[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

My_Chimanga

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 21:07

Hee, ik bedenk net dat ik helemaal geen update heb gegeven over mijn wedstrijd!
Ik ben dus afgelopen zondag naar onze eerste wedstrijd geweest, een Marathon onder zadel. Samen met een vriendin, ook op een schimmel. (mijn paard houdt niet zo van andere paarden, maar wil ook niet alleen, dus dat ging best aardig samen!)

Chimanga was de heenweg heel rustig, bij het uitladen ook en daarna volledig perplex van wat ze allemaal zag en hoorde. Kon heel makkelijk proppen draaien en opzadelen, want ze stond helemaal versteend :P
Daarna wat ingereden op het terrein en naar de start gegaan. Netjes oprijd gestart en naar de eerste hindernis gereden. Een pillonnen-slalom die op snelheid gemeten werd. We hadden de route de dag ervoor verkend, en gelukkig wist ik m nog aardig dus ik kon de hele hindernis in een vlotte draf afleggen, volledig foutloos :P Heel tof want ze deed t super goed!
Toen een stuk door het bos en landerijen gereden, je mocht alleen draven of galopperen, dus we hebben flink doorgedraafd. Volgende hindernis was een soort 'barrel-race' met een flink obstakel in het midden. Chim kon niet wachten en wilde direct met dat andere paard mee, dus mijn vriend (die gelukkig met mijn ouders etc met de auto bij alle hindernissen netjes op ons stond te wachten) moest flink aan Chim blijven hangen om mij uit de ring te houden… Daarna zelf gestart, dat vond ze heeeeel spannend, dus ik heb de race in een super-sluip-stap afgelegd :Y) Maar we zijn toch overal foutloos en zelfstandig langs gegaan…
De derde hindernis was weer een flink eind verderop, daar was een enorm doolhof met slalom van grote kisten en vlaggen en balonnen, maar die deed ze weer super! Dus in draf voor zover de ruimte het toeliet. Ook foutloos.
Vierde hindernis was de waterbak, uiteraard was madam t daar niet mee eens, maar met hulp van mijn vriendin zijn we er toch doorheen geweest - gesdist voor deze oefening, wel flinke complimenten van de omroeper en een dik applaus van het publiek. (trots!)
Vijfde hindernis was weer op het hoofdterrein, waar inmiddels de aanspanningen ook waren begonnen. Die vond Chim spannender dan de hindernis. Dit waren huisjes waar je onderdoor moest etc. Foutloos, in draf,
Zesde hindernis was een hele lastige slalom waar ik de weg volledig kwijt raakte en Chimanga in alle hevigheid met me mee dacht, wat me bijna een aantal fouten opleverde. Uiteindelijk wel foutloos gebleven maar geen snelle tijd.
Laatste hindernis was over de grote brug. Hier was Chim toch echt wel flink nerveus en daar durfde ze dan ook niet overheen. Je kon een omweg maken, maar dan gingen we dus niet over de brug en dat wilde ik juist oefenen. Dus gekozen voor hulp van mijn vriendin, ik werd wel gedist op dit onderdeel maar ben achter haar aangereden en heb daarna de hindernis alleen afgemaakt (nog 3x alleen over de brug, chim sloop zo langzaam dat we bij de daling ingehaald werden door haar eigen achterbenen :+ )
Toen snel naar de finish en mooi binnen de tijd geëindigd!
Ik ben niet eens laatste geworden, en super trots op hoe relaxed ze eigenlijk was! Ze liep zooo te genieten, ze vond het prachtig!!

(Tsja, en toen naar huis.. letterlijk 3 uur gedaan over het trailer-laden. Na 2 uur naar een boerderij van bekenden gelopen een eind verderop, trailer tegen de muur en toen weer geprobeerd, uiteindelijk kwam ze mee… Das dus nog een stukje oefenen ~~}> )

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 13:15

Hahaha wat vertel je dat leuk! :') Ik zie helemaal voor me hoe ze zo sluipt :') Leuk dat het eigenlijk zo goed ging en dat jullie er zo van hebben genoten! :D Wel jammer dat je dan weer 3 uur over het trailerladen doet :')

