[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 00:25

Nu ga ik deze toch ook nog even delen, ben nu toch bezig:

Capriola-s 'vakantiewoning'
Afbeelding

kennis maken met de buren
Afbeelding

Afbeelding

en ze had al gauw vriendjes gemaakt
Afbeelding

De paardjes en de doggies nog even samen tot slot:
Afbeelding

Zo ik ben uitgespamd hoor... :D

Buitenzinnig

Re: [HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 01:01

Geweldig Regine!

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 07:55

Mogge! :O
Ahhhh heerlijk zo Regine!!
Enne ja wij doen ook mee aan het rassendefile (waarschijnlijk met Elise)

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 08:03

yenneke: Ik vond dat ook de moeilijste oefening en eigenlijk was er te weinig tijd aan besteed. Ik had gelukkig makkelijke oefeningen op mn exame! Heb je al meer lessen gepland?

elise: Zumba is niet erg goed als je aan wilt komen :P

debby: Ik kan het me wel voorstellen hoor, even niet werken (school in mijn geval) is best leuk..maar op dn duur gaat het toch wel vervelen

jus: Hoe ziet jou paard er eigenlijk uit?

sanne: Gaat je op bondosa de show rijden? Ik dacht op vaidosa?

saida: Raar dat ze zo afwisselend reageerd! Merk je trouwens nog verschil na de veluwe?

heidi: Dat was bij ons niet verplicht, wel verstandig als je hoger gaat maar dat was bij ons toch niet het geval!

malin: Kun jij mij niet een keer lange teugel les geven :P Bosritje!! Cross komt dus al dichterbij!

karina: Leuk!!!!! Ja als het goed ging waarom niet!

regine: kan me voorstellen dat je dacht dat het vakantie was! Ziet er mooi uit!

Mn laatste weekje vakantie is over de helft! Nou is mn schoolrooster ook niet zo denderend dus kan ik weer rustig aan wennen aan iets doen :P

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 08:10

Goedemorgen,

Ohh Regine dat is toch heerlijk daar!

Flan staat weer binnen. Zat nog erg te twijfelen omdat ze niet zulk zonnig weer opgeven maar denk dat ik de juiste beslissing heb gemaakt, t ziet er nu heerlijk zonnig uit hier.
Ben zaterdag jarig dus vanaaf alvast maar flink boodschappen inslaan, terrible haha..

Fijne dag!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 08:31

Regine wat een mooi stekkie zo!
En wat een heerlijk eigenwijs koppie heeft die fjord zeg :~

Karina Jaaaaaaaaaa wat super gaaf zeg :D :D
En en en hoe zit hij :):)

Marialva Ik zal me straks eens aanmelden op je forum.
Wel een prachtig logo!
Maar het verbaasd me dat ze allemaal wit zijn met jou kleurrijke eigendommen.

Heike Jij ook sterkte met het missen van je maatje :(:)

Jellie Staat je kast inmiddels in elkaar :D
Ik heb altijd ruzie met Ikea kasten.
Was onlangs op de radio dat je altijd wel wat onderdelen miste :j
Dus toen mochten ze van 538 een aantal kasten ophalen en in elkaar zetten om te testen.
De uitkomst.. die heb ik uiteraard niet gehoord O:)
Dat 2e paardje is wel erg leuk!

En wat betreft een meeting.. ik ben vooooooor :):)
En helemaal als het BBQ betreft :9

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 08:40

Ik ben ook voor een meeting :D Mag wel bij mij in de achtertuin hoor, missen we alleen wel de barrokkies :D

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 09:22

Jolyn dan zie ik je in ieder geval met het rassendefile! Dat valt niet te missen hahahah!

Ja he, het was echt een heerlijk stekkie! Vond het vanmorgen wel apart weer in me eigen bed wakker worden en maar 1 hond uitlaten en geen paarden te voeren :+

Kelly die Fjord is zeker eigenwijs! Hij is ook een keer ontsnapt toen ik ze van wei wisselde, knipte ik het halstertouw los en hij draaide om en rende gewoon voor de gein een paar meter weg, tot ik weer in de buurt kwam ging die nog weer stukje... pak me dan :+ hahaha. etterbakje!

