[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

heikedenise

Re: [HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 09:18

Danielle – kom je ook wel eens in de buurt van dordrecht want zou graag een keer een les/clinic van je willen volgen.
En afvallen ik weet er alles van ik ben secretarrese en zit ook heel de dag ben nu 14 kilo afgevallen en moet er nog 7 dus ik doe ‘’gezellig’’ met je mee.

Sanne – weer lekker geoefend misschien had dosie gewoon even de gekke 5 min, en daarna nog lekker geholpen door je nichtje en neefje leuk hoor

Jellie – dat zou voor mij beter uitkomen ja de vorige meeting die wij hadden was op zaterdag dat beviel me toen ook hartstikke goed.

Ilona – heike zou eigenlijk dit weekend naar huis komen maar ik heb nog niks vernomen dus moet het nog even overleggen.

Regine – haha cap die wil graag overzicht houden ;)

Frank – jij probeerde dus je ego hoog te houden en heb hier maar niet verteld dat je tijdens het afstappen er naast lag :n zo zie je maar weer de waarheid komt boven tafel :P

Anouk – fijn dat het rijden weer zo lekker gaat, en ook nog op een mini meeting met laura geweest super hoor en als je gaat werken bij super horse kom ik wel een keertje buurten hoor

Mol – gitano is ook echt een plaatje zeg

Suus – leuk filmpje van goya en jou maar had die zo last van de vliegen ?

Mies – der zijn idd aardig wat nieuwe mensen bij gekomen dus snap goed dat het onoverzichtelijk wordt maar mijn naam weet je dus dat komt wel goed ;)

En die foto van michelle en rints echt een plaatje alleen de beugels hadden goed moeten zitten dan was het plaatje perfect echt een prinsesje ;)

Shanna – meid doe lekker rustig aan kan goed begrijpen dat het er bij jou ingehakt heeft het is ook niet niks nogmaals een hele dikke knuf

Debby – heerlijk gereden dus en hoe is het met de spierpijn ?

Oeh leuk naar dolfinarium gaan jullie gezellie met de kinderen frank en anouk ?

En die hond op de foto is echt schattig hij kijkt ook recht de camera in :+:

Kelly – lekker gereden toch en dadelijk ook nog een wedstrijd super hoor nu er lekker van genieten

Cynthia – nee dat weten we dat je er geen 1 hebt maar ik denk dat marialva er toch met kop en kont boven uitschiet tenminste voor mij iig wel

Laura – veel plezier tijdens je bosrit hoe is het met je vriend zijn oog ?

Madelief – die foto’s gaaf zal zo gelijk in je topic reageren

Danielle – zou ook zo even jou topic gaan bekijken

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 09:19

Jolynn schreef:
Als ik Xantha zo veel biks voer dan groeit ze helemaal dicht! :P

meer rijden 8-)

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 09:20

Maakt niet veel uit hoor, Xantha wordt al dik van lucht!

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 09:23

Jolynn schreef:

Gemelo is ook zon typje hoor!
eten eten eten typje!
Als ik hem niet rijd, krijgt ie ietsje minder!

Gister had ie zichzelf gebombardeerd als grasmaaier op het erf.
had zelf zijn touwtje van kaal landje losgemaakt en was overal alle grasjes tussen de stenen aan het weghalen, onder het mom van...ff vrouwtje helpen :Y)

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 09:28

madelief88 Prachtig die foto's!

Amable, inderdaad ben ik geen helemaal regen meer gewend, ik moest 3 x denken wat het het nou was voordat het tot me doordrong dat het regende! Schuilen was natuurlijk voor mn laptopje :7

Martine Omar is 1 van de aller,aller, allerliefste paarden die ik ken. Nou heeft hij ook nog eens van die grote poppenogen en van dat lange haar, zijn manen zijn ineens aan het groeien en worden zelfs lichter bij de haarinzet! Hij luistert zo goed in het frans.
Voorheen was hij een soort stresskikker, ik merkte het aan allergiereacties bij per ongeluk geven van beschimmeld hooi een paar maanden terug, bij hem als enige reageerde de huid heel heftig met kleine bobbeltjes. Hij staat ook te weven wanneer hij de voorraadkamer open hoort gaan. Gellukig alleen wanneer hij honger heeft en alle strootjes in zijn stal opgegeten zijn. Ik heb het nu in de gaten wanneer hij ermee begint. Ik zet hem meestal als eerste buiten om te voorkomen dat hij dat hij lang doet.
tja virtueel of niet de man in kwestie vind het 'zijn' harem, gelukkig vraagt Abderrahim helemaal niet of er ook mannen meeschrijven, volgens mij vind hij het echt n vrouwending.

Nombrado bedankt voor je reactie, ik ga er eens even naar kijken en naar de link van Madelief.

