[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

frankiej

Re: [HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:47

hahaha de hond kijkt zo van: moet dit nou???

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:51

Anouk, wat trouw van Sam dat hij zo onder je kan blijven dat hij niet wilt dat je valt.
Prachtige foto van Rintske en michelle.. net een sprookjesplaatje *D

Bedouin geeft niets hoor, naar Jelle luister ik ook wel :D
Ik zie helaas je 1e foto niet.

Jus dat is ook een prachtig paard.

Martine, heerlijk t strand voor jullie samen.

Jolynn, ik bof echt met mijn baas. Baal dat hij er nog maar 1 jaar is.
Fijn op Xantha gehobbeld :)

Amable, lekker een vrije avond.

De paardjes van de link die ik gisteren plaatste gaan het niet worden
De schimmel is verkocht en de andere is voor ons aardig boven budget.

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:57

Zo Frankiej, komt bij zijn favoriete topic kijken!
Martine wist je dat je me zomaar een harem hebt ingetrokken?
idefix4, jouw man heeft profielbezoeken die tegen de 2500 lopen en de hele lijst van meetings staat vermeld! Nu de uitdaging er 2 meer in de lijst te krijgen die wel in het favoriete topic schrijven maar niet zooo heeeel dichtbij wonen.

Karina, bedankt voor de stimulans!
Ik werd weer met mijn neus op de creatieve uitingen van de mannen hier gedrukt toen we net buiten bij het cafe koffie dronken. Alle leren zittingen van de brommertjes worden vrijwel direct vervangen door stoffen omdat 'ze' -die mannen meestal liever geen hete billen krijgen van die hete leren zittingen, nu wordt dat meestal gemaakt van restjes meubelstof en de brommerzittingen zijn dan ook in de raarste stofcombi's. Die van ons dus vooral! Misschien maak ik wel een foto. Nu lig ik heerlijk met mn laptop en draadloze internetverbinding op bed in de tuin.
We kunnen in 2 boomgaarden gras -en naar ik denk een soort lucerne- komen snijden, daar ben ik helemaal blij mee!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 23:02

Jus Wat een mooi paard heb je zelf! Ik ben dol op kleintjes die groot tonen :D Moreno is ook maar 1.54,ik hou nu eenmaal niet van een groot paard,ben altijd pony meisje gebleven ;)
En die hond kijkt niet blij _O-

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 23:06

Jellie ctrl C is natuurlijk de beste uitkomst *\o/*

Hier n link waar ik mijn internetpublicaties verzamel onder Omar is de foto te vinden die met die 'sjaal' om zn nek http://picasaweb.google.nl/wendarietveld

Joh lig ik lekker buiten gaat het regenen! 3 druppels natuurlijk maar ik ga maar even naar t terras,...

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 23:06

Ik denk dat ze dacht die zijn me in de zeik aan het nemen en ik moet nog op de foto ook haha.
Even zoeken zo naar een normale.

Haha ze staat op alle foto met een saggie kop maar goed in het echt is het een grote schat , totaal thuis 8 honden en zij is dan de grootste de rest zijn kleine hondjes.

Afbeelding

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 23:14

Hi meiden ... en Frank :D

Mooie foto's zie ik allemaal weer voorbij komen.

Maar wat kleppen jullie toch een hoop op een dag... er is niet meer door te komen.
Vandaag mijn gedachten redelijk kunnen verzetten.
Hermansen was heel lief voor me vandaag (hij is eigenlijk altijd lief) ... heel fris en springerig met de bak inlopen maar eenmaal zitten dan is hij zoooo lief.. Stappen kan hij niet hoor de eerste 5minuten maar dan maakt hij zo'n mooie verzamelde draf.. heerlijk.

Morgen hem ook nog lekker rijden en dan daarna naar Adorno :+:
Weer oefenen ook voor de show.

Volgende week weer terug richting Hermansen..
Claudia heeft geregeld dat ik nog een keer wedstrijd met hem kan rijdne op de Fjordcup :+:

Pfff.. ik ga nu mijn bedje in..

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 23:15

Moll Wat n bijzonder zadel heb jij eigenlijk. Wat is dat?

Jus Fijne schoonvader heb jij. Blijft jouw honneponnie zo rustig tijdens t shampooen? Ik ben benieuwd wat voor foto's ik morgen van die kleine die bij ons rondloopt zal kunnen maken.

