. Ik zit nu op stal, maar het is koud. Lekker vroeg het hooi erin vandaag. Mats zijn been lijkt dunner, zijn koker niet. En omdat ik wilde kijkjen of het vocht was, heeft hij nu putjes erin
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Ik zit nu op stal, maar het is koud. Lekker vroeg het hooi erin vandaag. Mats zijn been lijkt dunner, zijn koker niet. En omdat ik wilde kijkjen of het vocht was, heeft hij nu putjes erin

Vandaag maar een nieuwe poging wagen! Ook even kijken of encanto weer is in de bak wil lopen... en er komt iemand foto's maken!!!!!!!!! Jeuhhhhhhhh
thanx!
Sux6 met de scan, ik hoop dat je de stijgende lijn voort kan zetten en idd je sp(r)ookje snel weer thuis kan hebben! Het ziet er wel super uit daar hoor, zou dr best eens heen willen!

Daar gaat het namelijk om, Pura Raza. PRE is eigenlijk dus een Spaans Volbloed paard met een grote V. Toen ik voor het eerst op de stal kwam waar we Suevo hebben gekocht, en ik vroeg of het "caballos andaluces" waren werd de eigenaar heel erg boos en kreeg ik meteen een preek over PURA RAZA en puur bloed en alles 
Nu is meneertje ook uit zijn zadel gegroeid, dus 10 februari komt hulsebos om te kijken of er een nieuwe boom in moet. Ik hoop dat het alleen met vulling eruit halen op te lossen is want anders ben ik hem denk ik wel minimaal 6 weken kwijt
Ik hoop vanavond even tijd te hebben om alles van mn telefoon af te halen en op de comp te zetten.
Zijn nieuwe deken was binnen en zijn mooie naambordje eindelijk gerepareerd (na echt 3 jaar ofzo
) dus die is lekker verwend. En hij heeft een nieuw vriendinnetje, ook een erg gevoelig paardje net als hij. Onze Luna heeft inmiddels haar diploma "Gehoorzaamheid en Spel" gehaald *trots* en heb ik echt heel dringend jullie advies nodig wb werken aan de lange lijnen. Mijn vriendin moet dit nu met haar paard gaan doen om medische redenen. Hij heeft zoiets nog nooit eerder gedaan dus heb ik gisteren een beginnetje gemaakt met de uitleg. Aangezien ik Dinkey gewend ben en ik daar ook makkelijker begrenzende hulpen kan geven met lijn en/of zweepje was deze joekel van 1.74 ofzo wel even iets anders. Het paard heeft ZZ zwaar gelopen en pakte het redelijk lekker op, alleen afwenden deed hij niet omdat mijn vriendin er schuin naast liep en zij niet met het zweepje over hem heen kon om aan de buitenkant tegen hem aan te duwen ter vervanging van het buitenbeen. Hij liet dus wel een hele mooie schoudervoor zien en daarna een mooie schouderbinnenwaards maar afwenden ho maar
Hoe pak je dit aan met een groot paard? We hadden een singel om, daar de lijnen doorheen, en begonnen net achter de schouder, daarna iets verder schuin achter hem gaan lopen toen hij het snapte. Volgens mij heb ik dit ook wel eens eerder gevraagd maar welk boek is een beetje goed met duidelijke uitleg hierover? Mijn vriendin wil ook graag les hebben van iemand dus als jullie nog iemand weten die hier heel goed in is horen wij dat graag.