[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 16:10

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 16:15

Jus wat sneu van die merrie! Wist je dat toen je haar in handen kreeg?

Ik had al de zoekfunctie op de rythmbeads losgelaten, wat n hoeveelheid komt daaruit te voorschijn zeg! Het meeste ziet er toch wat slapjes uit, ik zal eens kijken wat ik zelf van kan brouwen, ik ben ooit op de kunstacademie opgeleid... Ik ga zeker de links nog even bekijken, thanX Jelle

Jellie

Re: [HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 16:15

Zelf kun je dat vast ook gemakkelijk maken. Graag gedaan hoor :)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 16:29

soeske schreef:
Haha, gekke Capriool ;)
Anouk, jaa, maar had vrij, dus alle tijd
Vanmorgen weer ff gedaan met ze, er zijn fotos van :D. Haha, gekke Frank, zulke dingen moet je ook niet zomaar doen ;)
Patrick, de hooligan doet t goed!

En een filmpje van Goya en mij
http://www.youtube.com/watch?v=CB_ItGRwrTQ

Hihi, het commentaar erbij is leuk en dan dat genies! En leuk de aanmoediging van de shetjes! Zou niet weten wat Sam zou doen met 2 loslopende shetten om zich heen! Mooi filmpje, ziet er netjes uit hoor!

En Frank vertelde het ook pas een paar dagen later pas. Hij geneerde zich zeker? :D Helaas geen foto's! Maar ik heb al gezegd dat ie dat nog eens moet proberen.. hihihi

Jellie - Nee hoor, Sam is tegenwoordig echt braaf, maar hij voelt zich domweg geen voltigepaard. Dat vindt ie eng. Je moet geen dingen op zijn rug doen die hij niet kent. Hij vindt het namelijk nooit prettig als je van hem af valt. Daar kan ie dagen mee zitten. Net als toen met mij. Echt hij lette nauwkeurig op dat ie 'onder' me bleef. Deed er alles aan om te voorkomen dat ik zou vallen. Bij Frank was het onderschatten van de hoogte en evenwichtsverlies hihi.

Lobke - Ik bedoelde het absoluut niet negatief, maar het zou voor mij wel een aandachtspunt zijn. JAaaaaren geleden hadden wij bijna zelf een PRE-ruin gekocht een ontzettend braaf beest. (heb er zelfs op gereden!) Ondanks dat ie wit was, was ik er weg van, maar ja, dan moest eerst Sam weg en die ging niet. :+ Deze had veel littekens overigens en zijn chip kwam niet overeen met de papieren. Dat vonden we wel een beetje twijfelachtig toen. Dat was ook een reden om het toch maar niet te doen. Daarna ben ik wat meer gaan lezen over PRE en toen heb ik ook gelezen dat je moet opletten bij de aanschaf van een ruin vanuit Spanje. Dus een beetje achtergrond info is dan niet verkeerd toch? Dat is wel een goede tip om te gebruiken dan zeg! Dus dan altijd kijken naar een APTO rapport. Weer wat geleerd. En uhm... ook ik ben zwaar spanje fan hoor, maar ik ken ze ook niet allemaal hè? Net als in Nederland zullen er altijd mensen tussen zitten die willen profiteren van de onwetendheid van een ander.

Martine - Sinds Desperado vind ik het persoonlijk ook iets onnatuurlijks om te castreren. Maar ja, bij KWPN zit het er diep in gebakken om te ruinen. Sam was overigens al ruin toen ie hier kwam. Als Spaans paard was hem dat ook zeker overkomen, want hij was een vreselijk moeilijke hengst. haha. Dus hij is al jong geholpen. Pas nu hij 10 is, begint ie zich beter te gedragen... Over oppassen met ruinen gesproken... :Y)

Bedouin - Ja, joh! Ik heb mijn man uitgezocht op de ponyclub! Dan wist ik zeker dat ie wat met paarden had. Ik had gelijk... ;) Frank bokt hier ook regelmatig hoor. Hij leest in elk geval dagelijks mee. Hij is hier bekend als Frankiej.

