[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 23:44

Michelle, ik ben nog op tijd: Congrats!

Lees net Lisenka's verhaal en vind het echt vreselijk! Helaas ben ik niet in de gelegenheid/mogelijkheid om ergens een oplossing of plek te kunnen bieden... al zou ik er zo een uit kunnen zoeken hoor, al die leuke paarden van jullie. Bah, ik hoop dat je kuur aan gaat slaan en je het misschien toch weer wat beter kunt redden als die rotwinter weer voorbij is...

Leuk hè, dat halster met de portugese gespen. Ik ga natuurlijk acuut voor de bijl met mijn lusi's.

Nog iemand op lusitano-jacht lees ik, leuk!! Ben erg benieuwd. We zijn een heel leuk clubje hoor, als lusitano-eigenaren!

NienkeNiels, sterkte alvast voor de kliniek-afspraak, ik hoop dat ze goed nieuws voor je hebben!

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 09:10

Morgen!

Suuz, ik heb vannacht over Goya gedroomd hahahaha. Ik kocht 'm over of zoiets. Helemaal niet erg <3 <3 <3 Wat een lekkerding is het.

Karina, wat een mooie paarden! En wat woon je fantastisch :wow:

Grrr kan niet werken, de jongste heeft hele hoge koorts :(:)

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 11:15

Zilfstar schreef:
Dames en heren:
hier al gekeken...??

Nieuw soort barok halster???

Had het nog niet gezien. Maar eerlijk gezegd niet echt mijn smaak. Vind het iets te druk.
Verder heb ik al een leren halster. Mooi bruine, zonder alle drukke dingen. Krijg er iedere keer als ik hem gebruik (als ik op pad met de trailer) complimenten voor ;)

Buitenzinnig

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 11:24

Astrid hahaha.. Thnx :D Nou, als ik hem ooit moet verkopen ben jij de 1e die hem aangeboden krijgt, maar nu hou ik hem nog lekker voor mezelf haha..
Awh, sterkte met de kleine!
El, ik zou ook graag een mooie leren voor Goya willen. Die barokke halster vind ik wel mooi, maar ga er niet 70-100 euri aan uitgeven, sorry..

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 11:45

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 11:47

Oh, die is wel mooi. Hoe is het leer? Die prijsklasse staat me wel aan zeg maar.
Ja, inderdaad zeg.. hij is heel rap wit geworden! Goya ook, als ik het vergelijk met 5 jaar terug...

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 11:50

Leer is van fijne kwaliteit. Vanaf het begin was het soepel en goed te gebruiken en toch stevig.
Heb het (volgens mij alweer) 3 jaar geleden op de friese hengstenkeuring in Leeuwarden gekocht.
Wilde al een tijdje een leren halster en toen ik deze zag hangen wilde ik hem meteen hebben :D

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 12:02

Ik vind dat halster ook mooi, maar voor dat geld ga ik geen halster kopen :n

Denise, fijn dat jij en Heike de goede kant op gaan, kan me voorstellen dat je in het begin wat huiverig bent.
Op dit moment geen wedstrijdplannen, hoewel het wel iets begint te kriebelen. Na de verhuizing kan ik namelijk volgens mij stappend richting enkele terreinen waar officiele wedstrijden worden gehouden. Dus misschien in 2012 weer...

Nienke, ik hoop voor jou en Maximo dat de uitslag positief is, en de gemiddelde lengte van een pre van 21 maanden.. Dat varieert heel erg, meestal zijn het laatbloeiers/groeiers, dus ik zou je er niet te druk om maken ;)

Esther, jammer dat de strandrit niet doorging, vooral omdat het 's middags droog was.. Ik vind een beetje slecht weer ook niet zo erg, dan heb je idd het strand lekker voor jezelf :D

Iloon, ja ik ben echt aan het aftellen haha, ik mis de duinen en het strand zo, ga zeker min. wekelijks de duinen in (als we er eenmaal staan)! Daarnaast lijkt mij het ook wel fijn met zo'n wasplaats met warm water, als het weer een beetje goed is ga ik dat meteen uitproberen ;)
Mijn opleiding gaat goed, moet nu dus eigenlijk heel hard leren (ga zo beginnen), ik vind het echt nog steeds heel leuk!! Alleen af en toe mis ik een beetje discipline haha :o

Astrid, haha heerlijk getut met Goya en de shetjes! En meteen gedroomd erover :D Vervelend dat je kind ziek is, hele hoge koorts? Hopelijk valt het mee!

