkig is Piep net zo lief als Licor, als ik hen was had ik die kleintjes al lang een schop gegegeven, maar er is geen haar op Licors lijf dat daar aan denkt :)

wat zijn ze erg he... een ander forum werd ik al ter verantwoording geroepen door iemand want dit was niet leuk en over rechtvaardigheid, tja ik wist ook niet van te voren dat die kleine zo fel zou zijn. arme Licor haha een stuk neus weg, Piep had zelfs hapbulten onder zijn deken en dan toch nog zo lief naar hem doen.
Citaat:
Gaan ze nu al de hele dag samen?

Nee dat durf ik dus echt niet aan hoor dat kan ik niet maken t.o.v. Piropo hahaha arme skimmel. Nee ik ga hier wat langer over doen, elke week een keer bij elkaar zodat ik het in de gaten kan houden, kijken of ze zich straks schikken in elkaars status.
Citaat:
Hoe groot is jouw paddock eigenlijk? Ik ben aan het kijken om hier in ons kleine tuintje ook een stal en mini paddock te maken voor mijn twee heren, en vroeg me af hoe groot jouw stukje is :)

Ik zal het ff nameten en fotos maken dan stuur ik die naar je toe!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 12:18

DinkeyGirl schreef:
Idd heel herkenbaar, Dink was ook zo'n pitbull! Die hapte ook vast en liet vervolgens niet meer los. En Suev maar om zich heen slaan, maar dan net als Piep niet uitslaan maar alleen draaien met zn kont, gillen en schudden met zn kop haha :D Tis erg hoor! Gelukkig zijn de mijne nu allebei ruin maar als ze bij elkaar staan meppen ze wel nog steeds met hun voorbeen }>

Ik kan me idd herinneren dat Dink ook niet de makkelijkste was met andere paarden :+
Citaat:
Nou mn les vandaag was echt drama, kon hem wel schieten _-:( Dat is echt een gevoel wat ik zooooo lang niet heb gehad, haha ik was gewoon vergeten dat het soms ook zo kon gaan }:0 Mennnn, hij heeft het voorjaar in zn bol en is de hele tijd al zo fris, maar vandaag sloeg echt alles. De hele tijd nep-schrikken, wegspringen, ervan door gaan, er tussenuit knijpen met de eenvoudige wissels en ga zo maar door. Soms leek het net een konijn: met twee achterbenen tegelijk afzetten :=

Ah joh het zijn en blijven paarden, heb je wellicht net teveel verwachtingen gehad en dan zetten ze je zo even terug op de grond hoor ;) volgende keer gaat het vast weer helemaal tof.

Citaat:
Andere vraag, mijn vriend en ik zijn nu serieus naar een 1,5 paards trailer aan het kijken. Waar moet je op letten behalve dat de bodem goed is? Wanden, banden, koppeling en neuswiel? Ik zag er bijvoorbeeld 1 met een polyester vloer maar dit lijkt me nogal glad :? Wat zijn goede merken en wat is een beetje redelijke prijs? 1500-2000 euro?

Als iemand er nog 1 weet houden wij ons aanbevolen!

Er is zoveel te krijgen. Mijn trailer is heel oud maar had net een nieuwe vloer en nieuwe wanden. En zag er gewoon heel netjes uit, nieuwe bandjes eronder. Dan maakt een bouwjaar mij niet veel uit hoor. Al is hij wel zwaar kwa gewicht. is allemaal hout natuurlijk.
Maar deze kan heel veel hebben. Ik let wel op de koppeling, moet die niet direct weer vervangen worden, de rem, de lampjes.. kijk of je er niet al te veel werk aan gaat hebben binnen korte tijd. beetje prijs-kwaliteit.
Heeft Cyrina niets staan voor je?

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 12:37

krijg net bericht van de makelaar de mensen zien af van ons huis jammer .

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 12:51

meis er komen snel andere kijkers voor je huisje
je hebt een hele gaaf huis waar je zo in kan dus er is wel iemand die het wil kopen
geduld lieverd

doeiiiiiiiiiii knufs peet

ging je les goed gstr
:D

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 13:03

Michelle -> Dat is een mooie na gedachtenis aan je oma die oorbellen.

Ilona -> Rintske is me er idd één...... maar gelukkig wel handelbaar, hihi!
Ik hoop dat Rintske aankomende zomer ook zo goed als bomproof is en we zonder ander paard de bossen in kunnen.
Dat zou wel fijn zijn als we een weekje op de Veluwe zitten. :D
Waar gaan jullie naartoe?
Jij en Chico gaan echt lekker zo te lezen!
Jammer dat je zover weg woont, anders had ik wel een keertje bij je willen komen buurten!

