[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eskimo

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 18:01

@ Mossel: Mooie foto ja, wat een schatje, heb een zwak voor vogeltjes. Is ie weer helemaal gezond?

Wilde wilde wilde draak is Fuego ook. Had mijn handen vol aan hem, maar ook al was ie zo pittig en wilde hij het liefst door de bak racen, hebben we weer heerlijk gereden. Hij gaat heel erg vooruit, super. Alle bakken waren vol dus moesten we (voor 't eerst) in de alleregrooste wedstrijd bak, dus dat was ook even wennen. We hebben er een paar keer wat rondjes voor de lol in gereden maar nu ongv een uur lang intensief. Ging heul goed, ook al wilde hij het liefst rennen, als ik hem niet van te voren had gelongeerd was 't een zooitje geworden haha.

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 18:46

Wat een prachtig fotootje Mossel. Hpoen is het met het volgeltje? Niks aan de botsing overgehouden hoop ik?

Gerbils zijn leuk. Heb je een fotootje??

Fijn dat het lekker ging Ess, Fuego lijkt me wel een hete donder.. haha Haha!

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 19:09

heey Doei!
vandaag janske weer gereden er zat toch wel spanning tussen ons. maar het gaat steeds beter er zijn paar foto's gemaakt. en heb flanel en mone nog gelongeerd en op de foto gezet Haha!
en...... heb lig foto van janske ( vind het helemaal leuk Haha!)

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 19:39

War zijn de foto's dan?? Haha! Haha!

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 19:44

"t vogeltje leeft nog Nagelbijten / Gniffelen hij vloog na ong een kwartiertje weer weg

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 19:45

heb ook een rij foto waar ik echt trots op ben. zie je tenminste dat we een beetje vooruit gaan Bloos

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 19:47

PatriesjeMR2 schreef:
War zijn de foto's dan?? Haha! Haha!

die komen er snel aan Knipoog

Since1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 21:02

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 21:25

BrankaZ: Toch niks ernstigs aan je val over gehouden, hopelijk voel je je snel beter!

PatriesjeMR2: Nou nog foto's van je knappe mannen in de nieuwe bak!

jasmijn: Wil je de moeder kopen, of paard als draagmoeder? Over de kosten kan ik je niet veel vertellen, verschilt ook per da. Onze da heeft een pakket voor drachtige merries, van 1e scan tot eind. Het enige wat ik je kan vertellen is dat het ontzettend leuk is!

mossel: Mooie foto! Cool dat je die zo goed heb kunnen maken

Heb zo een romantische middag met Encanto gehad!

hij wilde toen we zo lagen op de foto steeds languit plat liggen, dus was ik naast hem in kleermakers zit gaan zitten, ging hj dus platliggen, maar na 10 sec zat hij weer recht om te krolen en met zn neus tegen mn knie,..hoofden tegen elkaar...zat hij te knikkebolle en viel steeds bijna plat..dus ik verzitten, beetje achter hem en liet hij zich meteen vallen en met zn hoofd op mn schoot Lovers Klinkt wel heel penny maar het is echt gebeurd:P

Afbeelding
Afbeelding

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 23:01

Zo hehe, terug van mn werk Lachen.

Esmee, ja haha, dat kan ik je dus niet vertellen. Het kan namelijk genetisch zijn als ik het goed begrepen heb, of door een verstoring vd zuurgraad komen (in dat geval dus tijdelijk). Maar ik heb zo'n gevoel dat Suzanne me hier meer over kan vertellen Knipoog! haha, Fue het draakje weer, leuk he jonge paarden. Kan er altijd erg van genieten moet ik zeggen!

Mossel, was die foto ook het echte vogeltje of gewoon zomaar een foto? Wat sneu he, als ze tegen je raam aanvliegen.