En ik zei het al, ik stem ook voor de meeting! :D

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 09:40

Jellie – ja idd anders hadden hem nooit meer gevonden.
En ja weer lekker geknuffeld en gekroeld :+:
En jij ook jarig me vriend is zondag jarig maar wij vieren het zaterdag en geven een bbq dus ik weet hoeveel boodschappen je moet inslaan

Cynthia – leuk ik zal me eigen straks even aanmelden

Karina – ja wat gaaf zeg :# :):) nu kan je toch zeggen dat je al op gisarol heb gezeten en zelfs gestapt super hoor

Regina – grappig waar heb je precies gezeten in dordt ik ben er idd ook geboren
En die foto’s ik ben jaloers heerlijk hoor zo’n zwembad in de tuin en die foto van jou en cap is ook heel mooi
En de stal waar ze in verbleef ziet er ook goed uit vanaf de buitenkant dan, echt luxe hoor

Mies – moet je na deze week alweer naar school jee de tijd is echt hard gegaan

Kelly – dank je maar dat van mij zal minder erg zijn dan dat van jou dus voor jou ook nog steeds sterkte met wat het ook is

ook ik ben wel voor een meeting maar vanaf volgende week werk ik ook weer hele dagen dus moet ik even kijken hoe ik het ga doen

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 10:26

Regine, gaaf jouw vakantieplaatjes! Jammer van de slagboom op de kasteelfoto, die moet je even wegshoppen hoor ;)

Marialva Ik ben in voor de meeting-BBQ hoor! Leuk. Zonder vlees dan ;) .

Debby, toch een mijlpaal na alles wat je hebt meegemaakt, om weer rustig aan te starten met werk! Ik kan me voorstellen dat niet alleen voor jou maar voor je hele gezin de hele wereld toch even zo'n beetje stilgestaan heeft.
Ik wil ook zeker ook een dagje naar HorseEvent maar weet nog niet wanneer.

Kelly hij zat lekker hoor, lekker warm :D .

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 10:28

Bedouin, wat een super leuke foto met jou hondje, echt schattig!

Lijkt me niet niets Saida, om je kind naar een internaat te doen. Dat is echt een stukje loslaten. Maar wel heel fijn dat je altijd langs kan komen en zelfs kan blijven slapen enzo!

Tjee wat een verhaal Zilfstar! Dat klinkt wel heel heftig!
Qua liksteen heb ik meestal zo´n mineralensteen, zo´n rode. Maar Jauke doet er niets mee, alleen zijn neus aan krabben :roll:

Jus ik ben erg benieuwd naar een foto van die Perlino merrie, vind dat toch ook altijd een prachtige kleur!

Cynthia, als je een meeting gaat organiseren ben ik er graag bij! Reusel is lekker in de buurt en het lijkt me leuk om een aantal mensen uit de topic te ontmoeten, hoewel ik er een heel aantal ook al ken :D

Sorry Jellie, deze paarden weet ik echt niets van ;) Maar de schimmel spreekt mij weer heel erg aan, leuk dier!

Wat gaaf dat je op je zonnebloem gezeten hebt Karina! Het is ook zo´n machtig mooi paard!!! Als jij nou binnenkort naar Llevado komt kijken, dan kom ik naar Girasol kijken, deal? :D

Jeetje Regine, dat ziet er uit als een heerlijke vakantie! Ben wel enigzins jaloers op het zwembad hoor, wil ik ook! En de kat ziet er idd uit als een heerlijke knuffel.

Jolynn, wat leuk dat jullie aan de rassen defile meedoen, zie ik jullie ook op HE! :)

Wie is er verder eigenlijk op Horse Event dit jaar? Wellicht is het leuk om ook een meeting(je) te houden daar?

Zo, ik ga proberen om het vanaf nu weer bij te houden hier. Ik heb allerlei goede voornemens genomen, zoals dat ik ga afvallen. Schrok een beetje van de laatste foto´s :o Ben best wel wat zwaarder aan het worden :oo Krijg je natuurlijk van het werk wat ik nu doe, receptioniste, hele dag zitten. Voordeel is wel dat ik wat meer tijd voor internet heb ;)

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 10:35

_Saida_ schreef:
Oeh! Mag ik dan je reflectiescherm vasthouden? :):)

Maar natuurlijk mag jij het reflectiescherm vasthouden :j

Cyrina: Ik ben ook wel erg benieuwd naar foto's van jou kleine!

Regine: Top dat het oefenen zo goed ging! Nu maar knallen op Horse Event :D
Wat een heerlijk vakantieadres!

Debby: Fijn dat je weer aan het werk kan. Wel goed dat ze je rustig aan laten beginnen, je moet ook niet overhaasten :n
Wie bedoel je met Amanda??

