[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Utixo

Re: [HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 19:17

goed dat je het zegt. Was het alweer vergeten natuurlijk. Geen vakantie plannen? :+ . Ik zit nu op stal, maar het is koud. Lekker vroeg het hooi erin vandaag. Mats zijn been lijkt dunner, zijn koker niet. En omdat ik wilde kijkjen of het vocht was, heeft hij nu putjes erin :)

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 20:02

Frank - gefeliciteerd met
je dochter

Naatjuh - hopelijk kan je
het rijden snel weer opbouwen

Madelief - leuk om te lezen
dat jullie nog zo verliefd
zijn nu maar hopen dat het
snel november is haha ;)

ilona - lekker hoor dat het zo
gaat wees er idd maar trots op

Ellis - wat is fifi toch mooi
wanneer wil je er weer
naar huis halen ?

peet - beterschap

saida - ik heb samen
met mijn lesgever vandaag
precies gedaan wat je zei
het moes ook van haar
en het ging goed hoor
fijn dat je morgen ook
lekker buiten kan stappen
is idd een goed oefening

benthe - gelukkig slinkt
zijn been nu zijn koker
nog

kiki - 6.5 kilo knap hoor
hoe doe je dat zo snel
in een maand tijd

voor alle zieke beterschap

ik zit ook weer op de roze wolk
vandaag les gehad en hij liep
zo super ontspannen en nagefelijk
ik kon hem op 2 pinkies wegrijden
oh ben zo trots op hem hij
hield het zelfs een paar
rondjes vol aan de teugel
dus ik merk echt verbetering

alleen jammer dat de bak weer hard is
daardoor wordt ik toch belemmerd
in het trainen :S

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 21:44

iedereen bedankt :(:)

lig ziek op me bedje maar lees wel mee

liefs voor jullie
en ellis wat zal je blij zijn met je koetsrit en de mooie foto¨s van je kanjer

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 21:46

sterkte... :(:)

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 23:01

Ellis -> Rintske en Buehne hebben ruzie gehad afgelopen woensdag en elkaar flink geraakt met trappen.
Op zich leek het bij Rintske of ze niets mankeerde, behalve een wondje aan haar been, maar waarschijnlijk heeft ze bij het uithalen naar Buehne toch een pees of spier verrekt want gistermorgen liep ze niet goed en trok ze nogal met haar been.
Maar het gaat gelukkig al weer beter! *D
Wat is je meisje toch mooi, zeg! Zo'n lieve uitstraling heeft ze!
En dat onderschrift van jou....... _O-

Ilona -> Zo, alleen gereden! Stoer!

Benthe -> Najaaaaaaa, zit ze gewoon in z'n koker te prikken met d'r vinger...... :D
Fijn dat het weer beter gaat met het vocht in z'n benen, nu z'n koker nog idd.

Frank -> Ik las iets over je dochter jarig, GEFELICITEERD!

Denise -> Lekker dat Heike zo fijn liep vandaag.
Op deze manier train je zijn achterhand lekker en als hij gaat zakken met zijn hoofd pak je zijn rugspieren ook nog mee.
Leuk dat je instructrice het ook zo doet!

Vanavond heb ik Rintske gelongeerd en gelukkig liep ze goed!
Wel wat stijfjes, maar dat geeft niet, dat loopt ze er vanzelf wel weer uit.
Ze kon ook nog steeds bokken dus dat zit wel snor met die dame.
Morgen gaan we lekker aan de wandel!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 23:05

:D
ja, moest weer even wat hebben... 8-)

fijn dat ze weer goed liep!
dat dat gebeurd was had ik inderdaad even gemist...
altijd eng zulke dingen...

Banditto

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 00:46

Hallo barroke bokkers,

Even een vraagje voor jullie alle. Wat voor bit gebruiken jullie voor jullie pre?
Ik heb nu namelijk een enkel gebroken bustrens maar zit te denken aan een k&K dynamic bustrens. Betere ligging in de mond en iets dunner. Die van mij heeft best een klein toetje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 00:58

Oh mijn god!

