[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 17:37

Idefix Merci!
De mannen hier zitten eerder met naald en draad franjes en kwastjes aan doeken te naaien om hun paarden mee te verfraaien voor het sahara Douz Festival dan hun paarden te verzorgen. Ik sta te borstelen en heb nu pas man zo ver dat hij mest schept.

N paar foto's uit onze oase:
Stoere dappere kleine hond die samen met zn mams is komen aanlopen en mij erg graag helpt de paarden buiten te brengen in deze intro: Omar

Afbeelding

Omar, op dit moment ons zorgenkind, pas gecastreerd en er goed bovenop gekomen, Berber en arabisch of zgn. Thoroughbred
Hij loopt uit balans en moet rechtgericht gaan worden, maar hoe doe je zoiets zonder hulp met gezond verstand?

Afbeelding

Let op het belletje, dat vinden de mannen hier ook zo enooorm geweldig!
Prachtige Omar, ik mocht hem naar huis rijden toen we hem hadden gekocht, manlief volgde op de brommer, want ik had natuuuurlijk geen idee hoe je brommer moest rijden,...
Afbeelding

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 17:38

Heb net naar de europese kampioenschappen zitten kijken , was heel leuk vooral Totilas , ga zo direkt alle Spanjaarden opnaaien haha.
Ik heb paarden gezien met hele slechte piaffe , zie ik ze hier toch wel beter af en toe.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 18:28

zasread schreef:
borderjay schreef:
oehhhhh,Sanne,als jij daar dan gaat fotograferen moet ik mee om je tas vast te houden ofzo hè? :P

Haha, ben bang dat dat wel nodig is :+ ;)

Oeh! Mag ik dan je reflectiescherm vasthouden? :):)

Martine -> Hmm! Ik heb trek gekregen van jouw ideetjes, en zit nu lekker het restantje couscous salade op te eten! :D
Harissa ken ik niet, moet ik eens even kijken of ik dat ergens kan vinden, en anders idd met je afspreken wanneer je in Nl bent. ;)

Judith -> Ik stuur je snel een pb-tje! :Y)
Die hengst is ook een plaatje, en heel apart met die zebrastrepen.

Cynthia -> Wat een leuke merrie, ze loopt ook erg leuk!
Alleen mag de ruiter haar beugels wel iets langer doen, ze zit nu erg achter in haar zadel.

Heidi -> Wat een lieve foto van de kleine Macho!
De fokker van Rintske fokt minishetjes, die zijn ook zo superklein!
Laatst toen ik er was stond er eentje tussen van een week of2-3 oud, die kon je zo onder je trui verstoppen! :D

Shanna -> Huh! Wat lees ik nu? Vaj weg???
Zo in ene? Dat is dan wel heel rap gegaan!
Wat erg dat ze je niet eens even afscheid hebben laten nemen van je maatje waar je zoveel mee op had..... ;(
Ongelovelijk kl*te!
Afbeelding

Kelly -> Vertel eens per PB, wat is er loos? :(:)

