[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:54

Op veler verzoek heb ik een rijfoto van vandaag :Y)

Afbeelding

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 00:00

Melvinnek schreef:
@Marielle, ik heb een jonge arabofries. en een 7 jarige. Moeder is een Fries en vader een volbloed arabier. Ze is dus een echte 50/50 arabofries. Ik vindt haar uiterlijk geweldig, ze heeft de behang en sokken van moeder, nek, de kleur en hoofd van vader.
Ik ben bezig een pedigree voor haar te krijgen en haar dan op te laten nemen in het veulenstamboek.
Als dat allemaal rond is wil ik een keer een show met haar gaan lopen.

Ik ben nog geen ster in het plaatsen van foto's, maark komt nog wel

@Prinslover, welk strand ga jij altijd heen, ik ben weleens op Monster geweest en dara werden we in seizoen weggestuurd, gelukkig zonder boete

@ Peet, dank voor je berichtje, Zeeland is me wel wat ver, ik orienteer me eigenlijk meer op randstad en noordholland voor mijn vriends toekomstige carrierekansen, maar is het t mooi bij jou? Ik was van de week bij swarte fryske, ook mooi, alleen maar friezen. Sta jij dan ook op friezenstal of toch pension
kan ik googlen op jouw stal, want je hebt solarium, buiten en binnenbak?

@jus en anderen, hoe plaats jij de foto's, ik kom er niet uit

ik wil je alles vertellen stuur me maar ff een pb met wat je wilt weten kan ik je mss ook bellen.
wil het hier niet zeggen dat hoor je nog wel, dus je paard heeft een mega nek of niet?

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 00:14

Lekker duidelijke close-up Jolijn :Y) Voor zo ver ik kan zien heeft ze al veel meer "body"gekregen hè?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 00:16

Ik ben weer bijgelezen :). Heb het erg druk op het moment... Vandaag één tentamen gehad, morgen heb ik nog een tentamen en dan maandag de laatste :).

Wat erg zeg van Troy... Ik vind het ook niet echt eerlijk van die vorige eigenaresse, proberen te verbergen dat ie zo druk is. Ik snap ook heel goed dat de klik er nu niet (meer) is. Hopelijk vind ie nu een goede eigenaar die wel een klik heeft met hoe die echt is.

De rest sla ik eventjes over :), moet eigenlijk al in me bed liggen ;).

Maandag heb ik les gehad met Atlas, het was een priveles dus ik moest flink aan het werk :). Danielle vond dat Atlas erg soepel liep en ze vond ook dat ie zijn achterbeen voor het eerst echt goed meenam. Dus dat waren al twee positieve dingen :). Verder hadden we ook een aantal fijne ontspannen momenten, maar af en toe was ie ook wat vluchterig :P. Was weer eventjes tevreden over hoe het ging ;).

Vandaag weer fotocursus gehad, weer iets heeel leuks geleerd :). Kan hele leuke creatievefoto's maken door gewoon me diafragma aan te passen :P. Als ik tijd heb zal ik wel even foto's maken, dan hebben jullie ook een idee hoe het werkt ;).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 00:19

borderjay schreef:
Lekker duidelijke close-up Jolijn :Y) Voor zo ver ik kan zien heeft ze al veel meer "body"gekregen hè?

Hier zit 1 iets duidelijkere bij :=
[RIJ-ITP] Robijn een beetje @ work!

ja, ze begint eindelijk iets ronder te worden :+:

Fijn dat je les goedging zeg :)

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 09:20

jasmijn - dus jij bent lekker verliefd haha leuk hoor lekker naar je gevoel luisteren en rustig aan doen

lisanne - nee ik heb troy niet gekend maar heb wel naar de verhalen van de meiden geluisterd en ik vindt het heel sneu voor het paard en hoop ook van harte dat die nou iemand krijg waar die heel lang bij mag blijven want ieder paard verdiend een goed tehuis

jolijn - robijn ziet er toppie uit hoor ga zo door

esther - ben benieuwd naar de foto's, op naar je laatste tentamens

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 10:43

Trea: Jammer he, dat zulke dingen gebeuren... mensen die liegen, en je daardoor belazeren, of eigenlijk het paard :(:) . Jammer dat het zo is gelopen, maar gelukkig gaat Lisanne nu voor een goed baasje zorgen! :)

Saida: Leuk he, die vooruitgangen :D . Rints doet het laatste dagen weer super lees ik! Top.