Eline: Zoals je ook bij de post kon lezen, bij SuperRoos hier op bokt ;)

Suzanne: Lekker hoor dat het rijden op Goya zo goed ging!
Hoe is het nu met zijn gezondheid?

Saida: Ja! Gezellig :D
Wel fijn voor Jorick dat hij met oude klasgenootjes daar op school zit. Toch wat vertrouwds in dat verre Groningen. Hopelijk krijg je vrijdag wel de kans om even met de begeleiders te spreken. Altijd wel fijn als je even weet wie dat zijn. Je laat toch je kind bij hen achter.
Kan je daar dan ook blijven slapen als je komt eten?

Wanda: Kan je ook al weer op Jippe rijden? Of duurt dat nog even?

Cynthia: Veel plezier met je strandrit morgen!!
:wow: Shoppen in de PC! Dat wil ik ook wel!
Misschien dat je een besloten meeting topic kan openen om een datum te prikken om bij je langs te komen :j

Jellie: Oeh, die bruine is leuk!!
En die schimmel lijkt net op Hincapie van Laura!

Martine: Ik zal zo even je topic bekijken :j

Kelly: Geniet ervan meis! Nu kan het nog :(:)

Karina: Perongeluk even op Sol gestapt := Werd je er zomaar opgeblazen door de wind :P
Gelukkig was het een geslaagde actie :+

Mies: Ik ga op Vaidosa de show rijden, maar ik heb ook even met Bondosa geoefend. Even voor Yamea. Gisteren heb ik gewoon op Doos geoefend en Yamea op Bondosa.

Gisteren heb ik weer geoefend voor de show, ditmaal met Vaidosa. De eerste 10 minuten liep ze als een zonnetje en toen begon ze ineens te stieren. Snapte er niks van. We vlogen ineens de bak door in volle galop en de rem was erg ver te zoeken. Toen ben ik maar even gestopt met rijden en heb haar toen weer opgepakt. Toen liep ze weer als een zonnetje. Maf paard!
We hebben weer geoefend voor het rijden met de vlag en over de lap gesprongen!

Daarna kwam mijn nichtje van 5 op Vaidosa rijden. Ze vond het weer helemaal geweldig en ze wilde NU op paardrijles := Daarna heeft ze samen met mijn neefje van 3 geholpen Vaidosa te wassen :D Dat vonden ze helemaal geweldig! En ik vond het ook wel handig :j

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 10:52

Kelly :D altijd ruzie met Ikeakasten.. Bij mij valt t gelukkig mee.
Heb zelfs met veel plezier mijn keuken in elkaar gezet.
Bij t grote broertje van de kast die we nu hebben, had ik zelfs 1 deuvel over. Hij staat nog niet inelkaar.. volgens 538 loop ik waarschijnlijk veel kans om wat te missen := Ook gek op bbq :9

Nadina offert tuin al op :D

Regine, lekker eigenwijze Fjord, zie je al staan :))

Heikedenise, lekker he even knuffelen.. Je vriend ook bijna jarig. Nou ook succes met boodschappen inslaan. Ik werk ook hele dagen.. wie weet kan er een x een meeting in t weekend?

Amable goed voornemen om het bij zien te houden hier :D En geschrokken van je foto's dus aan de afvallerij. Stalgenootje doet Sonja-en.. die is mooi slank geworden.

Zasread, leuk dat je dat zegt/ziet. Ze hebben nl dezelfde vader.
Vaidosa even last van haar gekke 5 minuten.. Leuk dat je nichtje zo enthousiast is. Handig zo'n hulpje :D

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 10:54

Sanne: ja, ging heel perongeluk :D . Maar dan ben je beiden toch relaxter als wanneer je het gaat plannen geloof ik, is het allemaal minder serieus. Alleen wel jammer dat ik nu geen foto heb van Het Eerste Moment op Sol.
Even heel sceptisch hoor, ik vind de karakteranalyses best leuk maar kan zo iemand niet gewoon heel veel info halen uit jouw berichten over Vaidosa en Igneo? Ik las in ieder geval niet echt iets nieuws :o .

