[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 12:05

Sorry hoor, maar dat berichtje van Shanna hakte er zo in, dat bij mij even het bokplezier weg was. Ik vind het vreselijk nieuws. Ik voel heel erg met je mee Shanna! Heel veel sterkte!

Cynthia - Haha, jij maakt er een leuk feestje van! Bbq er achter aan. Vragen we meteen een showtje van Daniëlle. hihi

Malin - Ja, leuk joh! Dus je kan het weer kalmpjesaan gaan proberen. Dat vind ik echt fijn om te horen!

Judith - Geen idee hoe het in Nederland zit, maar een echt goede begeleider moet je hier ook met een lampje zoeken hoor. Ik heb wat kennissen met een Asperge-kindje (soort autisme) en die voelen zich niet gesteund. Hier krijgen ze dan rugzakjes, maar volgens mij is dat ook geen vetpot, want als ze ze maar denken kwijt te kunnen, doen ze het. Het is zo jammer dat speciale kinderen op hun manier allemaal speciaal zijn en dat er geen standaardprocedure bij werkt dan hè? Er wordt jammergenoeg ook geen gebruiksaanwijzing bij de geboorte bij geleverd. Dat vind ik met mijn 'gewone' kinderen vaak al moeilijk genoeg!

Saida - Ik wist dat het schrijnend was, maar zo schrijnend? Bahbah! Valt me weer tegen van Nederland. Waar blijft al dat geld toch wat we aan belastingen inleveren?

Jellie - Haha, moet je niet mee met overschrijven van een scooter? Bij een auto moet dat wel toch?

Esther - Leuk, ook jij kan er dus weer mee aan de slag! Bij de Welkoop verkopen ze schoenen met stalen neuzen. Is dat niet iets voor je? ;) Al die zadelmakerperikelen. Ik wou dat ik 3 jaar verder was!!!

Ilona - Zit je vader liever op de bank? Dan koop je toch een busje. Die heeft een bank...

Cyrina - Ja, Bas en Michelle hier kunnen af en toe ook toeren uithalen met paarden, die ik minder leuk vind. Haha. Maar ze zijn er ook al net zo gek mee. Ben benieuwd naar de foto's.

Regine - Ik hoop dat we op vrijdag naar de event kunnen zeg! Klinkt super!

Wanda - Ik had vroeger een gelderse merrie van 1.64 m. En die is gewogen in Utrecht op de universiteit. Ze woog 560 kilo.... Dus voor 700 kilo paard heb je wel iets van een shire nodig... :D

Ilona - Dat lijkt mij ook tof om eens zo les te krijgen! Leuk om iemand zo vol lof over je paard te horen hè? Chico is ook een erg mooi dier!

Sanne - Leuk joh, zo'n karakterschets!

Soeske - Fijn te lezen dat je betert en weer lekker gereden hebt. Klinkt wel super hoor! Zo ver zijn Sam en ik nog lang niet! En Brammie lange teugelen... wow, je hebt het druk gehad!

Naatjuh -Sterkte met Garbosa, hopelijk blijft het nu weg zeg. Brrr. Maden..

Bedouin - Haha, elke gek zijn gebrek. Belletjes en franjes... Dat zie ik Frank nog niet doen. Maar je moet hem eens zien glunderen als ik zijn paardje even vlecht voor het rijden. Hij heeft het zelfs zelf al geprobeerd, maar hij heeft de slag nog niet te pakken. Ik groom natuurlijk graag zijn PRE! :P En wat een leuke foto van die hond! GEWELDIG! Mooi paardje hoor. Hier is het ook zoeken met een lampje naar een goede instructeur. In mijn omgeving is die nog niet gevonden.

Saida - Ik voel me nu dubbel vereerd nu ik lees dat je daar gewoonlijk niet zo scheutig mee bent! Hopelijk heb ik niet te veel foutjes aangeleerd. ;) We hebben de foto's op cd gebrand en sturen hem op, dus als we je adres hebben, krijg je ze met de post...

Martine - Ergens verbaasd het me wel dat ze in Tunesie zo raar soms met hun paarden omgaan. Het zou anders kunnen zijn toch? In Spanje heb ik al veel mensen met paarden gezien, die superzuinig op ze zijn. Het is hun bron van inkomen en daar moet je goed voor zorgen. Met al die sprookjes van 1001 nacht zou je denken dat men dat ook wel geleerd heeft in de afrikaanse landen. Raar vind ik dat! Flaav is pas 4 toch? Met al je strandavonturen vergeet ik dat nog wel eens. :o Lekker kalm aan doen hoor en warmte is slopend!