Suzanne, ja dat dacht ika l. Maar hij zei wel echt: "Dit soort gevallen noemen we en sebo-reu" (dacht ik toch echt tenminste). Hij heeft wel wat info gegeven, maar voor mij te weinig. Wil alles altijd tot de bodem uitzoeken dus als je meer weet, graag! Zoals de oorzaken (het kan ook genetisch zijn?), de duur, komt het vaak voor.. Vertel maar alles wat he weet Knipoog.
Ja vind het ook jammer van Lab, want vond het een hele mooie en leuke pony, maar ja..
Dat was btw mijn eerste idee, een jaarling/twenter te kopen maar dit lijkt me veel leuker. En je moet eens op marktplaats kijken, alles wat ook maar enigszins Andalusier aandoet hangt al bij een veulen vaak een prijskaartje van 4500 aan. Ik denk dat alle kosten voor zelf een veulen bij een merrie verwekken niet hoger komen te liggen. Maarja, dan moet je eerst iemand vinden. Ik wil dan ook echt wel een goed duidelijk contract opstellen met die persoon hoor, zodat je beiden weet waar je aan toe bent.

Patries, ik zal morgen eens kijken of ik een foto kan maken, heb het wel een geprobeerd maar ze zijn zo vlug!

He Fanny! Benieuwd naar de foto. Altijd leuk he, als ej paard ligt. Vind het al helemaal super als je erbij mag komen, dat heb ik met Furia ook gehad, echt een teken van vertrouwen vind ik dat.

Mies, gave foto's! Lekker ding is het hoor. Ik wilde advertentie's zetten voor gewoon een particulier die het leuk lijkt om een veulen te krijgen bij haar/zijn merrie, maar het veulen niet wilt houden en niet voor de kosten op wilt draaien.

Zo, zometeen Dizootje even ophalen bij mijn "schoonouders" (vind dat altijd zo officieel klinken haha Tong uitsteken).

Hier trouwens nog een leuke foto van hem van een week of wat terug:
Afbeelding

Stoere hond he Cool

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 23:30

De foto was het vogeltje wat er tegen aan was gevlogen, zelf gemaakt dus

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 00:38

Echt een mooie foto dan zeg!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 02:02

@ Jasmijn: Haha ja ik geniet er ook altijd van hoor, hij gedraagt zich echt nog als een jong veulen bij het losgooien/longeren, allemaal rare bewegingen en wilde bewegingen met zijn hoofd enzo, hij kan zich echt lekker aanstellen haha. Wat is Dizo groot geworden, heel mooi!

@ Michelle: Echt heel lief, ahh...

@ Fanny: Benieuwd naar de foto's! Lachen

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 18:22

ik moest zo lachen vandaag! Volgens mij vond Encanto het gister wel gezellig om samen te slapen, toen ik vandaag bij hem was en even bij iemand anders en haar paard stond te praten ging hij heel overdreven opzichtig liggen, dusja maar weer even zitten niksen

Afbeelding

Om er zeker van te zijn dat ik nergens heenga moest meneer mn trui vastpakken..
Afbeelding

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 18:48

fanny leuk dat je mee wilt met de meeting likt me erg gaaf worden

Haha!

en wat een gave foto`s mies apollo echt super en lekker geslapen

de rest reageer ik later even moet nu voor het eten zorgen manlief heeft honger en tja die moet ik soms ook een beetje verwennen anders zegt ie je zit alleen maar bij je paard Tong uitsteken

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 19:14

Lieve foto's van jou en Encanto

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 22:40

@Mies apollo, wat een onwijs lieve foto's van jullie Lovers

IK heb vandaag op Xantha gestapt!! Haha! Haha!
Elise had gereden en zei dat ik ging uitstappen.
Ik erop geklommen mbv een opstapje, en toen heb ik ongeveer tien minuten gestapt, Elise is ernaast blijven lopen met Xantha aan een touwtje.
Het was heeeerlijk, ik voelde met wel een beetje een penny meisje. Bloos
Maar ik heb er weer opgezeten.
Voelde ook gelijk dat ik echt nog niet kan rijden.
Morgen ga ik voor mijn arm naar de dokter, mijn fysio denkt dat er iets met mijn pees is!