Jas: Hehhhh???? :D :D :D Vertel!!!!! Je maakt me echt nieuwsgierig hoor := . Enne, Sanne weer meeten?! Gezellig *\o/* .

Lisanne: Ik ga ook mee met de toelichting van Robijn hier op bokt. Iedereen bedoelt hier niet dat jij slecht bent ofzo, totaal niet! Het is juist logisch dat je iemand zoekt die er beter bij past als je de klik zelf niet (meer) hebt! Goede beslissing juist. Het is alleen zo rot dat het paard hier de dupe van wordt, en dat komt niet door jou, maar door Chantal. Echt heel jammer..... dat zíj niet eerlijk is geweest :( . Maar het komt allemaal wel goed, ben blij dat je bereid bent goed de tijd te nemen +:)+

Jolijn: Jammer dat ie zo onscherp is! Maar ziet er voor zover ik kan zien leuk uit *D

Melvinnek: Waar woon jij nu dan? En heb je ook foto's van je paardje? Ben wel benieuwd :) .
Ik rijd idd op het strand in Monster, toevallig :) . En daar maar je in het hoogseizoen alleen na 19.00 uur rijden ;)

Eshter: Super van je les! Ga zo door :j Leuk ook van je foto cursus! Als je nog eens een proefkonijn ehh paard nog hebt ;) .......

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 10:44

Miichelle90 -> Sommigen bij ons op stal vinden Rintske ook maar een lomperik of zeggen dat ze altijd zo chagrijnig reageert.
Dat komt echt door hun zelf, blijkbaar hebben zij geen respect voor haar of mogen ze haar niet of houden ze niet van friezen, en dat spiegelt zij heel confronterend meteen terug.
Als je haar met respect behandelt dan is er niets aan de hand, doe je dat niet dan dendert ze over je heen, letterlijk en figuurlijk.
Zelf heb ik hier weinig last van, ik kan haar aan een los lijntje meenemen en ze zal echt niet zomaar lomp doen.
Waarom al zo duidelijk een voorkeur voor een hengst?

Melvinnek -> Je mag ook foto's doorsturen naar mij, dan plaats ik ze wel.
Ben zeeeeeer nieuwsgierig naar jouw kruising! *D
Je bent flink op zoek zo te lezen, en je was bij Swarte Fryske?
Ook om te kijken voor een pensionstalling?

Jolijn -> Ziet er lekker ontspannen uit.

Gisteren heb ik zo'n gymbal gekocht voor Rintske.
Die muts verblikt of verbloost er niet van, hahaha!
Ik kan die bal alle kanten op schoppen of tegen haar aan schieten, maar echt niet dat ze daar wat om geeft.
Toen ik later m'n kruiwagen ging legen zag ik haar er wel zelf mee spelen.
Met haar neus er tegenaan en schoppen....... :D
Ze is zoooooooo leuk, die zwarte knuffel van mij! :+:

Melvinnek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 10:58

@Prinslover, Monster dat is toevallig! ik woon nu aantal dagen bij Bathmen en aantal dagen bij mijn vriend tenzij hij te druk is met werk en studie

@saida, trek je er niets van aan wat ze van je paardje vinden, dieren zijn je beste maatje, alhoewel mijn vriend dat ontkend haha

@ evdpanne hoe gingen d etentamens dan, fijn dat Atlas het steeds beter doet!!!

@tjillert, stuur me als je dat liever hebt dan graag maar een pb, ik ben me nog aan het overdenken, mijn vriend zit dus in een soort master opleiding, moet scriptie afronden en dan werk vinden, er zijn goede vooruitzichten dat hij op zijn stageplek mag blijven, en dat is in noord holland momenteel.
Maar zijn famile woont in Kapelle, en dat is dus in zeeland! als je wilt kunnen we best keertje afspreken als het in de buurt is. en ja mij mijn trots heeft ook een dikke nek, net als jouw supermooi fries.

nu even spannend want ben dagje vrij en mijn vriend heeft verrassing voor me, jullie lezen het wel

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 11:10

saida - dus stiekem als je weg loopt speel ze er toch wel mee haha altijd leuk als ze ergens mee spelen

melvinnek - ik ben ook wel nieuwsgierig naar jou kruising dus laat maar snel foto's zien

nou ik kom jullie weer even spammen met foto's van mijn ventje

Afbeelding

Afbeelding

Melvinnek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 11:14

@heikedenise mooiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 12:40

Jolijn, ziet er ontspannen uit!
Saida, bedoel je die bal van het Kruidvat? Ik wil vanmiddag ook even kijken of hij hier nog ligt.
Heike, leuke foto's!