Gabriella -> Oh ik ben jaloers op jou en Karina!
Ik wil ook erg graag zo'n clinic van Balingehof volgen met Rints!
Enne..... hou je je een beetje in bij Divoza?
Lekker dan, ben je klaar mee met zo'n kapper.....
Een vriendin van mij doet altijd mijn haar, zij komt bij de mensen thuis, ideaal!
Daarvoor ging ik ook altijd naar een kapsalon, maar vroeg altijd naar dezelfde persoon of die dan aanwezig was.
En anders ging ik wel op een andere dag, als zij er maar was, daar had ik tenminste vertrouwen in!

Malin -> Diva is echt wel een juiste benaming voor Rintske, hahaha! :D
Dat ik daar zelf nooit op ben gekomen!
Balen dat je les kl*te ging, zal je altijd zien, gaat het de hele tijd lekker en wil je dat laten zien aan je instructeur en dan gaan ze lopen klooien......
Het zijn echt net kinderen af en toe. ;)
Ik ben ook rustig aan op zoek naar een trailer.
Het lijkt me zo heerlijk om Rintske overal mee naartoe te kunnen nemen!
De vriend van Cyrina verkoopt ook trailers en zou je bij kunnen informeren, Brouwer trailers.
* ik zie net dat Cyrina al heeft gerageerd.....*

Banditto -> Mijn zadel heet wel degelijk Hanover (staat ook in het zweetblad), omdat toen de Lander nog niet op de markt was. ;)
Mayke heeft 'm ruim een jaar geleden speciaal in leer laten maken door Zaldi, en ik heb 'm vorig jaar van haar overgenomen.
Ze heeft ook een Hanover in kunststof suede uitvoering voor haar paarden waar ik ook op heb gereden, en nog af en toe op rij, maar ik vind die toch anders zitten dan de lederen uitvoering.
Wat een stoere deken heb je!

DinkeyGirl

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 13:07

Cyrina ik was helemaal vergeten dat jij dat naar mij geschreven had, hebben jullie inderdaad niets staan? Het heeft geen super haast ofzo dus als hij tegen iets leuks aan loopt hou ik me aanbevolen hoor! Ben nu op t werk, maar zal je later anders nog wel ff een PB sturen ;) Vast bedankt in ieder geval!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 13:55

Gabriella: Balen van je kapsel :(:)

Ilona: Ik zie Igneo minstens 4 keer in de week, sowieso op vrijdag, zaterdag, zondag en maandag en soms ook nog op een andere dag. Ik ben benieuwd, nog even en dan kan ik Chico uittesten ;) :P

Heidi: Ik zal voor je duimen dat je Jesse vandaag mee mag nemen!

Marit: Igneo is nu 6,5 maand.

Denise: haha, soms heb je wel je handen vol aan Heike zeg! Gelukkig maakt hij het goed met kusjes :P

Ben morgen lekker de hele dag 'vrij' en ik hoop stiekem dat Igneo is begonnen met verharen, want dan vind ik het altijd zo leuk om te borstelen! Vaidosa is al wel begonnen, dus daar kan ik me in ieder geval op uitleven!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:01

Ooh San, jij kan je geluk niet op :D . Chico is mega aan het verharen _O- . Dusse, veel plezier met poetsen hihi. Jaaa, ben echt heel benieuwd wat je van m vind! :D

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:01

Hihi, ik zal je eens laten zien wat poetsen is :P Nog 2 weken toch, en dan kom ik :D

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:02

Ik zal straks even kijken welke trein ik naar jou toe neem en hoe laat ik dan dus in Den Haag ben!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:04

Proest, :') _O- Ilona, ik kijk net in je profiel en ik zag dat je poedel Bikkel heet := Dat vind ik nou nog eens grappig :P

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:08

:D hahahaa. Inmiddels veranderd :roll: naar Binkey :D *Riep vriendje zomaar, en mams dacht, jaaa dat is een nog leukere naam*.
Die poedel is trouwens vreselijk arrogant en uit de hoogte :')

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:11

Haha, ik vind een naam als Annabel echt een poedelnaam, maar ja als het een mannetje is moet je hem roderick noemen _O-

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:19

Haha, Roderick :') . Nouu, dan heeft ie pech, want hij heet Binkey. Een echte patser naam :') .