Wanda -> Kan je nagaan wat je zoon allemaal al heeft bereikt!
En wat hij dus nog zou kunnen bereiken!
Dat gaat helemaal goedkomen!
Jorick heeft ook fysio gehad op school, 2x in de week.
Dit omdat dove kinderen vaak problemen hebben met hun evenwicht, zo ook Jorick.
Nu zou je het niet meer zeggen, hij doet en kan alles! :D
Het is wat hè, met die indicaties.
Voor Jorick heb ik er afgelopen maanden ook weer een stuk of wat in mogen vullen, allemaal voor verschillende indicaties, maar zo goed als dezelfde vragenformulieren.....
En dan heb ik het nog niet eens gehad over de inschrijfformulieren van de school zelf en voor het internaat.
Kregen we ook nog een brief dat een indicatie voor het internaat echt niet zomaar wordt gegeven, en we er niet vanuit mochten gaan dat Jorick de indicatie zou krijgen.
2 uur reisafstand was niet een goed genoeg motief.....
Ik gebeld en toen kreeg ik te horen dat de aanvraagformulieren voor het internaat eerst door een team wordt besproken of het doorgestuurd wordt naar het CIZ (duurt tot ca. 2 weken), daar moet het ook weer worden besproken of de indicatie wordt gegeven ja of nee (duurt tot ca. 6 weken).
Dus ik snel een rekensommetje gemaakt en ik kwam tot de conclusiedat de uitspraak daarvan dan ongeveer een week voor het einde van de vakantie aan ons doorgegeven zou worden.
Lekker op tijd dus....
Voor het busvervoer moest ook een aanvraagformulier ingevuld worden, die ontving ik in mei.
Alleen stond daar de oude school in vermeld, dus ik gebeld met leerlingenvervoer.
Ik moest dan de school bellen, want die moesten een aanvraag voor Jorick indienen bij leerlingenvervoer, waarop de formulieren naar mij toegestuurd zouden worden en ik die weer bij onze gemeente moest afgeven.
Rare werkwijze, maar goed.
Ik de school gebeld, die vond het ook maar vreemd, maar zij zou wel naar leerlingenvervoer bellen.
Kreeg ik een telefoontje terug van de school dat alles was geregeld, ik zou de papieren opgestuurd krijgen en die kon ik dan zo bij onze gemeente inleveren.
En idd, die ontving ik een aantal dagen later en ik heb ze begin juni bij onze gemeente ingeleverd.
1,5 week geleden kreeg ik een brief van de gemeente dat ze het aanvraagformulier voor het vervoer van Jorick nog niet hadden ontvangen.....
Ik weer bellen, geen gehoor. Toen maar gemaild en uitleg gedaan.
Krijg ik een reactie terug dat ze wel een aanvraagformulier hadden ontvangen alleen was het van de verkeerde gemeente.
Komen ze nú nog eens mee aan!
Er is een nieuw aanvraagformulier opgestuurd door leerlingenvervoer (nu kon het in ene wel zonder aanvraag van de school), en die heb ik zo snel mogelijk ingeleverd bij de gemeente, en g-e-l-u-k-k-i-g is het allemaal nog op tijd geregeld.
Wat een gedoe al die bureaucratie..... |o -:(- _-:( 8)7 >;) ~~}>

Anouk -> Ik weet zeker dat als we wat meer aandacht aan die overgangen hadden gegeven, ze heel anders was gaan lopen.
Doet ze nl altijd, dan wordt ze lekker vlot en kan ze niet wachten tot je been geeft. ;)
Maar goed, het was voor mij ook nog maar de 2e keer dat ik iemand echt op Rints heb laten rijden.
Ik ben daar nooit zo vlot mee, en zeker niet in het begin toen ze nog niet zo lang onder het zadel was.
Nu is er al veel meer bevestigd en kan het minder snel kwaad.

Natalia -> Auwie, dat zal zeer hebben gedaan bij Garbosa!
Gelukkig gaat het nu de goede richting op.

Nou Jorick zit in Groningen en is op kamp.
Het weerzien met zijn oude klasgenootjes was erg leuk, ze hadden elkaar heel veel te vertellen en ze hadden nu al de aandacht van verschillende meisjes.
Dat wordt nog wat straks.....
Jammer genoeg waren de begeleid(st)ers van het internaat niet thuis en konden we dus nog niet zien welke kamer voor Jorick is en ook niet zijn spulletjes er in zetten.
We hadden ze wel al mee genomen, maar dan komt het in de loop der weken wel.
Kan hij elke week weer iets nieuws meenemen om z'n slaapkamer gezellig te maken.
De mogelijkheid is er ook om er af en toe eens te komen eten en/of slapen, daar ga ik zeker weten gebruik van maken!
Ik ben wel heel benieuwd naar hoe het allemaal reilt en zeilt daar.
Kan ik er gelijk een bezoekje aan vastknopen met Sanne, daar zit ik dan toch vlakbij! :D

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 18:32

Saida Tsja,met zulke dingen hebben moeders het meestal lastiger dan de kinderen....lijkt me vreselijk moeilijk.Gelukkig ziet hij dat zelf niet zo,dat scheelt al heel erg veel.Mag je daar ook gewoon langskomen wanneer je wilt?gewoon s'avonds ofzo?