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 09:37

nombrado schreef:
Jolynn schreef:

Gemelo is ook zon typje hoor!
eten eten eten typje!
Als ik hem niet rijd, krijgt ie ietsje minder!

Gister had ie zichzelf gebombardeerd als grasmaaier op het erf.
had zelf zijn touwtje van kaal landje losgemaakt en was overal alle grasjes tussen de stenen aan het weghalen, onder het mom van...ff vrouwtje helpen :Y)

:D Handig joh!

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 09:41

nombrado schreef:
Cyrina schreef:
Het is geen albino. Echte Albino paarden zijn niet levensvatbaar.

Albino (paard)
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Ga naar: navigatie, zoeken
Een albinopaard is een paard met albinisme, een mutatie in de genen waardoor er geen pigment wordt aangemaakt. Het komt bij veel diersoorten voor. Bij paarden is het haar inclusief dat van manen en staart puur wit en de huid roze. De ogen zijn vaak bleekblauw, maar soms donkerder.

Albinisme kan bij alle paardenrassen spontaan optreden, al gebeurt dit maar zelden. In de Verenigde Staten worden ze sinds 1937 gefokt onder auspiciën van de American Albino Horse Club. Ze zijn allemaal afstammelingen van een enkele hengst, een Saddle Horse, die in 1907 werd geboren.

Het staat echt in de boeken :D

albinisme......heet het

Je moet wiki niet altijd geloven, daar kan iedereen op plaatsen ;) Ze dachten vroeger dat dit albino's waren, vandaar dat het nog in boeken (oudere) staat maar een echte albino is volledig pigementloos en zo lijken deze ook. Maar dat is niet zo weten ze nu met de wetenschap. Deze paarden als hier boven hebben 2 keer het verdunningsfactor daarom zijn ze zo extreem licht! Een Albino heeft echter 2 x wit als gen (geen schimmel, echt wit)

De totaal pigmentloze paarden (2x wit gen), voor het gemak "echte albino's" gaan na de geboorte vrij snel dood.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 09:54

nombrado schreef:
Karina schreef:

Als men zelf gaat samenstellen, is er veelal in de calcium/magnesium /fosfor verhouding niet goed, wat juist zo belangrijk is voor een paard.
daar hebben de meeste brokfabrikanten een behoorlijke study van gemaakt.
zo heeft Pavo ooit een proces aan zijn broek gehad, doordat de verhouding hiervan in een veulenbrok niet goed was, waardoor er extra veel botproblemen ontstonden.
Zelf geef ik 2 kilo pp per dag, meer niet, meer hebben ze ook niet nodig en is basis brok
dus geen prestatie. Verder voer ik met mijn ogen.
De samenstelling aan vitamine en mineralen is heel complex, als je daar teveel in gaat rotzooien, "kunnen' er uiteindelijk problemen ontstaan.
Sommige vitaminen (teveel) kunnen niet door het lichaam worden uitgepiest en kunnen problemen veroorzaken.

grasbrok en lucerne is eenzijdig voer, waar niet alles inzit.

Nu ben ik persoonlijk geen Pavo fan en heb mij altijd gehouden bij de master brok van vancooten.
het merendeel van de andalusiers die hiermee gevoerd worden, zien er blakend en glanzend uit, en lekker rond, zoals ze horen te zijn. De grote brok, kunnen ze lekker kauwen en kunnen ook als beloningtjes fungeren. :D

Inhoud basisbrok master;

Analyse Master's basissportbrok
ruw eiwit 11,30% ijzer(mg) 189 mg
ruw vet 3,50% koper (mg) 25 mg
ruwe celstof 8,50% vitamine A 15000 IE
ruwe as 6,70% vitamine D 2500 IE
calcium 1,00% vitamine E 200 IE
fosfor 0,50% vep 97 810
zetmeel en suiker 35% vrep 83
biotine (mcg) 200 mcg vep 860
selenium (mcg) 510 mcg vem 906
zink (mg) 156 mg ewpa 0,84

ZETMEEL EN SUIKER 35 %!!!!!!!! Ik ken geen brok die zoveel suikers/ zetmeel heeft. Magnesium staat er niet op e4n calsium is heel hoog. En waar zijn alle sporenelementen die een paard nodig heeft??? En Koper, Jodium???

Ik zou dit zelf echt nooit kiezen, maar iederen zijn keus natuurlijk. Maar mocht je problemen krijgen als; paarden die te dik zijn/ moeilijk afvallen, veel drinken, vocht vasthouden, stijf worden ect, dan moet je oppassen, want deze verhoudingen kunnen heel makkelijk tot suikerziekete leiden.