Verder zijn we druk bezig in het huis, de uitbouw is af en nu moet er van binnen van alles gedaan worden!
Vandaar dat ik ook niet zo veel reageer, maar ik probeer wel mee te lezen

Groetjes!! Doei!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 22:42

Eerst nog maar weer even wat bijreageren Lachen

Prinslover: Als het goed is komt jasmijn wel kijken ja Ja
Vind het idd toch wel n beetje spannend Tong uitsteken
Coool je bent lekker aan het springen! (is jaloers! We hebben nl niet echt springmateriaal op stal).
Lekker weekend gehad, lekker wezen stapen en een leuke film gezien?
Esmee: Sjee, wat jij vertelt over dat meisje op concours wat verschrikkelijk zeg!
In Nederland worden dat soort extreme gevallen (denk en hoop ik) niet getolereerd op wedstrijdterrein
Fijn dat het zo lekker gaat met Fue (behalve zn energie teveel dan Haha! )

Nog over dat weekend, misschien is het idd wel een idee om er een week van te maken, lijkt me het leukst als je dan bv eerst
aankomt, dan die 2-daagse workshop en dat je dan nog n paar dagen blijft?
Kan je het geoefende ook n beetje in praktijk brengen, alleen nadeel is dat in juli/augustus waarsch. mijn ouders op vakantie zijn en dat ik dus iemand moet regelen voor vervoer van Fuur&mij...

Branka: Hey jij meldt je ook weer eens Haha!
Had je gisteren al gesproken bij beukers Lachen Hoest met Cloris gegaan?
PatriesjeMR2: Klinkt alsof je weer heerlijk met de paarden bezig bent geweest, wel een luxe hoor twee paarden (en dan ook nog eens twee barokkies Haha! )
Mossel: Wel een mooie foto van dat vogeltje weten te maken!
Flamon: Fijn dat jullie weer "back on track" zijn!
Mies: Wat een super schattige foto's Lovers Heerlijk zijn dat soort momenten met je paard, echt super sweet..
Who need guys haha Haha! Ik zou wel willen dat Fuur bij me in bed paste haha!
Zusje mooie foto van dies Lovers Patsertje haha!
Peet: haha, ja die man van je komt vast aandacht te kort Tong uitsteken !
Jolynn: Wat heeeerlijk zeg voor je dat je dr weer even op kon zitten, kan me dat echt voorstellen hoor, ennu diep in zn hart is iedereen een penny haha Haha!
Hoop wel echt dat er binnekort wat verbetering in die arm van je komt Ach gut

T is hier wel stil dit weekend... Is niet al te erg Haha!
Want zo heb ik genoeg tijd om alles voor het nieuwe topic klaar te maken Haha!
Zou alleen wat zijn als het nieuwe topic geopend moet worden als ik op vakantie ben, maar we gaan er voor zorgen dat dat niet gebeurd toch Haha!

Gisteren weer heeerlijk getraind, was ook naar de Laurens van Lieren selectie dag (met iemand mee dan he), was wel leuk!
Vanochtend weer dr vroeg uit want we gingen naar de rijverening/ponyclub, dochter vd staleigenaresse moest namelijk lessen (ponyclub) en dan konden wij (staleigenaresse&ik) in de meeega bak buiten even lekker trainen.
Die is dus echt heel groot Haha! In het outdoor seizoen liggen dr altijd 4 banen voor de wedstrijd, dus dan kan je je enigszins voorstellen hoe groot die wel is Haha!
Fuur kon niet echt ontspannen, maar dat was ook wel logisch want er waren grote (eeenge) reclameborden, een klein gebouwtje met zo'n trillend en fluitend dak en de flapperende palen Tong uitsteken
Maar hij was wel braaf! Toen de ponyclublessen afgelopen waren in de binnenbak gestapt en een paar rondjes gedraafd, moet over 2 weken mn wedstrijd daar doen dus dat is alvast meegenomen, hij was daar braver dan buiten dus ik ben blij dat mn eerste wedstrijd indoor is (ook n stuk rustiger Haha! ).