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:27

Zo, ik heb Divoza een beetje door de kredietcrisis heengeholpen :o ... Wel heeel mooi setje denk ik bij elkaar. Gab moet er binnenkort maar eens foto's van komen maken *D
Gab heeft zich ernstig ingehouden en ging met kleiner tasje als ik weer naar buiten. D'r haar valt best mee hoor, kan nog veeeel korter :D .

Ik ga zo eerst eens buitenritje maken met Rico, even goed bedenken hoe ik ga rijden zodat ik niet hoef af te stappen voor hekken want dan kom ik er niet meer zo makkelijk op met barebackpad 8-) .
Laatst bijgewerkt door Karina op 26-02-09 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:28

Ok tof Cloor!

Ik denk dat het ook veel scheelt dat Yoshi als veulen bij Licor is gekomen, toen had hij nog niet veel praatjes. Vorig jaar is zijn kleine broertje wel bij ons komen logeren (ik had Licor toen een maand op mijn werk gezet) en toen was hij daar ook heel erg grof tegen: dat kleine ventje werd door Yoshi gewoon op de grond geduwd en dan ging hij daar op staan, al was het een trofee :roll: Ventje was altijd helemaal nat en vies :(:)

Malin: ik heb 3 jaar geleden voor 2250 euro een Brenderup twee paards trailer gekocht, hout met een polyester snuit en kap. Ik heb er nieuwe schokdempers in laten steken en een nieuwe koppeling (50 euro). Verder is de bodem nog super en het is ook een erg luxe trailer: met maar liefst TWEE zadelkamers en erg aangenaam voor de paarden (met veel licht en ruimte).
Nieuws kosten die trailers iets van een 10 000 euro, nu is mijn trailer wel al 16 jaar oud, maar die is dus echt nog in superstaat en heeft daarbij nog een erg fijne wegligging.
Ik zou dus eerder gaan voor een goed merk en een wat oudere trailer, dan voor een B-merk en een nieuwere trailer.
Zal leuk zijn als je lekker op pad kan met je vent, succes!

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:32

Karina: op stal bij ons zijn het allemaal dressuur ruiters die allemaal denken dat ze anky zijn, en volgens hun kan niemand
anders rijden behalve hin zelf, en zeker ik word niet gewardeerd omdat ik een grote hengst heb en geen dressuur. Het is bij ons, of hun manier en anders
word je neit geacepteerd... maar daar sta ik ondertussen al boven en reageer er niet meer op. Op het filmpje ga ik inderdaad mee met alles omdat ik neit
op de film moeilijk wou doen en gewoon een leuk filmpje wou maken om ook aan zijn vorige eigenaar te laten zien. met hoger bedoel ik, dat hij heel erg diep
inkrult en dat hij nog hoger met z'n hals mag lopen en dan wat meer ruimte erin, want nu raakt hij afentoe met z'n kin zijn eigen borst.
We zijn er mee bezig het te corrigeren maar dat is zo makkelijk nog niet, want als je nog maar de kleinste beetje druk geeft dan krult ie weer helemaal in.
ik longeer betunero nooit, ik doe hem freestyle, daardoor krijgt hij wat meer respect voor mij en het werkt geweldig, maar hij zakt alleen met z'n nek
als er its op de grond ligt waar hij aan wil ruiken dan. maar i kehb er alle vertrouwen in dat het wel goed komt, ik heb hem pas vanaf oktober dus we
hebben nog alle tijd :D

Peet: wat een schatje joh, had vroeger ook een cavia maar die was na 2 maanden dood gegaan ergens aan :(

Utixo: noi inderdaad eng van dat vliegtuig, me moeder komt vandaag terug uit jamaica, heb er gelijk een rot gevoel over...

Sjaad: dankje wel :)

Cloris: dat filmpje, echt schitterend !! Elvis de shet die even baas speelt hahahaha, echt mooi ! Maar piropo schrok er aardig van hahaha

Frankiej: ja ik snap wat je bedoelt, maar op dat momnet ree ik ook meer voor het filmpje te maken dan dat ik hem aan het trainen was.
Maar het is inderdaad zo, maar dat komt wel goed is gewono veel werk om hem zo te krijgen...

