Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Ook heb ik verschillende bitten liggen die in de tijd zijn verzameld/gebruikt. 12,5 is te klein en 13,5 is eigenlijk aan de ruime kant. Dus dat schoot weer lekker op... Ikke naar de ruitersport. Eigenlijk had ik mijn zinnen gezet op een hoofdstel met een lage neusriem maar die lijken wel van de aardboden te zijn verdwenen. Om allerlei redenen uiteindelijk sowieso thuisgekomen met een hoofdstel, maat cob, met gecombineerde neusriem. Blijkt ze echt op alle fronten tussen alle maten in te vallen...
) neusriem van weer een ander hoofdstel (wel extra gaatjes bijgeprikt).
Was weer een enerverend avondje.
).
moner schreef:Getty- maan,
de omheining was overal houtje touwtje en op een plek 75cm en zonder stroom. Antje gleed uit in het natte gras en schrok en stapte zo over de omheining. Na een helse tocht van ongeveer 10 km, door het dorp en over de provinciale weg, is ze over een slagboom over de kop geslagen en even bewusteloos geweest, waardoor iemand haar kon vast pakken. De koper zei toen, die hoef ik niet meer. Trailer gehaald en Antje stormde bijna de trailer in.
Dierenarts heeft haar nagekeken op overal bloed en oppervlakkige verwondingen na, wonder boven wonder geen ernstig letsel.
Paar dagen metacam gegeven tegen de pijn en honing zalf op de wondjes. Ze is ondertussen weer helemaal de oude.
Nu vraag ik aan de mensen €150,- voor het vervoer, bijdrage dierenarts en een bloemetje voor de vrouw die achter haar aan is gegaan en dat vinden ze te veel, er is immers ook een paaltje van hun omheining kapot. Heel vreemd

Meya_ schreef:Ik ben gisteren naar Leeuwarden geweest. Vond het veel informatie, op sommige punten was ik het er wel mee eens, sommige ook een twijfel. Maar ze hebben veel werk verricht en het was een duidelijke presentatie.
Getty_Maan schreef:Is het ook een idee fanatiek te trainen voor een Ibop en op het laatste moment aanmelden. Zodat je weet of beetje kans maakt. Slechte resultaten blijven ook staan, en ze stellen misschien wel wat hoge eisen?
Getty_Maan schreef:Ahj jelske wat heb je toch een prachtige merries en wat fijn dat je weer aan het rijden bent.
Getty_Maan schreef:Maan haar uier begon ineens te veranderen en ze is pas 8 maand drachtig. Dus ik helemaal in de stress, bang om het veulen weer te verliezen. Dus afgelopen dinsdag dierenarts erbij gehad en zij heeft mij kunnen gerustellen. Er zit een levend veulen in, ligt goed en de placenta ziet er goed uit. Alles op schema.
Ik zal voor jullie duimen!
).moner schreef:De omheining was overal houtje touwtje en op een plek 75cm en zonder stroom. Antje gleed uit in het natte gras en schrok en stapte zo over de omheining. Na een helse tocht van ongeveer 10 km, door het dorp en over de provinciale weg, is ze over een slagboom over de kop geslagen en even bewusteloos geweest, waardoor iemand haar kon vast pakken. De koper zei toen, die hoef ik niet meer. Trailer gehaald en Antje stormde bijna de trailer in. Dierenarts heeft haar nagekeken op overal bloed en oppervlakkige verwondingen na, wonder boven wonder geen ernstig letsel. Paar dagen metacam gegeven tegen de pijn en honing zalf op de wondjes. Ze is ondertussen weer helemaal de oude.
Nu vraag ik aan de mensen €150,- voor het vervoer, bijdrage dierenarts en een bloemetje voor de vrouw die achter haar aan is gegaan en dat vinden ze te veel, er is immers ook een paaltje van hun omheining kapot. Heel vreemd
Volgens mij mogen die mensen blij zijn dat je hun ter wille hebt willen zijn en het paard terug hebt willen nemen... (Even los van het feit dat dit waarschijnlijk wel het enige besluit in het belang van het paard zal zijn geweest). Gelukkig is ze wel weer helemaal de oude. Wat een veerkracht! moner schreef:Ik ben naar de voorlichtingsavond in Eindhoven geweest. Ik denk dat deze weg een oplossing kan zijn en dat we als we het ras in stand willen houden stappen moeten zetten.
Alleen het niet mee inzetten van de kooi, is misschien een te makkelijke beslissing
Maar ik hoop dat dit voorlopig de laatste wijziging is geweest. 
Pit mag dus wat meer Pit krijgen naar de andere paarden