Danielle: Deal! Roep maar wanneer je naar Llevado gaat, dan kunnen we het combineren als ik geen andere verplichtingen heb.
Succes met je goede voornemen, ik moet ook nog een paar kilo, dus ik ga nu poep scheppen in plaats van blijven zitten ;)

Zilfstar: Ik geef ze zelf de keuze tussen himalaya en rode KNZ likstenen, die hangen er allebei. De himalaya is eigenlijk alleen zout en dus niet de aangewezen steen bij mineralen/sporenelemententekorten. Om je keuze te maken kun je ook eens dit onderzoek lezen: http://www.paardnatuurlijk.nl/onderzoek/index.htm
Als "booster" geef ik regelmatig een klodder Veendrenkstof (Sanaflor), dat is een compleet natuurlijke bron van mineralen/sporenelementen die goed opneembaar is voor de paarden. Verder zijn er meerdere complete vit./mineralen producten in brokjesvorm, Pavo vital is al genoemd geloof ik, Marstall heeft ook zo'n brokje (Force) en momenteel geef ik Ursonne wat ik bestel bij Bio-ron.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 10:54

Iedereen bedankt voor de tips.

De liksteen van Himalaya daar ga ik naar kijken. Kan ik zowiezo van de winter weer in de stal hangen.

Een poedervorm is en blijft lastig. Nu krijgt hij geen brok en als hij 's nachts binnen staat wel. Maar dat doe ik niet zelf. En ik weet dat ze liever brok erbij geven dan een poeder moeten stroioien (Ze duwen natuurlijk meteen die kop in de voerbak.)

Dus de Pavo Vital lijkt mij echt een prima oplossing. Kan ik nu gewoon geven na het werken en kan evt bij het voeren erbij gegooid worden. Manlief rijdt wrs straks na zijn werk meteen langs de ruiterzaak.

Zou ik nou ivm dat zand over die brok nog iets van zonnebloemolie/ lijnzaadolie moeten geven???

@ Karina: Ik ga die link zeker even bekijken.

@ Zasread: Ja ik zou weer mogen rijden, rustig aan. Maar Jippe heeft nu een wond waar de neusriem moet komen. Dus dat wil ik eerst dicht hebben. Ik ga dan eerst beginnen met zadelen, longeren en dan rustig richting rijden. Vind het heel eerlijk ook wat spannend er zo op te stappen. Dus wil dat de eerste keren doen als mijn bijrijdster er ook is. Ook omdat ik niet in 1 keer erop kom en we Jippe willen leren dat ik dat via krukje oid doe. (Ben niet meer zo soepel als toen ik 12 was EN Jippe is voor mij best groot. We zijn allebei 1,59)
Laatst bijgewerkt door Zilfstar op 27-08-09 10:58, in het totaal 2 keer bewerkt

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 10:57

Karina: Nou, ze heeft ook wel dingen gezegd die ik hier nooit echt genoemd hebt. Maarja, het kan, toch geloof ik er wel in. Ik de grote lijn maar heel kort en bondig hier genoemd, ze heeft me wel 3 A4tjes vol aan informatie gegeven.
Laatst bijgewerkt door zasread op 27-08-09 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 11:00

Ah, tegelijk gepost Zilfstar, dus zie nog even mijn berichtje boven het jouwe.
Ik denk dat het zand eten vanzelf stopt zodra je de juiste mineralen/sporenelementen kunt toevoegen.

Sanne: ik sta eigenlijk heel erg open voor dat soort dingen hoor, maar ik blijf toch altijd kritisch ;) . Ik las laatst ergens, geloof op horses.nl, dat ging over readings enzo dat het eigenlijk vaak toch algemeenheden zijn die je zelf dan betrekt op je eigen paard waardoor ze dus kloppen. Maar dat dezelfde uitspraken voor mij bij mijn paard andere dingen "betekenen" als bij jou over jouw paard. Daar leek me ook wel weer wat inzitten.

*gaat nu echt poepscheppen*

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 11:04

Roos is er heel goed in :j heb zeker vertrouwen in haar. Die gaat echt niet je berichtjes nalezen en daar een verhaal omheen maken :n T is niet een of andere vage reading maar dingen die je als je jezelf erin verdiept, ook leert te zien.
Vind t iig wel heel knap :)

Flan's liksteen werd steeds door de geit opgegeten. Die gaat nogal graag haar box in als ie maar op een kiertje staat :D V.d. winter haal ik er wel weer 1.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 11:08

Sanne, hij heeft er wel veel last van nu.. Naja, hij heeft weer een bolle buik.. Erg jammer. Hij lijkt nu wel wat fitter, alleen gister na een half uurtje werken alweer moe..
Raar dat Vaidosa moeilijk ging doen..
Zilfstar, dat kun je altijd doen ja. Olie is nooit verkeerd, ook goed voor de vacht :)

Leuk, meeting! Mag hier ook hoor, met BBQ. Paarden kunnen mee, ruimte zat haha. Nee, weet niet welke dag het gepland gaat worden, maar weekends blijven lastig.. Vrijdags zou wel kunnen :)
Zal zo maar naar de paardjes, voordat t gaat regenen..

