[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle_88

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 14:12

Jolynn: Moet wel een heerlijk gevoel zijn eindelijk weer op je paardje te stappen! Ik zou mezelf niet zolang hebben kunnen inhouden als jij. Succes bij de dokter!

madelief: Ik denk dat Encanto door mn bed zakt, maar zou in zijn stal slapen is wel erg gezellig! *alleen mag hij hem wel wat schoner houden*
Leuk om is een ander paardje te rijden, wel foto's laten maken he! Zou je die dan vaker gaan rijden?
Balen van je stalkosten, is er niet een iets goedkopere stal in de buurt? dat je wel gewoon bij je stalgenoten van nu in de buurt blijft? Je kan het beste even een lijstje voor jezelf maken met hoeveel je per maand kan missen en wat je precies wilt. En even goed met je stalhouder overleggen wat er nu wel en niet bij de prijs inbegrepen zit. En misschien kan je wel wat op stal werken in ruil voor korting?

esss: Wow is het hier beter weer dan in Spanje Tong uitsteken

Ilona: Wat vakantie Tong uitsteken ruilen? je hebt wel super weekend gehad!

Bedankt voor reacties op de foto's! Ben wel blij met mn band met Encanto, het klikt gewoon super. Vorige zomer stond hij in de wei en begon hij heel vrolijk te doen en te hinnikken toen er iemand met een blond staartje voorbij fietste (ik was er toen nog niet) en beledgid dat meneer was dat ze doorfietste, niet denkend dat ik het niet was. En toen ik kwam bleef hij ook heel demonstratief achter in de wei staan. Slim paard Tong uitsteken

Ik ga is kijken hoe blij hij is me vandaag te zien, en even lekker door het bos rijden met hem Haha!
Tentame ging super dus mag mezelf wel even belonen!

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 16:24

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 16:50

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 17:06

Enamorado: lekkerding hoor! Haha!
x__Ellis: Zo dat meisje heeft lef! Knap hoor en wat is topsy een braverd Haha!

Vandaag zijn Freek en ik officieel bezig met het vrijheiddressuur Haha!
We waren vorig jaar al bezig met de gehoorzaamheid bij het longeren zoals hoo is een gang langzamer halt=halt draf= draf en dat soort dingen dit had hij snel door, waar ik erg blij mee was!
Dus zocht weer een nieuwe uitdaging en las op bokt al veel over vrijheiddressuur, dus zo begon het eigenlijk..
Wat hij nu kan is volgen overal heen, kusje en op een bak staan!
Weten jullie nog meer dingen ( wat ik zelf liever niet wil hebben is steigeren op commando, compliment enzovoort ben namelijk bang dat hij vooral van het eerste misbruik gaat maken Knipoog )

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 17:58

@ Bienotje: Dat is idd even schrikken zeg!

@ Ilona: Wat een heerlijk Weekend zo te horen, super Haha!. Hmm, mijn Camera is prongelijk kapot, nouja het schermpje dan, en dan is nog even een geheimpje voor mijn ouders -Grinnik-, dus de foto's kan nog wel even duren. Nouja, ik kan wel foto's maken maar dan kan ik niets zien door het schermpje, en dan moet ik zorgen dat mijn ouders dat niet merken Nagelbijten / Gniffelen.

@ Michelle: Hahah ja ik denk het ook, nouja nu niet meer, het zonnetje schijnt volop en het is onbewolkt. Typisch Spanje, eerst noodweer en daarna volop zonneweer. Heerlijk zo'n band met je paard. Hihi, gekke Encanto. Goed van je tentamen.

@ Enamorado: Ga gelijk kijken!

@ Ellis: Ik heb gereageerd!

@ Kim: Wat leuk dat je zo met hem bezig bent. Hm, misschien kan je hem leren buigen? En leren zweepje pakken haha, Fuego doet dat lekker onbeschoft zonder commando, maar je kan 't wel leren. Verder weet ik het niet echt, komt niet echt wat in me op. Lijkt me ook wel een leuk idee voor Fuego Lachen.