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 23:57

jus wat een geweldige fotos van je hond die kop toen hij net gewassen was hahaha lag hier helemaal dubbel :D

Even spammen Marialva vandaag

Ga nu snel slapen morgen strandrit *\o/* :))

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 00:12

wauw Cynthia...ik ben jaloers! wat een geweldig paard heb je toch :~ :+: :9

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 00:15

borderjay schreef:
wauw Cynthia...ik ben jaloers! wat een geweldig paard heb je toch :~ :+: :9

dank je wel maar ik heb er niet 1 hoor :+ ga nu echt slapen morgen vroeg dag en dan zal ik de fotos van de strandrit plaatsen ;) truste allemaal ;)

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 00:22

Nee,dat weet ik,maar deze vind ik echt zóóóóó gaaf!
Veel plezier morgen en doe voorzichtig ;)

IloonWaar blijven die foto's van je knapperd nou?????

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 00:45

Marialva , wat een fantastisch paard zeg !!!!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 01:46

Karina: dank je, ik raak er soms een beetje van in de war ;) Sol dus ook een zweetvos :) wat kan daar eigenlijk uitkomen bij een kruising? Ligt eraan met wat natuurlijk ;) hoorde wel dat uit zweetvosxzweetvos altijd zweetvos komt, maar verder...?

Jellie: Flan een rare bult.. Hopelijk is het niets ergs..

Wenda: haha het is maar een virtuele, stel Abderrahim maar gerust ;) Mo maakte zich al zorgen, 'je zit nog niet met allemaal mannen te kletsen daar?' ;) Jullie zitten dus echt in het groene deel van de oase? Da's wel lekker :) vast groener dan hier :D

Marialva :~

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 02:14

Bedouin, het is een rode staartzak met aan de zijkant gele, kleine ponponnetjes zeg maar..
Jus, wat een mooie paardne heb je toch om je heen! En een gave hond!
Anouk, haha. Wist ook niet hoe Goya zou reageren, maar ben t gewoon gaan proberen. Dit kwam er uit :D. Leuke foto van Michelle
op Rinske!
Lakshmi, heerlijk naar t strand.
Cyrina, thnx, ik wil hem dan idd teveel proberen af te remmen door dat te doen ja.. Op z'n westerns zeg maar ;)
Karina, dankje. Ja, af en toe pak ik er stiekum nog een teugeltje bij ;) Meeste toch op één hand :) Vond t "strenge" van mijn
hand ook erg meevallen hoor, ben er altijd zeer op bedacht en op de fotos te zien leek het mij ook niet heftig..
Jolyn, thnx. Fijn dat je lekker gereden hebt!
Daan, dankje :) Ben benieuwd naar je kroost straks!
Jellie, oh jee.. Hoop dat t niets ernstigs is!
Cynthia, leuke fotos! Gaat t rijden wat lekker nu? Nergens meer last van?

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 07:52

Hey! Omdat ik jullie echt niet bij kan houden reageer ik gewoon even zo bij vanuit mn hoofd en ga daarna vanaf hier weer proberen om fanatiek bij te reageren!

Jellie jammer dat de een al verkocht is en de ander lichtelijk prijzig.... dat wordt weer verder internet afspeuren!!

Anouk vond het gezellig dat je langs bent gekomen om het hoofdstel te brengen zonder hoofdstel :P haha!! Snel weer eens langskomen hoor!

Cynthia wauw ik vind hem zooooo gaaf!!! * ga het kwijl van mn toetsenbord afpoetsen .... *

Kelly gaaf dat je nog een keer met hem een wedstrijd mag rijden!! En veel plezier bij Adorno!

Judith leuke foto's weer! En die hond kijkt inderdaad echt van moet dat....

Hier gaat alles super met Hincapie! Hij is alleen een beetje happy de laatste tijd wat hij graag omzet in het zien van kaboutertjes hihi.... Zelfs de hond van de manege waar hij mee kan staan neuzen is eng als ik aan het rijden ben haha....

Heb er eergister wel voor het eerst op gezeten met enkel een halster en een touwtje! Had hem losgegooid en wilde hem mooi uit laten stappen maar meneer dacht alleen maar aan rolle en de paarden die hij zag dus was weinig normaal stappen. Dus ik tegen mn ma ik zou dr bijna op gaan zitten... Zegt ze waarom niet..
Dus halstertouw rondom aan het halster gedaan en met een voetje zo erop. Hij was even gespannen dus mijn moeder heeft het eerste rondje ernaast gelopen en daarna was het goed. Kon zelfs halthouden en sturen al! Superknol!

