Lys_PPA schreef:Nav jou berichtje zie ik dat de fokdag verplaatst is van Panningen naar Kronenberg.. dat is jammer, ik werkte vaak mee in de manege op de fokdag, want als ik dan toch verplicht een aantal bardiensten moet draaien, dan liever bij leuke evenementen

Maar ik zal de datum eens in de agenda zetten, wellicht dat ik toch even een kijkje kom nemen. Is heel dicht bij ons in de buurt.
Maar dan ken je Klauwers ook denk ik, daar rij ik wekelijks de friesen les mee (al heb ik besloten van april tm einde zomer even te stoppen, werd me allemaal iets teveel) en zijn we aan het oefenen met de showgroep/zestal. En degene waarmee we van huis wilden ruilen, (maar helaas niet doorgaat

), is ook fokker en altijd op de fokdagen.
Kan ik mij iets bij voorstellen, dat had je dan goed bekeken!
De naam zegt mij inderdaad wel iets, maar ik kan zo even gezichten voor de geest halen. Wellicht heb ik al kort kennisgemaakt hoor, maar ik moet iemand altijd even een paar keer zien voor het beklijft - ik ben heel slecht in gezichten.
Maar jullie hadden dus een huizenruil voor ogen? Dat lijkt mij heel spannend
Hoe zijn jullie daar toen zo bij gekomen?
Jinthe2 schreef:Jelske, een keer oefenen is misschien wel een goed idee. Voor het stappen kun je nu zelf al oefenen natuurlijk. Tijdens het stappen moet het veulen aangelijnd lopen. Jullie oefenen dat al aardig volgens mij
Zit daar geen voorbrenger in de buurt? Misschien Jolmer Langen? Die kennen ze bij Van Kempen ook wel.
Ja, meelopen aan een halstertje wil meestal wel lukken. Maar ik kan die merrie nog niet zo goed inschatten. Ik zal ook wel eens vragen of die merrie dat wellicht al een beetje kent. De fokvereniging had ook wel aangegeven dat ze voornemens waren om voorbrengers te verzorgen, maar ik begreep ook dat dat nog niet in kannen en kruiken was.
Jinthe2 schreef:Ik heb het sportpredicaat al binnen maar wil hem eigenlijk minimaal Z2 klaar of liever nog ZZL voordat ik weer de ring in ga. Het is wel even fijn om verder te trainen zonder dat er iets gepland is. We zien wel waar we landen uiteindelijk.
Ik heb twee opties in mijn hoofd voor het sportpredicaat mennen maar ik moet met 1 partij nog in gesprek dus ga er nog niets over zeggen.
Ik ben reuze benieuwd!
Jinthe2 schreef:Oh, en Jelske, succes vanavond met je examen van de beoordelingscursus!

Dankje!
Sanet schreef:_Jelske schreef:Die Thyra, hopelijk loopt ze vanavond wel weer goed.
Wat grappig om te lezen dat Lyr zo "ijverig" is! Hehehe! Zo te horen kan die weer mooi aan het werk.