Over snel wit worden, volgens mij is Furia daar kampioen in haha. Hoor regelmatig dat velen een 7jarige nog niet zo wit hebben gezien :D
Die van jullie hebben daar toch meer een normale leeftijd voor :j Maar ik vind het supermooi, enige nadeel is de vlekken ;)
Ik heb al heel wat jaren terug ook een leren halster gekocht, die heb je al voor 2 tientjes hoor, hoeft helemaal niet zo duur.
Maar die van jou zal wel betere kwaliteit zijn, Branka :j

Zo, vandaag echt even een schop onder mijn kont geven, ga nu beginnen en wissel een uurtje leren met kwartiertje bokken af ;)

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 12:14

Hallotjes allemaal, hier een hele leuke dag manlief & ik vandaag alweer 2 jaar getrouwd, en vanavond een suprise feestje voor iemand anders dus super leuke dag.

Mies – wat lees ik een keer shannon en shaggy op het strand leuk zeg :D

Nienke – ben benieuwd ga duimen voor je dat er verbetering is te zien

Balen esther dat je strandrit niet doorging, maar hopelijk kan je morgen alsnog naar het strand :D

Suus en astrid – fijn dat het gezellig was samen, en goya is die meer helemaal schoon :D

He karina zwaai even naar je :D

Astrid – balen dat je kind ziek is en koorts heeft beterschap

Madelief – leuk om te lezen dat je dadelijk zo dicht bij wedstrijd locaties zit, hoop voor je dat je lekker in 2012 kan starten met je kanjer

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 12:19

Denise, gefeliciteerd!
Nee, Goya niet helemaal schoon, hij was nat.. Nu staat ie ook buiten in de regen, spoelt ie wel schoon hihi

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 12:35

Nou ben toch aan het werk gegaan, mijn man is thuis gekomen ( vond ' ie niet erg ;) ) Koorts zat op 39.5. Opzich niet zo heel hoog voor een kindje, maar ik vind het 3 x niks. Ze zijn hier zelden ziek.

Suuz, haha ja ik hou me direct aanbevolen. Al hoop ik dat het niet nodig ;)
Vond die kusjes van hem wel heel erg lief! :D

Denise, gefeliciteerd.

Ik vind het halster wel mooi. In het zwart met zilver. Ik heb het er wel voor over. Maar dan maar 1 stuk hoor. Wil sowieso alles zwart hebben qua accessoires. Kleurt zo mooi bij wit.

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 12:37

Madelief:
Citaat:
Ik ben gister lekker de hele middag op stal geweest, eerst lekker gepoetst, toen gegrondwerkt/vrijheidsdressuur met Furia gedaan, daarna nog even gereden in de bak, vervolgens buiten uit gaan stappen, meneer was een beetje stout en had nog teveel energie haha, dus weer terug de bak in gegaan Daarna bij de dubbele longe les van mijn zusje gekeken, en toen was het alweer 5 uur..
.
Zo te lezen heb je een heerlijke dag gehad! Dus hij had energie te veel? Het was ook best mooi weer, ik was even een buitenrit gaan maken maar Dable was ook aan het stuiteren. Ben toen ook maar terug gegaan naar stal.

Astrid: Klinkt erg positief allemaal, leuk om geleidelijk aan iets op te bouwen met wellicht je nieuwe aanwinst. Hoe is het trouwens met de kleine? De koorts al gezakt?

Esther: Hoe was je strandrit?

Suus: Stoere foto!

Nienke: Succes de 19e, ik hoop dat alles positief is. De gem. hoogte? Geen idee, dit varieert zo ontzettend.

Mies: Nog gefeliciteerd! Leuke dag gehad?

Denise: Gefeliciteerd!!!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 13:03

Alddable, thnx!
Astrid, oh, fijn, toch aant werk. Arm kereltje..