Jellie - Die eerste is een broer van Hincapie! Dat is ook een Grelo (toch?) Hincapie is ook een erg mooi paardje! Deze heeft er wel van weg. En een ruin uit Spanje. Nee, dat zou ik niet zo maar aandurven. Ik wil wel mee gaan kijken naar die 2e, maar toch, in Spanje wordt een paard zelden zo maar geruind. Dat zou ik even goed nagaan.

Mijn merrie at likstenen helemaal op. Echt grote brokken er af! Ongezond veel. Dus die hebben we snel verwijderd.

Regine - Ik zie jouw zadel en ik vraag me af: Is het spaans of portugees bedoeld? Ik zag zo iets in de Superhorse namelijk en toen dacht ik dat het portugees was. :o Wat heb jij heerlijk vakantie gevierd!

Sanne - Ze zal gedacht hebben dat ze Emilio om zich heen had, of een vlieg? Tja, we weten het nooit met paarden hè. Ga je met Vai ook de show rijden?

idefix4

Re: [HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 12:12

Zo en nu even ego

Ik heb al 2 dagen lekker gereden met Sam. Hij gaat steeds beter lopen en begint zelfs te knabbelen op zijn bit! Er zit nu een enkelgebroken exemplaar in ipv dubbelgebroken.

Frank had hem zaterdag gereden en hier verteld dat het zo goed ging, maar met afstijgen is ie er af gevallen haha! Hij dacht dat ie wel op z'n Des kon afstijgen. (2 benen aan één kant en springen) Sam vond dat eng en deed op het verkeerde moment een stap opzij en toen viel ie naar beneden haha! Frank was ook onder de indruk van het hoogteverschil. Sam is dik 20 cm hoger dan Despi. Sam had de schrik in de knietjes. Tja, dat soort fratsen haal ik met hem niet uit, want op en afstijgen is ons zwakste punt. Sam is dan heel onzeker.

Verder ben ik dinsdagavond nog even bij laura geweest. Ik had een gesprek bij Superhorse. Laura al zo mooi: "Doen ze dat daar 's avonds ook?" Jaa, voor mij wel, want ik wil er werken.... :+ Ik heb nog niks gehoord, maar ik twijfel wel, want het zijn veel uren.

Hincapie heeft een superonderkomen zeg! Wow. Ik was het hoofdstel alleen vergeten, dus ik moet nog een keertje terug. Kan ik hem meteen eens zien onder het zadel.

Maar als jullie nog wat weten: Ik ben nog steeds op zoek naar een leuke parttime job... Ik mag eventueel al beginnen als postbode, maar dat is niet dik betaald.

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 12:18

hij krijgt al een aardige hals

Afbeelding

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 12:27

Gitano ziet er goed uit :~

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 12:57

Naatjuh: Lekker zeg vakantie in Jamaica. Als ik Jamaica hoor wordt ik al ontspannen van het woord. ;-)
Leuk dat Betunero de spaanse pas kan, maar jammer van Gabosa dr mok.
Maaien er al in, dat heb ik echt nog nooit gezien. Dan hebben ze het wel een beetje verwaarloosd denk ik. Je hebt geluk gehad met zulke stalgenoten.

Mijn pagina word steeds kleiner om te lezen. Hebben jullie hier ook last van?
Ben bang dat ik het niet helemaal kan bij lezen, dus post ik straks maar wat ik heb.

Bedouin: Haha, wat leuk die hond. Verblijft hij nu ook bij jou?
Heeft dat belletje ook nog een functie?

Saida: En heb je al heimwee naar Jorick? Leuk, nu de meisjes al achter hem aan. Haha.

Wanda: Jeetje joh, ik zit hier met kippevel en toch ook wel een traantje in mijn ogen jou verhaal te lezen. Dat is niet mis zeg. Dan is het zeker een wonder dat jullie allebei nog rondlopen. Letterlijk en figuurlijk hebben jullie een engeltje op je schouder gehad.
Wist je voor de bevalling al dat Stefan een hersenbloeding had gehad? Ik zou je nu bijna gaan knuffelen. Als je naast me had gezeten had ik het echt gedaan.
Wat is Jippe toch een braverik zeg. Hij voelt de angst en staat meteen stil. De knapperd.
Waar voor moeten de suplementen zijn? De paardendrogist kan je ook heel goed helpen.

