[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 15:20

Madelief, Ja, altijd leren, geld en tijdnood pff.. haha! :D Deze natte dagen zullen dan zeker helpen. En Chico kan thuis ook prima een B proefje lopen en op goede dagen toch voor de meeste onderdelen wel een dikke 7 hoor. Maarja, op wedstrijd wordt hij juist een beetje relaxt zeg maar. Hij is 2 tellen met opstappen hyper, en daarna kakt ie na 10 min rijden vreselijk in.. Hij wordt dan veelste los van voren en ik word doodmoe van hem aan te praat te houden :P . Dus daar moet ik nog wat op verzinnen eigenlijk.. Misschien een keer spoortje om doen. Heeft denk ik ook met de bak te maken. Wij hebben een vrij harde/stevige bodem (zeg maar branding idee van t strand). En als we dan in een zwaardere bak moeten issie zo uitgeblust.

heikedenise

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:25

Bedankt suus, en wat je zegt nu spoelt die weer schoon door de regen.

Astrid – bedankt en 39.5 vindt ik toch aardig hoog hoor

Alicia – bedankt , en ook jij lekker een buitenrit wezen maken met dable alleen balen dat die aan het stuiteren was

Iloon – bedankt de tijd gaat zeker hard, en ik weet idd ook nog goed dat jij ook dicht bij het strand stond, alleen wat je zegt je kan niet alles hebben en soms moet je keuzes maken.

Ingrid – ik dacht de eerste keer toen ik met heike naar het strand ging dat die er ook al een gek vandoor zou gaan, maar het viel mij alles mee, tuurlijk hebben we wel eventjes geraced en gerend maar ik kon ook lekker op mijn gemakje stappen en draven :j

Gefeliciteerd es met je nieuwe baan, en zo te lezen wordy shaggy lekker verwend :D en gaaf dat je bruine zadel er bijna aankomt dan zien jullie er dadelijk poepie chique uit ;)

En wat betreft wedstrijden wij mogen het zondag weer voor het eerst officieel proberen, we zullen zien hoe we het ervan af brengen, tijdens de trainingen loopt die ook een goede b proef, maar wij lopen juist weer tegen spanning aan tijdens de wedstrijden ;)

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:33

Eindelijk kan ik ook een beetje meepraten op het "barokke en klassieke paarden" forum!
Ik mag een Lusitano merrietje gaan inrijden, ik kijk er erg naar uit!

Heb het altijd al prachtige dieren gevonden :)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:38

Wat leuk! Je was anders ook welkom geweest hoor!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:41

Ben ik weer, weer even genoeg gelezen.. :+

Yellomofoon (wat is je echte naam?): Welkom! Wat leuk, vertel eens wat meer en heb je al foto's van de Lusitano in kwestie?

Spannend, Denise, weer een echte wedstrijd, komt vast goed ;)

Iloon: Chic wordt juist te relaxt, het is ook nooit goed met die paarden van ons he ~~}>
Wel lastig, dat de bodems op wedstrijd zo wennen zijn voor hem. Rij je je wedstrijden met een zweepje?
Anders kan je hem misschien even aantikken, worden ze ook mooi actiever in het achterbeen.

Nuttig bezig dus Suus! :D Heb je nog steeds geen nieuwe job eigenlijk?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:46

Nee, per 1 april wel weer :D

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:55

Ooh, dus gewoon een ultralange vakantie, dat is relaxt zeg!! Wat ga je allemaal doen tot die tijd, een beetje met de paardjes en muziek bezig zijn? :D

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:57

Jaa, veel met paardjes bezig, muziek maken en studeren :D

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:59

Mijn echte naam is Jenna!
En ik heb nog geen foto's zelf gemaakt van haar, maar ik denk dat jullie haar wel kennen :)
Haar naam is Dalveira, ze is nog van de bokker marialva geweest!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:01

Jups, dat rinkelt een belletje.. Is ze nu van iemand anders dan? Hoewel ik niet weet welke het precies is, maar bokker Marialva had inderdaad een aantal Lusitano's en kan mij ook een merrie herinneren :j
Maar die was al ingereden bedenk ik me trouwens, hoe oud is ze?

