Ik ben dus afgelopen zondag naar onze eerste wedstrijd geweest, een Marathon onder zadel. Samen met een vriendin, ook op een schimmel. (mijn paard houdt niet zo van andere paarden, maar wil ook niet alleen, dus dat ging best aardig samen!)
Chimanga was de heenweg heel rustig, bij het uitladen ook en daarna volledig perplex van wat ze allemaal zag en hoorde. Kon heel makkelijk proppen draaien en opzadelen, want ze stond helemaal versteend

Daarna wat ingereden op het terrein en naar de start gegaan. Netjes oprijd gestart en naar de eerste hindernis gereden. Een pillonnen-slalom die op snelheid gemeten werd. We hadden de route de dag ervoor verkend, en gelukkig wist ik m nog aardig dus ik kon de hele hindernis in een vlotte draf afleggen, volledig foutloos

Toen een stuk door het bos en landerijen gereden, je mocht alleen draven of galopperen, dus we hebben flink doorgedraafd. Volgende hindernis was een soort 'barrel-race' met een flink obstakel in het midden. Chim kon niet wachten en wilde direct met dat andere paard mee, dus mijn vriend (die gelukkig met mijn ouders etc met de auto bij alle hindernissen netjes op ons stond te wachten) moest flink aan Chim blijven hangen om mij uit de ring te houden… Daarna zelf gestart, dat vond ze heeeeel spannend, dus ik heb de race in een super-sluip-stap afgelegd

De derde hindernis was weer een flink eind verderop, daar was een enorm doolhof met slalom van grote kisten en vlaggen en balonnen, maar die deed ze weer super! Dus in draf voor zover de ruimte het toeliet. Ook foutloos.
Vierde hindernis was de waterbak, uiteraard was madam t daar niet mee eens, maar met hulp van mijn vriendin zijn we er toch doorheen geweest - gesdist voor deze oefening, wel flinke complimenten van de omroeper en een dik applaus van het publiek. (trots!)
Vijfde hindernis was weer op het hoofdterrein, waar inmiddels de aanspanningen ook waren begonnen. Die vond Chim spannender dan de hindernis. Dit waren huisjes waar je onderdoor moest etc. Foutloos, in draf,
Zesde hindernis was een hele lastige slalom waar ik de weg volledig kwijt raakte en Chimanga in alle hevigheid met me mee dacht, wat me bijna een aantal fouten opleverde. Uiteindelijk wel foutloos gebleven maar geen snelle tijd.
Laatste hindernis was over de grote brug. Hier was Chim toch echt wel flink nerveus en daar durfde ze dan ook niet overheen. Je kon een omweg maken, maar dan gingen we dus niet over de brug en dat wilde ik juist oefenen. Dus gekozen voor hulp van mijn vriendin, ik werd wel gedist op dit onderdeel maar ben achter haar aangereden en heb daarna de hindernis alleen afgemaakt (nog 3x alleen over de brug, chim sloop zo langzaam dat we bij de daling ingehaald werden door haar eigen achterbenen

Toen snel naar de finish en mooi binnen de tijd geëindigd!
Ik ben niet eens laatste geworden, en super trots op hoe relaxed ze eigenlijk was! Ze liep zooo te genieten, ze vond het prachtig!!
(Tsja, en toen naar huis.. letterlijk 3 uur gedaan over het trailer-laden. Na 2 uur naar een boerderij van bekenden gelopen een eind verderop, trailer tegen de muur en toen weer geprobeerd, uiteindelijk kwam ze mee… Das dus nog een stukje oefenen