Jus: Wij hadden een witte tinker op mijn vorige stal, die had ook van die blauwe kijkers. Heel raar gezicht. Ben er ook nooit echt aan gewend. Kwam misschien ook omdat zijn voorpluk voor zijn ogen zat. ;-)

Kelly: Ga even lekker relaxen joh. Probeer het. Sterkte meid.

Jell: Ik heb zeker een knap paard. De liefste van de hele wereld. Maar dat zegt denk iedereen van zijn paard. Haha. Ik hoor wel vaak dat mensen op zijn karakter vallen. Zijn mannelijke charme zullen we maar zeggen. Daar hebben merries ook vaak last van. ;-)
Heeft Santos een friese moeder en een anda vader?

Karina: Leuk dat het zo goed ging met Girasol.

Regine: Wat een leuke kat. Zit hij ook weleens hier op het forum? Ik zie dat hij graag met de computer bezig is. Haha. Ook al gek op paardrijden zie ik. Dus hij kan hier meepraten. ;-)
Whahahaha, dat koppie. Wat was er op tv dan?
Sprookjes foto bij het kasteel. Wel even de slagboom eraf fotoshoppen.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 13:02

Haha, gekke Capriool ;)
Anouk, jaa, maar had vrij, dus alle tijd
Vanmorgen weer ff gedaan met ze, er zijn fotos van :D. Haha, gekke Frank, zulke dingen moet je ook niet zomaar doen ;)
Patrick, de hooligan doet t goed!

En een filmpje van Goya en mij
http://www.youtube.com/watch?v=CB_ItGRwrTQ
Laatst bijgewerkt door Buitenzinnig op 27-08-09 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 13:02

Snowy2004 schreef:
Regine: Wat was er op tv dan?

voorstukje van mega slechte dansers voor de nieuwe So you think you can dance :+ (aan de foto te zien, als ik me niet vergis )
En als iemand de foto van Cap en mij wil bewerken graag, ik kan dat helaas niet.

Gitano ziet er goed uit zeg, dat is zeker een lekker nekkie Mol!

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 13:11

Het beeld wordt echt steeds kleiner. Elke keer naar een nieuwe pagina, dan gaat er zo’n 3cm van mijn beeld af. Echt een beetje lastig.

Regine: Wat een mooie stal is dat. Leuk ouderwets met zo’n raampje. De koe van de buren, altijd leuk.

Sanne: Dus de bakkabouters zijn nu Vaidosa aan het plagen. Haha. Gelukkig dat het daarna weer goed ging. Handig die kinderen. Die van mij is er nog te jong voor.

Wanda: Ik zie dat je er al uit bent wat je neemt. ;-)

Anouk: Wat fijn dat je nu een bit hebt waar Sam goed op loopt.
Haha, dus Frank heeft zand gehapt. Je hebt er zeker geen foto van?

Moll: Hij heeft zeker een mooie hals. Wauw.

Regine: Tja zappen is dan de enige optie. Haha. Helaas kan ik ook geen foto’s bewerken, anders had ik het graag voor je gedaan.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 13:17

Jellie schreef:
Ik kwam nog 2 leuke paarden tegen die te koop staan. Mss iemand die ze kent?
http://www.sporthorses.nl/advertentie/p ... andalusier
http://www.marktplaza.be/TK-4-jarige-br ... 850121.php
Als jullie t niet fijn vinden als ik t hier plaats, moet je t maar aangeven hoor.
Ik denk dat wij voor Santos niet ervaren genoeg zijn.

:z

ik ken het eerste paard wat erop staat.
Hij staat hier in de buurt en is van een kennisje van mij.
Helaas zijn mijn stallen vol, anders wist ik het wel ;)
Hij moet weg wegens ernstige omstandigheden (echt naar verhaal!)
Ze zoeken een goed adres, dat is zeker een vereiste.
Het is een zoon van Grelo en moeder is kwpn, echter heeft hij een pre uitstraling.
Mocht je serieus op zoek zijn, pb me maar ff..., ik weet aardig wat pre's te koop.

gr mayke

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 13:26

Nombrado ik zal je zo pb-en :) Thanx voor je reactie.

Eline, irri van je beeld.