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 18:39

Ja hoor, geen probleem!
Het is alleen zo verd*md ver rijden, dus doe je dat niet zomaar 'eventjes'.
Gelukkig kunnen we ook op andere manieren contact houden.
Er staan 2 computers (we hebben al even door de ramen gegluurd ;) ) en hij heeft gisteren van mij een mobieltje gekregen.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 18:56

het idee dat je langs kunt gaan wanneer je wilt is al prettig ;)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 19:38

@ Saida: jaaa, Nederland op zijn smalst!!!

@ Snowy: mag je vragen hoor. Als je niet schrikt (sommigen schrikken zich echt een hoedje). De beknopte versie: Het was eind december, 12 uur 's middags. lage zon, nat wegdek. Werd verblind door de zon en heb niet gezien dat spoorbomen dicht waren... Zag op het laatste moment een locomotief van rechts komen (intercity) en ben vol in de remmen gegaan en mijn stuur omgegooid. Effect: ben zijdelings tegen de intercity geknald en echt overal geraakt behalve de plek waar ik zat (bestuurderskant dus). Impact van de klap: auto was een stationwagen maar de hele bak was weg, alleen de kooi met stoelen was over. Motorblok en accu lagen zo'n 300 a 500 meter verderop. Ik had niks... behalve de schrik van mijn leven en een zware zwartgekleurde kneusing van de gordel. 1 nacht ter observatie. Volgende dag (oudejaarsdag) naar huis. 14 februari Stefan geboren.

Maar zoals ik al zei: beknopte versie. Want er gaat natuurlijk heel wat door je heen op zo'n moment. Kon de volgden dag van spierpijn bijna niet lopen. Echt elke cel deed pijn.

Dus ja, wij zijn blij dat ik er nog ben met zoonlief. En ja dat hij dus een hersenbloeding toen gehad heeft... Dan is het nog een tweede wonder hoe hij het nu doet.

Vandaag bij Jippe geweest met hem en Stefan heeft in de wei op hem gezeten! Jippe bleef keurig stil staan. Tot Stefan zichtbar ontspande (wat echt wel een minuut of 2 geduurd heeft). Toen voelde Jippe dat het kind goed zat en nam enkel stappen. Stefan verkramte weer van de schrik en Jippe stond meteen weer stil. Braaf paard! OOk de shet geborsteld en geknuffeld. Ook weer helemaal blij.

Wat de mineralen betreft voor Jippe: ik ga eerdaags een zoutsteen kopen en meenemen de wei in. Kijken wat ie daarmee doet. Tsja, iets over zijn voer etc is dus niet zo makkelijk want hij wordt nu niet gevoerd verder.

Als iemand tips heeft (met merknaam liefst) van welke liksteen het beste is hoor ik het graag. Ook als jullie suplementen weten die ik makkelijk kan voeren (evt dus enkele keren per week als ik hem wat brok na het werk geef) hoor ik het ook graag. Of miss bestaan er speciale snoepjes? Licht mij maar in, want van dit soort zaken omtrent voeders weet ikw einig.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 21:11

Kelly: ja hij geboren in Tunesie dus de hitte heeft hij al eerder meegemaakt. Tsja ik snap hem ook wel, hij mag het voorlopig gewoon rustig aan doen. Hij is natuurlijk ook een fors en rond paard, heeft een hoop meer kilo eraan dan de meeste paardjes hier. Zal het wel extra zwaar maken. Voorlopig maar een beetje grondwerk, hoewel dat ook lastig blijft omdat hij duidelijk vroeger er flink van langs heeft gekregen met de zweep ;( hij kan dus behoorlijk in paniek raken, vertrouwd mensen niet snel. Met mij is hij wel lief altijd, maar de staljongens probeert hij ook vaak te bijten en schoppen als ze in zijn box komen. Jij hebt dus ook ellende meegemaakt :( rotnieuws.. vervelend altijd :(:)

