Klasien krijgt sochtends en s'avonds een volle schep merriebrok en tussen de middag geef ik haar een schep musli. Deze krijgt ze in een emmer in de weide, terwijl Alpha zijn babybrokjes uit een oud ijsbakje eet . En daarnaast krijgt ze natuurlijk sochtends en s'avonds een flinke hoeveelheid hooi (overdag staat ze dus de hele dag in de weide).
Emma dan is hij nog wat jong om al te gaan spenen. Is het misschien een optie om hem al iets meer brok te geven zodat hij de melkbar wat minder opzoekt
Ja hij is idd nog te jong om af te spenen. Hij krijgt nu iedere dag de voorgeschreven hoeveelheid, maar heb niet het idee dat hij minder gaat drinken. Ik wil hem eigenlijk ook niet meer brokjes geven want hij krijgt best een aardig buikje
Dus totaal dan ook 2 kilo toch Emma? Dat kregen ze bij ons ook. Het veulen kreeg niks extra's,aten op een gegeven moment soms wat brokken bij de moeder mee als ze naar binnen kwamen. De eigenaresse bij ons rijd altijd aan als het veulen er af is om de moeder dan geen brok meer te geven ivm infectie aan de uiers.
Nou het kon niet beter vandaag! 184 en 187 punten. geen idee welke plaatsing want was M1 en M2 bij elkaar maar voor ons al super geslaagd
MarBri
Geplaatst: 25-09-16 19:04
Goed zeg Laura. Wij hadden vandaag ook ons 1e rondje M1. 180.5 dus net gered!! We hebben maar 1 proef gedaan. Gelukkig achteraf want vond de bak erg warm Hier staat ze even lekker bij te komen na de rit Zijn er mensen in Kootwijk geweest? Hoe was dat?
Net geen winst helaas. We waren glad vergeten hoe series moesten en veel punten laten liggen. Beetje jammer.. 59,14% :/
Verder duurde het onwijs lang voor we de punten kregen. Ik moest om 11.15 rijden, om 13.45 werd pas bekend wat de punten waren en wie er dus mochten over rijden, de eerste daarvan moest al om 14.15. Half uur om je paard van de trailer te trekken, op te zadelen en in te rijden. Ik was wel blij dat ik niet hoefde. Want dat is voor mij te kort tijd..... ik vond het verder vooral maar heel erg spannend. Zoveel mensen naar je te kijken. Volgende wedstrijd weer veilig tussen de gewone paarden, daar kent niemand ons
Sanet wat duurde dat lang dan ja.. Lijkt me heel vervelend, als ik ergens niet tegen kan is het haasten voor de proef, haha.
Wii zijn gisteren nog op wedstrijd geweest.. Eerste proef zelf er niet helemaal bij, aanspringen niet goed, aw slecht.. Maar gelukkig nog 181.. 2e proef ging fijner en daar hadden we 194. Nu komt het M ook al in zicht na nog maar een paar keer starten in het L2.. Maar wil de overstap nog niet gaan doen.. Lijkt me wel een stuk moeilijker, het M.
Ik heb met Dutch zaterdag een oefenrondje gedaan waar we komende zaterdag gaan starten. Stap draf ging keurig, in de rechtergalop vond hij het juryhokje nog spannend. In de linkergalop ging hij wel er keurig langs. Een jaar geleden kreeg ik hem niet eens in draf of stal erlangs dus ik ben heel tevreden
Sanet, Pff dat is echt wel heel lang wachten. Volgens mij zijn ze in Kootwijk nooit zo snel, wij moesten vorig jaar ook vet lang wachten op de punten van de subtop voor m'n stalbazin.
Iedereen gefeliciteerd met de resultaten. Ik rij morgen onverwachts mee met een clinic van Jenny Veenstra. Met trainen zijn we heel veel met buiging en contragalop bezig, dus ik ben benieuwd hoe dat morgen gaat...
Even een vraagje. Was er hier niet iemand met een fries genaamd Isanne? Ik zat de lijst voor de keuring as zaterdag in Ermelo te bekijken en de naam viel me op, dacht dat die van een bokker was
Wij zijn zaterdag met Marrit op de keuring, ben benieuwd of ze ster wordt!