Soeske, ik kijk vanaaf ff je filmpje.

Idefix, je hoeft niet mee voor t overschrijven van de scooter. En bij onze trailer was de vorige eigenaar ook niet mee. Die 1e is idd een Grelo.
Ruin uit spanje is echt een beetje 'verdacht' zeg maar.. Wel lief dat je evt. mee zou willen gaan. Fijn dat rijden met Sam steeds beter gaat.
Oeps Frank gevallen met afstijgen.. Blijft voor Sam een spannend iets. Gezellig bij Laura geweest. En nog even afwachten op de reactie van superhorse..

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 13:27

idefix4 schreef:
En een ruin uit Spanje. Nee, dat zou ik niet zo maar aandurven. Ik wil wel mee gaan kijken naar die 2e, maar toch, in Spanje wordt een paard zelden zo maar geruind. Dat zou ik even goed nagaan.

Ook in Spanje zijn mensen steeds meer bewust aan het worden van het feit dat een ruin vaak een makkelijker en minder gecompliceerd paard is als een hengst. Er zijn dus best al wat fokkerijen die ruinen castreren om ze als sportpaard te gebruiken. Zeker als ze als hengst wat druk zijn en dus moeilijker te hanteren. Want niet ALLE PRE-hengsten zijn super makkelijk.

Een ruin uit Spanje is dus zeker niet negatief. Ik zou wel kijken of hij APTO was voor de castratie, als dat niet zo is, zou ik me wel zorgen maken. APTO-keuring is namelijk een hele simpele keuring, dus als ze daar niet doorgeraken, kan er wel wat mis zijn.

Het is eigenlijk best jammer dat hier nog steeds vooroordelen tegenover bestaan (ik had ze ook hoor, maar door veel Spanjaarden te kennen nu niet meer).
Spanje is heus geen achterlijk land meer, Franco's regime is al een tijdje voorbij, het heeft even wat geduurd voor ze hun achterstand moesten inhalen en ze zijn nog steeds bezig, ook op gebied van dierenwelzijn, maar er is toch veel veranderd in Spanje hoor.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 13:31

Karina schreef:
Ik geef ze zelf de keuze tussen himalaya en rode KNZ likstenen, die hangen er allebei. De himalaya is eigenlijk alleen zout en dus niet de aangewezen steen bij mineralen/sporenelemententekorten. Om je keuze te maken kun je ook eens dit onderzoek lezen: http://www.paardnatuurlijk.nl/onderzoek/index.htm
Als "booster" geef ik regelmatig een klodder Veendrenkstof (Sanaflor), dat is een compleet natuurlijke bron van mineralen/sporenelementen die goed opneembaar is voor de paarden. Verder zijn er meerdere complete vit./mineralen producten in brokjesvorm, Pavo vital is al genoemd geloof ik, Marstall heeft ook zo'n brokje (Force) en momenteel geef ik Ursonne wat ik bestel bij Bio-ron.

Persoonlijk ben ik zelf niet zon voorstander van supplementen , die zomaar gegeven worden naast de dagelijkse voeding.
Ik geef al jaren master brok, gewoon basis en goed kuil hooi
tussen de middag krijgen ze een halve schep granenmix
verder niks tussendoor.
soms met training bij gemelo een weekje magnesium . maar de rest helemaal niks extra.
In de meeste brok, zit al alles in wat ze nodig hebben. vooral de barokke rassen zijn sobere dieren, dus oppassen met voeren.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 13:43

Marielle: ik reageer maar even hier want door de rare internetverbinding heb ik dat ITP ding per ongeluk 4x gepost :? dank je ;) en ja dat zand... je wordt er idd wel eens helemaal gek van, elke dag veeg ik wel een halve kilo zand uit het huis, en inderdaad altijd schoenen vol met zand. Gelukkig lopen we hier het grootste deel van het jaar op slippers ;)

Karina: jeeej, wat leuk! Met jou op z'n rug bleef hij dus lekker rustig :) hij klinkt echt als een schat!

Regine: zo ziet er leuk en mooi uit!