Wenda: hihi ik ga er ook niet aan beginnen hoor, maar ik moet nu wel mijn huis in Amsterdam helemaal leegruimen, heb toch nog een hoop spullen daar staan.. Bij ons geven ze ook altijd olie door het voer. Dat groenvoer zal wel lekker zijn. Dat andere groene spul weet ik niet wat het is.. Mmm lekker thuisgemaakte harissa, wij gaan nu de restjes opeten van de couscous van gisteren :) Leuke foto die van Omar en de hond :P leuk hoor die belletjes ;) mannen... Het blijven rare wezens ;) mooie prioriteiten hebben ze daar!

Marielle: ja dat vind ik dus ook, niet echt fris... Knuffel graag met ze, maar daar houd ik ook niet van ;)

Cynthia: dat wordt een gezellige boel bij jou thuis ;) leuk hoor, ben ook wel benieuwd naar jouw paarden!

Anouk: zo, verwarmd, harstikke luxe toch.. Die van ons blijven buiten 's nachts.. Heb niet echt het idee dat het het zadel is, zelfs die drukplek leek hem geen pijn te doen, mocht er rustig aankomen en erop drukken. Is ook altijd rustig met opzadelen, en opstappen. Ook stap gaat altijd wel gewoon goed, en ik vraag niet zo veel van hen, we doen het echt rustig aan. Het zal de hitte wel zijn. Hij kent ook nog zo weinig en ik ben bang dat hij dus niet zo goed is behandeld vroeger. Hij kan soms echt heel bang zijn. Tegen mij is hij niet agressief maar met de staljongens dus wel, schoppen en bijten soms, zelfs als ze voorzichtig doen. Voorlopig dus maar weer even rustig aan, het is toch nog zo heet dus eerst maar aan wat andere dingetjes werken alvorens er weer op te springen.

Saida: lekker couscous salade :) gek maar dat kennen ze hier dan weer helemaal niet.. Harissa is zo lekker, heel pittig maar daar hou je dus wel van? Soort van puree van rode pepers met kruiden en knoflook (de lekkere variant dan, de simpele is enkel pepers...) Je zoontje zit dus op een internaat? Je mist hem vast wel zo he, ga je hem regelmatig daar opzoeken? Hier gaat de vakantie nog een maand door, ze hebben nu bijna 4 maanden zomervakantie hier!!

Heb een paar foto's gemaakt van m'n jongens dus straks weer ITP :)

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 21:14

Ik heb alles bijgelezen, maar vergeten reacties op te slaan :( Begin niet opnieuw...

Saïda, wat een verhaal zeg! Pfoe!

Bedoein: Die foto met die hond en dat touw, geweldig! :D

Wat een onwijs leuke foto's van Macho, wat een scheetje! En wat een verhaal over die eigenaar, mensen gunnen elkaar ook niets!

Cynthia: fijn dat je op het paard hebt gezeten! Ik hoop echt dat je snel herstelt!

Nou, verder ben ik niet meer, haha! Ik ga verder bikkelen, pfff!! Geloof dat ik maar heel ander werk moet gaan zoeken of zo, haha! }:0

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 21:33

borderjay schreef:
het idee dat je langs kunt gaan wanneer je wilt is al prettig ;)

Dat is het zeker weten! :j

Wanda -> Sjee, je hebt echt wel een engel op je schouder zitten dat je dat ongeluk nog kan navertellen! :oo
Ik vind persoonlijk zo'n Himalaya liksteen super, daar zitten natuurlijke mineralen en zouten in.
En wat betreft een vitamine supplement; Equitop Forte.
Dit is in poedervorm en kan je over de brokken strooien.
Het heeft een zoete smaak (moet je maar eens proeven) wat paarden over het algemeen wel lekker vinden.
Anders zou je het kunnen mengen met appelmoes en met zo'n spuit kunnen geven.

