[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Prinslover

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 15:41

Peet: Jeetjeee... wat k.lote zeg!! Ach gut Ik hoop dat de schade allemaal mee zal vallen... maar tis niet leuk!

Malin: Tsja.... nog steeds niet veel beter he in de zaak Suev.. Jullie arme schatten..verdienen dit niet.. dikke knuffel meis Ach gut

Es: Jij en Feugo gaan gelukkig weer lekker de bak door. Fijn dat je nog steeds zo naar je zin hebt op de manege, ondanks dat ze daar geen NL spreken enzo, dus geen les e.d. maar toch naar zin. Super toch Lachen

Jolyn: Ojee, nog steeds niet rijden... Gaat het niet vervelend zo aan de kant moeten toe kijken? Knipoog

Saida: Ik wou je nog heeeeeeeeeel veel fun & plezier wensen op vakantie!! Doe voorzichtig Knipoog

Mies: Nog steeds lekker bezig met trainen van Encanto en Sita lees ik. Ook nog je hersens aan het trainen, toe maar Haha!

Madelief: Ook al zulke goede verhalen over de training van je paardje! Lekker hoor, goede voorbereiding op de wedstrijd straks. Komt nu wel dichtbij Haha! Spannennnnnd! Komt Jasmijn ook kijken? En je foto's zijn om te smullen trouwens! Ja

Heidi: Hahaha, die foto's!! Lacheenn!! Haha! Haha!

Lobke: Wauwww! I am still in love on your horse! Lovers Hij is zó knap! Bij ons op stal staat ook echt een leuke anda. Das wel een schimmel, maar echt zo lekkere stevige barokke. En een knuffel dat het is. Wat heeft Yoshi trouwens een heerlijke bos met haar Haha!

Volgens mij was dit het wel zo'n beetje. Sorry als ik je vergeten ben Bloos Maar het gaat zo hard hier! Gister weer gesprongen met Amanda ging super goed! Haha! Lekker dier is het ook hoor, ze geniet er ook van. Dit keer durfde ik ook wel een klein stukje hoger. Dus wie weet worden we nog wel eens echte spring gekken Clown Helaas geen foto's van... Zaterdag & zondag maar weer is aandacht aan de dressuur besteden! Vork

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 15:59

@ Petra: Aaaaaaah shít zeg, echt balen!

@ Jolynn: Ook balen.. Laten we maar het beste van hopen!

@ Manjafiek: Hahah, je eigen paard op je balkon. Echt een Pennydroom voor iedere Penny Nagelbijten / Gniffelen.

@ Malin: Laten we hopen dat 't goed is, en goed komt! Lachen

@ Saida: Ja dat is zo, maar als je je eigen paardje hebt kom je zoiezo elke dag op de Manege. Maargoed, ben benieuwd waar ik in Nl op de Manege terrecht kom, en hoe Fue errop reageert. Die heeft nog nooit in een binnenbak gereden geloof ik Nagelbijten / Gniffelen.

@ Michelle: Ja Fuego die vermaakt zich gelukkig wel! Haha! Mooi toch dat je zo goed leert. Fijn dat je dan zo'n compliment krijgt, geeft je altijd weer een goed gevoel! Veel plezier in de ruitershop.

@ Madelief: Ja Fuego kan als hij zijn energie niet heeft gehad echt een draakje zijn, niet meer te houden. Maar na losgooien of longeren gaat 't altijd wel weer goed. Onder 't zadel is die (als die zijn energie dan heeft gehad!) altijd braaf gelukkig Lachen. Hihi ja. Mooizo toch, dan mag je zeker wel trots op jezelf zijn Haha!! Hihi, de wedsrijd komt wel goed joh.

@ Machonito: Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeetje, wat heb jij voor ontzettend groot reuze achtig proffesionele Camera!!!? Hahaha. Maar je maakt er prachtige foto's mee, dat is zeker Lachen!

@ Petra again: Alweer, echt rot joh. Hopen voor je dat 't snel over is al die lekkages. Kan me voorstellen dat je je daar naar verlangt.

@ Ilona: Ja heerlijk, geniet 'r echt! Haha lekker toch, zo springen!