Anouk: ja maf is dat he, nou ik moet zeggen dat er bij veel ranches wel verbetering te bespeuren valt, zeker met een jaar of 10 geleden :) de paarden worden in ieder geval beter gevoederd, maar over passend tuig maken ze zich niet zo druk. Ook zie je wel eens heel nare dingen, hele harde klappen en zelfs schoppen in de buik!!! Toen ik dat zag, kwam er toevallig net langsrijden, heb ik die vent wel even uitgescholden, maar daar schiet je ook weer niets mee op want toen wilde hij achter mij aankomen met een grote stok. In Libie, een stuk minder toeristisch, hebben ze wel echt van die pronkpaarden, daar is het meer een statussymbool. Ook hier in het noorden, de sportpaarden, die worden ook vertroeteld. De toeristenpaardjes vallen daar helaas echter een beetje buiten. Wat fijn dat Sam lekkerder gaat lopen :) voorlopig dus maar geen PRE nog ;) Sam is ook een prachtpaard trouwens.. Dus daar hoef je het eigenlijk ook niet voor te doen.

Hier ruinen ze dus ook eigenlijk niet, hengsten zijn over het algemeen gewoon kalm, en het wordt dus als onnatuurlijk gezien..
Ik ga lekker naar het strand met vriendlief :) het is bloedheet dus we gaan even afkoelen. Hij spijbelt trouwens... ;)

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 13:45

Idra schreef:
idefix4 schreef:
En een ruin uit Spanje. Nee, dat zou ik niet zo maar aandurven. Ik wil wel mee gaan kijken naar die 2e, maar toch, in Spanje wordt een paard zelden zo maar geruind. Dat zou ik even goed nagaan.

Ook in Spanje zijn mensen steeds meer bewust aan het worden van het feit dat een ruin vaak een makkelijker en minder gecompliceerd paard is als een hengst. Er zijn dus best al wat fokkerijen die ruinen castreren om ze als sportpaard te gebruiken. Zeker als ze als hengst wat druk zijn en dus moeilijker te hanteren. Want niet ALLE PRE-hengsten zijn super makkelijk.

Een ruin uit Spanje is dus zeker niet negatief. Ik zou wel kijken of hij APTO was voor de castratie, als dat niet zo is, zou ik me wel zorgen maken. APTO-keuring is namelijk een hele simpele keuring, dus als ze daar niet doorgeraken, kan er wel wat mis zijn.

Het is eigenlijk best jammer dat hier nog steeds vooroordelen tegenover bestaan (ik had ze ook hoor, maar door veel Spanjaarden te kennen nu niet meer).
Spanje is heus geen achterlijk land meer, Franco's regime is al een tijdje voorbij, het heeft even wat geduurd voor ze hun achterstand moesten inhalen en ze zijn nog steeds bezig, ook op gebied van dierenwelzijn, maar er is toch veel veranderd in Spanje hoor.

Er is nu zelfs een officiele ruinenrubriek op de keuringen, dus ik geloof het direct!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 13:46

Hoe heet zweetvos eigenlijk in het engels? Dat is toch iets met flaxen of heb ik dat nou weer verkeerd begrepen?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 13:46

En hier de paardjes drijven:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 13:49

oef... soeskee....zachtjes met je handen..., die stang is heel heftig kwa inwerking

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 14:09

Kelly -> Gaat het met je? :(:)

Marielle -> Die eerste ken ik niet, maar ik zie dat het paard vlakbij mij staat.
Die tweede ziet er leuk uit zo op de foto's, maarja, mijn voorkeur gaat dan ook uit naar bruine en donkere tinten. ;)

Judith -> Cremelo's en perlino's zijn eigenlijk paarden bij wie de kleur 2x verdund is.
Bij cremelo's is dit afkomstig van de voskleur, en bij perlino's van de bruinkleur.
Een vos met 1x het verdunningsfactor is een palomino of isabel, een bruine met 1x het verdunningsfactor is een valk.

Karina -> Tegen de tijd dat we bij jou langs komen sjees je al de bak rond met die knapperd van je! *\o/*

Regine -> Voor jou was het ook zo goed als een vakantie de afgelopen 3 weken! :D

Michelle -> Nee ik merk eigenlijk niet zoveel verschil na de Veluwe.
Het enige waar ik wel achter ben gekomen is dat haar gedrag met en tegen andere paarden dominantie is, en in de meeste gevallen geen onzekerheid zoals ik eerst steeds dacht.