Ik denk dat ik toch mijn hoofdstel moet verkopen en voor deze kleur ga:

Afbeelding

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 09:23

Ellis: Mooie foto's! Maar fifi ziet dr ook echt super uit!

Madelief: Vooral met de opening, had gister nog een heel leuk idee maar moet dr wel even iets voor doen!

Ik heb ook het buitenbak probleem, het ging gister nog wel, maar er lag een plastic zak, het waaide hard en er reden tractoren dus erg leuk was het niet om shannon te rijden :P Vandaag maar een nieuwe poging wagen! Ook even kijken of encanto weer is in de bak wil lopen... en er komt iemand foto's maken!!!!!!!!! Jeuhhhhhhhh

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 10:05

jolijn wat een gave kleur zeg ga je die kopen

ellis je onderschrift is echt leuk hihi

saida doe je wel rustig met je meisje en laat je haar niet te veel bokken

verder duik ik me bed weer in ben nog lekker ziek |(

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 11:11

:wave:

goeiemorgen!

er zijn echt veel mensen ziek zeg, sterkte voor alle zieken hier! :(:)
ik was gisteren ook helemaal niet lekker, gelukkig aardig weg getrokken inmiddels...

tsjillert :D thanx!

jolijn, is wel een apart kleurtje inderdaad!
ik zou het wel eerst in het echt willen zien, vaak vertekenen foto´s wel iets...

mies, dank je!
ben ook blij dat het zo goed met ´r gaat!
over 2 weken gaan we er lekker 5 daagjes heen, heb er zo´n zin in en hoop zo op goed weer!

banditto, ik rijd Fifi al een paar jaar op een happy mouth bitje, daar doet ze het ´t fijnst op, Tulp ben ik sinds afgelopen zomer op een ongebroken bustrens gaan rijden na veel geprobeerd te hebben en daar doet zij ´t goed op.

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 11:55

Jolijn: had je hiervoor niet al zulke kleuren, of was dat een andere bruin ?

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 12:27

Banditto: Ik rijd op een vrij dun (ik dacht 16mm) dubbelgebroken bit.

Ellis wat een mooie foto's! Is ze nou zo uitgezwaard daar? Ik vind haar echt veel gespierder! :~ Sux6 met de scan, ik hoop dat je de stijgende lijn voort kan zetten en idd je sp(r)ookje snel weer thuis kan hebben! Het ziet er wel super uit daar hoor, zou dr best eens heen willen!

Beterschap aan alle zieken! :(:)

Saida beterschap met Rintske, gelukkig lijkt het niets ernstigs dus nu maar hopen dat ze snel weer de oude is :(:)

Ilona lekker hoor, alleen met je Chicky aan de gang! Fijn dat het zo lekker gaat, snel meer foto's plaatsen hoor!

Benthe ik hoop dat hij snel weer op knapt. Whahaha ik moest echt lachen om jouw putjes opmerking _O-

Frank gefeliciteerd met je kleine, hebben jullie een leuke dag gehad? Ze is flink verwend zeker!

Denise fijn hoor dat Heike zo goed ging. Ik herken je gevoel helemaal, lekker is dat he? Je loopt de hele dag nog na te glunderen :)

Madelief fijn dat het nog steeds zo goed klikt met je bijrijdster, wees maar zuinig op haar want zo te lezen heb je echt enorm geboft!

Evdpanne sux6 met je tentamen, stampwerk was ik nooit goed in, wel als ik dingen in een logish verband met elkaar kon onthouden.