Martine -> Ik had geen idee wat Harissa is, en heb het even opgezocht.
Ik kwam allerlei recepten tegen om het zelf te maken, maar volgens mij is het hartstikke pittig!
Een soort van sambal ofzo?
De salade maak ik van couscous Maroc, daar doe ik dan gemarineerde kipfilet door, in stukjes gesneden en gebakken met knoflook, kerstomaatjes, gegrilde/geroosterde paprika, 2 avocado's, gedroogde tomaatjes en rucola sla.
Eerst de couscous en kipfilet af laten koelen en dan alles erdoor mengen.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 21:52

Ik was mijn camara vergeten vandaag dus geen foto kunnen nemen , aangezien dit ook het barokke rare kleurtjes topic is alleen om te melden dat er vandaag een niet zo grote perlino merrie is binnengekomen met hel blauwe ogen , het is net de kat van mij nichtje kwa kleur haha, ze is wel lief ik heb er uit de stal gehaald om er even te bekijken , toch raar die helblauwe kijkers.

Kelly_Taco

Re: [HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 21:54

Hi lieve meiden... bedankt voor jullie woorden en pb's... doet me goed..
Ben nu richting Brabant gereden.. even er tussenuit.
Morgen lekker naar Hermansen toe.. maar goed.. ook dat is nog maar voor tijdelijk ;(

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 21:59

morgen wel even een foto maken ben reuze benieuwd naar die merrie ;)

mischien is het een idee om inderdaad een meeting te plannen, met als afsluiter een Barbecue ;) dan kunnen we zo gezellig kennis maken met zn alle :D

ik ga mijn forum eerdaags omtoveren tot het paardenpraatjes het barokke paardenforum ;) :+
het is in december geheel door hackers om zeep geholpen en loopt het niet meer sinsdien dus kwam ik met dat idee :)* het wordt een gesloten forum zodat niet jan en alleman mee kan kijken en lezen ;) dit ter bescherming van leden ;)

ik ben vandaag wezen shoppen in Amsterdam (ohhh wat heb ik mijn stad gemist) heb veel leuke kleding gekocht in de PC en schoenen en ik heb ook een heel leuk vogelhuisje (villa) gekocht zal morgen een foto maken en die eens neer zetten zo een gaaf ding is het ;)

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 22:20

Esther weer aan t werk :)

Jolynn op therapeutische basis weer werken +:)+

ANouk, van harte met de 8 jaar *\o/*

Eline, zijn zeker een hoop mensen dan opzoek.. je hoort soms andere verhalen..
Maar jij hebt natuurlijk wel een heel knap paard :D

Naatjuh heerlijk Jamaica :z

Bedouin, leuke foto's!

Saida, Jorick weer bij zijn oude klasgenootjes en op kamp :)
Fijn dat jullie er af en toe kunnen eten/slapen +:)+
Hij is ook nog verwend met een mobieltje, leuk!

Martine, eten jullie veel pittige gerechten?

Kelly, geniet lekker van Hermansen morgen.. sterkte hoor :(:)

Marialva leuk idee van een meeting met bbq!

Ik kwam nog 2 leuke paarden tegen die te koop staan. Mss iemand die ze kent?
http://www.sporthorses.nl/advertentie/p ... andalusier
http://www.marktplaza.be/TK-4-jarige-br ... 850121.php
Als jullie t niet fijn vinden als ik t hier plaats, moet je t maar aangeven hoor.
Ik denk dat wij voor Santos niet ervaren genoeg zijn.