Saida - Gelukkig en ik ben nog steeds vreselijk vereerd!! Bij Sam is het hier misgegaan vrees ik. Sam was zo makkelijk en na al dat 'uitgeleen' was het makkelijke er een heel eind vanaf.

Michelle - Ik heb meteen gereageerd...

Even spammen hoor...

Afbeelding

Rintske met toekomstig topamazone Michelle op haar rug....

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 16:33

Jus - Ik weet wel dat het meer voorkomt. Het is een wit pigment in de ogen, wat die ogen veroorzaakt. Bij Berners komt het ook voor. Het is daar bekend dat het zicht iets minder is dan met bruine ogen. Heel soms zit er zoveel wit pigment in de ogen, dat ze er blind van zijn. Sneu hoor! Ben benieuwd naar het zwartje!

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 16:36

Jellie Hoe vaak heb ik inmiddels jelle geschreven, excuses!

Ik ben meer van het ruigere werk en hier in ZuidTunesie wordt vaak met dikke wolkwaliteiten gewerkt. Hier nog eens Omar in de Sahara. De echte orginele indianen rythmbeads zijn inderdaad wel interessanter.

Afbeelding

Ik praat dan over dit soort ponponnen die aan de frontriem worden bevestigd.

Afbeelding

idefix4 Frankiej zal blij zijn met meer profielbezoek. haha. Helemaal op en top prinses Michelle, zeer koket!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 16:40

Ja, haha, dat is een nadeel van een man die paard rijdt. Je wil niet weten hoe vaak hij er van tussen is met (meestal jonge) meiden om te gaan paardrijden. En vrouwlief mag thuis op de kids passen. :+

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 16:43

Snowy2004 schreef:
Wanda: Jeetje joh, ik zit hier met kippevel en toch ook wel een traantje in mijn ogen jou verhaal te lezen. Dat is niet mis zeg. Dan is het zeker een wonder dat jullie allebei nog rondlopen. Letterlijk en figuurlijk hebben jullie een engeltje op je schouder gehad.
Wist je voor de bevalling al dat Stefan een hersenbloeding had gehad? Ik zou je nu bijna gaan knuffelen. Als je naast me had gezeten had ik het echt gedaan.
Wat is Jippe toch een braverik zeg. Hij voelt de angst en staat meteen stil. De knapperd.
Waar voor moeten de suplementen zijn? De paardendrogist kan je ook heel goed helpen.

Dankjewel Snowy. Doet me best veel dat iemand die me niet kent zo meevoelt. Dankzij het ongeluk wisten we wel dat Stefan te klein was. Hij liep 6 weken achter met de groei. Zonder de echo's van na het ongeluk hadden we dat nooit geweten, want de verloskundige kon Stefan nooit goed voelen (Mijn dochter later ook niet, daar kreeg ik toen extra echo's voor). Dus dat is niet door het ongeluk gekomen maar wel ontdekt. Daarom ben ik met 38 weken ingeleid omdat de gyn het niet aandurfde Stefan te laten zitten tot spontaan de geboorte begon. Toen hij op Valentijnsdag ter wereld kwam was hij ong 40 cm groot (wrs zelfs iets kleiner) en woog 2150 gr. Hij had prima APGAR scores (9 en 10). Wel fladderde hij veel, daar hadden ze geen oorzaak voor kunnen vinden. Na 10 dagen mochten we naar huis met hem. We zijn kort onder controle geweest maar vrij snel losgelaten. We zagen wel altijd dat hij sommige dingen anders deed dan verwacht, maar ja elk kind kruipt op zijn eigen manier. En het was onze eerste dus geen vergelijk. Achteraf zien we heel veel aanwijzingen dat er iets niet klopte in zijn motorische ontwikkeling. Was met alles laat en soms op geheel eigen wijze. Maar ging wel rollen, kruipen, zitten, staan etc. Pas toen Kirsten er was begonnen we het verschil duidelijk te zien. En pas toen hij hier op school zat (dus net 4 jaar) had zowel de juf als wij zelf duidelijk door dat zijn motoriek anders was dan zijn leeftijdsgenootjes. Fysio, doorverwijzing rev.centrum, die weer naar kinderneuroloog... Een lange weg (Zal je de details besparen) die resulteerde in een MRI op 6 jarige leeftijd (45 minuten doodstil liggen!) en toen wisten we dus pas zeker wat hij heeft. Zoals de neuroloog zegt: er staat geen vlaggetje bij van: op die en die datum... Maar een expert van het Wilhelmina Kinderziekenhuis heeft er naar gekeken en die zegt dat gezien het soort schade en hoe het eruit ziet etc te concluderen valt dat het in de laatste 1 a 2 maanden voor geboorte gebeurd is. Nou ja reken maar uit: 14 februari geboren. 30 december ongeluk...