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 13:28

Esther, ja ik weet er alles van. Stond voorheen op 10 min stappen vanaf het strand.. |( Helaas.. dat is voorbij. Maarja, je kunt niet alles hebben!

Astrid en Suus een leuk avondje gehad en Goya weer schoon ;) .

Branka, dat halster van jou is idd ook erg mooi! Bruin staat Frío goed.

Madelief, snap het hoor! Ik zou er echt helemaal geen discipline voor hebben.. Dus vindt het alleen maar knap! Helpt wel dat je het nog steeds leuk vind! Hoelang duurt deze opleiding? En wat lees ik, toch wel weer wedstrijdkriebels :D ?! Wie weet dus..!

Denise, gefeliciteerd! Wat gaat de tijd toch hard he?!

Astrid, griep enzo heerst flink. Beterschap voor je kleine.

He Alicia, hoe is het met jou en je kanjer? Heeft ie nog leuke acties gehad ;) ?

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 13:29

Ik hoor over lekkere strandritjes ik wil binnenkort ook een keer gaan maar ben bang dat Boukje de ruimte heel leuk gaat vinden om heel hard te gaan. Maar we zullen zien

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 13:49

Ik heb ooit ergens in de uitverkoop een zwart leren halster gekocht voor maar 12,50. Vet hem ook altijd netjes in en hij ziet er echt super uit! Was echt een super koopje :D. Maar ik heb een nieuwe baan gevonden en krijg mijn overuren en vakantiegeld van mijn oude baan al uitbetaald straks. Heb besloten dat ik daar een mooi portugees hoofdstel van ga halen, en als er nog over is misschien ook wel dat halster :P.

Ohhh en ergens in het voorjaar komt dan eindelijk het nieuwe bruine zadel :D. Die ga ik op maat laten maken bij Ninon Schutte (www.zadelatelier.nl). Instructrice heeft ook een zadel van haar en die is er heel erg tevreden over. Je wil dr niet meer uit als je erop zit :P.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 13:52

Esther, oh, dat is idd een koopje! Gefeliciteerd met je nieuwe baan!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 13:57

Dankje :).

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:02

Iloon, ja, het is ook echt lastig hoor, jezelf zoveel concentreren. Een voordeel, het regent nu buiten, als het zonnetje straalt kan ik echt niet binnen blijven zitten haha. 4 jaar is deze opleiding *niet aan denken*, maar dat komt wel goed denk. Het meest vervelende vind ik nog dat je aldoor krap bij kas zit...
Op zich weer wedstrijdkriebels, ik bedoel de B zou Fuur met gemak aan moeten kunnen, áls hij tenminste normaal doet op wedstrijdterrein, dat was aldoor het probleem.. Niet dat hij gek deed, maar al die spanning wordt hem dressuurmatig gewoon fataal.

Alicia, ja was echt een heerlijk dagje, hij had echt teveel energie. Normaalgesproken is hij buiten heel braaf, maar meestal ga ik in mijn eentje. Nu was ik samen met iemand, en dan wordt meneer een beetje idioot haha, echt het spaanse machogedrag :') Was idd echt mooi weer, en Dable ook al teveel energie, hoe gaat het verder met hem? Heb nog niet hele vaak foto's van hem gezien, keek net even in je profiel, hij is wel lekker donker nog zeg, Fuur is al helemaal wit en die is 7 :D

Esther, gefeliciteerd met je nieuwe baan, die extraatjes zijn dan altijd leuk he :D En een nieuw zadel, fijn! ik hou zelf niet van bruin tuig maar het kan wel heel mooi staan!

Zo, heb een stuk van een leuk boekje gelezen, nu pak ik het iets minder makkelijk te lezen en heel dik, zwaar boek erbij 8-)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:11

Hahahaha succes met dat boek :P.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:17

:7 Nu ga ik écht beginnen...

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:20

Hahahaha maar even je zelf bannen van bokt :P.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:27

Succes Madelief ;)
Heb al even een stuk van een dwarsfluit partij uitgezocht net en de stal gedaan :D

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:54

wat actief! Ik ga ook maar zo naar stal :P.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:54

jaa, moet toch wat ;)