STS-Angels, ik zou het woordje volwaardig veranderen in volbloed ;) Daar gaat het namelijk om, Pura Raza. PRE is eigenlijk dus een Spaans Volbloed paard met een grote V. Toen ik voor het eerst op de stal kwam waar we Suevo hebben gekocht, en ik vroeg of het "caballos andaluces" waren werd de eigenaar heel erg boos en kreeg ik meteen een preek over PURA RAZA en puur bloed en alles :=

Jongens verder kan ik niet terugscrollen dus sorry als ik iemand vergeten ben! Hier gaat alles wel goed, super druk geweest maar hopelijk wordt het nu weer wat rustiger. Suevo gaat zo lekker met zijn training dat hij erg de breedte in is gegaan. Hij is zowiezo al een dekenmaat gegroeid := Nu is meneertje ook uit zijn zadel gegroeid, dus 10 februari komt hulsebos om te kijken of er een nieuwe boom in moet. Ik hoop dat het alleen met vulling eruit halen op te lossen is want anders ben ik hem denk ik wel minimaal 6 weken kwijt :(

Verder ben ik voor het eerst weer met hem naar het crossbos geweest sinds bijna een jaar, en hij ging echt uit zijn naad zo leuk vond hij het. Ik heb speciaal voor jullie foto's gemaakt met mijn telefoon van 1 van de hindernissen (opsprong met daarachter een oxer) maar meer foto's heb ik niet kunnen maken want daar was hij daarna veel te heet voor :D Ik hoop vanavond even tijd te hebben om alles van mn telefoon af te halen en op de comp te zetten.

Suevo was afgelopen maandag jarig, hij is 11 jaar geworden :+: Zijn nieuwe deken was binnen en zijn mooie naambordje eindelijk gerepareerd (na echt 3 jaar ofzo :oo ) dus die is lekker verwend. En hij heeft een nieuw vriendinnetje, ook een erg gevoelig paardje net als hij. Onze Luna heeft inmiddels haar diploma "Gehoorzaamheid en Spel" gehaald *trots* en heb ik echt heel dringend jullie advies nodig wb werken aan de lange lijnen. Mijn vriendin moet dit nu met haar paard gaan doen om medische redenen. Hij heeft zoiets nog nooit eerder gedaan dus heb ik gisteren een beginnetje gemaakt met de uitleg. Aangezien ik Dinkey gewend ben en ik daar ook makkelijker begrenzende hulpen kan geven met lijn en/of zweepje was deze joekel van 1.74 ofzo wel even iets anders. Het paard heeft ZZ zwaar gelopen en pakte het redelijk lekker op, alleen afwenden deed hij niet omdat mijn vriendin er schuin naast liep en zij niet met het zweepje over hem heen kon om aan de buitenkant tegen hem aan te duwen ter vervanging van het buitenbeen. Hij liet dus wel een hele mooie schoudervoor zien en daarna een mooie schouderbinnenwaards maar afwenden ho maar :D Hoe pak je dit aan met een groot paard? We hadden een singel om, daar de lijnen doorheen, en begonnen net achter de schouder, daarna iets verder schuin achter hem gaan lopen toen hij het snapte. Volgens mij heb ik dit ook wel eens eerder gevraagd maar welk boek is een beetje goed met duidelijke uitleg hierover? Mijn vriendin wil ook graag les hebben van iemand dus als jullie nog iemand weten die hier heel goed in is horen wij dat graag.

Verder wil ze misschien ook grondwerk met hem gaan doen. Haar paard zit vast in zijn lijf (ze heeft hem nog niet zo lang) en mag voorlopig alleen onbelast aan het werk. Aangezien het paard het stappen aan de hand echt beu begint te worden (is ook best geestdodend voor een paard die voorheen altijd hoog gelopen heeft) wil ze hem graag toch mentaal bezighouden. Welke methode zouden jullie haar aanraden qua wat het makkelijkst is om te lezen en zelf mee aan de gang te gaan mbv boek en/of DVD? Je kan natuurlijk uit alle methodes dingen gebruiken, dat doe ik zelf ook. Maar het is dus voor iemand die daar net mee begint en een beetje een leidraad nodig heeft, maar wel echt knetterveel gevoel heeft voor paarden en lichaamstaal.

Alle reacties zijn welkom dus heel erg bedankt vast!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 12:33

*zoeft even binnen*
Malin: is Piet Bakker wat voor jouw vriendin?
Voor af te wenden geef ik tikjes met de buitenste longe tegen de flanken, dat helpt bij Licor toch.