Binnenkort ga ik ook n keer op n leuke new forest merrie bij ons op stal, een erg pittig ding met mega gangen!
Ben wel echt benieuwd hoe dat gaat, ook wel zin in altijd veel op dat soort dingetjes gereden Ja
Ze zoeken iemand die m op niveau kan houden want dat dochtertje moet nog veel leren (rijd overigens ook erg pittig), dus maar eens kijken hoe dat gaat Pling

Oja, wat n beetje balen was.. Stalgeld zou begin dit jaar omhoog gaan (ivb verhoogde strokosten), maar niks meer van gehoord.
Nu is het stalgeld van 210 naar 230 omhoog gegaan. Nu vind ik dit voor de faciliteiten die er zijn wel errug veel geld, maar ik kan het zoo goed vinden met alle mensen daar.
Ik wilde er eigenlijk niet weg, maar ik moet waarsch als ik naar dronten ga er sowieso wel weg.
Ik wil er alsnog niet weg maar vind dit geld gewoon eigenlijk absurd..
Vind het alleen mega lastig om dit aan te pakken, zeggen dat de verhouding gewoon niet klopt, want ze zijn als familie voor me..
Iemand tips hoe ik dit moet aanpakken?
Kreeg nl ook de rekening van de enting, stonden er ook alle wormenkuren van afgelopen jaar op wat het nogal een gepeperde rekening maakte!
Terwijl ik altijd dacht dat dit bij het stalgeld inhoorde..

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 23:23

Mies, geweldige fotos Lachen Als Goya ligt en ik wil erbij staat ie altijd op..
Jasmijn, tja, ik studeer er voor dus weet er vastwel wat over haha. Ik stuur je er wel ff een PM over Lachen

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 00:03

madelief: ja ja we zijn weer terug Haha!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 02:49

@ MIchelle: Wat een lieve foto's toch!

@ Petra: Ga jij maar lekker is flink je man verwennen hihi.

@ Jloynn: Wat heerlijk! Hopen dat het snel over gaat joh.

@ Madelief: KLinkt allemaaal leeuk Haha!! Lekker dat je zo'n pittig paardje mag berijden, ben benieuwd! Wat jammer van je stal zeg.. Sja onze vorige stal kostte ook 235, maar die hadden dan totaal géén faciliteiten, helemaal niks. Als je gewoon krap zit, misschien gewoon voorzichtig en eerlijk zeggen. Wel rot voor je..

Het gaat hier lekker rustig. Wel even lekker, want ik ben best afwezig in de Weekenden hihi. Het had zo hard geregent (Nadat we naar Fuego zijn geweest overstromingen enzo waar we in kwamen te staan Sigaar ) maar daarvoor nog even naar Fuego gegaan. Het had toen al hard geregent dus alle bakken waren ondergelopen enzo, niemand was er, en alle staljongens dachten vast dat we gestoord waren. Voor Spaans begrippen was het namelijk echt een soort tornado haha Nagelbijten / Gniffelen. Maar ik vond het niet kunnen om hem weer in stal te laten staan. Alles was dicht joh, heel de Manege, met allemaal vage hekken, ze verwachte natuurlijk niemand. Maargoed, hebben we gewoon op zij geduwt, en met Fuego buiten aan de halster gelopen. Ik vind het geweldig altijd hoe hij dan kan genieten! Hij vind dat echt helemaal fantastisch. Jammer genoeg kan je niet echt buiten rijden of lopen, maar het ging wel ff. Was een stukkie grond heb ik ff op hem gezeten, en lekker wat gelopen enzo. Daarna zat het hek dicht hahah, moesten we helemaal omlopen langs de snelweg, maar ging allemaal goed. Heel braaf voor hem, zo voor het eerst op onbekend terrein naast de drukke snelweg. (Overegins na Fuego wel een rotdag gehad)

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 09:22

Pff..Ook in ben in de weekenden weinig aanwezig, dit weekend ook helemaal.. Halsoverkop vrijdagavond richting de ouders van mijn vriend moeten vertrekken. Zijn vader is ziek en moest vrijdag voor controle naar het ziekenhuis, na een dag lang testjes doen werd er geheel onverwachts besloten dat hij die nacht moest blijven en niet naar huis toe mocht. Dat was wel even paniek.. Gelukig achteraf viel het mee, maar de schrik zat er alwel even in.

Gister gelukkig heerlijk gereden, ondanks dat meneer er flink de vaart in had Knipoog

Verder even geen tijd om op iedereen te reageren, dat komt later wel weer. IK heb wel heel leuke en lieve foto´s weer voorbij zien komen!