Brok is zowiezo onnatuurlijk. Nou geeft het echt niet als ze een beetje krijgen. Mijn paarden krijgen max 1 schep verdeeld over de hele dag en nog een klein beetje musli en daar redden ze het prima op. Ik geef idd ook nog extra magnesium bij. Magnesium is geen enkel probleem om te voeren, goed juist aangezien het calsiumgehalte in voer vaak veel te hoog is en je dit dus moet compenseren. Daarnaast raken ze een overschot aan magnesium heel makkelijk kwijt, wordt niet toxisch ect.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 10:10

Madelief leuke foto's!

Marialva ook... het is zo'n gaaf paard! Ik mis zelf iets lengte in de hals en aanspanning over de rug. Hij lijkt iets af te breken bij de schoft. Maar het blijven fotos :)

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 10:24

Anouk: Jaaa, de mooie foto van de kleine princes is geplaatst ;) Echt een leuke foto hoor. En Sampie lekker gereden dus! En Frankiej even een mooie stunt gedaan met Sam :') Hahahahaha. En dan niet eens even hier vertellen! Doe jij het wel voor m :+ . Nou daar gaat zn imago _O- .

Shanna: :(:) Waarom heb je geen afscheid kunnen nemen? En toch weer opzoek naar een train paard... Ja, zou ik ook doen, als je nog niet aan een eigen kan beginnen.. Ben benieuwd hoelang het duurt voordat je een nieuwe hebt. Al reacties?

Judith: Zo he, wat een aparte kleur en oog van die merrie!! Jammer dat ze blind is ;( .... Die zwarte is ook erg gaaf. En mee op paardenjacht, leeeeuk *D

Debby: Lekker gereden dus!! Ook fijn, lekker hobbelen. Al is het maar dat contact he :D ! En valt de spierpijn mee?

Danielle: Spannend, kleine kittens op komst :D . Zooo leuk altijd! Ik zal je topic in de gaten houden ;)

Frank: Hahahaha, jaaa, dat Imago weer proberen op te krikken he :+ . Zo zie je maar, bijna geen 1 paard is zó mak als Desje, je boft maar met hem ;) . En leuk, het dolfi! Daar wil ik ook nog steeds een x heen!

Jellie: Jammer dat het niks meer wordt met de paardjes. Rustig aan verder kijken dus...

Kelly: Haha, ja, we gaan snel hier :D ! Denk dat we snel de opening willen zien ofzo 8-) . En wat fijn dat je een fijne dag met Hemanssen hebt gehad. En je goede vriendin nog wedstrijden kunnen regelen, wat lief van haar!! Geniet ervan bij Adorno!! :+:

Moll: Leuk plaatje van Holligan ;) . Hij is zo leuk!!

Gab: Lief dat je er naar vraagt :D . Maar me computer is sinds gisteren kapot :( . Net nu ik de foto's binnen heb natuurlijk............... :Z Dus tsja... als die het weer doet, kan ik ze erop zetten..

Laura: Hihi, stoute Hincapie! Hij is lekker aan het puberen, die jonge knul. Leuk zeg, met een trailer op pad, ben benieuwd hoe die het doet :D !

Cynt: Leuke foto's van Alva :~

Madelief: Waaaaauw :D . Wat een super voorproefje :~ . Foto's zijn echt prachtig. Vind Paoline ook echt tot de betere fotografe op bokt horen :j . Ze heeft echt mooie scherpe foto's en ook dat formaat is lekker groot! Ga zo snel in je topic kijken! :D

Denise: Okee, nog even dus, en dan issie weer op stal :D . Hij heeft vast een waanzinnige maand gehad :D !

Grappig om alles te lezen over voer.. :) . Chico krijgt duidelijk meer dan die van jullie! :o Maar ik merk gewoon dat hij wel krachtvoer nodig heeft. Op 2 x p.d. voordroog red hij het niet. Dus ik voer hem ook bij met gewoon droog hooi. En hij krijgt ook biks (basis brok). Hij is geen type dat dik wordt lucht. Hij kost me juist best wat "moeite" om hem goed op gewicht te houden, zeker als ik serieus rijd..

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 10:27

Prinslover schreef:
Shanna: :(:) Waarom heb je geen afscheid kunnen nemen? En toch weer opzoek naar een train paard... Ja, zou ik ook doen, als je nog niet aan een eigen kan beginnen.. Ben benieuwd hoelang het duurt voordat je een nieuwe hebt. Al reacties?

Die mensen hebben hem meegenomen. Tja, als ik dan op mijn stage zit... ik hoorde het 's avonds via de mail.
Ik heb via bokt oid nog geen reacties, maar heb gisteren al een telefoontje gehad van een vriendin van me, die wist nog wel wat, en zo heb ik nog wel wat meer... maar ik geef het even rustig tijd. Ik hoef niet volgende week alweer een nieuw paard te hebben.

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 10:35

Joyfordogs op bokt maakt ook die rythm beats. Kijk maar op haar profiel of website heeft ze er vast wel bij staan.