Suus, lekker hoor :D

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:04

madelief88 schreef:
Jups, dat rinkelt een belletje.. Is ze nu van iemand anders dan? Hoewel ik niet weet welke het precies is, maar bokker Marialva had inderdaad een aantal Lusitano's en kan mij ook een merrie herinneren :j
Maar die was al ingereden bedenk ik me trouwens, hoe oud is ze?

Suus, lekker hoor :D

Ze wordt volgende maand 3 jaar, ze is idd al een tijdje verkocht, en haar moeder staat ook op dezelfde stal, de moeder heet Jocasta :)
Jocasta is een zwarte merrie en Dalveira is een buckskin denk ik.

Ik zal vandaag een foto maken van Dalveira als ik er aan denk :)

Wat een heerlijke paarden heb jij trouwens! :9

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:07

oh, volgens mij heb ik die wel eens gezien..
Madelief, jaa, zeker lekker :)

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:08

Thanks! Ik heb er alleen maar eentje, Furia, de witte PRE ;)
Je hebt denk in het topic in mijn onderschrift gekeken? Die andere is een cruzado (andaxfries) van mijn zusje :j

Speciaal kleurtje dus, ben benieuwd!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:18

Dat was toch een schimmeltje? Welkom trouwens Jenna :D !

Madelief, ja die heb ik al! Maar het helpt niet echt. Hij doet vier passen harder en dan kakt ie weer in :P . En om hem nou heel die proef door te meppen.. Hij vindt sporen alleen niet zo leuk :n . Wordt daar een beetje nukkig van (thuis ooit wel eens gedaan) en heeft dan eerder neiging om langzamer te gaan en wat te meppen met zn achterbenen, dus weet niet of dat gaat helpen.. Maar we'll see. :) Thuis heeft ie er gelukkig geen last van en staat ie prima een de hulpen.

Denise, leuk! Veel succes, zet m op :D

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:20

Ik vind spoortjes meestal ook niet zo fijn om actiever te maken.. Zou het ook zo 1, 2, 3 niet weten dan, lastig! Wat dat betreft kan je ze beter te voorwaarts hebben dan traag idd :j

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:22

bespeur ik daar huiswerkontwijkend gedrag madelief?! takes one to know one :P
Heb je je startkaart nog? anders van het voorjaar weer is proberen? Ik heb nu 2 maanden niet gestart en het begint al weer te kriebelen, waars ook omdat volgende L2 wordt maar dan nog ;)
hoe gaat de studie tot nu toe?

jenna, welkom! die merrie is inderdaad bekend ;) leuk dat je haar mag inrijden!

Esther: gefeliciteerd met je nieuwe baan! Wat is het geworden? Wel een leuk vooruitzicht zo met dat nieuwe tuig ;)! Ik zou voor shannon ook nog wel is een portugees hoofdstel willen, maar ik heb er nu al 2 en ze kan er toch maar 1 tegelijk in ;)!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:23

Iloon, denk idd ook dat het aan de bodem ligt.. Als hij thuis wel gewoon fijn aan de hulpen is..

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:31

Ja ik denk idd aan de combi ander terrein (veel impact toch in t koppie) en bodem.. maar alsnog, moet wel wat te verbeteren zijn. Hij komt gewoon niet lekker door van achter naar voor, al zal het beeld wel meevallen. Maar gewoon jammer omdat hij thuis zoveel fijner loopt! Wie weet is een spoortje op wedstrijd toch een uitkomst en doet ie het dan net iets fijner. Ik rijd ook altijd maar kort los 20 min ofzo, dus tsja.. Er is ook altijd wat he :')

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:38

Mies_Apollo schreef:
bespeur ik daar huiswerkontwijkend gedrag madelief?! takes one to know one :P
Heb je je startkaart nog? anders van het voorjaar weer is proberen? Ik heb nu 2 maanden niet gestart en het begint al weer te kriebelen, waars ook omdat volgende L2 wordt maar dan nog ;)
hoe gaat de studie tot nu toe?