Wij waren gisteren in de Efteling :D Was ook weer leuk, maar heb nu gewoon spierpijn van het lopen :')

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 13:26

Vandaag nog maar eens een buitenritje gemaakt met geisha.gaat heel goed twijfelt bij sommige dingen wel maar tot nu toe nog overal langs over en onderdoor gekomen.we hebben zelfs al lekker gegalopeerd buiten.ik vind het echt een fijn paardje,ze slingerd wel maar dat komt helemaal goed.ik laat haar lekker op eigen benen lopen en slingeren zodat ze sterk word en ook zelf goed oplet.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 13:29

My chimanga wat leuk om te lezen,mag ik vragen wat dit voor een wedstrijd was?

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 16:36

Afbeelding

Vandaag voor eerst weer me paardje na 1.5 week me paardje aan werk gezet, me enkel is nog niet helemaal genezen maar ik ben blij dat ik weer iets kan doen,
Hoop morgen weer te kunnen rijden

Haha spierpijn van de efteling, haha zoveel gelopen dan,

Fijn dat met jullie goed gaat zeg, en de paarden

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 07:44

leuk van chim had de foto's gezien leuk commentaar je ziet het der denken en doen.

spierpijn efteling ja kan het me voorstellen

ik gisteren in me paardenbak gesnuffeld heb daar nog spulletjes in van me verzorgpaard die toen overleden was veel dingen maatje cob paste vorig jaar nog wel maar met verhuizen opgeborgen nu jaar later past dus niet meer its met een langer hoofd en te brede kaak.
amor begint wel echt mannetje te worden hij had wat last van zn mond moeilijk eten enzo snap nu waarom zijn hengstetanden komen door

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 07:51

allemaal weer leuke dingen gedaan dit weekend zie ik wel en Geeske knap hoor om zo'n parcours met je paard te doen.

Ik had zaterdag een Working Equitation clinic bij mij thuis en het was super leuk. Bram werkte lekker mee gelukkig dus na mijn vakantie maar eens kijken hoe we hier mee verder kunnen gaan.
Ook de anderen hebben er van genoten gelukkig en het weer werkte super mee dus geslaagde dag.

Maritelisab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 09:16

Braaf mee gelezen de afgelopen weken, maar nu pas weer tijd om te reageren. Ben nu net anderhalve dag terug van vakantie (vanuit het zonnige Egypte).
Beetje zenuwen vandaag, want de dierenarts komt weer langs voor Jerez. Opnieuw een scan maken van zijn pees.. Ik houd in mijn achterhoofd dat het gewoon nog niet veranderd is, dan kan in ieder geval alles mee vallen. De manege eigenaresse heeft er wel vertrouwen in, maar ik durf niet helemaal op haar gevoel af te gaan..

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 14:21

Van de uren die je in de Efteling bent, ben je denk ik 98% aan het lopen/staan :') De overige 2% is in attractie zitten. Mannn wat is 't daar altijd druk.. -O-

Leuk dat Amor zo'n mannetje wordt :D

WE blijft ook leuk!! Ooit nog 'n keer met Tamme proberen :j

Oehh lekker hoor Egypte!! Ik duim voor je dat de DA goed nieuws heeft, en idd wat jij zegt, als je daar vanuit gaat kan het alleen maar meevallen. Al mag je wel altijd hopen op goed nieuws natuurlijk. Ik hoop het wel voor je in ieder geval :)

Maritelisab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 16:03

Efteling is inderdaad altijd druk! Althans als je gaat wanneer iedereen naar school moet is het wel goed te doen!

Dierenarts had zeker goed nieuws! Hij zag nog een klein plekje zitten, maar dat was voor ons niet echt duidelijk (hij heeft er natuurlijk voor geleerd haha). De vorige keer zag je duidelijk een zwart gat, maar nu was in ieder geval alles weer helemaal gelijk op de scan! Dierenarts had niet verwacht dat hij zo snel zou herstellen.
We gaan nu nog 2 maanden stappen om zijn pees sterker te maken, mede ook omdat er ook een oude blessure van jaren geleden zit zegt de da. Na 2 maanden komt hij weer terug voor een scan en hij denkt dat ik vanaf dan wel weer er op kan gaan stappen. Met de winter zit ik er in ieder geval weer op! :D

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 17:20

Ohhh wow das echt goed nieuws!! :D :D :D Wat fijn!!