Jus is die bovenste foto jouw paard? Wat een beauty zeg! En die Menorquina mag er ook zijn zeg! Wow!

Cynthia Marialva is echt prachtig!! En wat een gaaf dekje met zo’n kroon! Heb je dat zelf gemaakt?
En veel plezier tijdens de strandrit! (daar ben ik dan weer jaloers op haha!!)

Jellie jammer van die 2, vond ze allebei erg mooi. Super dat Flan zo lekker door de wei kan rennen weer!
Dat doet je ook vast goed!

Madelief wat een prachtige foto! Vooral die waar jij erop zit!! Super lief!
En je topic bekeken, super mooie foto’s zeg! Daar ben je vast trots op!

Tja over het voeren, ieder paard is anders, de een wordt dik van lucht ondanks elke dag beweging en de ander niet. Ik heb er ook lang overgedaan te zien wat goed is voor Capriola. En dan bedoel ik iets wat haar sensibele karakter wat indimt en niet juist opwekt en ook iets waar ze niet dik van wordt. Ik heb het nu voor elkaar dat ze het prima doet, fijn van karakter is en als tevreden paard door het leven gaat. Dat houdt in dat Capriola in de zomer maanden dag en nacht buiten staat met af en toe wat hooi bijgevoerd en elke dag een Pavo summer fit koek (daar zijn de meningen over verdeeld maar ik zweer dr bij). En in de winter gras hooi en Havens musli zonder haver. Voor een ander paard zou dit dan weer niet werken, daarom is er vast ook zoveel keus! ;-)

Zo ik vertrek zo naar de laatste buiten marathon van dit seizoen! Heb er zin in! Goed weekend meiden!
Laatst bijgewerkt door regine op 28-08-09 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 10:36

Denise, ja, de vliegen waren bijster irritant gister..

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 10:41

Via de mail :oo . Das ook wel vreemd. Of had je altijd alleen via de mail contact met hun? En hadden ze niet even de moeite genomen om even te laten weten dat er uberhaupt kopers kwamen, en jou de kans geven tot s avonds nog afscheid te nemen? :(:)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 10:42

Neuh, sprak haar ook wel gewoon thuis, als ze er was.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 10:42

Een krappe week terug dat ik heb bijgereageerd en 17 pagina's erbij :=
Ik ga dus even globaal bijreageren :D

Laura: Nou dan wachten we voor je jurk wel af, hoewel ik heeel nieuwsgierig ben :D
Jan: weer geweldige foto's, vooral Zalamera, vind haar echt gaaf!
Shanna: Ik heb je slechte nieuws al gelezen, lees nu nog een goed nieuws berichtje over jullie punten.
Echt top gedaan! Ik wist wel dat je Vaj uitbracht voor anderen, echter niet dat hij per definitie te koop stond.
Baal met je mee, jullie waren zo'n gaaf stel, en je hebt m lang gereden! Succes ermee :(:)
Heb je die krant nog opgebeld van, euhh, ? Maar alsnog leuk inderdaad!
Jellie: Dat zeg je grappig, katten de APK gehad :D Ze zijn er alleen nog geen jaar van af, moeten over zo'n 2 weken de herhaalvaccinatie..
Flan lekker een nieuwe box, een "gezelligere". Lekker van je opslag!
Hopelijk ga ik zometeen foto's maken van Fuur voor de kar :D
Heidi: Hahaha stoute Macho!!! Kwam ie dr niet bij dan?
Mies: Super gave foto's van de Cross, zo kicken! Ziet er super uit, stoer dat Shannon dat zomaar even deed :j
Debby: Te dik is misschien wel een zwaar woord, valt best mee..
De DA vindt katjes al snel aan de dikke kant, hij ziet ze liever dun (schijnt beter te zijn voor de groei).
En Rocky is een vreetzak (staat al weer een aantal weken op dieet :D ).
Die heeft zijn bakje (echt een dun laagje) binnen een minuut leeggeschranst.
Leuke verjaardag gehad met je dochter zo te lezen! SUper dat je weer wat aan het werk mag :j
Furia wordt ook dik van lucht hoor :j Nu staat ie 24/7 op het land en voer hem niks bij, nu is ie pas mooi qua gewicht.
Frank: Late reactie maar met Jasmijn en Rick gaat het goed, zijn gisteren thuis gekomen, waren wel weer blij thuis te zijn :j
Hahaha dat heb ik ook altijd bij die KWPNers, zo'n giraffe gevoel (niet alle hoor).
Toch dus wel lekker gereden op Sam. Hahaha, Furia is/was ook bang voor koeien!
Hij zag ooit een Tinker in het bos, dacht dat het een koe was en ging er als een gek vandoor :D
Knappe foto's van Dessie :+:
Marialva: Pas je op dat je niet te snel gaat, mocht je van de dokters al wel te paard?
Je hebt iig plezier gehad! Leuke foto's van je schimmel merrie :j Amsterdam, had je wel bij mij langs kunnen komen, half uurtje verderop :D
Knappe Marialva, alleen toen ik snel langsscrolde dacht ik he, welke kwpner is dat, vrij edel is hij, maar wel een prachtbeest!
Jij ging naar het strand toch vandaag, veel plezier!
Karina: Wauw dat uit Toscane klinkt echt prachtig! Balen dat er teveel suiker inzit voor Veludo, is er geen suikervrije variant?
Super dat je op je zonnebloem hebt gezeten!! Joh, is de beste manier om er mee ontspannen aan te wennen :j
Regine: Druk bezig met de lange teugel, leuk druk bezig toch?
Geloof ook dat het aangespannen zwaar verslavend is haha, ik vond het iig helemaal geweldig!
Gingen de honden niet die kippen pakken haha? Lekker geoefend voor HE, stoer! Leuke vakantiefoto's!
Ben echt weer heeel blij met deze foto's ja :+: Paoline is gewoon een topmeid en een geweldige fotograve!!
Martine: Eerst mijn studie maar afronden, ben daar nog minimaal 4 jaar mee bezig. Dan geld bij elkaar sparen haha.
Verwacht dus niet dat het binnen 5 jaar mogelijk is.. Nee geen snot na het rijden nee :n
Doet jouw vriend ook aan de Ramadann dan? Mooie foto's, hahah en Flavio moest dus een sportkapsel volgens die meisjes, lekker zo laten hoor!
Hij houdt dus niet van actief zijn, haha, kan ik me voorstellen met die temperaturen :D
Hahaha, ja tegen die tijd moet Fuur natuurlijk rbaaf een koetsje kunnen trekken :j Maar wil dit sowieso al lang :D
Borderjay: Haha stoute Moreno zo te lezen!