Jippe is echt super ja, vooral ook met de kinderen. Al is hij wel gevoelig. Vandaag langs de trekker gelopen. Nou dat was eng!!!! Maar heb hem met rust er goed langs gekregen. In de stal hoeven krabben ging goed. Tot rechtsachter. Is altijd de lastigste. Tot nu toe bleef ik rustig met een simpel: NEE! Heeheee LAAT DAT! En dan kon ik verder krabben. Vandaag dacht ik: eens een andere aanpak dus ik word echt boos als hij zijn hoef uit mijn handen wil trekken. Flinke klap op zijn kont gegeven. Toen was ie echt onrustig. Wilde niet meer stilstaan. Moest hem echt even kalmeren, weer vriendjes worden zeg maar. En toen ging ik eerst rechts voor doen en stond hij me te kriebelen en doen. Daarna kon ik rechts achter doen. Dus met een rustige kalme duidelijk aanpak bereik ik meer dan met onrust, grote boosheid zeg maar etc. Dus dat was een goede les.

Lekker geborsteld, staart uitgekamd enzo. En toen lijnzaad met brokjes gegeven (dat smurrie dus, klein beetje hoor voor proberen) Nou hoor ik hier hoe vies de meeste paarden het vinden. Bij die van mij gaat het achter elkaar naar binnen en de bak schoongelikt leeg :Y) Ik weet het nu zeker: mijn paard is geen Fries maar een Labrador (die heb ik nml ook en ze zijn allebei zwart, lief maar lomp en ze vreten alles)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 16:53

nombrado schreef:
Persoonlijk ben ik zelf niet zon voorstander van supplementen , die zomaar gegeven worden naast de dagelijkse voeding.
Ik geef al jaren master brok, gewoon basis en goed kuil hooi
tussen de middag krijgen ze een halve schep granenmix
verder niks tussendoor.
soms met training bij gemelo een weekje magnesium . maar de rest helemaal niks extra.
In de meeste brok, zit al alles in wat ze nodig hebben. vooral de barokke rassen zijn sobere dieren, dus oppassen met voeren.

Ikzelf ben ook niet zo van het allemaal maar erbij voeren. Als Jippe 's avonds op stal zou komen zou hij gewoon basis brok krijgen. Het probleem wat ik nu heb is dat Jippe 24/7 buiten staat en alleen maar gras eet. Geen enkele brok dus. Hij is modder gaan sabbelen dus misschien iets te kort. Daar heb ik dus nav de links hier de voedingscalculator van PaardNatuurlijk op losgelaten. En zo ben ik dus gekomen op een liksteen en de Pavo Vital. Omdat hij nu nog niet veel werkt ga ik hem er ook niet zoveel van geven.

En vandaag dus biks met lijnzaadsmurrie ivm het eruit wassen van zand. Heb nog geen mest kunnen rapen voor zandonderzoek (in emmer water weken). Hoopte dat ie in de stal zou mesten, maar helaas. En in de wei staat geen vlaggetje van "deze is van Jippe" haha.

