[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KiMmK

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 17:54

Wat gaan we snel! haha Lekker veel om bij te lezen. Haha!
Heb gisteren heerlijk gereden op een friese ruin Kjald.
Hij staat bij ons op stal en staat nu inmiddels al 2 maand stil als het niet meer is..
En meneer was zoo sneu gisteren, hij liep continu achter je aan om maar aandacht te krijgen of geborsteld te worden..
Dit vond ik zo zielig dat ik hem even een flinke poetsbeurt heb gegeven en even op hem gereden heb.
Dacht eerst hmm hij is nog maar 3 jaar en is al 2 maand niet meer onder zadel geweest, zal ik hem niet eerst even longeren..
Maar merk het snel genoeg als ik erop zit* en hij is van zich zelf al vrij rustig* dus ik erop en hij was braaf, echt hij liep lekker ontspannen en aardig losjes voor een paard dat meer dan 2 maand stil had gestaan.
Dus denk dat als ik de tijd heb (naast Freek) hem even erbij te pakken om hem te borstelen/ knuffelen en te rijden Haha!

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 17:55

Jaa ik heb me TTT gehaald Haha! heb alleen wel 4x de auto af laten slaan Nagelbijten / Gniffelen

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 18:01

@ Saida: Misschien al last van dat dikke buikje van d'r. Spannend hoor, wanneer is ze uitgerekent?

@ Kim: Lekker hoor Haha!. Kjald...... Die naam komt me heel erg bekend voor van een paard van een Manege in Linschoten (Klein dorpje) maar dat zal wel niet.

@ Mossel: Geeeeeeeeefeliciteeeeeeeeeert Haha!!!! Hahah, kan gebeuren Nagelbijten / Gniffelen.

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 18:05

Ik heb even vluchtig bijgelezen.
Wat een prachtige foto's Heidi en hubbie OK dan!
Poeldijk is lekker dichtbij en ik wil ook wel zulke mooie foto's van m'n paard en mezelf Haha!
Dussuhhhh....... Knipoog

Madelief,ik moet je nog even pb-en met foto's van Mynke and me.
Ga dat zsm doen.

Yenneke,waar ga je naartoe verhuizen?

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 18:20

Mossel gefeliciteerd! Viel wel mee toch?

Ik zou het beste het weekend in juni kunnen, maar ik zal is even nagaan of het te doen is met vervoer, zo ja komt er waars wel nog iemand van stal mee (2 paards trailer) dus kosten delen.

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 18:29

Pipi schreef:
Ik heb even vluchtig bijgelezen.
Wat een prachtige foto's Heidi en hubbie OK dan!
Poeldijk is lekker dichtbij en ik wil ook wel zulke mooie foto's van m'n paard en mezelf Haha!
Dussuhhhh....... Knipoog

Madelief,ik moet je nog even pb-en met foto's van Mynke and me.
Ga dat zsm doen.

Yenneke,waar ga je naartoe verhuizen?

Is goed hoor Haha!
Spreek maar af waneer het je uit komt
en dan zie ik je ook weer eens Tong uitsteken en je paardje Bloos

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 18:35

mies_apollo, Essssss : dankje Nagelbijten / Gniffelen
viel opzic wel mee ja, maar was wel verrekte zenuwachtig Nagelbijten / Gniffelen nja dat heb ik iig al gehad Nagelbijten / Gniffelen op naar het volgende

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 18:41

Heidi & Madelief: Nou ik denk dat de eigenaresse zelf ook mee wil dan... Áls ze het al goed zou vinden.. En boven dat gaat het toch een aardig centje kosten Clown En omdat het niet mijn eigenpaard is, wil ik er liever niet teveel in investeren. Niet l.banketstaaf bedoeld hoor Bloos Maar het zal niet mn eerste verzorgpaard zijn die ik opeens wegens allemaal dingen niet meer kan doen...... Maaaaar, ik heb ooit mn eigen paardje, en dan ben ik zeker van plan om mee te gaan! Haha!

Es: Ook al zo druk haha! Gelukkig waren mijn verstandkiezen trekken verhaal toch wat minder rampzalig dan je mams Clown (gelukkig!)