Sanne -> Jahoor, dat kan ook! Als ik het maar van tevoren aangeef want dan zorgen ze er voor dat er een matras bij Jorick klaarligt.
Laten jullie de show wel filmen? Ben wel heel nieuwsgierig geworden! :))

Anouk -> Er zullen er vast nog wel meer volgen hoor, die op Rintske mogen rijden, maar met name in het begin toen er nog erg weinig bevestigd was wilde ik het niet.
Nu de basis bevestigd is kan het geen last om er eens een ander op te laten rijden voor mijn gevoel.
Zolang het maar niet verschillende keren per week gebeurd, iedereen heeft toch een eigen manier van rijden.
Je hebt helemaal niets in de war gebracht, wees maar gerust! :D

Moll -> Hij heeft een hele mooie hals idd!

Eline -> Het missen van Jorick valt mee, gelukkig.
Morgen haal ik 'm weer op. ;)

Suzanne -> GEZONDHEID! (voor de filmster dan, hè!)

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 14:15

IK zie allemaal prachtige paarden voorbijkomen op deze roze wolk!

Idefix & Snowy
Dat belletje? hahaha. Dat is waarschijnlijk om de djinns weg te bellen, ik zit hier tussen de Bedouinen! Maar de mannen vinden alles mooi wat geluid maakt en franjes heeft en bungelen kan. Ze zijn ook gek op pomponnen, van die meerkleurige dikke kwastjes van wol en dan op het voorhoofd van het paard op zo'n manier dat het paard niets meer kan zien. Verder lijken de paarden de belletjes zelf ook prachtig te vinden. Ze worden levendig van de eentonige cadans van de trommelaars wanneer er zjaffa's worden gehouden en veel paarden krijgen letterlijk dansneigingen en die belletjes aan hoofdstellen en halsters geven de paarden gelegenheid zelf muziek te maken. Belletjes worden dacht ik ook aan dieren gegeven om zich niet zo eenzaam te laten voelen.
Idefix leuk dat Frank ook rijdt!

O, er is een nieuw topic voor tips voor concrete hulpen voor rechtrichten.
Iedereen die iets zinnigs weet te omschrijven, mag het uitschrijven.
[RT-D] Rechtrichten: hoe doe jij het?

Idra Hier in Tunesie is castratie haram en uitzondering, hoewel ik nu steeds meer initiatieven hoor. Wij hebben het gedaan omdat Omar de neiging kreeg de andere hengsten te gaan dekken, hij deed het zelfs in een groep gezadelde paarden.
Hij had zoveel kracht dat zowel ik als Abderrahim ieder een keer door hem werden meegsleurd aan het touw toen we hem nonchalant vasthielden en hij toch echt bij de andere paarden wilde blijven en wij toch echt wilden dat hij met ons meeging. Dat was dan alleen met halster aan, met bit in was hij makkelijker.
De DA heeft hem hier ontponponned zoals ik het dan noem bij gebrek aan kennis van het franse of arabische woord. Ik spreek altijd van de ponponnen. Nou bleek dat alles er helemaal niet goed uitzag van binnen daar, ontstekingen, en de Da was blij dat wij hem de opdracht hadden gegeven. Het vermoede is dat Omar dekhengst is geweest bij de militaire eenheid en sinds minimaal een jaar zijn zaad niet meer heeft gekund. De laatste tijd had hij de nieging zich op te blazen en de baas uit te hangen en kon zich niet echt concentreren op het rijden. Altijd was hij bezig met andere paarden.

Snowy2004
De kleine en zn mams en een reu die is komen aanlopen verblijven bij de paarden. Ze zijn gek op de paarden en slapen soms in de stal, merk ik. Het vervelende alleen is dat ze onder de vliegen en teken zitten dat vooral die kleine onder de beestjes zit. Eigenlijk heel vies.
Die kleine pup gaan we shampooen en willen we bij ons houden, maar de 2 grote zijn niet op het terrein te houden, ze bijten het touw door als we ze aangelijnd willen houden en klimmen zelfs een 2 meter hoge muur over wanneer we het terein afgesloten houden. Op de 1 of andere manier zijn ze dol op me maar ik ben zelf meer zo'n rode kater mens. We hebben muizen zag ik al en hebben dus dringend een kat nodig.

Soeske Je hebt je paard bijna uitgedost zals ze hier uitrijden: franjes of hier dan ponponnen op het voorhoofd en minimaal een fel gekleurd dekje onder het zadel, helemaal goed!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 15:00

Oproep mbt nieuwe opening!