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 11:19

Saida: Jorick dus ver weg... hopelijk krijgt hij een leuke 1e week, altijd wel belangrijk!

Kell: Geniet ervan in Brabant... en van je kanjer Hermansen. :(:)

Cynt: Maak ons maar jaloers met je shoppen :D ! Fijn dat het zo geslaagd was :j

Denise: Haha, ja dat rijden ga je missen he! Wanneer komt Heike terug?

Karina: *\o/* Wat een leuk nieuws!! Haha, een don't-try-at-home-actie _O- . Ja, zo kan je het wel noemen. Maar soms voelen dingen goeeed ;)

Regine: Aaah, lieve kat. Haha kan wel gekke bekken trekken :D En gave foto van jou met Cappie!! En ook nog een zwembad fotoooo 8-) Rest van de foto's zijn ook super leuk!

Sanne: Lekker hoor, al die "paardentijd" :D . En een blij nichtje haha! Die is straks niet meer bij je weg te slaan ;) . Gekke doos, zomaar rennen? Was ze gschrokken? Of kreeg ze even de "kolder in de kop" :P
Gelukkig liep ze daarna wel weer lekker, gek paard! :+

Jellie: Gaaaf dier, die bruine :9 . Al wat gehoord?

Mies: Oh oh.. vakantie weer voorbij!! Weer aan de bak dus... Nouja, bijna dan, nog paar dagen :D . Lekkeerrr.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 11:24

Ilona, ik zit nu op t werk maar vanmorgen had ik nog geen reactie. Hopelijk vanavond wel.. Hij staat ook nog redelijk in de buurt dus dat is wel makkelijk om even een x langs te rijden.
Ben wel benieuwd of hij op t moment nog bereden wordt, hij wordt verkocht ivm rugproblemen van t baasje.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 11:25

Ilona: Het was zeker weten een kolder, want ze ging echt compleet op slot en leek wel ineens ontzettend boos op mij.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 11:25

@ Karina: heb de voedingsstoffen van Pavo Vital opgezocht en de voedingsmeter van Paard Natuurlijk ingevuld hiermee. Heb Jippe op 600 kilo gezet , lichte arbeid en altijd buiten. Aantal kilo gras staat op 10. Heb echt geen idee hoeveel hij eet op een dag. Dus dat maar aangehouden.

Met de scores van Pavo Vital, 10 kilo gras en een Himalaya steen kom ik binnen alle marges uit.
Laat ik de himalaya weg dan heeft hij Natrium tekort.

Zonder Pavo Vital ook en blijft de rest binnen de marges.

Omdat Natrium duidelijk het lastigst is vroeg ik me af of ik ook keukenzout/ zeezout over zijn brok kan doen? (omdat ik dus die liksteen niet in de wei kan hangen)

Oja, Omdat Pavo Vital erbij geen te veel geeft ergens ga ik dat toch bijvoeren. Blijf dus met dat zout zitten.

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 11:34

Karina, ik kan helaas niet photoshoppen maar als iemand dat kan/wil…. :D
Gaaf dat je er stiekem al even bent opgeklommen trouwens!! Echt super! En tuurlijk zit ie lekker! Dat kan niet anders ;)

Danielle, ja die kat is echt geweldig. Ik heb nog gezegd dat ik em meenam naar huis gister maar dat mocht toch echt niet :+ hahaha.
Meeting op HE, sja ik weet niet of dat echt kan? Wil wel even langs de boktlounge lopen, maar verder ben ik denk met paard bezig.

Sanne wat voor show ga je doen? Dat heb ik even gemist?! Wat jammer dat Vaidosa beetje 'dozig' deed ;) maar gelukkig ook
weer snel herstelde! En leuk met je nichtje, handig zo’ng room :+
En dat knallen op HE gaat helemaal goed komen… Capriola houdt namelijk goed in de gaten of alles wel klopt:

Afbeelding

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 11:42

Ha ha,die Capriola....ff checken :D