Ik spring ook steeds vaker met Fuego. We doen het heel rustig aan, dus vanaf 10 cm maar hoor, stijlsprongetjes meesteal. Maar paar daagjes geleden (ook heel laag maar van Fuego vind ik het knap, hij vond het altijd eng namelijk maar hij deed 't in een keer ) iets van 25/30 cm. Voor Fuego vind ik dat heel goed, en was ook trots, omdat hij er nog wat moeite mee heeft. Maar hij vind 't leuk worden hoor, oortjes naar voren en errop af sjeezen. Hij heeft ook wel is zo zijn minder enthousiaste tijden, maar dat is Fuego Lachen. Schiet me opeens te binnen, toen die concours er waren, wat een vreselijke mensen die wedstrijden doen er dat tussen kunnen zitten!!! Een meisje werd gediskwalificeert omdat haar paard helemaal gespannen was, paar weigeringen had gedaan en heel veel om had gegooit. Logisch, dat paard was zo wild en met dát meisje errop. Na mijn ideee heeft ze gewoon dat paard lang binnengehouden en pas met de wedstrijden bereden zodat hij lekker energievol was, typisch iets voor Spanjaarden. Je zag gewoon de woede in haar ogen. Ze liep uit de bak naar de andere, en dat paardje liep bijna iemand perongeluk omver omdat ze aan de teugels rukte, en dat was de druppel voor haar die 't deed overlopen. Ze sloeg er helemaal op los, waarop dat paard regeageerde om te rennen (logisch, als die klappen met de zweep krijgt denkt hij dat ie harder moet) maar dat pikte ze niet en ze werd helemaal wild op haar paard. Kreeg echt tranen in me ogen en zei nog, ik hoop dat ze de volgende keer erraf valt en dat paard over d'r heen loopt!!! Boos! Boos! Boos!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 16:36

Machonito, wat een superduper jemig grote camera´s hebben jullie zeg! Lachen Je zou er bijna nog Arbo-richtlijnen voor opgesteld krijgen voor het meesjouwen..

Peetisgreat, bij een relatief jong huis verwacht je niet dat het dak gaat lekken ofzo. Klinkt echt als pech. Hopenlijk blijft het nu wel allemaal weterdicht Knipoog

Essss..Bah wat een verschrikkelijk verhaal zeg. Op die manier is paarden en paardensport echt niet leuk om te zien en schaam je je er bijna voor dat je er ook mee bezig bent..

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 17:06

Es: Amanda is wel een held met springen, alleen ik niet echt Bloos Bij jou is het eerder andersom geloof ik Clown Maar wel goed hoor van Feetje! Ik ben nu voorszichtig aan de 40/50 cm begonnen. Langzaam aan een stukje hoger. Maar wat een verhaal zeg Bloos! Zo wil je toch niet met je paard omgaan! Bah! Boos!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 17:42

@ Bienotje: Nee idd!

@ Ilona: Oh hihih, ja dat is bij mij wel andersom! Clown Oh dus 't gaat steeds beter, mooizo!! Idd.. was echt rot om te zien.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 18:59

Peet, jemig he, wat vervelend!
Heidi,zohe, lekker sjouw werk haha.
Ilona, leuk dat het springen goed ging!
Vandaag weer ff met Goya gespeeld, altijd leuk:)

Manjafiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 20:32

Nou...ik ben vanmiddag op de foto geweest tijdens lesje freestylen (of NH.....helllp Heidi Bloos ). Moet nog veel leren merkte ik al. Ga even zoeken naar nog meer filmpjes en boeken en Heidi heeft me al geholpen dus dat wil ze vast af en toe nog eens doen Ach gut .
Maar het was erg leuk...ben benieuwd naar de foto's.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 20:45

Manjafiek: Leeeuk! Ben benieuwd naar de foto's Lachen.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 20:46

Manja: Welkom hier trouwens!! (Was ik helemaal vergeten Bloos ) Ben jaloers op je hoor Bloos Je rijd Llano! Een mooi anda en krijgt ook nog eens les in klassieke dressuur van Marcel Wow! Wie wil dat nou niet?! Haha!

Soeske: Haha, volgens mij ziet dat er echt grappig uit jij en Goya spelen Ja

Zometeen ff wat drinken met vrienden in Delft gezellig.. En morgen met vriendinnen naar de film in scheveningen en daarna daar stappen! Heb er wel zin in!! Haha!

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 21:10

Wat gaan jullie weer hard zeg

Madelif, zit dat weekend al vol? En weet je al welk weekend het zou zijn? Als er nog plek is, ga ik even overleggen met eigenaresse van sun en vriendlief (voor de centjes Knipoog) of ik ook mee zou kunnen. Lijkt me wel heel leuk.

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 22:51

Denk dat we met 4 zijn toch ? Madelief, Machonito(+man Tong uitsteken) en ik...
5 was max, dus als ik goed reken lijkt me dat 1 plek over?

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 23:02

Vind het nog steeds jammer dat het weekend zo ver weg is! (zoieso dat iedereen eigenlijk ver weg woont, voor mij dan)

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 00:01

PatriesjeMR2 schreef:
Denk dat we met 4 zijn toch ? Madelief, Machonito(+man Tong uitsteken) en ik...
5 was max, dus als ik goed reken lijkt me dat 1 plek over?