Foto's van brede Suev!!! En een gelukkige verjaardag :D
Licor wordt 12 in maart :j

Over bitten: een aurigaan dubbel gebroken bustrens voor Licor en voor Terroso een dubbelgebroken watertrens

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 12:40

Lobke thanx! Piet Bakker als DVD/boek of als lesgever? Hij komt uit Noordholland toch? Haar paard staat vlakbij Rotterdam.

Heb jij de longe achter zijn kont langs dan? Want wij hadden hem tot nu toe door de longeersingelringen en dan meteen over de rug naar de kant waar ze liep. Kunnen we dit beter anders doen? Bij Dink liep ik erachter namelijk.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 12:41

Banditto, ik heb een spaanse stang voor Goya met een kleine tongboog. Heb het met een D-trens, enkelgebroken, een dubbelgebroken, een kneveltrens dubbelgebroken en ongebroken pelham geprobeert maar hij loopt toch het beste op een spaanse stang. Is ie gewend denk ik ;)
Zo, t sneeuwt hier nu lekker. GElukkig net op tijd binnen, even paardjes naar buiten gedaan hihi. Staan die nu mooi in de sneeuw :p

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 12:44

Malin, gefeliciteerd met Suev!
Fijn dat het beter met hem gaat en dat 'ie weer mooi in de spiertjes komt!

Ik zat ook gelijk aan Piet Bakker te denken, ik heb 1 clinic bij hem gevolgd en dat was echt heel erg leerzaam en duidelijk!
Je zou ook de dvd met je vriendin kunnen kijken, daarop wordt ook alles heel goed stap voor stap uitgelegd en voor gedaan.

Fifi zal best wel weer wat meer spieren hebben gekregen daar denk!
Ze stond hier natuurlijk al een aantal maanden stil vanwege het inspuiten van de kogel, ik was nog maar licht aan het opbouwen toen ze weg ging.
Daar staat ze weer volledig in het werk nu, ze werkt 4 tot 5 dagen in de week, aan de longe, onder het zadel en voor de wagen.
Verder loopt ze elke dag in de molen.
Dus ze zal in conditie en bespiering best goed vooruit gegaan zijn!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 12:46

Bedankt, heb al vaker veel goede dingen over Piet gehoord.

Ja het viel mij echt heel erg op, ze is echt voller hoor! Staat haar erg goed, wordt ze nog mooier van dan ze al was :~

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 12:47

El, goh, helemaal vergeten op jou te reageren. Ze ziet er super goed uit zeg! Leuk dat je regelmatig ff bij haar op bezoek gaat.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 12:48

thanx!

ze gaat nu ook weer een beetje haar kwijt raken, dat scheelt ook al enorm in haar 'look', het was echt een enorme teddybeer! :D

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 12:58

Ja, heerlijk he. Heb hier nu ook 4 dik in het haar staan. Gister Goya even geborsteld, hij was helemaal zwart, maar t blijft er allemaal in zitten he

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 12:58

Ellis: het is gewoon de tabacco van Kentaur, errug gaaf!

Ik heb eerder donkerbruin gehad idd, maar dit lijkt me net wat opvallender op mijn Robijntje!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 13:00

nou, ben benieuwd jolijn!

soeske, ja wat een haren he...
zijn ze bij jou al in de rui?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 13:07

nee, ze vallen mee wat betreft de rui. De 2 jaarlingen staan dag en nacht buiten en Goya en Bram staan 's nachts binnen, overdag buiten (zonder deken). Misschien dat dat scheelt.
Ze zijn allene wel ontzettend vies haha

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 13:10

ja vies worden willen ze dan wel! :D

Fifi had een enorm dikke vacht, maar staat daar nu redelijk veel op stal en ze hebben tot 's avonds laat de lichten aan, dus die is echt al flink aan het ruien, overal zitten witte haren! :D
Maar ik vind het wel fijn, ze moet daar best flink werken, en dat is met wat minder haar alleen maar prettiger...