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 16:55

Zilfstar Dat wilde ik zeggen, -bedankt Snowy2004- ik was speciaal jouw bericht gaan zoeken over dat ongeluk, gelezen en dat greep mij ook wel aan. Ik kon het alleen zo snel niet meer terugvinden. Verbijsterend hoe sommige dingen lopen in het lopen! Van mij ook een knuf met terugwerkende en vooruitstuwende kracht.

edit, excuses, ook hier namen verkeerd geplaatst gehad, gecorrigeerd!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 17:13

@bedouin: dankjewel voor je lieve berichtje. Ja soms als ik het allemaal weer vertel dan denk ik ook: jemig wat heb ik toen meegemaakt! Vandaag de dag ben ik vooral erg trots op mijn zoon die zoveel al beter doet dan verwacht. Maar er zijn ook zat momenten dat ik hem achter het behang wil plakken hahahaha! Stefan heeft nml geen remmingen. Als ik tegen mijn doichter zeg: Stop hiermee (vervelend gedrag bivj) kan ze 9 van de 10 keer afremmen en stoppen. Stefan niet. Die gaat 10 van de 10 keer door, soms nog erger zelfs dan eerst. Hij zegt wel: ja is goed, ik doe normaal/ ik hou ermee op... Maar 1 tel later gaat ie weer door. pas als je echt hard aan de noodrem trekt (vastpakken, aankijken en echt duidelijk zeggen: STOPPEN NU!) stopt het 5 van de 10 keer. :Y) Bij de paarden (hond, geiten, kat knuffelen) wordt ie wel rustig. En Lego bouwen. Dat kan ie ook heel goed. 6 weken vakantie was dus errug lang. En nu op school: hij werkt snoeihard en doet super zijn best. Is een echt hulpje en gek op zijn juf. Is daar dus overwegend kalm. En ja als ie dan thuis komt moet er even wat energie uit. Tsja...

PS manlief belde net dat ie voor mij even langs de ruiterzaak gaat om Pavo Vital en een liksteen te kopen... Lief he.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 17:18

jus schreef:
Vandaag foto gemaakt van merrie , helaas is ze ook vandaag geladen en weg gegaan ze was namelijk blind en is terug gebracht waar ze vandaan kwam.
Gisteren toen ik haar de stal uithaalde struikelde ze wel maar ja doen ze weleens meer als ze nieuw zijn omdat ze niet kijken waar ze lopen omdat alles nieuw is, vindt het echt sneu was namelijk heel lief , een knuffeltje.
Als je haar zo aankeek ze heeft gewoon heldere ogen , ik weet niet of dit wel meer voorkomt bij blauwe ogen.

Afbeelding

Albinisme geeft allerlei oogklachten:

verminderde visus (gezichtsscherpte); sommige patiënten zijn praktisch blind, anderen zijn nauwelijks beperkt.
onderontwikkelde gele vlek
nystagmus: spontane onwillekeurige oogbewegingen
lichtdoorlatende iris
soms strabisme (lui oog, scheelzien).
soms fotofobie: afkeer en/of pijn bij te fel licht.

aldus bron Wikepedia

wel een geweldige uitstraling dat paard....

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 17:48

Hier een foto van de merrie met die ouwe (zo noem ik mijn schoonvader) ze heeft dus papieren menorquina.
Vanochtend met hem op pad geweest en wat paarden gezien , je ziet de meest leuke paarden op de raarste plekjes haha.
Hij wil zaterdag met me naar Murcia wat paarden bekijken.
Toenet nog naar de Europese kampioenschappen gekeken. Goed voor NL.

Afbeelding

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 17:50

idefix4 schreef:
Sorry hoor, maar dat berichtje van Shanna hakte er zo in, dat bij mij even het bokplezier weg was. Ik vind het vreselijk nieuws. Ik voel heel erg met je mee Shanna! Heel veel sterkte!

Dankje meis. Ik ben heel blij met alle steun die ik aan alle kanten krijg.
Doet me goed.

Verder lees ik wel mee maar kan ik me er nog niet toe zetten te reageren. Ik ben er echter wel ;)

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 18:25

Jus: Knap paard!