Uit t werk naar ikea gegaan en daar gegeten.
Hebben nog een kast gekocht voor onze inloopkastkamer.
Kunnen we lekker gaan knutselen :D En nog wat plantjes enz.
Daarna naar stal gegaan. Flan even geknuffeld en daarna op de wei gezet, lekker bij haar maten. Nog even geklept en straks pitten :z

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 22:21

@Regine, leuk als ik je dan zie.
Je herkent mij zo, aan mijn hele korte haartjes! En Xantha is er natuulijk ook! :P

@Suus, klinkt alsof je heerlijk hebt gereden.
Leuk zo samen met de shetjes!

@Naatjuh, das schrikken zeg, gelukkig is alles goed afgelopen. :(:)

@bedoein, hahahaha, die eerste foto, helemaal leuk met dat puppy!

@Jus, ik vind dat de piaffe bijna nooit goed getoond wordt.
Op dat niveau verwacht je toch wel meer. :o

@Saida, moeilijk hoor je zoon zo loslaten.
Hij is eigenlijk nog maar zo "klein". :(:)
Wel fijn dat hij er zelf veel zin in heeft!

@Zilfstar, Xantha krijgt zo weinig krachtvoer dat ik haar er ook iets bij geef.
Ik geef Pavo Vital, dat zijn hele kleine biksjes waar alles inzit.
Ze hoeft maar een handje per dag.
Ik geef dit juist in het winterseizoen omdat Xantha nauwelijks krachtvoer krijgt.

@Wanda, wat een verhaal, kreeg er kippenvel van!

@Marialva, winkelen in de PC??
Toe maar, lekker je zelf verwennen ;)

@Jellie, die 2 de vind ik mooi!!!!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 22:27

Jolynn, die 2e spreekt mij zo vanaf de foto ook t meeste aan. Ik ga ze iig mailen voor info.

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 22:37

Ja moet je zeker doen, spannend!!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 22:38

Mail voor de 2e is verstuurd, dus ben erg benieuwd. Staat ook nog redelijk in de buurt :)

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 22:38

Nadina – hoe komt het nu al in de stess ?

Jellie – gelukkig heeft die hem tenminste nog die van mij wist vorige keer nog geen eens waar die lag :P gelukkig had ik hem toen weggelegd :D

Esther – lekker weer aan het werk ;) zou idd wel fijn zijn als je er op kunt zitten als de zadelmaker komt dan kun je zelf ook het zadel aanvoelen

Ilona – die wedstrijden komen vanzelf wel wij hebben ook geen trailer dus moet ik er 1 gaan huren daarom ga ik ook niet te vaak. En wat je zegt ik ben ook afhankelijk van mijn vader en ik wil het hem ook niet aandoen om iedere keer zijn vrije zondag op te offeren dus ik vindt 1 a 2x in de maand meer dan zat. Ach ooit hebben we zelf onze e achter b ;)

Cyrina – ben benieuwd naar nieuwe foto’s van de kleine hij zou nu idd wel gegroeid zijn. Hij is zo te lezen iig lekker ondeugend :+

Regine – leuk hoor om zo te oefenen met zijn alle wanneer moet je de kuur doen ?

Debby – je kan tenminste weer 1 ochtendje aan de slag lekker hoor dat het nou weer goed gaat dat is je wel gegund

Suus – ook lekker gewerkt met de paarden super hoor dat goya het zo goed doet

Naat – lekker op vakantie geweest maar vervelend van je merrie maar als ik mag vragen hoe komen er ineens zo snel maaien in je had het toch netjes bij gehouden ?

