[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

My_Chimanga

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 22:24

Fijn dat dat in ieder geval mooi is gegaan Jolijn, ik hoop dat jullie elkaar nu kunnen blijven steunen…
Super veel sterkte gewenst voor de komende tijd, er zullen zeerheftige momenten gaan komen, maar ik hoop dat er ook weer wat lichtpuntjes bij komen en de donkere wolken weer wat plaats kunnen maken voor de zon als de tijd rijp is!

Van mijn kant komt een radio-stilte, ik ga op vakantie morgenavond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 22:27

Fijne vakantie!

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 22:41

Hele fijne vakantie, :)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 23:37

Veel plezier op vakantie!

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 22:44

Hallo allemaal,

Mag ik me hier ook melden? Ik ben Emmy, 22 jaar en ik werk als maatschappelijk assistent. En binnenkort ben ik ook eigenaar van een barok paard, namelijk een 3-jarige Andalusiër ruin. Zijn naam is Faraday en hij komt uit Spanje. Momenteel staat hij daar nog maar als alles goed loopt, komt hij volgende week naar mij!

Momenteel heb ik al een 10-jarige tinker merrie Iowa. Het was al een tijdje aan het kriebelen om een 2e paard aan te schaffen en dan liefst een Andalusiër. Ik dacht echter pas binnen enkele maanden actief op zoek te gaan tot er zo'n knappe man voorbij kwam, die ik niet voorbij kon laten gaan! Ik hoop dat hij het goed kan vinden met mijn tinker merrie (en de pony's van mijn moeder) maar ik ben er nu al zeker van dat ze een ontzettend knap duo gaan vormen.

Zie hier knappe Faraday
Afbeelding

En nog een foto van zijn toekomstig liefje Iowa dat op hem aan het wachten is :D
Afbeelding

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 17:11

Welkom Emma, en een mooi paard hoor en Iowa mag er ook zijn.

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 17:11

fijn dat de uitvaart mooi was Jolijn.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 17:12

Wat een gave paardjes,
Welcome

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 20:27

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 00:27

Welkom Emmy.

Jolijn, hoe is het met jou?

Natas: Om nog even antwoord op je vraag over het testen van mijn cap te geven :P: Nee, ik heb hem niet getest getest gelukkig haha. Heb er laatst wel naast gelegen. Zat er nog niet eens op, ze ging lopen voor ik zat waardoor mn voet op dr kont kwam en ze daarvan schrok en er keihard vandoor stoof. Ik hing toen dus met een voet in de beugel en met een been op haar kont, ging niet goed en kreeg dr niet kalm dus kon na een meter of 15 niet anders dan vallen. En hard... Was toen ook nog eens bijna alleen op stal natuurlijk. Toevallig zag die ene persoon op stal mij vallen en is meteen komen rennen. Toen heeft ze me ff geholpen en ben ik er meteen weer opgegaan. Ben een week blauw geweest en heb nog altijd last van m'n stuitje daarvan. Inmiddels wel maand of 2 denk ik. En vorig weekend ging het op dezelfde manier weer bijna helemaal mis, maar had nu voor het eerst een bit in en heb meteen 'Nee nee nee' geroepen waardoor ze gelukkig stil ging staan. Maarja, weer een mega blauw been doordat mijn zadel best een hoge zit heeft en ik dat niet gewend ben en er op dat soort momenten dus keihard tegen aan knal hahaha.

Verder gaat het goed hier. Druk met werken, maar wel wat meer tijd voor de paardjes nu ik ff geen studie heb. Sterre doet het best goed met rijden, ze is alleen wat eigenwijs. Snel moe en gaat dan steeds stilstaan en wil dan niet meer lopen. Of stout en galopperen en bokken als ze moet draven. Maar ja, met Sterre kun je ook niet anders dan een lange weg verwachten. Ben zo blij dat het zo goed met haar gaat. Een jaar geleden had ik echt niet durven dromen dat het zo zou gaan nu... Tis een schatje, echt m'n pony geworden.

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 14:05

Wat een rust hier.
Jammer van je val Martinique maar gelukkig niets ernstigs.
Bij ons gaat het zo zijn gangetje.
Ben woensdag meegeweest met iemand die op een dressuursimulator ging rijden, was zeer interessant mag ik wel zeggen.
Ze heeft er veel van opgestoken.

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 14:17

Dat is balen Martinique.. Maar idem gelukkig niks aan over gehouden.
Ik had de laatste tijd niet zo veel te melden :)
Maar alles gaat zijn gangetje hier. Ben een beetje aan het rondkijken voor stallen in Utrecht

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 14:33

Ik heb de laatste tijd erg druk,
Zoals de meeste al weten hebben we vorige week een "ongeluk gehad"
Dus had weinig tijd Sorry ;)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 22:14

Zoooo ik ben ook weer terug van vakantie!! :D Was echt heerlijk, even echt helemaal afgesloten van de buitenwereld en geen internet. Mijn vriend en ik helemaal op elkaar aangewezen, en blijkt dat we een goed team zijn :D Hebben het echt heel fijn gehad samen <3