Vandaag lekker met hem naar het bos met de trailer! Weer voor de eerste keer dat we sinds de nieuwe manege naar het bos kunnen dus ben benieuwd! Eerst maar even losgooien denk haha!

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 08:19

@danielle, ik vergelijk Xantha altijd met een Border Collie, die enorme will to please!!
Dieeten doe ik niet aan.
Als ik een paar kilo kwijt wil dan ga ik gewoon goed eten.
Drie keer per dag en geen snoep of koek.
Als ik trek heb neem ik een appel of soms 1 snoepje (en niet de hele zak) Blijft lastig.
Leuk jonge poezels!! Ben benieuwd wanneer ze komen.

@Jellie, wat goed dat Flan zich zo lekker voelt, wel balen dat je nog een bult hebt gevonden. Maar het kan net zo goed iets anders zijn, toch?

@Jus, wat een geslaagde kruising!!
Mooi dier. Hahahah, ik geloof dat je hond het niet zo leuk vond.

@Laura, lekker aan het freeweelen!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 08:20

Even snel ego, daarna reageer ik bij:
Paoline is gisteren weer bij ons langs geweest, er zijn mega gave foto's gemaakt! Kijk voor het topic: [ITP] Fotoshoot Madelief & Furia (PRE)

Er komt ook nog een rijtopic!
Voorproefje:
Afbeelding

Afbeelding

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 08:31

Ik heb net je topic bekeken!!
Echt hele mooie foto's zeg!!

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 08:37

Wauw, wat een supermooie foto's!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 08:43

Veel plezier in Harderwijk vandaag Frank (en family? :) )

Fijn dat Flan beter loopt Jellie, maar wel balen dat je er nu een 2de bult bij gevonden hebt, schiet niet op zo :n
En wat jammer dat het niets wordt met de paardjes uit de link die je plaatste :\ Je bent echt al op zoek naar een goed ingereden paard? Want ik weet wel een hele leuke jonge merrie te staan, een bruine...

Jouw schimmeltje is mooi Jus! En dan zeggen mensen weleens dat schimmels niet glanzen, de jouwe is net een spiegel! Meer foto's O:) En och gosh jouw hond, hij kijkt er wel erg sneu bij :))

Bedouin, je bent gewoon niets meer gewend :P Met 3 druppels al een afdakje zoeken :+

Fijn dat je lekker met Hermansen hebt kunnen werken Kelly, als ik het zo hoor lijkt het me een heerlijk paard!

Wat een prachtig dier is Marialva toch, met een enorm mooi hoofd! :D

Lekker is dat he Laura, als je er dan met zo weinig op zit en toch gewoon alles kan vragen! Ik zit tegenwoordig best heel vaak zonder iets op Jauke, kennen tegenwoordig zelfs al korte stukjes draven, echt super! Alleen sturen in draf zonder iets lukt nog niet, ben dan nog zo bezig mijn zit te vinden dat als ik dan probeer iets te draaien in mijn heupen dat ik er dan meteen bijna afkukel :+

Ik voel een bokttopic aankomen 8-) Wat voor hond is jouw paard :))
Ik ben denk ik ook nog niet echt aan het dieeten, maar probeer wel na te denken bij wat ik in mijn mond steek en beduidend minder te eten. Voor het eerst kijk ik bijv naar het aantal calorieën en vet enzo :o

Wow Madelief, wat is Fuur wit aan het worden! En hij wordt ook echt lekker barok he! Ga snel je topic bekijken!

En ik zit alweer op het werk. Geweldig dagje vandaag :roll: Van 8 tot 13.30 op de faculteit bouwkunde receptie draaien en daarna van 13.45 tot 18.00 uur receptie faculteit Bedrijfskunde. Dus hele dag zonder pauze. Nu zijn beide recepties gelukkig erg rustig, maar toch, wel een erg lange dag, helemaal zo zonder pauze. En dan vanavond nog les geven, dus rijden met Jauke zal er wel niet echt van komen helaas. Sowieso erg druk weekend, morgen show in Hank (ligt boven Breda) en zondag workshop geven op stal Mansour, 's avonds nog een verjaardag.
En ik wil eigenlijk zo graag thuis blijven voor de poes, hoop echt dat ik de bevalling kan mee maken en op de foto kan zetten natuurlijk! Maar ach, we zien wel :)

Hadden jullie trouwens dit topic van Jauke al gevonden :o [GVL-ITP] Jauke op de foto gezet door Horsieslii!!!

