Rodevlinder hopelijk is het snel en makkelijk opgelost met de zadelpasser!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jenara schreef:@Tilmar, dat klinkt ook wel stoer! Zo twee agenten te paard!
@Balou, Gefeliciteerd! Wat een beauty is het! Zo'n mooie kleur, enig idee hoe die officieel heet?
@Ania, ohh supergoedAltijd leuk als de eerste keer alvast zo goed gaat!
@Maartje, haha die pittige jonkies ook :p Jammer van je pony, loopt die ondertussen weer beter?
en ohjee, daarna weer zo anders! Ik herken het anders wel, ik heb echt vaak het idee dat ik een schizofreen paard heb
@Rodevlinder, Hoe was het nog met de zadelpasser? Kan ook gewoon zijn dat hij het lastig vindt en het nu pas laat merken ... zo galoppeerde Jenara is het begin wel en dan een hele periode niet of heel moeilijk en nu begint het eindelijk weer wat beter te gaan.
@Dorien, handig dat je inderdaad nog een ander paard kan rijden, ook een knappe dame die Fries!
Ik weet dus echt soms niet wat ik met Jenara moet
neem ik haar mee de stad in, is ze de rust en ontspanning zelve en kijkt ze nergens van op.
Wil ik vandaag gewoon in onze buitenbak werken, was ze net een bom ... Er is 1 zijde van onze buitenbak die ze altijd dood-eng vind ... ik word er soms een beetje moe van. Ze kan dan zo overdramatisch gaan doen en heel hard wegstuiven van de bakrand of er echt gewoon niet naartoe willen. Jammer genoeg is het ook nog eens de lange zijde, waardoor ik ook niet af en toe gewoon kan zeggen van "vandaag geen zin in, ik blijf wel langs deze kant" Ik snap ook echt niet goed wat er daar nu zit dat haar klaarblijkelijk gaat opeten ...
Soms kan ik er geen touw aan vastknopen, aan de gedachtekronkels van die merrie
ik vraag me soms af of ze echt niet schizofreen is :p
Captain schreef:Ik zeg toch niet dat een paard zielig is? En dat laatste klopt, maar zeggen dat een paard 'zogenaamd' enge dingen ziet is onzin. Een paard heeft nou eenmaal betere zintuigen dan wij. En wij kunnen dat onzin vinden, en aanstellerij, maar als je je erin gaat verdiepen snap je een stuk beter waarom ze zich gedragen waarom ze doen. En weet je, dan wordt met je paard omgaan ook een stuk makkelijker, én leuker!
Jenara schreef:@Balou, Gefeliciteerd! Wat een beauty is het! Zo'n mooie kleur, enig idee hoe die officieel heet?
Ineke2 schreef:Is Jenara de enige die dit doet bij jullie in de bak? Doet ze dat echt altijd of af en toe?
Elisa2 schreef:Dat zal ongetwijfeld een rol spelen, zou het niet kunnen helpen om haar eerst even te longeren in de buitenbak als dat kan/ mag? Misschien aan de dubbele longe zodat ze er echt gewoon langs moet en daarna wat minder energie heeft.
Het is jammer dat het zo moet en iedere keer weer terug komt inderdaad, ben je meer bezig hiermee dan dat je aan lekker rijden/ trainen toe komt.
Rodevlinder schreef:Cordobes blijkt helaas kissing spines te hebben:( dus ondanks dat we een nieuw op maat gemaakt zadel hebben, zal dit de oorzaak niet wegnemen.
Over anderhalve week gaan we naar de kliniek, maar ik ben er goed ziek van.
Mijn vorige paard heb ik moeten laten gaan vanwege kissing spines en nu begint de ellende opnieuw.