De bakken waren nog steeds drijfnat. Snel opgezadeld (We konden niet echt lang blijven, stiefvader moest terug naar Nl dus moest vliegtuig halen) en daarna een rondje in de bak gestapt. Ik vond de bak veelste zwaar, en bovendien gleden we telkens bijna uit, dus besloot ik om leker buiten te genieten op hem, voor de eerste keer in deze omgeving. Nou weten we één klein plekje waar je wel even kan rijden, en op en neer kan maar dat is heel klein, we moeten nog even uitzoeken voor leuke plekjes. Maargoed, meneer en ik hebben heerlijk genoten, hij vind buiten rijden of lopen het leukste wat er is, dan kan zijn dag niet meer stuk. Weer waren we de enigse, geen één Spanjaard zal het door z'n hoofd halen om te gaan rijden in die bakken wat die kan, en buitenrijden doen ze niet aan. We hebben ff gecrosst op een klein zandpaadje, en dat een paar keer gedaan heen en weer (Zonnetje scheen wel volop) en er lagf een grooooote plas water, en ik weet dat Fuego water geweldig vind, dus ging ik er ff in. Eerst ff wennen, maar daarna ging die ermee spelen. Met zijn mond errin en allemaal rare bewegingen maken, en errin stampen en graven en flemen, hij vond het heel leuk. We hebben dus echt genoten!! Fuego zal Nl echt heeeeelamaal te gek vinden, lekker in de weilanden met vriendjes, bosritten.. Dat gaat leuk worden!!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 17:58

@ Mossel: De frontriem mag je verkopen hoor, ben helemaal blut en de verkoop gaat niet echt snel hihi.

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 18:14

hier alvast twee foto's ben er eigenlijk wel trots op Bloos

Afbeelding

Afbeelding
hier heb ik iets te strenge binnehand. maar was beetje boos op dr.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 21:30

Since: Wat een leuke foto's, je hebt een mooie vent

Mies: Wat lief die foto's van Encanto!

Madelief: Zow, dat is een hoop geld voor de stal! Ik kan me voorstellen dat je dat wat veel vind worden, is er geen andere locatie in de buurt waar Furia heen kan?

Regina: Enno ziet er goed uit! Hij is echt stoer!

Fanny: Wat een mooie shabrak heb je! Hoe lang ben je eigenlijk? En hoe groot is Janske? Want op de foto's lijk jij erg groot!

Ik zit voor een paar daagjes in oud-beijerland bij de broer en schoonzus van mijn vriend. Vandaag hebben we Rotterdam onveilig gemaakt Duivel En morgen gaan we naar diergaarden blijdorp met Johan zijn nichtje van 4 Haha! Ik kan zo goed met dat meisje opschieten, ik ben echt dol op haar! En zij gelukkig ook op mij!

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 23:23

janske is 1.65 en ik ben 1.77

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 23:34

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 00:12

Mies: Haha, neeee! Ik wil niet ruilen Haha! Vind het zelf veeeelste lekker Ja

Enno: Ik ga meteen een kijkje nemen bij die knappe Enno! Knipoog

Ellis: Ik ga ook jou topic bekijken Lachen

Kim: Leuk dat je aan vrijheids dressuur doet! Je moet is kijken op de site van Amable, die is echt heel goed Knipoog Daar staat een hoop informatie op!

Es: Lekker he buitenrijden! Ik heb vandaag ook weer buiten gereden, was heerlijk Lachen Enne balen van je camera. Bloos! Ik snap het ouders verhaal wel haha Knipoog

Fanny: Mooi dekje heb je voor dr! En rijden ziet er netjes uit. Let wel op dat je dr op dr achterhand houd Knipoog

Zasread: Wat leuk zeg, je zit niet zover bij mij vandaan (half uurtje met de trein Knipoog ). Is wel grappig! Clown Veel plezier in Blijdorp!