Saida – yorick lekker op kamp gezellie voor hem hoor hopelijk krijgt die een leuke tijd met mooi weer zodat die lekker kan genieten, en super dat je daar af en toe ook kan eten en slapen zo kan je toch nog een beetje in de gaten houden wat daar allemaal gebeurt

Kelly – geniet even van je tijd in brabant lekker even je hoofd legen en even genieten van de mooie dingen om je heen, en als er wat is mijn pb is open voor je een hele dikke knuf

Cynthia – lekker wezen shoppen en lees ik het nou goed in de PC hoofstraat toe maar hoor ik wil dat ook nog zo graag maar eerst maar even een budget opbouwen :+

Net weer even bij mijn topper geweest weer heerlijk geknuffeld en lekker verwend met lekkers :+: ik mis hem zo en wil echt weer heel graag gaan trainen maar nog even geduld O:)

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 22:41

Saida: het is inderdaad erg pittig, maar je kan het verdunnen met wat olijfolie en dan is het lekker dippen :) Mmmm die salade van jou klinkt ook goed, wat jammer dat ze hier geen avocado's hebben!! Dat zijn dan echt van die dingetjes die je wel mist af en toe.

Hihi zit nu de speciale ramadan soap Maktoub (het lot) te kijken, is er ook een stuk over paarden in :) zag er erg goed uit die club, m'n vriend zei dat dat de club in Sokhra is bij Tunis. Mooie paardjes.. Was wel grappig om te zien :)
Ow en Darius en Flavio staan weer ITP :D

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 22:49

Heikedenise, gelukkig had jij hem weggelegd :P
Nog even geduld voor je weer kan trainen.. wel lekker geknuffeld :)

Martine, heb je de link van t topic? trouwens... ik zoek wel ff :D

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 23:46

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 23:52

jus schreef:
Dit stond boven bij de reclame.

http://www.animalgenetics.us/index.htm

Kan je kleuren uitrekenen , maar goed op de lijst staat dus perlino , cremelo wat is het verschil van deze 2 kleuren ?

een perlino is creme kleurige vacht met rossige manen en staart, een cremello is een creme kleurig paard met de zelfde kleur manen en staart als ze vacht ;) en beide hebben blauwe ogen ;)

ben druk met het forum bezig maar iedereen is hierbij welkom en uitgenodigd :D

Afbeelding

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 00:07

Aanvulling: Cremello is dubbelverdund bruin, perlino dubbelverdund vos.

Even ego, ik heb vanavond perongeluk even op Girasol gezeten *hyper* !
Ik was eigenlijk alleen benieuwd of ie braaf naast krukje zou durven staan, maar voor ik het wist was ik erop geklommen, zonder zadel, zonder helm, alleen kaptoompje, beetje don't try this at home-actie eigenlijk :o
Paar meter gestapt maar verder vooral veeeeeel geknuffeld en lekker rustig laten ontspannen. Er zitten allerlei kick-start-knoppen ingebouwt (in ieder geval aan de longe) die ik nog aan het demonteren ben, maar dit ging dus in ieder geval nog goed *juich*

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 00:12

Jolyn lopen jullie ook het rassendefile? Dan zie ik je daar iig zeker!

Heike ik zie nu pas dat jij uit Dordt komt! Grappig, daar ben ik geboren en tot mijn 16e erwtenpeller geweest ;)

Marialva mooie logo, lijkt ontzettend op een schilderij wat ik heb!

En kleurtjes... sja ik krijg er ook een zwak voor, het is wel erg mooi zeg!

Nou ik duik zo me eigen bed voor het eerst sinds ruim 3 weken! Toch wel lekker hoor, weer thuis al waren die weken echt geweldig! Alleen ga ik 1 diertje echt wel missen:

Mijn favoriete kat, echt geweldig dier! de liefde was gelukkig wederzijds, altijd wel in me buurt te vinden:
Afbeelding

Mijn zadel bleek de perfecte kattenmand
Afbeelding

Maar zoals in elke 'relatie'... we hadden ook wel zo onze meningverschillen:

Over wat er op tv was bijvoorbeeld, dit was namelijk echt een stom program vond ie...
Afbeelding

... er moest dan ook even gezapt worden:
Afbeelding

... voordat er weer rustig doorgeslapen kon worden:
Afbeelding

Dan :D zoals beloofd.. Cap en ik bij het kasteel:
Afbeelding

en... :+ t swemmebad:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door regine op 27-08-09 00:27, in het totaal 1 keer bewerkt