Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lauke

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 11:53

Mooie punten Rachel!!

Wij zijn gisteren ook weer gestart. Ze liep keurig, maar was zo traag vanwege de warmte, dat ik er niet fijn aan kon rijden en net dat beetje extra mis. Toch nog in de tweede proef een puntje kunnen pakken, dus hartstikke tevreden! :)

racheeel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 14:37

Lauke, het was ook warm! Dutch wordt juist altijd heel fijn te rijden als het warm is.
Jij ook gefeliciteerd met je puntje!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 20:17

Gefeliciteerd lauke!
Had vandaag een klein draakje onder het zadel. Deze week wordt het ook nog super mooi weer geniet ervan allemaal.

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 10:54

Gefeliciteerd Lauke! Het was ook hartstikke warm inderdaad!

Wij zijn alweer eventjes terug van het weekendje Veluwe;
Afbeelding

Hebben het heerlijk gehad!

Gisteren weer les gehad en wat een topbeest! Kan er maar niet over uit. Heb na mijn vorige les 3x gereden, alle drie de keren een stevige galoptraining gepakt, daarna 3 dagen naar de Veluwe (daar ook galoptraining haha) en maandagavond teruggekomen. Gisteren er weer voor het eerst op gezeten en hij was enooorm verbeterd in de galop! We hebben de M2 oefeningen meegepakt en volgend weekend zal ik op zaterdag nog M1 starten voor mijn laatste puntje en als dit lukt ga ik op zondag het M2 in! Spannend!

Morgen hebben we les van Judith Pietersen, ook daar veel zin in!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 16:05

Heel veel plezier Eclare morgen!

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 11:49

Gefeliciteerd lauke! Wat goed!

WoW eclair! Wat klinkt dat gaaf!! Lijkt me heerlijk!!

Heel veel plezier vandaag *\o/*

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 12:32

mooie punten rachel!

super leuk eclare!

nou, helaas het NK is niet zo goed gegaan -O- voordat ik ging rijden begon het met regenen en dat maakte de bodem heel erg glad tijdens de proef is ze dan ook wel meer dan 5 keer ofzo uitgegleden en viel daardoor een paar keer uit galop en sneed heel erg de hoeken af. nog wel een winstpuntje kunnen mee pakken en kunnen zeggen dat we 54ste van nederland zijn geworden! *\o/* het zure was alleen dat het echt een uurtje na mijn proef weer kurkdroog was ;( maarja wie kan er als 13-jarig meisje zeggen dat ze met haar 6-jarige, zelf opgeleide friese merrie mee heeft gedaan aan de hippiade O:) we gaan nu snel door naar de L1 want de B wordt echt irritant :') aankomende vrijdag hebben we een clinic van Ingeborg Klooster en die zaterdag gelijk ons eerste L1 wedstrijdje :o Afbeelding

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 16:10

Had je geen kalkoenen gedraaid Hannelover. Je kunt trots zijn op jezelf en je topper.

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 16:15

WoW hannelover! Ik vind het toch maar een super knappe prestatie +:)+

Zo te zien had je geen ijzers, dus je kon ook geen kalkoenen draaien.

Mooie foto trouwens! Ik vind dat je echt trots mag zijn op jezelf :):)

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 17:08

Ik wil ook misschien over een tijdje gaan starten met "mijn" fries.
We zijn nu een aantal oefen- onderlinge- en recreatiewedstrijdjes gestart en rijden altijd wel een winstpuntje.
Risse en ik hebben beide geen ervaring met wedstrijden en starten in de B :)

Toch twijfel ik soms of ik wel moet gaan starten met hem.
Ik doe het puur voor mijn plezier, maar ik mis echt een beetje 'pit' bij hem. Vaak is hij tijdens een proef niet vooruit te branden. Ik ben alleen maar bezig met drijven i.p.v. oefeningen rijden.
Risse is liever lui dan moe en heeft niet echt werklust.
Zijn er hier mensen die dat herkennen?

Soms denk ik: achhh we doen ons best en we zien wel waar we komen! We hebben beide geen potentie voor het echte werk :+ Maar soms weet ik ook gewoon even niet hoe ik moet omgaan met zijn "geen zin"-instelling :')

Afbeelding

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 17:19

Ik heb je zien rijden Hannelover, ik zat in de ring naast je te jureren en je valt nu eenmaal erg op met je witte helm. :D
Jammer dat je geen ijzers had, vind ik ook een verkeerde bezuiniging voor zo'n wedstrijd... :o
Maar voordat het ging regenen was het ook al glad. Bij mij in de ring ook veel glijpartijen, allemaal paarden zonder (achter)ijzers, erg jammer.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 17:44

Mooie ervaring Hannelover!
We gaan nu langzaam weer naar het indoor seizoen, maar als je inderdaad zo goed doorgaat zouden ijzers + kalkoensgaten een mooie investering zijn :) Op naar de volgende!

Wat is de afstamming van jouw fries?