Ik ben vandaag lekker naar buiten geweest. Was heerlijk weer! Samen met de eigenaresse van Amanda. Ik ging op Pablo, mn oude verzorgpony. Was toch wel weer leuk hoor! Hij heeft nu alleen een westernzadel dat was wel ff wennen haha maar zat wel lekker! Was wel lekker om eens relaxed buiten te rijden Haha! Met amanda moet je altijd zo erg inhouden... pff. Tong uitsteken Dus heb genoten Haha!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 08:28

Oei, ik hoor allemaal vakantieplannen en buitenrit genieters Knipoog Dat zou ik ook wel willen. Maar in plaats daarvan geen vakantie en vanmiddag een tandartsbezoek Clown

Ik zie weer leuke fototopics voorbijkomen, volgens mij heb ik ook in allemaal greageerd Knipoog

Flamon, jij hebt ook leuke foto´s. Jammer dat mijn album de foto zo slecht maakt. Neem aan dat het origineel scherper en mooier is Knipoog Leuke sjabrak ook trouwens (ik heb sinds kort de paars met grijze, de rose voor een ruin vond ik iets té Knipoog )

Voord evrijheidsdressuurders. Wat ontzettend knap en geduldig van jullie. Ik vrees dat ik daar te weinig geduld voor heb. Maar wel echt ontzettend knap, ook omdat je vaak kunt zien dat paard en eigenaar er beide plezier in hebben Lachen

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 10:48

Bienotje schreef:
Oei, ik hoor allemaal vakantieplannen en buitenrit genieters Knipoog Dat zou ik ook wel willen. Maar in plaats daarvan geen vakantie en vanmiddag een tandartsbezoek Clown

Ik zie weer leuke fototopics voorbijkomen, volgens mij heb ik ook in allemaal greageerd Knipoog

Flamon, jij hebt ook leuke foto´s. Jammer dat mijn album de foto zo slecht maakt. Neem aan dat het origineel scherper en mooier is Knipoog Leuke sjabrak ook trouwens (ik heb sinds kort de paars met grijze, de rose voor een ruin vond ik iets té Knipoog )

Voord evrijheidsdressuurders. Wat ontzettend knap en geduldig van jullie. Ik vrees dat ik daar te weinig geduld voor heb. Maar wel echt ontzettend knap, ook omdat je vaak kunt zien dat paard en eigenaar er beide plezier in hebben Lachen

ik wil die ji hebt ook Knipoog
ik zit te twijflen tussen die paars met grijze of de morninglight

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 10:53

Boenotje: volgens mij heb jij het zelfde deken als mij Tong uitsteken op de laatste of 1 na laatste foto in je profiel Tong uitsteken

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 11:17

KiMmK schreef:
Vandaag zijn Freek en ik officieel bezig met het vrijheiddressuur Haha!
We waren vorig jaar al bezig met de gehoorzaamheid bij het longeren zoals hoo is een gang langzamer halt=halt draf= draf en dat soort dingen dit had hij snel door, waar ik erg blij mee was!
Dus zocht weer een nieuwe uitdaging en las op bokt al veel over vrijheiddressuur, dus zo begon het eigenlijk..
Wat hij nu kan is volgen overal heen, kusje en op een bak staan!
Weten jullie nog meer dingen ( wat ik zelf liever niet wil hebben is steigeren op commando, compliment enzovoort ben namelijk bang dat hij vooral van het eerste misbruik gaat maken Knipoog )

Misschien de spaanse pas ?? Tong uitsteken

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 11:23

KiMmK: Jambette is ook altijd wel leuk! wat tips: leer nooit kunstjes aan de longeerlijn en blijf consequent; dus dat hij ook echt weet wanneer hij een kunstje moet doen en niet constant met zn been omhoog gaat ofzo voor snoep.
Encanto heeft dus bij zn vorige eigenaren vd geleerd..aan de longeerlijn en zodra meneer zin in snoep krijgt de ene jambette na de andere!