Ilona en Yenneke: Jullie verhalen over dat feest echt met schrik gelezen, wat achterlijk!
Saida: Ik ben ook pas de laatste maanden fanatieker begonnen met rijden, Furia is nu 6 dus dan kan het wel.
Gewoon opgeboud, maar 4 is inderdaad nog hartstikke jong, toen kreeg Fuur regelmatig vakantie :j
Rintske was weer zenuwachtig met het buitenrijden lees ik.. Jammer dat je niet lekker ontspannen op pad kan, mmisschien voortaan eerst laten uitrazen voordat je op weg gaat?
Zou ook kunnen dat je zelf ook wel een beetje gestresst bent, ook al denk je aan je ademhaling en alles, een die rmerkt dat alsnog.
Wel lekker in de bak getraind zo te lezen!
Fijn dat Jorick het al naar zijn zin heeft daar, lekker dat je daar ook kan komen eten en slapen.
Iloon (en sanne): Gave foto van Chic! En je had lekker gelest, super joh!
Furia is inderdaad veelzijdig, maar dat is in principe elk paard :D NU nog Cross en Endurance oja en Western, dan hebben we alles zo'n beetje gehad :D
Malin: Leuk dat Dinkey teruggaat naar zijn oude stalletje en vriendinnetje, helemaal fijn dat zijn oude verzorgster zo enthousiast is!
Ellis: Leuke foto, speciaal kleurtje :j Ook leuke rijfoto's wat een schatje!
Denise: Volgens mij tel je de dagen af dat hij weer naar huis komt :j Hopelijk heeft hij je geen zeer gedaan met dat gebijt, had ie zich vergist agoss..
Nadina: Leuk dat je hebt gewonnen op de radio, ik waag mij daar niet aan hoor :D
Esther: Gelukkig dat je voet iets beter gaat, hopelijk is het snel helemaal over.
Fijn dat je alweer zelf kan longeren
Zilfstar: Lijnzaad heeft veel goede eigenschappen! Gebruik het bij Furia als hij wat lastig door zijn vacht komt of diarree heeft.
700 kg is wel errug veel inderdaad :D Dat verhaal van je ongeluk, zo heftig!
Sanne: Leuk dat je weer eens bij Robert en Aline was, lukte het wat met het reflectiescherm?
Wie is de papa van die Mistico dan, Cascabel of die mooie zwarte?
Leuk die karakteranalyses! Geweldig he die kleintjes met paarden :D Lekker aan het oefenen met de paarden!
Bedouin: welkom en gaaaaf paard heb je! Leuke foto's haha!
Kelly: Wat superrr gaaaaf dat je de baby al hebt gezien! Ik kom ook niet helemaal wijs uit de foto maar echt super leuk joh!
Jij ook sterkte met je slechte nieuws, al heb ik geen idee waar het over gaat, vervelend :(:)
Anouk: Ja je had hier ook wel langs kunnen komen jah :D Nou bewaar je dat voor n andere keer ;)
Fijn dat je een verschil merkt nu met het enkelgebroken bitje :D Hahaha Frank :')
Gezellig bij Laura op bezoek geweest!
Jus: vind het een leuk ding die Gallo :j Fijn dat je zoontje daar zoveel baat bij heeft, lieve foto's.
Ik moet eerlijk zeggen, ik vind het altijd best "eng" die blauwe ogen met roze huid eromheen enzo, brr.. Niks voor mij!
Vind die zwarte wel heel gaaf! En die schimmel van jouzelf is ook helemaal mijn type! En die foto van je hond :') dat koppie!
Eline: Balen van je verzorgster, ik had t berichtje nog wel gelezen, graag via pb dat soort dingen...
Angela: Leuk dat je wedstrijden start, soms heb je hele laag gejureerde proeven helaas, volgende keer beter!
Amable: Spannend, kittens op komst!