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 10:02

Mies_Apollo wat een schitterende foto's zeg geweldig

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 11:35

zal kijken of ik vanavond of morgen paar foto's uploaden Knipoog\ ben nu op school

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 12:48

Zo hehe! Heeerlijk vakantie! Ik heb trouwens ook wel een top weekendje achter de rug. Was echt heeel gezellig. Van vrijdag op zaterdag met vriendlief geweest Lovers En zaterdag lekker met amanda getrained. Ging echt onwijs goed.. Ze zweette wel als een gek moet ik zeggen Clown Daarna met allemaal meiden naar Step up 2! Echt een leuke film, met hele leuke dans en muziek erin Ja En daarna wezen stappen, heb echt in een deuk gelegen met een vriendin ROFL En zondag nog lekker de stad in van Den Haag en s-avond weer flink Amanda aan het dressuur werk gezet Haha! Gaat onwijs lekker gelukkig Vork

Patries: Dus je kan nu al in de bak?! Dat is ook lekker snel zeg!

Jasmijn: Ah wat jammer dat je met Lab gestopt ben, maar ik snap je redenen ook wel.. Mijn hart ligt ook meer bij een anda hoor! Die zijn zo anders dan andere paardjes. Maar ik sta wel weer op mn ouwe stalletje, dus bij al mn vriendinnen, en bovendien kan ik goed met dr rijden Ja Maar kwa band hebben is het weer heel anders dan met bijvoorbeeld Pitufo...... En over dat laten dekken verhaal .. Ik zou het niet doen! Het idee is wel heel leuk, maar vaak werkt het in de praktijk niet zo.. Ten eerst zal je iemand moeten vinden die hier zn paard voor wil "uitlenen" (wat niet makkelijk zal zijn) en daarnaast zal je misschien ruzie kunnen krijgen op het moment dat het veulen er is. Dat ze het dan ineens zelf willen houden en dan ineens schijt hebben aan het contract...... Ik zou er goed over nadenken iig! En idd op MP kom je soms paarden tegen dat je denkt.. jaa hoor een anda? Laat me niet lachen Knipoog Maar hier in het topic zijn volgens mij wel een paar mensen die leuke paarden weten voor goede prijzen Lachen Informeer eens goed naar beide opties, succes! En wat rot voor Dizo'tje! Komt wel weer goed toch hoop ik?

Ess: Ook nog steeds lekker aan het rijden lees ik Haha! Wanneer komen er weer is foto's van je knapperd. Knipoog

Fanny: Ben ook benieuwd naar de foto's! Haha!

Mossel: Aah, wat zielig voor dat vogeltje zeg.. Gelukkig dat ie nog wel kon vliegen!

Mies: Ahh, wat een ontzettende super foto's zeg!! Wow! Ziet er zo lief uit samen! Ja Dat mis ik nu wel weer met Amanda, daar heb ik niet zo'n band mee...

Jolyn: Wat leuk zeg dat je er weer op hebt gezeten! Was wel heel fijn zo te lezen haha. Logisch ook wel, na zo'n tijd. Je kan vast niet wachten tot dat je er weer zelf op kunt kruipen zeker Knipoog ?

Madelief: Gaaf dat je die NF er bij gaat rijden zo af en toe. Is ook wel is leuk een ander paard rijden, daar leer je soms ook wel weer van. Plaats is een keer een foto, ben nieuwsgierig Haha! En Fuur is ook weer lekker aan het werk gezet lees ik Knipoog Goed dat ie zo braaf reageert op dingen die hij best spannend vind. Is alleen maar in je voordeel Haha! En over het stalgeld.. Tsja, dat is wel minder zeg. Ik zou er ook van balen. Misschien toch eens voorzichtig zeggen dat het allemaal nog al onduidelijk was over de wormenkuren en over de verhoging van het stalgeld. Gaat het trouwens wel weer omlaag als de prijs van het stro ook weer lager is Knipoog ? Wel een lastige situatie..succes!

Bienotje: Zo dat was wel even schrikken van je schoonvader! Gelukkig viel het mee.. maar snap dat je geschrokken bent..!