Shanna: :(:)

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 19:10

Soeske: wat een leuke foto's, Goya ziet er zeker goed uit :)

Wenda: ik kom hier sinds 15 ongeveer, sinds 8 jaar dus minimaal een maand per jaar en sinds januari 2008 dus permanent :) dat is wel handig zo'n mannetje, ik heb ook een hoop spul nog thuis staan. Snap je dilemma wel, als je eenmaal uitgeschreven bent in NL wordt het behoorlijk moeilijk je weer in te schrijven, vooral in Amsterdam ;) ik ga eind volgende maand terug, als je samen wilt reizen.. ;)
Beter inderdaad als al die mannen maar wegblijven, gaan ze er met z'n allen omheen staan en trekken en duwen en rare kreten uitstoten, daar wordt zo'n paard ook niet kalmer op. Weet de DA niet wat er aan de hand is? Wel lastig inderdaad, met die handelaars hier weet je echt niet waar je aan toe bent. Ik heb Darius bij een handelaar gekocht, had zo'n medelijden met dat arme kleintje ;( Flaaf heeft van 1 jaar tot 4 jaar oud bij een familie in Houmt Souk in de tuin staan aangebonden. Hij heeft in ieder geval niet op het strand gewerkt, alleen wat van die zjaffa's volgens mij, daar pochte de oude eigenaar nog over, dat hij altijd 1e of 2e werd bij die races :+ soms snappen ze niet helemaal hoe wij nadenken... Het is wel een lieverd toch, Omar?

Jus: wat zielig van dat merrietje.. Leuk die PRM

Anouk: was nog te vergeten hierop te reageren: Flaaf is idd nog maar 4 jaar oud :) dat is ook wel gek misschien, maar voor hier wel normaal, de paarden zijn over het algemeen gewoon sociaal en vrij rustig (vooral de berbers), hij schrikt ook niet snel van geluiden of wapperende dingen of voorbijrijdende auto's. Gelukkig maar! Maar ik doe dus ook niets zwaars met hem verder, alleen buitenritjes of af en toe een uurtje in de bak werken, we hebben nog alle tijd inderdaad :) maar in NL is het heel normaal om te ruinen, hier is dat dus iets dat je alleen met grote uitzondering doet. De meesten verkopen het paard dan liever en nemen een ander. Hihi en zo zie je maar weer zoals met Sam, soms helpt het amper.. En bij hem is het dus nog jong gedaan ook.. Hier wordt er geloof ik helemaal niet jong geruind.. Wat een superfoto van Rintske met Michelle! Zo schattig! Ze zit er heel trots op :)

Zilfstar: heftig zeg van jullie zoontje, het leven kan soms zo oneerlijk zijn ;( wat fijn dat hij zo goed met dieren kan omgaan, heel bijzonder hoe de band kan zijn tussen mensen en dieren, en dat jij ook zulke lieverds van dieren hebt.

Vanmiddag even naar het strand geweest, was wel fijn, naar een heel afgelegen strand waar verder niemand was dus alleen wij tweetjes. Het toeristenstrand trek ik bijna niet meer, al die vervelende verkopers die voorbijkomen en het gekrijs van de italiaanse vrouwen hihi. Flavio en Darius stonden lekker buiten in de schaduw te dommelen dus ik heb ze maar met rust gelaten, het was weer bloedheet vandaag.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 19:29

nombrado schreef:
jus schreef:
Vandaag foto gemaakt van merrie , helaas is ze ook vandaag geladen en weg gegaan ze was namelijk blind en is terug gebracht waar ze vandaan kwam.
Gisteren toen ik haar de stal uithaalde struikelde ze wel maar ja doen ze weleens meer als ze nieuw zijn omdat ze niet kijken waar ze lopen omdat alles nieuw is, vindt het echt sneu was namelijk heel lief , een knuffeltje.
Als je haar zo aankeek ze heeft gewoon heldere ogen , ik weet niet of dit wel meer voorkomt bij blauwe ogen.

Afbeelding

Albinisme geeft allerlei oogklachten:

verminderde visus (gezichtsscherpte); sommige patiënten zijn praktisch blind, anderen zijn nauwelijks beperkt.
onderontwikkelde gele vlek
nystagmus: spontane onwillekeurige oogbewegingen
lichtdoorlatende iris
soms strabisme (lui oog, scheelzien).
soms fotofobie: afkeer en/of pijn bij te fel licht.

aldus bron Wikepedia

wel een geweldige uitstraling dat paard....

Het is geen albino. Echte Albino paarden zijn niet levensvatbaar.