Slecht nieuws.. (was ook te mooi om waar te zijn dat het in 1x goed zou gaan..)

Kreeg net een pbtje van Monya dat alletwee die genoemde data's al geboekt zijn Bloos!
Er is een stormloop bij hun zowat!
Mogelijkheden zijn pas weer vanaf eind Juli, augustus of later..

Wat denken jullie ervan?
Wel echt jammer zeg! Wilde morgen het mailtje sturen dat we iig drie man hadden, maar niks aan te doen

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 00:18

@ Ilona: Lekker gezellig! Haha! Veel plezier.

@ Madelief: Ah dat is idd jammer.. Nog maar ff wachten dan. Ik ben zeker te jong om mee te gaan Koe ( Omdat ik dan terug ben ), bah ik haat jong zijn. Sigaar

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 01:14

Madelief, ik wil dan ook wel mee Lachen Gezellig Lachen
Ilona, haha, ja, ziet er volgens mij ook wel leuk uit Knipoog Zal mn moeder eens vragen fotos te maken :p

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 08:08

Mag van mij ook wel in Juli of Augustus... Haha!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 09:13

Als het in juli of augustes is kan ik kijken of ik niet ergens een week kan maken, dan is het minder erg om lang te reizen

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 10:47

Mogge allemaal. Meld mij weer eens. Afgelopen week weinig achter de pc gezeten. Helaas ook weinig op mijn paard omdat ik 1,5 week geleden een flinke klapper heb gemaakt. Frío schrok van een knal tegen de bakwand en ging aan de kletter. Op het moment dat ik dacht hem wel uit te kunnen zitten is hij vermoedelijk gestruikeld en lag ik er dus naast. Benauwd en sterretjes ziend. Het gaat ondertussen beter, maar helaas niet zo goed dat ik echt lekker kan rijden. Ben ondertussen wel al weer een paar keer op hem geklommen. Gelukkig had mijn instructrice tijd om hem een aantal keer goed door te rijden want dat is nodig. Hij gaat op het moment enorm vooruit en dan is het zonde om hem stil te moeten zetten. Is ook niets voor Frío, die wordt daar enorm vervelend (drammerig) van.

Madelief, krupstruuken lijkt mij ook geweldig. Wil het zeker gaan doen, maar helaas nog geen duidelijkheid rond vervoer en ik moet ook even kijken waar ik het geld vandaan haal.
Maar degenen die gaan: veel plezier en hopelijk wel alle ervaringen hier met foto's!

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 10:48

Goed idee.. neem ik ook een dagje vrij, kunnen we lekker samen op buitenrit(Balingehof ligt aan het Drents-Friesche wold... )

Moet echt even melden van vanmorgen. Zoals ik had gezegd hebben we nu ook een rijbak. Zonder omheining nog.

Maar vandaag dus eerst gereden... Ensueño aan de hand meegenomen naar de bak(waar eerst weiland was). Dacht hij dat hij los mocht... heb hem dus eerst duidelijk gemaakt dat hij niet durk rondjes moest gaan lopen maar gewoon stilstaan zodat ik op kon stappen Clown
In het begin was hij vreselijk heet...wilde steeds naar de wei toe... maar eenvoudig bij me te houden. Daarna gewoon heerlijk gereden. Hij liep echt lekker. Heb niet echt heel erg veel gedaan, aangezien de bak nog erg zwaar is. Morgen gaan we gewoon weer verder Haha!

Daarna Bailando meegenomen(aan halster) naar de bak. Was erg spannend, omdat onderdussen een stalgenootje was gaan rijden. Heb Bailando nog nooit in de bak gehad met een andere paard erbij.
Maar hij was braaf!! Druk doen, af en toe brullen.. maar wel braaf rondjes om me heen. Stap was voor mij voldoende, echter hij wisselde draf en galop af.. nou ja, niet erg, was natuurlijk ook vreselijk spannend allemaal.
Mijn stalgenootje is zelfs langs ons gereden(wij op de volte, zij de hoefslag), ging best goed. Hopelijk blijft Bailando zo goed te controleren Haha!

Ben dus weer supertrots op mijn mannen Lovers

Manjafiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 11:00

Jammer van de clinic aan Balingehof. Heidi vroeg ook al of het niet leuk was om met Llano mee te gaan. Ik zou er even over nadenken maar nu het juli en augustus wordt gaat het moeilijker voor mij worden denk ik. Ik wil namelijk in juli/ augustus op vakantie. Pas als ik daar meer over weet kan ik belissen of ik mee wil/kan. Aangezien we de vakantie vrij last minute gaan plannen zal het even afwachten worden. Ach, anders volgende keer beter. Ik hoor wel wat de nieuwe plannen worden Knipoog .

