http://www.rhythmbeads.eu/
[EA-CO] Rythm Beads
http://www.paardenhaarsieraad.tk/
Bij die laatste heb ik pasgeleden een boktmeeting gehad en hebben wij zo'n paardenhaarhanger gemaakt

Jus wat sneu dat de merrie blind is..
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
soeske schreef:Haha, gekke Capriool
Anouk, jaa, maar had vrij, dus alle tijd
Vanmorgen weer ff gedaan met ze, er zijn fotos van. Haha, gekke Frank, zulke dingen moet je ook niet zomaar doen
Patrick, de hooligan doet t goed!
En een filmpje van Goya en mij
http://www.youtube.com/watch?v=CB_ItGRwrTQ
Snowy2004 schreef:Wanda: Jeetje joh, ik zit hier met kippevel en toch ook wel een traantje in mijn ogen jou verhaal te lezen. Dat is niet mis zeg. Dan is het zeker een wonder dat jullie allebei nog rondlopen. Letterlijk en figuurlijk hebben jullie een engeltje op je schouder gehad.
Wist je voor de bevalling al dat Stefan een hersenbloeding had gehad? Ik zou je nu bijna gaan knuffelen. Als je naast me had gezeten had ik het echt gedaan.
Wat is Jippe toch een braverik zeg. Hij voelt de angst en staat meteen stil. De knapperd.
Waar voor moeten de suplementen zijn? De paardendrogist kan je ook heel goed helpen.
nombrado schreef:Persoonlijk ben ik zelf niet zon voorstander van supplementen , die zomaar gegeven worden naast de dagelijkse voeding.
Ik geef al jaren master brok, gewoon basis en goed kuil hooi
tussen de middag krijgen ze een halve schep granenmix
verder niks tussendoor.
soms met training bij gemelo een weekje magnesium . maar de rest helemaal niks extra.
In de meeste brok, zit al alles in wat ze nodig hebben. vooral de barokke rassen zijn sobere dieren, dus oppassen met voeren.
jus schreef:Vandaag foto gemaakt van merrie , helaas is ze ook vandaag geladen en weg gegaan ze was namelijk blind en is terug gebracht waar ze vandaan kwam.
Gisteren toen ik haar de stal uithaalde struikelde ze wel maar ja doen ze weleens meer als ze nieuw zijn omdat ze niet kijken waar ze lopen omdat alles nieuw is, vindt het echt sneu was namelijk heel lief , een knuffeltje.
Als je haar zo aankeek ze heeft gewoon heldere ogen , ik weet niet of dit wel meer voorkomt bij blauwe ogen.
idefix4 schreef:Sorry hoor, maar dat berichtje van Shanna hakte er zo in, dat bij mij even het bokplezier weg was. Ik vind het vreselijk nieuws. Ik voel heel erg met je mee Shanna! Heel veel sterkte!
nombrado schreef:jus schreef:Vandaag foto gemaakt van merrie , helaas is ze ook vandaag geladen en weg gegaan ze was namelijk blind en is terug gebracht waar ze vandaan kwam.
Gisteren toen ik haar de stal uithaalde struikelde ze wel maar ja doen ze weleens meer als ze nieuw zijn omdat ze niet kijken waar ze lopen omdat alles nieuw is, vindt het echt sneu was namelijk heel lief , een knuffeltje.
Als je haar zo aankeek ze heeft gewoon heldere ogen , ik weet niet of dit wel meer voorkomt bij blauwe ogen.
Albinisme geeft allerlei oogklachten:
verminderde visus (gezichtsscherpte); sommige patiënten zijn praktisch blind, anderen zijn nauwelijks beperkt.
onderontwikkelde gele vlek
nystagmus: spontane onwillekeurige oogbewegingen
lichtdoorlatende iris
soms strabisme (lui oog, scheelzien).
soms fotofobie: afkeer en/of pijn bij te fel licht.
aldus bron Wikepedia
wel een geweldige uitstraling dat paard....
nombrado schreef:Persoonlijk ben ik zelf niet zon voorstander van supplementen , die zomaar gegeven worden naast de dagelijkse voeding.
Ik geef al jaren master brok, gewoon basis en goed kuil hooi
tussen de middag krijgen ze een halve schep granenmix
verder niks tussendoor.
soms met training bij gemelo een weekje magnesium . maar de rest helemaal niks extra.
In de meeste brok, zit al alles in wat ze nodig hebben. vooral de barokke rassen zijn sobere dieren, dus oppassen met voeren.
lakshmi schreef:Hoe heet zweetvos eigenlijk in het engels? Dat is toch iets met flaxen of heb ik dat nou weer verkeerd begrepen?
Karina schreef:Ik geef ze zelf de keuze tussen himalaya en rode KNZ likstenen, die hangen er allebei. De himalaya is eigenlijk alleen zout en dus niet de aangewezen steen bij mineralen/sporenelemententekorten. Om je keuze te maken kun je ook eens dit onderzoek lezen: http://www.paardnatuurlijk.nl/onderzoek/index.htm
Als "booster" geef ik regelmatig een klodder Veendrenkstof (Sanaflor), dat is een compleet natuurlijke bron van mineralen/sporenelementen die goed opneembaar is voor de paarden. Verder zijn er meerdere complete vit./mineralen producten in brokjesvorm, Pavo vital is al genoemd geloof ik, Marstall heeft ook zo'n brokje (Force) en momenteel geef ik Ursonne wat ik bestel bij Bio-ron.