Jus; die zwarte is tof!!

Soeske; Dat filmpje ziet er netjes uit. Alleen niet remmen en benen afsteken/ naar voren doen! Dan klappen ze op de voorhand !

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:03

Mol, die foto moet er weer bij in de serie in je profiel hoor, zo mooi om te zien hoe je Hooligan zich ontwikkeld! Ennuh...verkering zag ik? :D

nombrado schreef:
Persoonlijk ben ik zelf niet zon voorstander van supplementen , die zomaar gegeven worden naast de dagelijkse voeding.
verder niks tussendoor.
soms met training bij gemelo een weekje magnesium . maar de rest helemaal niks extra.
In de meeste brok, zit al alles in wat ze nodig hebben. vooral de barokke rassen zijn sobere dieren, dus oppassen met voeren.

Met het laatste ben ik het helemaal eens, en daarom voer ik dus juist geen brok. Het ligt er dus aan wat je onder "de dagelijkse voeding" verstaat. Hier krijgen ze hooi, grasbrok (wiesencobs), evt wat lucerne en een vitaminebrokje. Evt. aangevuld met wat magnesium en/of olie. Ervaring leert dat veel iberische paarden een hogere magnesiumbehoefte hebben als wat ze uit "normaal voer" kunnen halen- zelfs als je de richtlijn van leverancier qua te voeren kilo's brok per dag aanhoudt die vaak belachelijk hoog zijn... zoveel brok wil niemand aan een paard geven toch? ...maar pas op die hoeveelheid kilo brok zit een doorsnee paard aan zijn dagelijks aanbevolen hoeveelheid vit/min...
En dan heb je er wel een hoop graan en sojaschroot en weet ik veel wat ingestopt waar ze eigenlijk niet op ingericht zijn, een paard kan nu eenmaal veel beter overweg met cellulose als met zetmeel/suikers.

lakshmi schreef:
Hoe heet zweetvos eigenlijk in het engels? Dat is toch iets met flaxen of heb ik dat nou weer verkeerd begrepen?

Ja, flaxen is volgens mij de engelse de benaming voor vos met lichtere manen. Er is wel veel verschil, van ietsje lichter als de rest tot en met bijna echt wit. Ik heb Sol z'n creme-testje terug en hij is ook een echte zweetvos en geen mislukte palomino :D .

Suus, nu nog op 1 hand hè, dat ponydrijven ;) . Ik vind je verder zo op de foto's gezien prima voorzichtig met stang hoor. Oh, nu ook nog filmpje gezien en vind het nog steeds ;) . Hilarisch die nies op het einde!

Oh leuk, rhytmbead-linkjes ga ik nog even bekijken.
Bedouin, als jij zelf aan de knutsel gaat wel showen hier hoor, misschien komen er wel bestellingen :P .

Jus, wat jammer van dat merrietje.... ik heb een paint gehad met 1 blauw oog, maar dat gaf geen enkel probleem. Zag er wel heel anders uit als dit oog... gewoon eh... blauwer.

Anouk/Saida: Ohhhh die foto van Rints met Michelle op haar rug is echt mooiiiii!

Nombrado: Het is geen albino, want albino zou rode ogen hebben en geen blauw. Dubbel verdund heeft nog steeds pigment, albino is pigmentloos en komt bij paarden inderdaad niet voor. De benaming wel, omdat men het dacht is er zelfs een stamboek wat zo heet, maar dat is wat anders als daadwerkelijk bestaan, en die benaming klopt dan dus ook niet.

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:14

@Karina.Ja klopt inderdaad een mijlpaal, een stapje op weg naar het normale leven.

Wat goed trouwens dat je op Sol hebt gezeten!!!
Heb je al weer nieuwe foto's van hem?

@Danielle, ja gezelli!