Jolijn, kan wel begrijpen dat de paarden nu even wat minder aandacht krijgen, maar dat is ook niet erg. Mooi dat de uitvaart mooi was, ik hoop dat je daar troost uit kunt vinden.. Blijf het bizar vinden en er is inderdaad niets wat wij kunnen zeggen wat de pijn kan verlichten, maar hoop toch dat je enig steun vindt aan ons :) Dikke knuffel van hier :(:)

Geeske, wat leuk dat je alleen met de trailer bent weggeweest!! En ook mooi dat ze door de training er nu in ieder geval wel opgaat! :D

Martine, gelukkig dat je je cap niet hebt getest op die manier haha. En lekker zeg dat je nu nog last van je stuitje hebt.. :S Maar het is inderdaad wel bijzonder dat je nu al zo met haar bezig kan zijn, ik weet nog wel hoe het vorig jaar zomer ging.. Dan hadden we dit inderdaad niet durven dromen! Sterre <3

Welkom Emmy!! Wat een heerlijke Tinker heb je zeg!! Daar ook vooral foto's van plaatsen hoor haha! :D En uiteraard een knappe spaanse man, mooi dat je deze zo tegen bent gekomen ondanks dat je nog niet echt op zoek was.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 13:04

Welkom terug vakantie gangers.

nou pas had ik foto van geisha geplaats samen met mijn vriendin toen hield ik haar vast.zei is nogal voorzichtig,dit was de 2de keer dat er iemand op zat.
ik zelf heb nu vakantie en ik denk wat ik ga rondje met geisha rijden,dit doe ik eigenlijk altijd met de jonge paarden.
nou geisha gehaald,opgezadeld.
en daar gingen we samen klein buitenritje,ze vond kleur veranderingen soms wat spannend en op een punt wilde ze omdraaien. Maar zo iets laat ik niet toe hup hup door en eigenlijk ging het super. En dit allemaal bitloos.
had hoofdstel met bit wel in gedaan,maar niet hoeven gebruiken.ze liet zich netje corrigeren en rijden op het halster. Super trots

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 16:26

Hier is geluk niet gegund,
paard lief staat kreupel, Wond weer open gesprongen :(

Pablo gaat gelukkig goed vooruit, is wel beetje aan drake ik zelf zit er ook doorheen,

Jullie nog iets gedaan ditweekend ?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 16:31

Ik kan voorlopig niks :(
Heb een ontstoken blaar op mijn kleine teen.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 16:51

Jeetje sterkte,

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 18:53

Balen dat de wond open is gesprongen...

en sterkte irtj...

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 10:17

Wat naar van die wond hopen dat het snel god komt
Fijn dat de uitvaart mooi was ik hoop dat je het nu kan afsluiten.

Ik zit zo in dubio he,
Ik wil zo graag weer iets van een studie doen alleen kan ik het zelf niet echt volhouden denk ik.
Maar ik wil ook het huis uit en nu dacht ik als ik ergens ga studeren dan kan ik het huis uit.
Maar dan zit ik wel met werk en mijn paard..

Het punt is dat ik ram gek wordt thuis en op mijn huidige baan.
Thuis heb ik bijna elke dag wel ruzie en op mijn werk is sfeer gewoon gespannen en om te snijden dit mede omdat ik met mijn moeder werk.
Al met al ik zit in dubio... -O-

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 11:56

Lrtj,
Je moet niet gaan studeren om het huis uit te kunnen dan ga je het niet volhouden.
Zoek in ieder geval een studie die je echt aanspreekt en die om te beginnen niet gelijk 4 jaar duurt.
:) Probeer anders of je eerst op jezelf kan gaan wonen zodat je geen ruzie meer met je ouders (neem ik tenminste aan) kan maken dan zal het op je werk misschien ook wat prettiger worden.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 12:03

Dat is inderdaad een optie,
Het is gewoon als ik veel thuis ben hebben we ruzie. En nu het uit is met mijn vriend ben ik weer elke dag thuis en is het gelijk ruzie...
terwijl toen ik doordeweeks en in het weekend daar was ging het goed. Maar zodra ik weer veel thuis ben is het gelijk ruzie.

En ik wil graag ook weer serieus iets aan school gaan doen gewoon omdat ik mij nu nutteloos voel.
Heb alleen mijn VMBO diploma en verder niks.
Dus ik wil wel graag een papiertje halen alleen is alles zo duur. Zeker als je op geen enkele financiële steun van je ouders kan rekenen.

OEHH en pluspunten voor jou Hossante je hebt door dat het een L is in plaats van een i! *\o/*

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 12:59

+++ *\o/*

Wat zou je graag willen, misschien dat er iets met je werk geregeld kan worden dat je naast je werk gaat studeren. Of kijk of je via het UWV of uitzendbureau een andere baan kan vinden waar je verder kan studeren, dan zijn de kosten te overzien en kan je het ook nog van de belasting aftrekken. :+

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 13:06

Naast het werk studeren is opzig geen probleem dan zou ik meer in de avond moeten werken, ik werk nu 1 dag in de avond en 2 overdag. Dit zou dan kunnen naar 3 avonden alleen heb ik dan minder uren.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 17:41

pff die wond van Winny maak me zorgen, :(

Ik wil ook graag school doen,
finiceel zit het ook tegen :(

Vandaag ff foto's gemaakt Tussen de Bloementjes,:)
Afbeelding