Bienotje: Nou ik zal je zeggen, ik ben echt zo bange schijtert. Bloos Ik had 3 afspraken. De 1e keer moest ik foto's laten maken. De 2e afspraak ging er 1 kant uit, en de 3e afspraak de andere kant. Ik me helemaal druk gemaakt die 2e afspraak. Bloos Echt drama gemaakt daar ook haha ROFL Van angst. ( Ik kan echt zoo NIET tegen prikken Bloos ). Voor dat trekken zelf, en de napijn was ik totaal niet bang!! Maar die prikken.. omg. Knipoog Maar goed, hun me toch gekalmeerd, prik gegeven, en eruit getrokken. Viel echt zo 100% mee Bloos! Ik schaamde me gewoon dood dat ik me zo had aangesteld Bloos Dus gister was ook een stuk minder eng. Ik heb trouwens echt geen na pijn gehad Haha! Ook geen pijnstillers gehaald, 1 paracetemol was goed Ja Succes!

Yenneke: Heee, ben je er ook weer eens! Verhuizing komt erg dichtbij nu, leuk!

Saida: Ojee, de zware loodjes komen nu denk ik.. Knipoog Het is ook niet niks hoor een veulen op de wereld zetten haha Clown En gelukkig viel me verstandkiezen trekken wel mee Haha!

Kim: Lekker hoor voor Kjald! Die wil ook een beetje aandacht Knipoog En als je toch een beetje tijd over hebt, is het nog wel leuk ook om hem te doen. Wel een braverd hoor Ja

Mossel: Gefeliciteerd!! Goed gedaan hoor. Ik ben blij dat ik me rijbewijs al heb! Al die spanning toen pff.. haha Haha!

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 18:45

Mossel: Gefeliciteeerd!
En Kjald is daar al vanaf zijn geboorte (helaas niet meegemaakt..)maar dat zal denk ik dan niet haha Haha!

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 18:46

Thnx
prinslover: ja ik ben ook zeer zeker blij als ik m heb pff

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 18:52

Afbeelding

Een indruk hoe de braverd eruit ziet! haha Haha!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 19:09

Ahhh lief koppie heeft ie hoor!! En volgens mij een hele mooie dot manen als voorpluk!! Vingers aflikken

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 19:19

Die voorpluk is volgens mij idd geweldig.

Over het weekend bij Monya, van beide data zou ik alleen in mei kunnen, 14 juni is er barokke wedtstrijd bij Moravita en dan wilde ik eigenlijk meedoen.

(heb net de nieuwe bak gemeten... ruim 20x40 Tong uitsteken)

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 19:55

Wat leuk dat jullie een clinic gaan organiseren bij 't Balingehof! Weet zeker dat jullie super veel gaan leren! Overigens, voor de mensen zonder paard, vaak is het ook mogelijk om met een paard van hun te werken. Bijv. een leuke Andalusierhengst Clown Knipoog Gewoon even vragen wat de mogelijkheden zijn Lachen

We zouden ook een keer een meeting kunnen combineren met een VD clinic, als mensen dat leuk vinden? Ik heb alleen helaas geen locatie, maar dat is vast wel ergens te regelen Lachen

Manjafiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 22:38

Hoihoi!

Ik zal me even voorstellen anders krijg ik Whoosh! van Heidi Bloos .

Mijn naam is Manja, ben 25 jaar, jullie kunnen alles lezen in mijn profiel haha.
Kidding...oke dan...klein stukje vertellen:

Mijn interesse in de Klassieke dressuur is langszaam ontstaan door een vriendin van mij die mij mee nam naar clinics en vertelde over de klassieke dressuur. Ik was op dat moment weer net begonnen met paardrijden en reed een dravertje. Na 2 jaar haar gereden te hebben, heb ik bijna 3 maanden zitten dubben voordat ik de knoop doorhakte dat ik niet verder kwam met die schattige draver door verschillende redenen (oa werd ze bereden door teveel verschillende mensen en merkte ik dat ik sneller achteruit ging dan vooruit in onze ontwikkeling terwijl ik er wel in investeerde). De beslissing was best moeilijk omdat het een schat van een pony was (waar ik me al 2 jaar mee verbonden had) maar ik had nu de kans om iets te doen waar ik me echt goed bij voelde.