@Sanne, Amanda?
Wat leuk dat de kindjes hebben geholpen met wassen, wat is het toch een lief paard!

quote="nombrado"]
Karina schreef:
Ik geef ze zelf de keuze tussen himalaya en rode KNZ likstenen, die hangen er allebei. De himalaya is eigenlijk alleen zout en dus niet de aangewezen steen bij mineralen/sporenelemententekorten. Om je keuze te maken kun je ook eens dit onderzoek lezen: http://www.paardnatuurlijk.nl/onderzoek/index.htm
Als "booster" geef ik regelmatig een klodder Veendrenkstof (Sanaflor), dat is een compleet natuurlijke bron van mineralen/sporenelementen die goed opneembaar is voor de paarden. Verder zijn er meerdere complete vit./mineralen producten in brokjesvorm, Pavo vital is al genoemd geloof ik, Marstall heeft ook zo'n brokje (Force) en momenteel geef ik Ursonne wat ik bestel bij Bio-ron.

Mayke schreef:
verder niks tussendoor.
In de meeste brok, zit al alles in wat ze nodig hebben. vooral de barokke rassen zijn sobere dieren, dus oppassen met voeren.[/quote]

Precies en daarom geef ik Xantha juist wel wat supplementen.
Xantha is een groot paard (voor een lusi) en volgens de fabrikant zou ik haar zo'n 2 tot 3 kg brok per dag moeten voeren.
Nou geloof me dat ga ik haar echt niet geven.
Xantha krijgt bijna onbeperkt hooi en een handje brok, dat is de reden waarom ik haar Pavo Vital bij geef.
Weet ik zeker dat ze alles binnenkrijgt.

@Suus, je ziet dat Goya er erg veel plezier in hebt.

@Mies, ik blijf hoor!

@Jellie, wat goed dat je baas dat zei, zou die van mij echt niet doen!

@Anouk, wat een geweldige foto van Michelle op Rintske! :*

Ik heb vandaag lekker op Xantha gehobbeld.
Niet veel gevraagd, eerst maar eens zorgen dat ik zonder spierpijn kan rijden!
Morgen weer, heb er nu al zin in!!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:27

en weer een hoop gekletst hier vandaag! :D

zag ook weer mooie en stoere foto's voorbij komen!

wat voer betreft, ik ben heel lang aan het tobben geweest om het juiste te vinden voor mijn merrie, ze is heel snel onrustig en gespannen, en ze valt ook nog eens heel snel in op de bovenlijn...

ik voer nu 2x per dag 1/2 schep muesli, en na het rijden wat slobber van zemelen en daarbij wat kant en klaar slobber, verder krijgt ze geen krachtvoer meer...

als ruwvoer krijgt ze nu lucerne, compactgras en hooi, ruime hoeveelheid verdeeld over 3x per dag...
als supplementen geef ik óf magensium en vit E (en evt olie) óf Equilin, dat bevalt zowel magnesuim, vit E, olie en msm zwavel en het is in brokvorm (lucerne), dus geen gestof met poeders...
het is prijzig, maar het bevalt super!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:47

Wat leuk Sanne, dat je nichtje en neefje mochten helpen bij het wassen van Vaidosa! En maf dat ze ineens zo uit d'r plaat ging, maar gelukkig liep ze daarna weer goed :) Wanneer en waar gaan jullie de show laten zien?

Sonja-en vind ik weer zo extreem, vraag me altijd af of je dan ooit nog wel "normaal" mag eten. Wil eerst proberen om gewoon echt op te letten en bewustere keuzes te maken. Eens kijken hoever ik kom :+

Ik moet ook weer ergens gaan poepscheppen, dat helpt aanzienlijk! Als Llevado straks in EIndhoven staat mag ik Jen vast wel af en toe helpen :+ Kan jij ook wel eens doordeweeks Karina? Of eigenlijk alleen in het weekend? Als het goed is heb ik zaterdag mijn rooster voor de komende periode, als ik die heb ga ik je iig pben :D

Wat staat Cap er wijs bij te kijken Regine, super plaatje :))

Kan ik meteen al aan de show Anouk :+ Ach, wie weet als alles door gaat dat ik Jauke idd wel mee kan nemen dan :)
Haha, ik zie Frank al helemaal zo van Sam springen en dan zo'n hoofd van Sam erbij "Wah, wat doe je nu :oo Even een stapje opzij hoor!" :))
Enneh, is receptioniste niets?