:') Een klein beetje maar, Mies ;) Nee, heb al wel flink wat gelezen vandaag! Nee, heb m'n startkaart niet meer, al 2 jaar terug opgezegd.
En zat laatst te denken, toen ik wedstrijden startte was Furia natuurlijk nog maar 5, en nu is hij alweer 7, een echte volwassen kerel, dus misschien gaat het nu al stukken beter.

Ik ga gewoon even kijken hoe het gaat de komende tijd, en dan eens naar andere terreinen, zit niet zo heel ver van mijn oude manege, misschien eens kijken hoe het daar gaat met evt een onderling wedstrijdje (weet niet of dat mogelijk is).
Studie gaat tot nu toe prima, erg leuk, project goed afgerond met hoogste cijfer van de klas, alleen theorie nog niet allemaal gehaald, daarom volg. week herkansingen. Krijg wel het idee nu allemaal beter te snappen:j

Hoe was je verjaardag, wat heb je allemaal gehad?

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 18:19

Il: spoortje kan net dat verschil maken, ik doe het ook!

zo'n onderlinge kan inderdaad een goede oefening zijn! Hij is natuurlijk nu ook paar keer verhuisd en heeft wat meer gezien dus wie weet!

Leuk, zaterdag vier ik het gelijk met mn moeder, gister alleen even langs opa en oma geweest. En de truckers waren blij dat ik jarig was ;) ze mochten me allemaal zoenen! :=

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 18:21

Ilona: Balen dat die bodem daar op wedstrijd dan zo zwaar is..... Doet veel paarden denk geen goed! Hopelijk vind je een goede oplossing ;). Het mooiste zou zijn als je daar gewoon af en toe naartoe kon om te rijden, maar ja dat gaat niet altijd natuurlijk...

Jenna: Welkom! Ik denk dat ik al weet welke het is, die heeft volgens mij ook een tijdje op marktplaats gestaan...

Mies: Ik ga op kantoor werken bij de vegro, weet niet of je dat kent... Die leveren allerlei hulpmiddelen voor de zorg enz. Kom op de afdeling bijzondere verstrekkingen te werken en ga daar de leveringen e.d. regelen voor 5 contracten die ze hebben lopen met o.a. zorgverzekeraars (zo even kort gezegd... :P). Is niet waar ik voor geleerd heb, maar ja ben al heel blij dat ik een baan gevonden heb! Het is echt drama op het moment! Shaggy heeft een tijdje terug zijn hoofdstel gesloopt :P. Had de riempjes al los gemaakt en meneer had even jeuk aan zn been en ging dus even jeuken en daarbij op een riempje staan en als je dan je hoofd weer omhoog doet dan gaat er wat kapot :=. Dus ja nu heb ik zijn oude hoofdstel weer in gebruik :D. Een nieuwe mag dus wel :P.

Net lekker gelongeerd in de regen... Hopelijk gaat de strandrit morgen wel door! Regen toch liever nat op strand dan dat ik aan het longeren ben :P. Strandrit is nog leuk om te doen, longeren worden we geloof ik allebei wel zat als we het te vaak doen!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 18:59

hai, ik kom even zwaaien hoor, jullie gaan ineens weer super snel! :D

jenna welkom!

wat halsters betreft, ik heb van de zomer een prachtige leren voor mijn verjaardag gekregen, eentje die op de neus los kan, zodat ze veilig vast kan blijven staan aan de trailer met optuigen of opzadelen...
ik zal vanavond even een foto opzoeken!

al vind ik die barokke halsters ook prachtig!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 19:03

Dat is ook wel handig ;).

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 19:43

:D ja zeker wel als ze enorm druk is en alle kanten op vliegt...

ilona, werkt het niet om hem met een zweepje even goed bij te tikken als hij een beetje lui wordt?
en anders een spoortje proberen inderdaad...

edit, mijn nieuwe leren halster, zelfde kleur als m'n tuig...
Afbeelding

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 19:57

Ik vind persoonlijk halster van Nouvel veel mooier als dat drukke portugese sierhalster maar ja smaken verschillen.

Ik heb een zwart leder met blingbling in de neusriem met nederlandse vlag voor mijn KWPN maar hij hangt binnen als sier is niet echt handig voor elke dag echt voor speciale gelegenheden en dat duurt nog wel een jaartje voordat we beginnen aan wedstrijden te denken.