Omdat ik de lol in het rijden een beetje kwijt was geraakt Bloos (niet door de poonie zelf!) en in een soort dipje zat moest ik mezelf er weer uitslepen en bedacht dat ik dat het beste kon doen door dat unieke gevoel weer te vinden. Ik vind het moeilijk om dat gevoel te omschrijven maar ik hervond dat weer door een IJslands paardje. Ik heb daar een korte en intense tijd mee gehad (heerlijk buiten gereden in mijn eentje in volle gallop met de ondergaande zon langs het water...dat gevoel Haha! ). Het was van korte duur want na 2 maanden vertelde de eigenaresse me dat ze ging verhuizen naar Utrecht. Helaas een tegenslag maar ik had in korte tijd geleerd om weer volop te genieten van het paardrijden (dikke kus aan Nokkvi Knipoog daarvoor) dat had ik blijkbaar nodig om weer verder te kunnen gaan.

Goed..voor mij was het duidelijk: of een andere IJslander of me verdiepen in de klassieke dressuur.

En zo is het gekomen...sinds oktober 2007 heb ik een verzorgpaard en zijn naam is Llano Haha! . Jaja...niet nog een "Llano" maar de "Llano". Ik krijg wekelijks les van Marcel. Het aller aller aller mooiste is dat het heel goed voelt. Naast het feit dat Llano een super paard is en ik me kan verdiepen in de klassieke dressuur ben ik blij dat Marcel en Heidi ook heel erg fijn met hun paarden omgaan en ik dus ook volop kan genieten van werken aan de hand, het spelen met Llano, het buitenrijden in het bos en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Zo...toch niet zo'n kort verhaaltje geworden Bloos .

Heb nog geen mooie foto van mij EN Llano samen maar Llano hebben julie vast al gezien.
Dit ben ik dan (tweede van links)...heel aandachtig te kijken en luisteren bij Bent Branderup:

Afbeelding

Hopelijk ga ik hier veel lezen en leren van jullie!

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 22:44

jaa Haha! de les ging echt goed. Lachen
ben echt zoo blij. heb het mijn lesgever uitgelegd en heb vandaag gewoon lekker mijn ding gedaan. en wat ik zelf niet geloofde het toppunt van de les Haha! Haha!
het wijken ( ik wilde het zelf ook niet geloven) wel maar 2 x en twee pasjes maar ik deed het niet super bewust maar ze was lekker voor het been en was kleine sjes aan het maken en in een ker deet ze het dus ben super trots. ik ga er niet op hameren maar het is leuk als het gebeurt.
en zelfs de rechter galop ging goed voor ons doen dus mijn avondje kan niet meer stuk.
ik heb in de les aan gegeven tot hoe ver ik wil gaan en dat gaat tot nu toe goed Knipoog

Welkom Manja Haha!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 23:08

@ Kim: Haha oké. Wat een schatje! Lachen

@ Manja: Weeeeeeelkom Haha!. Wat leuk, de klassieke dressuur. Llano, even kijken in je profiel Haha!.

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 00:52

Doei!hallo Manja ssssssssssssst Lips are sealed zeg nou niet dat ik je Whoosh! anders gelooft iedereen je dat ik echt Gestoord ben Tong uitsteken Clown
Laatst bijgewerkt door Machonito op 21-02-08 00:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 00:54

Amable schreef:
Wat leuk dat jullie een clinic gaan organiseren bij 't Balingehof! Weet zeker dat jullie super veel gaan leren! Overigens, voor de mensen zonder paard, vaak is het ook mogelijk om met een paard van hun te werken. Bijv. een leuke Andalusierhengst Clown Knipoog Gewoon even vragen wat de mogelijkheden zijn Lachen

We zouden ook een keer een meeting kunnen combineren met een VD clinic, als mensen dat leuk vinden? Ik heb alleen helaas geen locatie, maar dat is vast wel ergens te regelen Lachen

Ik wil het een keer Of meerdere keren bij ons op de manege organiseren in het voorjaar of zomer Haha!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 09:23

Manja welkom! Lachen

Prinslover, ik ben er toch nog niet echt gerust op Knipoog Maar we zulen wel zien, die verdoving zie ik niet zo tegenop maar de rest juist Knipoog

KiMmK, je bent er vroeg bij met je eczeemdeken, maar ja. Met dit Nederlandse weer is er ook geen pijl aan te trekken. Goed dat je vroeg begint, voordat het straks te laat is en je zit al met de sores..