Maritelisab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 17:54

Ik ben echt zo ontzettend blij! Had wel iets verbetering verwacht, maar niet zoveel! En is ook een geruststelling dat ik niet alles voor niks heb gedaan :)

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 22:59

Wauw wat een goed nieuws! Fijn dat er weer lichtpuntjes zijn zo! Nu weet je dat het rustig-aan-doen wel echt ergens voor dient…

Mijn wedstrijd was een Marathon onder Zadel… Heel gaaf. Mooie rit door de natuur, en dan ook nog hele leuke (en mooi opgezette) hindernissen rijden. Leuk leuk! Ga op 21 september weer aan eentje meedoen, in het Kuinrebos voor wie dat kent…

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 23:26

Ja inderdaad, dat ook nog 's Marit :D

Klinkt echt heel leuk Geeske, zo'n rit lijkt me ook gaaf om nog eens met Tamme te doen. Was helemaal van plan om deze zomer aan allemaal dingen mee te doen met Tamme, maar is weer beetje in het water gevallen... -O-

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 08:19

My_Chimanga schreef:
Wauw wat een goed nieuws! Fijn dat er weer lichtpuntjes zijn zo! Nu weet je dat het rustig-aan-doen wel echt ergens voor dient…

Mijn wedstrijd was een Marathon onder Zadel… Heel gaaf. Mooie rit door de natuur, en dan ook nog hele leuke (en mooi opgezette) hindernissen rijden. Leuk leuk! Ga op 21 september weer aan eentje meedoen, in het Kuinrebos voor wie dat kent…

Klinkt echt super leuk in welke provincie is dat te doen?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 09:15

Klinkt leuk Geeske!
Borahlover, fijn!

Kuinrebos is flevoland.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 11:57

Buitenzinnig schreef:
Klinkt leuk Geeske!
Borahlover, fijn!

Kuinrebos is flevoland.

Oke bedankt,helaas dus weer erg ver weg

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 22:34

Je kunt gerust eens zoeken om 'marathon onder zadel'… dan kom je er vast wel in de buurt ook wat tegen!
Ik geloof dat er voor ons ook maar 3 echt goed te doen zijn in de buurt hoor, en aangezien we nou nog niet zo bedreven zijn in trailer-laden enz, wil ik nog niet te ver weg…

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 12:08

Gaaf hoor Geeske!

Marit, fijn nieuws zeg :D

Hier krijgen we rustig aan meer nieuws over de situatie... Weet nog niet zo goed wat ik er van vind.

Wel gisteren mijn examenopdrachten ingeleverd, supergoede beoordelingen en feedback (en de vraag of ik echt geen HBO zou willen doen :') ). En nu dus alleen nog maar mijn eindgesprek :)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 13:23

Hé Jolijn :D
Wat een mooi commentaar op je examenopdrachten! Die kan je in je zak steken :D

Hoop dat het uiteindelijk wel meehelpt aan je verwerking, dat je een duidelijker beeld krijgt van het waarom.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 22:09

Jolijn, ik denk dat je uiteindelijk veel zult hebben aan antwoorden, ookal zijn sommige dingen niet leuk om te weten, of lijken ze totaal niet relevant…. Je krijgt hem er nooit mee terug, maar misschien toch een stukje zekerheid ofz. (ik heb geen ervaring hierin gelukkig, maar dat denk ik)
Ik hoop in ieder geval dat jullie het steeds beter kunnen verwerken en het verdriet ook wat plaats kan maken voor herinneringen aan mooie momenten…!

Fijn dat je beoordeling zo positief is, dat werkt toch fijn!

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 14:53

Ik kan niet geloven,
Heb nu met pab weekend weg jeetje wat is pablo braaf in groep van 20 man

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 16:09

Fotootjes van m'n les van gisteren :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij deed zo z'n best! Zijn nu aan 't oefenen met schouderbinnen, om z'n achterhand sterker te maken en hem te leren zitten. Hij vindt 't echt ontzettend moeilijk, maar doet zó goed z'n best <3

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 20:34

+:)+

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 10:02

Ziet er goed uit!