pfff jongens, jullie hebben écht veel gepraat, moet nu nog 10 blz's...

Natalia: Je paard bijna moeten laten inslapen dat je op vakantie was? Dan moet er wel heel slecht voor gezorgd zijn :? :=
Jamaica, heeeerlijk!
Laura: Weer een overwinning, lekker joh! Veel plezier in het bos vandaag.

Nou even mijn "verslagje van de week":
Best druk gehad, gezellig wat met vriendinnen gedaan en een kennismakingsochtend op de universiteit, superrrr mooie locatie (5 minuten van de Kalverstraat) en prachtige binnentuin.
Al een soort van hoorcollege gehad, echt interessant heb er heeeel veel zin in.
Hoewel ik het wel echt heel heel druk ga krijgen.. Moet kijken of werk er nog naast lukt, want zou nu nog 16 uur blijven werken, voor de studie staat 40 uur (heb iets van 10 uur college, rest zelfstudie), en dan nog Furia..

Straks naar fuur en dan gaan we weer oefenen met het karretje :D
En de rijfoto's komen waarsch vanavond of morgen, iedereen bedankt voor de complimenten op de foto's!
Paoline is echt superlief, ze was gisteren dus geweest, en daarna moest ze werken, ze was zelf zo benieuwd naar de foto's dat ze die midden in de nacht heeft bewerkt en online heeft gezet :D
Topper!!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 10:43

Jolynn schreef:
Als ik Xantha zo veel biks voer dan groeit ze helemaal dicht! :P

Rints krijgt ook maar 2x een halve schep per dag, en verder hooi en wat kuil en ze staat overdag op het gras.
Meer moet ik niet voeren, dan groeit ze idd ook dicht. ;)

nombrado schreef:
Cyrina schreef:
Het is geen albino. Echte Albino paarden zijn niet levensvatbaar.

Albino (paard)
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Ga naar: navigatie, zoeken
Een albinopaard is een paard met albinisme, een mutatie in de genen waardoor er geen pigment wordt aangemaakt. Het komt bij veel diersoorten voor. Bij paarden is het haar inclusief dat van manen en staart puur wit en de huid roze. De ogen zijn vaak bleekblauw, maar soms donkerder.

Albinisme kan bij alle paardenrassen spontaan optreden, al gebeurt dit maar zelden. In de Verenigde Staten worden ze sinds 1937 gefokt onder auspiciën van de American Albino Horse Club. Ze zijn allemaal afstammelingen van een enkele hengst, een Saddle Horse, die in 1907 werd geboren.

Het staat echt in de boeken :D

albinisme......heet het

Informatie op Wikipedia kan worden geschreven en aangevuld door 'iedereen', wat dus niet betekent dat het op waarheid berust.
Gisteren was nog op het nieuws dat ze van plan zijn Wikipedia af te sluiten (of dit is al gedaan) en alleen door beheerders informatie laten plaatsen wat eerst grondig is uitgezocht.

Marielle -> Aardig van je baas dat je even in je pauze Flan buiten mocht zetten.
Heeft ze lekker van de frisse buitenlucht kunnen genieten.
Het is niet zo dat ik schimmels en witjes niet mooi of leuk vindt, maar als ik voor nog een paar zou gaan dan wordt het toch wel weer een bruine, donkerbruine of een zwarte.
Die lichte kleuren lijken mij ook altijd zo bewerkelijk want ik wil dat steeds schoon hebben, hahaha!
Ojee, nog een bult gevonden..... :=

Judith -> Wat jammer van de merrie wat blind bleek te zijn, ze ziet er idd lief uit zo op de foto.
Oeh! Die Menorquina is echt wel mijn type paard! :D
Worden PRM-merries niet geschoren?
Trella = :+:

idefix4 schreef:
Afbeelding

Rintske met toekomstig topamazone Michelle op haar rug....