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 11:16

Zolang het maar nie t13 aug. is, vind ik het prima (mn verjaardag Knipoog )

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 14:16

Hai mensen! Ik kruip even uit de meeleesstand Doei!.

Hele mooie foto's weer gezien, en veel nieuwelingen dacht ik: dus welkom van mij Knipoog.
Ik heb het erg druk met school en werk en van alles eigelijk, maar gelukkig nu een week vakantie (al moet ik zo naar mn werk).

Ik heb nog steeds geen duidelijkheid over mn tentamen die kwijt is btw.. (voor de geintresseerde).
Voor de rest gaat t op school wel er goed moet ik zeggen!

Oh en we hebben er een nieuwe gerbil bij! Wilde toch een maatje voor onze eerste gerbil, en gelukkig gaan ze nu heel goed samen (in t begin wel samen gevochten). Ze liggen lekker samen in t huisje.
Hij is oranjekleurig (ook een mannetje).

En ik ben gestopt met Lab bij te rijden.. Om meerdere redenen, 1 vd redenen was dat ik les moest nemen (wat ik niet erg vind) maar vanwege haar achterhand had ik niet echt het idee dat het nut had. En ik weet niet, haflingers zijn niet echt mn ding. En t was ver fietsen (half uur). Maar goed, wel jammer natuurlijk.

En ik heb wel een idee in mn hoofd wat ik wil gaan doen, maar wil eerst wat informatie erover inwinnen.
Het leek me namelijk erg leuk om bij een Andalusier/Friese merrie een veulentje te verwekken, maar dan moet ik eerst iemand zoeken waar het mee klikt etc., maar belangrijkste, weet iemand wat de kosten allemaal zijn? Allereerst de dekhengst, de DA en daarna natuurlijk opfok als het veulen weg bij zn moeder gaat.
Voor mij lijkt het me toch een ultiem iets, dat je je paardje vanaf de geboorte meemaakt, en qua tijdsschema komt het ook ideaal uit (als het veulen klaar is om in te rijden, ben ik klaar met mijn studie). Ik zou graag van jullie tips, informatie etc. horen. Ik wil het echt goed aanpakken namelijk!

En nog iets vervelends, Dizo had laatst giga veel roos en nog steeds veel haaruitval, toen naar de DA geweest aangezien ik iets las over een heel vervelende en besmettelijke iets op internet, gelukkig had hij dat niet (werd een huidschraapsel gemaakt) maar hij is wel een sebo-reu. Kennen jullie deze term?
We hebben nu speciale shampoo meegekregen waarmee we hem 1x per week mee moeten wassen.

Nou voor zover ik weer!
Sorry voor het feit dat ik niet bij kan reageren, maar nu in de vakantie kan ik wel weer lekker gaan bijreageren! Zometeen moet ik me klaarmaken voor mn werk.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 14:58

@ Branka: Wat vervelen, sterkte!

@ Patricia: Je mag ook wel trost zijn hoor, heel goed! Haha!

@ Jasmijn: Balen dat je nog steeds niets van je tentamen weet.. Wat leuk, fijn dat ze toch maatjes zijn. Wat jammer zeg.. Maar je vind wel weer een nieuwe! Ik zou het niet weten, het idee klinkt echt heel leuk. Oei, Dizo toch. Het kan dus wel weer weg? Werkse!

Ik ga nu naar Fuego, doeg!

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 15:12

Er was vanmogen een vogeltje tegen het raam gevlogen Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 15:52

Jasmin, ik denk dat de DA bedoeld dat hij Seborrhoe heeft (spreek je hetzelfde uit). Dat wil zeggen dat er te veel of te weinig talg gevormd wordt;dus een te snelle/langzame celdeling in de kiemlaag van de huid en storing in vorming van talg. Denk dat hij de droge vorm heeft, dan kom je tussen de haren en op de huid talrijke schilfers aan die wit tot geelbruin zijn. Huid en vacht voelen droog aan. Als je nog meer wilt weten, roep maar haha. Jammer dat je met Lab gestopt bent! Waarom koop je dan niet een veulentje wat net afgespeend is? Crusado oid, of idd friesje.. Heb je die kosten ook niet en scheelt ook weer met entingen e.d. en evt. ruzies als het paard drachtig is en er gebeurd wat met het veulen/ met de moeder en toch niet goede afspraken enzo..
Mossel, mooie foto!