Mossel gefeleiciteerd met je TTT, nu op naar het echte examen en dan zit dat er ook weer op! Lachen

Madelief, mag ik ook in de opening van de volgende? Wat is daarvan de bedoeling precies?

Ben trouwens bezig met een poging om een oud dekje om te toveren tot een nieuwe. Knipoog Gisteravond vol goede moed bij mams de naaimachine gehaald en aan de slag. Begonnen met een laagje extra vulling op het dekje te naaien en halverwege loopt natuurlijk die naaimachine vast. Ik al half in paniek (mijn naaimachine-ervaring is 10 minuten ongeveer 4 jaar terug met mijn moeder naast me Haha! ) Probeer ik het op te lossen en breekt gewoon de naald af Bloos Zat ik dan met mijn goede moed en niet werkende naaimachine Knipoog

Vanmiddag mam maar eens voorzichtig informeren Haha!

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 10:03

Bienotje: Haha nee we hebben ze nog niet om hoor! Deze is in de zomer gemaakt Knipoog Wij doen ze meestal weer op als we weten dat het s'nachts boven de 10 graden is Knipoog
Nu dragen ze een dikke winterdeken.. deze foto is dus niet helemaal recent maar zo krijg je een indruk hoe hij er uit ziet Haha!
En zijn manen echt niet normaal ik dacht laat ik hem maar eens even borstelen, ben alleen al met zijn manen 20 minuten bezig geweest haha Haha!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 10:09

Ik vond het al wat vroeg Haha! Maar ja, met dit rare winterweer is ook echt helemaal geen peil aan te trekken. Helemeaal zo mooi als het twee weekenden terug was Knipoog

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 11:45

@ Bienotje: Oei, hahaha.

Vandaag weer naar Fuego! Lachen

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 12:01

Madelief lijkt me heeeeeeeeel leuk maar zoals altijd zit ik met vervoer!

Manja welkom, Llano is een heerlijk paard!

Mossel gefeliciteerd! Hahah dat gebeurde mij ook altijd hoor Knipoog Heb echt met mn instructrice in een straatje gestaan, alleen maar stoppen en wegrijden, stoppen en wegrijden, wel 30x achter elkaar om dat punt van de koppeling te voelen. Dat komt vanzelf goed! Nu krijg ik onze auto in zn 3 of 4 nog wel weggetrokken haha alleen vindt die auto dat niet zo prettig Schijnheilig

Wat een ontzettend mooie foto's trouwens van Marcel van jullie allemaal! Vooral die van Eef jullie eenheid en plezier straalt van die foto's af!

Saida, het klinkt logisch! Maar er is ook artrose cat 3 geconstateerd in datzelfde achterbeen dus dat kan het ook nog zijn. Ik ben momenteel met de paardenpraktijk aan het mailen, na de verhuizing gaat hij daar naartoe.

Mies heel erg bedankt, ik zit nu te mailen met Angela Jongbloets, het klinkt tot nu toe allemaal goed dus na de verhuizing gaan we er mee aan de gang.

Iloon ik kan dat heel goed snappen hoor dat je dat te veel geld vindt! Verhuis maar naar Brabant ofzo dat gaan we samen met Suev en Dink Tong uitsteken

Nou verders weet ik t weer ff niet meer! Ik ga me haasten, moet nog ff naar de opticien!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 14:13

zohe, wat gaat het snel hier!
Bedankt voor de leuke reacties, ook weer leuke fotos voorbij zien komen. Sorry, weet het niet meer van iedereen, dus maar ff algemeen.
Leuk, workshop bij Balingehof, ik ga er 3 maart heen voor 5 weekjes, voor stage Lachen Dus als jullie het dan doen hahaha, maar ik kom dan wel ff hoor, weet niet of Goya mee gaat enzo, maar wel leuk Lachen
Toetsen weer voorbij, nu lekker vakantie:D