Jaaaaah! Michelle met de mooie (trouw-)jurk! :D
Zie dat smoelwerkie toch eens!
2 mooie meiden bij elkaar; jouw mooie blonde en mijn mooie zwarte, hahaha! *D

Wanda -> Whahaha! Jippe een labrador! _O-

Cynthia -> Gave foto's van Marialva! Lekkere billen heeft-ie! 8-)
Veel plezier met je strandrit vandaag!

Laura -> Veel plezier met de bosrit! Ga je alleen?

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 10:56

:wow: Er is al heel wat afgeklept :D

Kelly lekker gereden met Hermansen. Veel plezier ook vandaag!

Marialva, veel plezier op je strandrit. Prachtig dier is t ook *D

Soeske, ik hoop ook dat t meevalt.

Laulau zeker jammer maar goed we hebben geen haast ermee.. ons droompaardje komt vast wel op ons pad. Hincapie beetje happydepappy.
Gaaf dat hij zo braaf was met t rijden met halster en touwtje +:)+

Jolynn, t zou idd best wat anders kunnen zijn maar ze loopt nog niet helemaal goed en t ziet er exact t zelfde uit..
Knap dat je zo je gewicht goed kunt houden, geen dieet..

Madelief, super foto's zijn het!

Amable, ik stuur je wel even een pbtje. Leuk dat jij ook af en toe zonder zadel zit. Is best lastig. Ik ben altijd bang om te vallen, dan glij ik vanzelf al :)) Maar Flan zit eik heerlijk zonder zadel.
Saai zo'n dag zonder pauze :(:) Jammer dat ik morgen jarig ben, Hank is hier redelijk in de buurt. Iig succes met je show.

Nombrado, Gemelo de grasmaaier :D

Bedouin, mooie foto's zeg in je link!

Prinslover, wel lekker dat chico niet dik wordt van de lucht. Flan lijkt wat dat betreft op mij :+

Regine, ben ook heel erg blij om te zien dat ze weer zo mee kan én vooral wil doen :) Beetje de oude Flan terug.

Shanna, wel rot dat ze t je via de mail hebben laten weten :(:)

Madelief, je katten nog een x op herhaling. Zijn ze vast niet heel blij mee.
Gaaf ben benieuwd naar fuur voor de kar. Veel plezier iig!
Gaaf van je universiteitslocatie!

Saida, baas is echt superlief. Er kan en mag zoveel. Hij heeft echt als motto een dag niet gelachen is een dag niet geleefd :)
Schimmel is idd wel erg bewerkelijk haha.. Baal er bij Flan van dat ze een witte staart heeft, die maakt ze zooo vies :roll:

ZOoo ben weer bij.
T lijkt wel of ik een hotline heb :+ Had zelf eerst 2x gebeld met de kliniek. maandag is eigen arts er en mss kan ze s'middags langskomen en anders vrijdagmiddag.
Verder belden ze voor de internetverbinding. Komt ook een monteur voor.. En de smid over t been van de fant. enz enz :))

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 11:06

Regine: Zaterdag rijden we met 3 Lusitano's een show in Ter Apel (puntje van Oost-Groningen) voor kinderen. We hebben dan ook als thema Portugal (omdat de paarden daar vandaan komen) Nederland (omdat ik daar vandaan kom) en Engeland (omdat de eigenaresse van de paarden daar vandaan komt) gekozen. We gaan met de vlag van elk land rijden, een klein proefje doen. Wat vrijheidsdressuur laten zien en als laatste over een lap springen. Bij elke vlag hebben we een soort standaard gemaakt die bij het land pas. Bij Portugal een stier, bij Nederland een Molen en bij Engeland een engelse telefooncel.
Hihi, die foto van Capriola is echt grappig :=

Anouk: Jups :j Ik ga met Dosie de show rijden :D
Leuk dat de meeting met Laura zo geslaagd was. Maar hoezo zou je een hoofdstel meenemen?
Wat een leuke foto van Rintske en Michelle!

Suzanne: Leuke foto's weer van Goya! Arme shetjes, zo opgejaagd worden!

Judith: Wouw! Die zwarte dame is prachtig :j

Karina: Sol dus toch geen Palomino. Stiekem wel een beetje jammer, maar dit kleurtje is ook super gaaf!

Debby: Jij zei iets van Sanne en Amanda gezellig op bezoek bij Cynthia.

Danielle: Zie mijn reactie bij Regine over de show.
Ik ken het wel met Vaidosa, als ik haar soms iets meer op pak gaat ze even op slot. Alsof ze het gevoel voor zichzelf heeft dat ze het niet kan en dan gaat ze dus vluchten. Als je dan even wat anders gaat doen en het dan later weer probeert gaat het wel weer.

Jellie: Fijn dat Flan zo lekker mee doet met de rest van de paarden!

Kelly: Fijn dat Hermanssen je even heeft geholpen met je zinnen te verzetten. En ook nog een wedstrijd op hem rijden :D

Cynthia: Wat een schitterende foto's van Marialva!!