Utixo liep zo super vanochtend. Na 10 minuten loswerken kwam hij al op beide handen, en gingen zijn oren hangen. En das leuk, want als zijn oren gaan hangen, is hij geconcentreerd.

Matcho zijn been was helaas weer flink wat dikker, en ook zijn koker was nu 3 keer zo groot. Zijn temperatuur was gelukkig normaal, dus er zit geen ontsteking. Dus ik ga maar weer zo vaak mogelijk wandelen met hem, lekker het vocht eruit. Hoefsmid krijgt er straks nog een leuk klusje aan, want die lummel heeft uitgevonden dat het minder pijn doet als je je been gewoon meesleept. Ik wil hem ook niet teveel pijnstillers geven, hij loopt er straks doorheen.

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 12:40

grrr had ik een verhaal weg :(
heikedenise poetse :D
[bMiichelle90][/b] ja een eigen paardje geweldig ,en een hengst ja superrrrrrrrr
Barroco verliefd geweldig he !!! en dan ook al dievlinders in je buik waar moet je er toch mee heen *D
Robijntjah ja dat vindt ik ook wel erg interesant zo topic ...
Melvinnek we willen hier echt foto`s zien hoor anders zijn we niet tevreden *D
evdpanne succes met je tentamen...
_Saida_ ja gweldig he zo bal wil ik ook graag voor djemo hebbe hij heeft nu een pion in zijn stal speelt hij ook mee zo leuk :D
heikedenise geweldig die foto`s *D

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 12:45

Saida ; Jaa dat was bij Femke ook meestal het geval. Omdat ze duidelijk liet merken of ze je mocht ofniet. Ik heb nooit problemen met dr gehad. Als ze hengstig was merkte je daar ook helemaal niks van.
Het is dat Femke zo groot was maar anders was het net een hond geweest. Ze luisterde zoo goed altijd! Echt een wereldpaardtje was het gewoon. Zelfs me vriend vond dr gewoon leuk, en als ik eens geen zin of tijd had ging hij. En dat doet die echt niet zomaar.

Hmm waarom ik voorkeur heb voor een hengst, ik vind hengsten altijd zo'n prachtig karakter hebben. En zou tegen de tijd zo graag een veulen erbij willen van me eigen hengst :p Maar als er dan een paardtje komt ga ik denk ik ook richting andalusier, lippizaner of fries zoeken. Mijn vriend is helemaal dol van friesen en zeg altijd voor de grap mocht er een paard komen word het een fries.

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 12:46

Denise ; super mooie foto's :D

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:30

Jolijn, ik bedoel het positief hoor, ik vind het echt interessant. En op de foto's ziet er het relaxed uit.
Saida, mijn paarden doen echt helemaal niets met zo'n bal, ze vinden er echt niets aan.
Denise: wat een mooie foto's zeg.
Ik heb vandaag weer eens gereden maar Boukje en ik konden het niet echt eens worden over het tempo maar aan het eind werd het gelukkig beter. (Wordt weer tijd voor les ben ik bang).

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:44

Prinslover: Hahahahaha als ik de cursus heb afgerond moet ik heeel hard gaan oefenen om ervaring op te doen, dus dan kan ik vast wel een keertje langs komen ;).
Saida: Hahaha wat leuk dat ze lekker kan spelen met die bal :). Atlas heeft zo'n bal waar je voer in kan doen, daar issie ook altijd lekker mee aan het spelen.
Melvinnek: Wist je al dat je vriend een verrassing voor je had, dan is het niet echt een verrassing meer he ;).
Heikedenise: Wat een knap koppie toch :).
Utixo: Lekker dat het zo goed ging met Utixo, wel balen van Matcho... Hopelijk knapt ie snel weer op!!