Essssss: De buitenrit klinkt erg leuk! Wat raar dat die mensen bijna niet buitenrijden! Ik probeer minsterns 1x per week buiten te rijden...buiten kan ik ook trainen, vb door goed door te draven, en hij vind het nog leuk ook!

flamon: Mooie foto's! Ik vind jullie een mooie combinatie! * ik vind meestal lange dunne meisjes mooi op friezen staan Tong uitsteken*

zasread: Leuk naar blijdorp! Alleen wel jammer van het weer! hopelijk zitten er wat dieren buiten, toen ik met slecht weer was zaten de giraffen enz allemaal binnen!

Ilona: iedereen aan de buitenrit met dit mooie weer Knipoog

Buitenrit gister was heerlijk! lekker weer stukken doorgedraafd en voelde zn achterhand sterk meelopen! Pling
daarna nog een uur aan de grote poetsbeurt bezig geweest, meneer had ik een pompoen liggen rollen. daar worden manen heel vies van en krijg je ook niet zomaar even uit de vacht..maar nu is hij weer blinkend schoon!
Ik ga maar weer leren, gelukkig is het slecht weer (nooit gedacht dat ik dit zou zeggen Tong uitsteken) maar nu kan ik me in ieder geval beter concentreren!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 11:30

Kijk eens op de site van Amable Knipoog
Goya kan ook wat kunstjes, nee schudden, ja knikken, kusje, spaanse pas (ook lopend onder de man), met 1 voet op krukje staan, buiging en we zijn bezig met het compliment. Ook als achter hem sta en zn staart vast heb loopt ie mee achteruit. Achterbenen kan ie ook apart van elkaar optillen.
Sorry, reageer niet op iedereen, moest wel weer vele bij lezen haha. Wat een rot weer zeg :S
Mooie fotos voorbij zine komen Lachen

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 11:37

Moet ik ook even opsommen wat Jauke kan Clown *LOL* In mijn profiel staat dacht ik een redelijk volledige opsomming Lachen

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 11:41

haha, ja, zo ver zijn we nog nie thoor Knipoog

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 12:00

Dankjulliewel zal zeker even kijken op de site van Amable!
Haha ben nu echt bezig om hele simpele dingen aan te leren, je moet toch ergens beginnen * 1 voet op de bak, volgen, kusje kent hij nu inmiddels* Haha!
Wat mij idd nog erg gaaf lijkt is zweepje pakken, spaanse pas!
Ga nu even kijken op de site Vingers aflikken

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 12:20

Woow die site is echt goed Haha! Staat alles goed uitgelegd.
Maar de clicker is die gewoon te koop in de paardenwinkel?
Mies_Apollo: Jaa ik ken ook zo'n paard, ze heeft aangeleerd der been op te trekken voor snoep en nu doet ze het dus altijd als ze voer krijgt! Lijkt best comisch maar mag natuurlijk niet Knipoog
Ook heeft een meisje aangeleerd om te steigeren door de been naar achteren te leggen en hoog te roepen, het nadeel is nu dat ze het nu ook doet zomaar als ze bang is! Daarom wil ik steigeren Freek niet aanleren want ik weet ook al ben ik er consequent in dat hij hier misbruik van zal gaan maken als hij bang is * en freek is snel bang haha* Knipoog

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 12:20

Ik kan Friso ook wel kusje leren Haha! hij staat toch op stal want het regent, dus dan heeft die alle aandacht wel bij mij Sigaar

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 12:31

clicker kun je gewoon bij de dierenspeciaalzaak halen Lachen Ideaal Lachen wordt voor honden ook veel gebruikt.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 12:43

KiMmK: encanto kan ook steigeren op commandoo, maar gelukkig niet onder het zadel! Ik ken ook iemand waarbij het steiger commando veel op dat voor wijken leek, ook erg handig dus!
ben benieuwd hoe het gaat lukken met je vd!
wel foto's tussendoor!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 13:03