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 18:16

bedankt allemaal! :D ja mn ouders waren ook in dubio of we het zouden doen maar omdat ze zulke sterke hoeven heeft was het niet nodig en voor 1x een wedstrijd vonden ze het te veel geld. maar volgend outdoor seizoen gaan we er wel ijzers onder zetten :j

de afstamming is tietse 428 x folkert 353 :o xMyrth

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 10:55

hannelover: jammer dat je geen ijzers had. had ik zeker wel gedaan. Doutzen heeft ook goede hoeven en het is na er af halen maar 2 maanden lelijk daarna zijn ze weer als nieuw

boerinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 12:50

Eclare, wat een gave foto! En dan ook nog zo lekker aan het rijden! Goed bezig.

Hanne, super stoer van jullie!! En net wat je zegt, wie kan dat nou zeggen op die leeftijd? Dat zullen er niet veel zijn. Kortom, gewoon heel trots zijn op jullie samen.

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 16:45

ja klopt vond ik ook jammer

dankje boerinnetje :D

iEmmaaaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 21:52

Ik zal me hier ook maar weer eens melden. Heb geprobeerd zoveel mogelijk mee te lezen in de tussen tijd, maar is helaas niet altijd gelukt.

Ik ben sinds afgelopen week weer begon met het trainen van Klasien. Voorlopig blijft het bij heel veel longeren, zodat ze weer wat conditie en spieren opbouwd. Mijn zadel past niet meer, dus zodra ze weer in vorm komt mag de zadelpasser langs komen om wat nieuws aan te meeten... Kan nu al niet meer wachten op de rekening :roll:

Inmiddels is het ook al zeker dat haar veulentje Alpha haar opvolger gaat worden. Alles is rond, hij mag blijven :D

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 21:59

Wat een goed nieuws emma. het is ook een lekker ventje .

iEmmaaaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 22:05

Ja hij is echt geweldig, zo mens gericht en toch lekker praatjes maken. Hij vindt zichzelf super stoer, maar geborsteld worden is toch ook wel weer heel fijn ;)

Afbeelding

boerinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 07:24

Emma wat een leuk nieuws!!! Geweldige foto ook, knappe man <3.
Blijft ie bij jullie op stal, of gaat ie de opfok in?
En een nieuw zadel....succes (vooral met het verwerken van de rekening 8-) ) :P

Wij hebben ons trouwens geplaatst voor Kootwijk! En afgelopen zondag tijdens een oefendressuur een L1 proefje gereden, ging best ok. We hadden 191 punten, dus denk dat we na de 24ste maar eens over gaan.

iEmmaaaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 07:47

Hij blijft gewoon lekker bij ons op stal. Er loopt hier nog een jaarling hengstje waarvan het vriendje helaas is overleden deze zomer, dus dan kunnen ze gezellig samen staan straks.

Gefeliciteerd! Kootwijk is altijd erg leuk. Staat hier voor volgend jaar op de planning ;) haha

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 08:36

@iemmaaa, WoW nieuw zadel! Leuk! Kosten zijn zijn weer wat minder _O-

Weet je al wel waar je voor gaat?

Wat heb je trouwens een ongelofelijk leuk veulen <3 wat is zijn afstamming?

@boerrinnetje, nette punten zeg! Denk dat je het makkelijk zou redden in de L1 +:)+

Ik heb gisteren weer eens les gehad met mijn gossa, hij was niet super fijn want ik moest hem steeds naar voren rijden, het was ineens warm en daar had hij veel last van!
Dat resulteerde in hoog lopen en een te kort, ik vind dat ook niet makkelijk om op te lossen.

Anyway, mijn oma had mijn camera mee, dus heb topicje gemaakt, en het geeft wel een beeld van waar we nu een beetje staan :j hier de link naar de rest van het topic gossa4ever @ [RIJ-ITP] Knappe Gossa hard aan het werk tijdens de les

Afbeelding

iEmmaaaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 12:24

Ik heb een 2 jaar oud Kentaur zadel liggen wat voor mij echt perfect zit. Voor klasien is deze helaas te smal en vrees dat ze deze niet kunnen aanpassen. Maar misschien wil ik dan wel weer een kentaur. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo aan een merk vastzit. Mijn zadelmaker heeft heel veel merken en komt gewoon met een bus met van alles en nog wat langs. Wat dan het beste op Klasien ligt en het lekkerst voor mij zit, wordt het dan gewoon ;).

Alpha is een Hessel 480 x Winand 405, in mijn onderschrift staat wel een linkje naar een topic met foto's van hem. Die zijn gemaakt door Juliette Fotografie, ben ik echt heel blij mee :D . Op die foto's is hij nog maar 6 weken oud.

Gossa ziet er goed uit! Ondanks dat je er hard aan moest werken ;) haha

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 20:24

Hoi allemaal!

Ik ga binnenkort ook voor het eerst met mijn jonge Fries op concours, vind het wel erg spannend!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 20:33

Welkom petrichor! Ja dat is zeker spannend heel veel plezier alvast.