Ilona: Waar blijft jou topic ?! O:)

Madelief: Ja, echt heerlijk ook om naar te kijken! Marit stuurde zo rond met Vaidosa, hoefde ook niet mee te lopen, ze wilde zelf sturen en stappen. En ze vond het helemaal fantastisch dat Emilio er achteraan hobbelde :P
Mistico zijn vader is Hosco, die staat op http://www.caballos-de-la-luz.de/ , gelijk al op de voorpagina kan je hem zien.
De 40 uur staat voor elke studie. Tot nu toe heb ik nog nooit 40 uur nodig gehad, misschien alleen in de tentamen week. Maar wel super fijn dat het zo'n toplocatie is :D

Straks komt een vriendin hier gezellig lunchen :D En dan aan het eind van de middag ga ik weer oefenen voor de show, heb ik echt heel veel zin in! Vandaag doe ik mijn jurk denk ik ook aan, vind ik altijd leuk om daar mee te rijden :P ookal is het oefening O:)

Even wat foto's die ik afgelopen zaterdag heb gemaakt met o.a. mijn reflectiescherm!

Eerst Cascabel :+:

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

En dezelfde foto als hier boven in black (vond ik wel grappig om te maken)
Afbeelding

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 11:09

Leuke foto's! haha lekker oefenen in je jurk. KLinkt trouwens als een leuke show die jullie voor de kinderen gaan opvoeren :j

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 11:23

En Bo :D
Beetje lastig een bruin paard en een bruin hekwerk. Ik vind de foto's zelf wat druk. En de longeerlijn moet ik nog wegwerken.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door zasread op 28-08-09 11:26, in het totaal 1 keer bewerkt

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 11:24

Sanne ow leuk joh met die vlaggen en landen! Klinkt super!! Heel veel plezier alvast! En wat een prachtige foto’s heb je weer gemaakt zeg! Whow!
Alleen had ik bij de black foto het mooier gevonden als de ondergrond dan ook zwart was geweest. Verder echt heel mooi!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 11:29

Schitterende foto's Sanne!

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 11:55

Karina: ja die moet ik eens bij werken inderdaad, en ja verkering klopt tam tam gaat hard :D

bedouin: een Espanniola boomloos zadel

nombrado: nope een lees hier boven hahahhahahaha :D

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 12:35

Afbeelding

ZOEK DEKKING IK ZIT WEER OP MN ROZE WOLK!!!!

Bosrit ging echt super!!!!!!
Eerst hem nog maar even lekker losgegooid op de manege zodat hij al een beetje zijn energie kwijt was. Daarna zijn we gaan laden. Hincapie wilde eigenlijk niet maar met de longe er achter en een spoor van stukjes appel liep hij er binnen 10 min in!
Hij loopt echt van stukje appel naar stukje appel haha..
Daarna het ruintje dat mee ging ingeladen en die liep er zo in! Dus toen stond Hinc voor het eerst naast een ander paard in de trailer... Hij was zoooo braaf. Hadden ze zo strak gezet dat met veel moeite de neusjes elkaar konden raken (kon niet strakker) en ze neusde even en het was over. Stonden allebei super relaxt naast elkaar.
Daarna naar het bos met de trailer en mn moeder reed (die is daarna op een terrasje geploft met een vriendin van haar tot wij terug waren haha) en uitladen ging ook super.
Daarna opzadelen en Hinc was een beetje dribbelig maarja dr was ook genoeg te zien maar toch ging het eigenlijk allemaal gesmeerd!
Daarna echt heeeeeeerlijk in het bos gereden. Er zaten bijna geen beesten en het bos was heerlijk fris doordat het net ervoor geregend had. Hebben alles gedaan, stap draf en galop. Eerste galopje was Hincapie een beetje happy en stuiterde hij met een bolle rug over het pad al schuddend met zijn koppie. Meisje dat mee was lachte zich kapot achter mij hihi...
Tweede galopje ging gewoon normaal en eigenlijk heel rustig! Stoere vent dat hij is!
Toen kwamen we langs de oude manege (die ligt aan het bos en duidelijk in het zicht vanuit het bos) en begon Hincapie te hinniken echt sneu. De pony die mee was wilde daar gewoon het bos uit en bleef omdraaien. Zijn toen maar weg gedraafd zodat ze afgeleid waren maar toen we weer gingen stappen wilde pony weer omdraaien. Daarna gelukkig niet meer, vond het echt zielig beestje snapte er niks van...
Eenmaal terug bij de trailer weer ingeladen en dit ging eigenlijk weer binnen een kwartier voordat ze er beide instonden!
Al met al een zalig ritje dus en zeker voor herhaling vatbaar!!!

Zo en nu ga ik bijlezen haha...