Leuk filmpje Suuz, ziet er super uit! Vind vooral de overgang stap - galop mooi!

Wat en super schattige foto Anouk! Rintske met Michelle op haar rug, echt een prinsesje!

Wat grappig dat jij je fries ook een labrador noemty Zilfstar! Ik zeg dat ook vaak over Jauke :)) Ook zwart, gek op eten, gek op mensen, altijd blij, leergierig maar als 'ie elders aandacht kan krijgen is de interesse vaak snel weer voorbij en gewoon echt een lieve lobbes. Maar ik heb dus niet de enige labrador van rond de 1.60 m :+

Jus, wat is die menorquina een prachtige merrie joh! Heb je nog meer plaatjes O:)

Vandaag hele dag gewerkt, stalgenootje wilde wel even voor Jauke zorgen dus lekker een avondje vrij :) Ik zit telkens de poes in de gaten te houden, vanaf vandaag mag ze gaan bevallen, ze is nu 60 dagen dragend. 1 sept precies is ze uitgerekend, dus heel erg spannend, maar ook heel erg leuk! Heb ook een topicje van haar, straks dus ook foto's van de bevalling (als we erbij mogen zijn) en de kittens natuurlijk! [BB-ITP] Chailai 5 weken drachtig

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:50

hehe we zijn weer zo goed als bijgelezen... nog maar 33 pagina's te gaan he.

ik las dat er sam-frank foto's gewenst zijn... we zullen er eens een nachtje over slapen. overigens was het niet echt vallen: ik gooide m'n rechterbeen over z'n hals en wilde me zo naar beneden laten glijden. maarja sam is hoog en met zoiets nogal schijterig. hij stapte naar rechts terwijl ik me liet glijden. daardoor had ik geen steun meer aan de achterkant. en omdat ik de afspronghoogte lager inschatte, was ik m'n evenwicht kwijt en moest me voorover op handen en voeten in het zand laten vallen. sam ging er op een drafje vandoor. hihi zal er best komisch uitgezien hebben.

bijreageren doe ik niet. is toch niet te doen. morgen een vrij rustig dagje en als het weer meewerkt, gaan we er een dolfijne dag van maken in harderwijk.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:40

Toen we Flan uit de wei gingen halen stond de hele club aan de andere kant.
Ik rinkelde ff met mijn sleutel en de nieuwsgierige paardengang kwam in volle galop naar voren.
Flan deed vrolijk mee :) Heb dat zooo lang niet gezien en sinds de laatste dagen doet ze weer echt mee..
Wat dat betreft is ze vooruit gegaan. Heb haar even in de longeerbak een paar rondjes laten draven
maar ik was niet helemaal tevreden. Nog even in de bak gekeken ook daar zag ik nog wat.
Laatste dagen loopt ze te jeuken dus vanaaf met teatree gewassen.
Máár nu zagen we dus op haar andere been ook zo'n bult :\ alleen dan aan de binnenkant.
Dus weet weet heeft ze t wel aan 2 benen.. Iig morgen even kliniek bellen..

Ff bijlezen B-)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:43

Ik heb net mijn profiel maar gewijzigd en mijn onderschrift aangepast... pfff...

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:45

De foto van Michelle op de fries is echt mooi , ze zit er heel trots op.
Mijn eigen paardje is ook niet zo groot (lekker makkelijk opstappen en afstappen) en als je dan op een groter paard rijd en afstapt heb toch uhf ik ben verder van de grond.

Mijn paard is wel klein maar als je erop zit groeit hij wel , is een paardje met veel karakter wel lief half luso /half quarter we hebben hem toen in 1997 gekocht voor mijn dochter , en nu heb ik er plezier van het is net een 4X4 echt fijne allrounder ondertussen al 18 jaar.

Afbeelding
Hier nog een van de menorquina op de foto lijkt ze veel breder ze is nog jong ik dacht 3 of 4 heb vanochtend nog in haar papieren zitten bladeren , alleen mijn paaardenvasthouder was niet zo goed die jongen was er toevallig en even gevraagd om vast te houden.
Afbeelding

En dan nog een van mijn hond Trella ingezeept vond de foto wel grappig.

Afbeelding