Ja, over die stalling, ik kan het wel betalen, maar ik wil gewoon echt nog mijn rijbewijs halen, liefst ook nog E en liefst ook nog een mooi zadel voor Fuur. En ik ga deze zomer ook op vakantie, dus ik wil gewoon zoveel mogelijk geld besparen.
En kan me gewoon niet voorstellen dat er 10% verhoging komt vanwege de strokosten (Dat opzich is wel logisch want het stro is heel duur geworden), maar er in de omgeving ook stallen voor 30-50 euro goedkoper zijn, waar je bovendien niet zelf hoeft te mesten.
Maar zoals te merken baal ik er erg van, maar ik ga vandaag even anar haar toe om te zeggen dat ik die rekeneing van de wormkuren/entingen betaald heb, dat ik daar wat verbaasd over was en of er mogelijkheden zijn dat ik een goedkoper stal krijg (die zijn er nl ook, de ponyboxen) en dat ik anders wellicht gedwongen wat anders moet gaan zoeken omdat ik er dit gewoon niet voor over heb, en dan misschien zeggen tenzij er goed springmateriaal en/of een wasplaats op korte termijn worden gerealiseerd.

@Esmee: Haha, wat grappig, die Spanjaarden zullen inderdaad niet veel gewend zijn Haha! En wij nederlandse bikkels Tong uitsteken
Balen dat je dag voor de rest wel rot was Ach gut
Gelukkig heb je Fuego!
hahaha, als Fue zou gek is van water zal hij wel houden van Nederland Tong uitsteken
@Bienotje: Naar dat de vader van je vriend ziek was! Wel weer positief dat je wél lekker hebt gereden Pling
Sterkte met je tandartsenbezoek!
@Prinslover; Ben jaloerrrsss, gelukkig ga ik over drie weekjes lekker op vakantie maar nu gewoon het werk!
Step Up 2 lijkt mij ook wel leuk (deel 1 ook, maar die heb ik ook nog niet gezien haha). Of de prijs weer omlaag gaat weet ik eigenlijk niet, zal ik even vragen. Maar zal dit jaar wel blijven, en in augustus moet ik hoogstwaarschijnlijk toch naar Dronten verhuizen...
@Mies, hahaha, ja das wel een beetje balen en echt schoon zou het ook niet zijn zo'n paard in je bed denk ik Haha! Maar wel lekker zacht Haha! Ik weet nog niet of ik dat paardje vaker zou gaan rijden, ze zoeken wel iemand dus wel zien wel Haha!
Tsja, werken op stal zie ik niet zo zitten, dr is ook niet zoveel te doen en het geld is niet het probleem, maar de verhouding prijs/faciliteiten wel.
Leuk he, dat het zo klikt met Encanto Ja Ook lekker gereden, mooi dat je tentamen goed ging!

Leuk, al die VDers hier Ja Wil ik ook ooit nog wel gaan doen met Fuur, maar wat niet Haha!

@Flamon, huh das wel gek, volgens mij ben je net zo groot (of zelfs nog iets kleiner) dan mijn bijrijdster en Fuur is ruim 10 cm kleiner dan Monse, maar toch komen jouw benen een stuk emer onder de buik uit dan bij Danielle&Furia.. Of is Fuur zo hard gegroeid haha Haha!
@Sanne, leuk he die kleintjes, ik ben zelf helemaal gek van mijn nichtje van 2 (bijna 3), en 4 jaar is ook nog zo'n leuke leeftijd!

Bijna klaar met werken! Straks eerst even langs de kapper, dan lekker naar stal waarschijnlijk die New Forest rijden en les met Fuur!
Wel echt balen van het weer
Gisteren was het zoooo mooi, en toen zat ik binnen op kantoor, en vandaag ben ik om half 1 klaar en is het dit weer Boos!
Mn ochtend was echt verpest, ik ging expres al lopend naar het station met een paraplu zodat ik droog zou aankomen, nou het waaide zó hard dat ik echt letterlijk wegwaaide af en toe, en mn vet goede paraplu helemaal verne*kt is... Niet leuk dus!
En ik was vrij nat geregend en met die wind komt je haar overal das ook niet fijn