Wat zijn jouw plannen eigenlijk met Lyr? Is het plan bijvoorbeeld om weer op wedstrijd te gaan?
Ik kan soms best een beetje jaloers zijn op hoe jij alles zo lekker bij elkaar hebt staan en alles lekker op kan groeien. Ik vind dat echt rijkdom!
Het is wel mijn bedoeling om met Lyr richting de lange jas toe te werken en op die manier Elite binnen te gaan halen. Die jas hangt inmiddels al jaaaaaren in de kast en dat is natuurlijk een doorn in het oog.
Ik heb veel bewondering voor deze ambitie en bovendien ontzag voor de capaciteiten om het nog waar te maken ook.
Ik kijk dus in ieder geval uit naar jullie vorderingen!
Sanet schreef:Al kan ik er ook heel erg van genieten dat ze lekker buiten staan in het gras, allemaal de koppies naar beneden.
Precies dit. En ik durf het werk voor eigen beheer niet te onderschatten hoor. Maar als je dan jouw eigen paarden in de weide ziet staan zoals jij het nu beschrijft, dan heb je het level wat mij betreft wel uitgespeeld.
Sanet schreef:Hebben jullie gister allemaal gezongen voor Syb? Die werd 28!
Uiteraard
Nogmaals proficiat!
boemel schreef:Over Mir … ik heb gisteren de harde knoop doorgehakt dat Mir niet meer terugkomt naar huis. Ze wordt langer doorgetraind en zij gaan er een ander baasje voor zoeken.
Hoewel ze echt in mijn hart zit en ik het heel erg vind voor haar dat ze het zo moeilijk heeft met zichzelf, voelde ik vooral opluchting dat we haar niet meer thuis hadden.
En mijn vriend en ik merkten dat we beide er tegenop zagen straks het traject opnieuw aan te moeten gaan met hulp van de trainer en haar weer terug zouden moeten nemen.
Ik heb van de week de trainer gebeld en ze gaf zelf ook al aan dat ze het niet zo’n goede optie zou vinden als Mir terug zou komen. We hebben echt wel een trauma opgelopen van alles wat hier gebeurd is en zij is zo gevoelig dat ze haarfijn aanvoelt als wij haar niet vertrouwen en dat de negatieve vicieuze cirkel er gemakkelijk weer kan komen.
Dus dat ….
Ik ben er best van slag van, maar het is beter zo en ik ga het nu ook loslaten.
Diekke doet het gelukkig super en ik rij haar regelmatig en mijn vriend af en toe.
Er spelen wat redenen waardoor ik liever niet teveel budget vrij maak voor een ander paard.
Diekke heeft wel een maatje nodig, dus besloten uit te gaan kijken naar een grote stevige pony die mooi mee kan naar het bos.
Pittig besluit, maar ik denk wel dat het eerlijk is. Ik denk dat als jullie het vertrouwen hadden gehad dat jullie dat eenmaal thuis weer hadden kunnen passeren, dat het ook niet perse een slecht besluit was geweest. Maar jullie zijn heel eerlijk naar jezelf en elkaar geweest en dat kan ik alleen maar waarderen.
Over de fokdag: dan moeten we zelf op pad. Wat op zich geen probleem is, maar ik wil dat logistiek altijd wel even goed uitgedacht hebben zeg maar.
@Dala: Fijne berichten zeg!
Laura1982 schreef:Jelske die fokdag komt echt goed gewoon beetje oefenen. Het gaat om de kwaliteit van dat kleine popje.
Dat is zeker waar. Maar als die merrie uit haar stekker gaat zodra er een aanjager bij komt kijken, of zodra er gedraafd wordt, dan zou ik mij daar wel heel bezwaard bij voelen
Ik denk dan; niet mijn merrie, wel mijn verantwoordelijkheid. Ik ben ook niet van plan er een heel trainingsschema van te maken hoor, maar wel even testen of het goed kan/gaat.
@Meya: Klinkt pittig. Heel veel sterkte.
Getty_Maan schreef:Wat een prachtig veulen is het geworden jelske en wat een dapper ding.
Wou je niet naar een keuring in Friesland, aangezien mij dat gemakkelijker lijkt samen met de merrie, omdat ze toch in Friesland staan. Van Manen kan je vast wel helpen aan een voorbrenger, misschien gaan ze zelf ook wel?
Ik ben benieuwd naar pit, hoe zij er nu uitziet!
Wij oefenen altijd wel even voor de keuring, ervaring is wel dat ze op de keuring vaak beter bij de moeder blijven lopen dan thuis. Veulen van vorig jaar was een uitzondering, die wou alleen maar hard galopperen

Ze staan in Rijkevoort bij v. Kempen.
Dus Limburg is eigenlijk goed te doen.
Maar ik fijn het wel fijn om te lezen dat jullie ook een beetje oefenen! Dat geeft mij toch een beetje het vertrouwen dat het misschien nog niet zo gek is.
Getty_Maan schreef:Hier gaat het ook gewoon weer door. Vorige week nog een keer op de 3-jarige gereden en ging echt al veel vertrouwder, ze heeft nu een paar keer voor de kar gelopen, maar echt wauw wat een dier. Voor de kar duidelijk meer balans en wat een gangen heeft dat dier. Ze lijkt echt sprekend op haar vader Auwert, denk dat het een hele goed wordt.
Hiske verhuizen we vandaag weer naar huis, nouja huis. Ze komt bij de buren met bak te staan

. Enige nadeel is dat de eigenaar dwars is en haar weer laat insemineren met Auwert.
Laat me er niet te veel over uit, maar kort gezegd, het is geen verstandig plan, wegens omstandigheden. Zal alleen wel wel goed komen.
Dat brengt ons nu dan ook dat de Arent enter merrie eigenlijk echt wel verkocht moet worden, dus mochten jullie een leuke Friese enter met vol papier zoeken. Stuur mij maar een berichtje
Wat een boel ontwikkelingen!
Ik vind die 3-jarige heel veelbelovend klinken. Hoe heet ze eigenlijk? En dan Hiske straks weer dicht bij huis. Scheelt dat voor jou in praktisch opzicht veel? Je hebt daar duidelijk wel een best dilemma te pakken...
@Laura: heb jij al voorproefjes van de shoot? Het zag er heel veelbelovend uit.
@Dennenboom: interessante analyse, maar het veulen klinkt wel heel veelbelovend. Ik hoor allemaal optimistische dingen over de veulentjes van Martinus.
Super leuk!
Beoordelingscursus is goed gegaan hoor! Tegenwoordig doen ze weliswaar geen examen meer, je gaat samen paarden beoordelen en wat je uiteindelijk scoort wordt 1-op-1 nog even laagdrempelig met je besproken. Is goed bevallen, smaakt eigenlijk naar meer
Oké, beetje veulenspam dan maar!
En dan was gisteren eindelijk de grote dag
Pit heeft werkelijk geen pas verkeerd gezet. Ik wist dat ze braaf was, maar dat ze zo braaf zou zijn, heeft mijzelf ook verbaasd. Stond zo op de trailer: even kijken en doorlopen. Hele reis rustig hooi staan plukken uit de ruif. Ook heel braaf weer van de trailer. Eenmaal op stal was ze wel even een tikkie overbluft, maar nog steeds braaf. En Toen maar bij Jels gezet. Die twee waren zo lief naar elkaar.
Ik ben zo trots op mijn beesten op dit moment. 
Komende dagen lekker landen en gaan we haar vooral WASSEN, met SOP. Mijn hemel wat is ze smerig