De laatste tijd zijn er vrij veel nieuwe (niet altijd blijvende) leden aangemeld, hierdoor is het voor sanne en mij lastig een goede ledenlijst te maken. Dus vooral voor de nieuwere leden die van plan zijn om mee te blijven kletsen; een pb! naar sanne of mij met daarin je naam zou erg handig zijn!

Bedankt!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 15:06

Wauw,wat ziet Goya er goed uit! :+:
en idd grappig,die hatsjie aan het eind :D

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 15:15

Baalde zo dat ik Flan vanmorgen binnen had gehaald. want op wat zon in t begin van de morgen na, werd het bewolkt. Vroeg vanmorgen aan baas of t goed was dat ik in de pauze ff heen en weer sjeesde om haar buiten te zetten. Hij zei: ga gelijk joh en mocht nog een collega meenemen. Zitten toch maar met zijn 3-en en er is geen bal te doen nu. Was iig wel even leuk :D
Flan ook blij dat ze er weer uit mocht. Uiteraard ging toen we op stal kwamen de zon flink schijnen :roll: maar dat was gelukkig van korte duur. Uiteraard heb ik haar wel flink ingesmeerd.

Bedouin, hier zie je steeds vaker mensen met rythym beads om de hals van het paard rijden, daar zitten ook belletjes aan :D

Saida, ik vind t allebei prachtig.. zowel schimmel als de donker.

Martine, met slippers is t nog te doen haha.. Veel plezier op t strand.

Idra bedankt ook voor uitleg mbt ruinen.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 15:34

Bedouin, haha, grappig. Die ponponnen heb ik ook wel, maar dan als staartzak ;)
Saida, haha, zal het doorgeven aan mijn moeder!
Borderjay, thnx :D

Zo weer aant werk, net bij de kapper geweest maar nu begint t leven weer..

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 15:59

Jelle Rythym beads? Oh die moet ik ook! Waar? Hoe duur? Kan ik dat ook zelf maken? :)*

Soeske Ponponnen als staartzak hoe ziet dat er dan uit? Klinkt ook leuk!

Martine Ik heb nog zoveel meer te vragen en te vertellen, maar kom jij al zo'n 10 jaar in Tunesie dan? Vraag ik echt heel naief hoor. En goh jee joh huis leeg halen, ik ken nog een marktkoopman op de westermarkt. Willem, die komt zo boeken ophalen en andere interessante dingetjes waar je niet zo snel vanaf komt als er dr vanaf moet dan. Ik moet nu ook gaan beslissen en ik vind het zo moeilijk! Mijn huis is een huurhuis en ik heb 2 maanden opzegtermijn. Maar om nou over 2 of 3 maanden weer terug te gaan en geen familie die in de burt woont. Affijn nog weer n nachtje slapen over t hoe en wat.
O en inderdaad Omar heeft het zwaar te verduren gehad en is enorm schraal ik moet weer met hem uit rijden maar hij heeft 'iets' waardoor hij niet lekker op zn rechterbeen gaat. Ik wil dat de mannen van hem afblijven en ben nu aan het uit zoeken en aan het af strepen wat het zijn kan. Waarschijnlijk mankeerde hij wel het een en ander bij de aanschaf maar heeft hij gewoon een megaspuit gekregen waardoor hij er meer dan kiplekker uitzag. Abderrahim moest hem perse hebben en kon na een nacht slapen en denken niets anders meer dan terug gaan naar de handelaar. Dat was ook echt wel de laaste keer dat we bij een handelaar gingen kopen.

Nu wilde ik nog veel meer reacties geven maar kan sommige berichten zo snel niet meer terugvinden. Ik ben niet de enige die daar last van heeft, toch?

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 16:06

Vandaag foto gemaakt van merrie , helaas is ze ook vandaag geladen en weg gegaan ze was namelijk blind en is terug gebracht waar ze vandaan kwam.
Gisteren toen ik haar de stal uithaalde struikelde ze wel maar ja doen ze weleens meer als ze nieuw zijn omdat ze niet kijken waar ze lopen omdat alles nieuw is, vindt het echt sneu was namelijk heel lief , een knuffeltje.
Als je haar zo aankeek ze heeft gewoon heldere ogen , ik weet niet of dit wel meer voorkomt bij blauwe ogen.

Afbeelding

Ook is er een zwarte merrie aangekomen ook lief dingetje een menorquina met papieren , heb nu geen tijd om meer fotos te laden vanavond kijken of het lukt imageshack doet een beetje raar.