Banditto: die deken heeft mijn zusje ook, die is zoooo gaaf :D

heb gisteren zo'n klik ding gekocht en ga Betuenro nou met een klikker proberen te trainen, want met snoepjes belonen word hij alleen maar happiger van.
En zaterdag gaan we naar het bos (mits het goed weer is) ben benieuwd hoe hij z'n eigen gaat gedragen, maar ben van de week ook met hem door de polder geweest en dat vond ie geweldig en was harstikke braaf, dus ik hoop dat het zaterdag ook goed gaat :D

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:33

DinkeyGirl schreef:
Cyrina ik was helemaal vergeten dat jij dat naar mij geschreven had, hebben jullie inderdaad niets staan? Het heeft geen super haast ofzo dus als hij tegen iets leuks aan loopt hou ik me aanbevolen hoor! Ben nu op t werk, maar zal je later anders nog wel ff een PB sturen ;) Vast bedankt in ieder geval!

Stuur maar een pb-tje, stuur ik het door aan mijn vriend, hij heeft vast wat staan (we hebben meestal zo'n 30 van die dingen rond het huis, zodat ik niet eens meer door het raam kan kijken :( ) maar de wisseling is zo snel, ik kan het allemaal niet meer bijhouden :+

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 17:02

ben net met de hond echo wezen maken maar we konden nu nog niks zien ,volgende week vrijdag moet ik weer tereug komen en als er dan niks te zien is is ze schijn zwanger .
dit komt wel vaker voor en een week later zien ze wel wat .

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 17:19

Sanne - ik heb idd me hand vol aan heike,
maar gelukkig kan die ook nog lief zijn en kusjes geven :D

Naat - jammer dat er altijd van die ''mensen'' zijn die zo reageren,
ik zeg altijd kijk eerst naar jezelf voordat je iemand anders begint af te kraken gelukkig sta je erboven want anders boren ze je echt de grond in :(

Iloon en Sanne - ik wil wel foto's zien van jullie meeting hoor :P

Malin - wij zijn ook een beetje aan het zoeken naar een trailer maar weet ook niet zo goed waar ik naar moet kijken en wat ik wil, maar dat komt vanzelf wel

Saida - zoals ik jou hoor ben je duidelijk tevree met het zaldi zadel
ik denk dat ik hem ook maar in mijn achterhoofd hou om te proberen

Marielle - jammer dat ze je huis niet willen maar zoals peet al zeg je raakt hem heus wel kwijt.
en jammer dat je niks kon zien op de echo nu maar hopen dat je volgende week wel wat ziet

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 17:56

Denise: Daarom probeer ik er ook boven te staan.. heb in het begin me eigen er heel veel van aan getrokken, en toen voelde ik me eigen alleen onzekere en rot, en dacht ook echt van mischien is dit niet iets voor mij, maar gelukkig ben ik daar overheen gekomen, want het gaat hartstikke goed dus ze l*llen maar een end raak ;)

amanda89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:06

Heidi: Zo te lezen is Jesse nog niet naar huis. Hopelijk mag hij snel mee.
Denise: Fijn dat je lekker hebt gereden.
Djemo: Jammer dat ze afzien van je huis. Er komen vast meer geïnteresseerde. Alleen
de tijd om een huis te kopen is niet zo makkelijk nu.
Joyce: Leuke deken! Je hebt een pb.
Sanne: Leuk dat je mee doet met paarden van de zon. Ik zit ook te twijfelen. Weet alleen
niet of Nino daar al aan toe is. Nino is al heel lang aan het verharen.
Karina: Inkopen doen is altijd leuk :D .
natalie: Leuk met die klikker. Dat kan ik ook gaan proberen, want Nino wordt dominant van
koekjes.

Deze week gaat echt super met rijden. Hij is zo braaf! Hopen dat hij zo blijft. Nu kunnen we eindelijk
wat meer doorrijden. Gister is mijn pakketje aangekomen van Calevo. Met daarin een heel leuk setje.
Snel maar even op de foto zetten! Ook eindelijk conflict met me vorige paardje opgelost. Ook
wil ik graag meedoen met paarden van zon. Even kijken of Nino daar aan toe is.

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 19:36

*\o/* Jesse is eindelijk thuis.
Hij mag hier uit zieken :o

uitslag was gelukkig geen RS Virus *\o/*

Maar luchtweg infectie :(:)
Hij heeft het nog wel een beetje benauwd :o

Jesse houd echt niet veel melk binnen :(:) het komt in een grote golf er weer uit :(:)
zijn maag is nu zo van streek door de zoutoplossing en medicijnen.
hij heeft zelfs diaree ervan :(:)

Maar hij is thuis en nu is hij erg huilerig :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 19:39

Wel fijn dat hij weer thuis is zeg!

Geef hem maar een dikke knuffel :(:)