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 08:55

Cyrina schreef:
Het is geen albino. Echte Albino paarden zijn niet levensvatbaar.

Albino (paard)
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Ga naar: navigatie, zoeken
Een albinopaard is een paard met albinisme, een mutatie in de genen waardoor er geen pigment wordt aangemaakt. Het komt bij veel diersoorten voor. Bij paarden is het haar inclusief dat van manen en staart puur wit en de huid roze. De ogen zijn vaak bleekblauw, maar soms donkerder.

Albinisme kan bij alle paardenrassen spontaan optreden, al gebeurt dit maar zelden. In de Verenigde Staten worden ze sinds 1937 gefokt onder auspiciën van de American Albino Horse Club. Ze zijn allemaal afstammelingen van een enkele hengst, een Saddle Horse, die in 1907 werd geboren.

Het staat echt in de boeken :D

albinisme......heet het

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 08:58

bedouin schreef:
Moll Wat n bijzonder zadel heb jij eigenlijk. Wat is dat?

.

Deuber en Partner (toch mol?)
Komt strax ook bij mij in de collectie

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 09:15

Karina schreef:
nombrado schreef:
Persoonlijk ben ik zelf niet zon voorstander van supplementen , die zomaar gegeven worden naast de dagelijkse voeding.
Ik geef al jaren master brok, gewoon basis en goed kuil hooi
tussen de middag krijgen ze een halve schep granenmix
verder niks tussendoor.
soms met training bij gemelo een weekje magnesium . maar de rest helemaal niks extra.
In de meeste brok, zit al alles in wat ze nodig hebben. vooral de barokke rassen zijn sobere dieren, dus oppassen met voeren.

Met het laatste ben ik het helemaal eens, en daarom voer ik dus juist geen brok. Het ligt er dus aan wat je onder "de dagelijkse voeding" verstaat. Hier krijgen ze hooi, grasbrok (wiesencobs), evt wat lucerne en een vitaminebrokje. Evt. aangevuld met wat magnesium en/of olie. Ervaring leert dat veel iberische paarden een hogere magnesiumbehoefte hebben als wat ze uit "normaal voer" kunnen halen- zelfs als je de richtlijn van leverancier qua te voeren kilo's brok per dag aanhoudt die vaak belachelijk hoog zijn... zoveel brok wil niemand aan een paard geven toch? ...maar pas op die hoeveelheid kilo brok zit een doorsnee paard aan zijn dagelijks aanbevolen hoeveelheid vit/min...
En dan heb je er wel een hoop graan en sojaschroot en weet ik veel wat ingestopt waar ze eigenlijk niet op ingericht zijn, een paard kan nu eenmaal veel beter overweg met cellulose als met zetmeel/suikers.

Als men zelf gaat samenstellen, is er veelal in de calcium/magnesium /fosfor verhouding niet goed, wat juist zo belangrijk is voor een paard.
daar hebben de meeste brokfabrikanten een behoorlijke study van gemaakt.
zo heeft Pavo ooit een proces aan zijn broek gehad, doordat de verhouding hiervan in een veulenbrok niet goed was, waardoor er extra veel botproblemen ontstonden.
Zelf geef ik 2 kilo pp per dag, meer niet, meer hebben ze ook niet nodig en is basis brok
dus geen prestatie. Verder voer ik met mijn ogen.
De samenstelling aan vitamine en mineralen is heel complex, als je daar teveel in gaat rotzooien, "kunnen' er uiteindelijk problemen ontstaan.
Sommige vitaminen (teveel) kunnen niet door het lichaam worden uitgepiest en kunnen problemen veroorzaken.

grasbrok en lucerne is eenzijdig voer, waar niet alles inzit.

Nu ben ik persoonlijk geen Pavo fan en heb mij altijd gehouden bij de master brok van vancooten.
het merendeel van de andalusiers die hiermee gevoerd worden, zien er blakend en glanzend uit, en lekker rond, zoals ze horen te zijn. De grote brok, kunnen ze lekker kauwen en kunnen ook als beloningtjes fungeren. :D

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 09:17

Als ik Xantha zo veel biks voer dan groeit ze helemaal dicht! :P