Heb net me mondeling Europees recht gehad... En ik heb zo'n hekel aan mondelingen, ik zat ook best wel te trillen ineens. Je moet altijd gelijk de antwoorden weten en je hebt niet echt rustig nadenk tijd. Verder ben ik ook heel erg gewend om dingen op te zoeken in mijn wettenbundel, en nu kon dat dus niet. En tja Europees recht is een heel groot en breed vak dus het was ook zoveel om te onthouden. Vanavond weet ik mijn cijfer al dus ik wacht maar af wat het wordt.... Ik ga zo gewoon even lekker naar Atlas lekker even rijden en ontspannen en dan zie ik het zo wel weer...

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:30

Ik zal voor je duimen

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:13

Precies, het is helemaal niet gericht de huidige eigenaresse van Troy, ze is super.

Het is juist meer richting dat Chantal niet eerlijk was, en hierdoor zijn mensen en Troy gedupeerd, maar ik weet zeker het komt goed.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:15

Wat een leuke foto's allemaal weer, knap friesje! :)

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:21

@denise wat een mooie foto¨s van je paardje echt heel gaaf

heb het erg druk gehad met hele leuke dingen
natuurlijk bij tsjillert geweest en nog wat maar dat horen jullie wel

saida gek paard heb je hoor die de bal niet leuk vindt hihihihi tsjil heeft een skippybal in zijn stal hangen en speelt er ook altijd mee

marielle leuk he je paard met pionen hij is altijd zon knuffel
en lekker speels

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:26

Nishada: Zonde dat je hem laat castreren, maar ik begrijp je keuze ook wel! Het is een moeilijke beslissing :(:)

Heidi: Wat een prachtige foto's van Jesse met de Donald Duck _O-

Saida: Weer een overwinning met Rintske :D Super dat het wijken is gelukt!

Jasmijn: Haha, lekker toch dat je weer verliefd bent! Geniet er van zou ik zeggen ;)
En volgens mij hebben we zaterdag nog heeeeeeeeeeel veel te bespreken ;) :D

Lisanne: Alle afgunst betreft Troy is zeker niet voor jou bedoelt, de vorige eigenaresse is niet zo netjes geweest. Ik vind het juist heel goed dat je nu een geschikt baasje voor hem zoekt op een eerlijke manier! En Troy zal ik zeker ook niet afvallen, want het is een super beestje om te zien!

Benthe: Arme Matz :(:)
En super dat Utixo zo fijn was met rijden!

Esther: Heb je een goed cijfer gehaald?!

Igneo was vandaag zo zielig!! :(:) Ik ben vandaag naar hem toegeweest en die arme jongen hebben Aline en ik van zijn moeder gescheiden. We hebben Fiesta en Deseada (moeder van Dicha, ander veulen) mee naar de paddock genomen en Igneo moet het vanaf nu zonder mama doen. Het was echt zo zielig, hij wist echt niet waar die het zoeken moest, een maar hinniken en rennen en springen en graven, echt zo verschrikkelijk om aan te zien. Hij was echt met geen mogelijkheid kalm te krijgen. :(:) Op gegeven moment zweette hij van zijn kont tot aan zijn hoofd. Ik hoop dat hij inmiddels weer wat rustiger is, maar toen ik bij de bushalte stond hoorde ik hem nog roepen.. (Dicha was merkwaardig rustig)
Dat is dan de eerste stap naar het grote avontuur voor mijn ventje! Nog 1,5 week en dan ga ik hem ophalen!

De aftocht:
Afbeelding

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:58

sane blijft altijd rot he
heb het ook een keer gedaan maar heb ook gelijk gezgdt dat doe ik niet meer vindt het zo zielig

tuurlijk ik weet wel dat het niet anders kan maar toch doe liever wat anders

hoop dat hij zich nu wat meer opzijn gemak kan voelen en went aan het GROOT worden

verwen hem morgen maar lekker

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 21:13

Ik kan hem morgen helaas niet verwennen, want hij staat 1,5 uur reizen bij me vandaan :n

Kreeg net een mail van Aline en Igneo is inmiddels weer redelijk rustig. Hij staat nu wel lekker te eten en hij hinnikt niet meer zo veel en zweet ook niet meer! Gelukkig!