[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:34

Lisanne: Ik heb je nog een mail gestuurd. Ik hoop dat Troy een leuk en fijn baasje vindt. De reden dat ik het heb gemeld hier op het forum is omdat Sandra (ragdollcat) & Gabrielle (borderjay) hier op bokt ook bijna in de leugens van Chantal zijn getrapt. Wij hadden alle 3 een klik met Troy, maar kregen problemen met Chantal over de keuring die wij wouden laten doen... Vandaar dat als ik weer wat hoor over troy, het nieuws ook met hun deel, omdat zij ook het beste met Troy voor hebben. :) Maar thanx voor je toelichting, maakt een hoop duidelijk!

Lobke: wauw, echt een buitenkans zeg! Helaas heb ik geen tijd, geld en ruimte, maar anders...! Hoe is het met Terosso? Doet ie het nog steeds zo goed ohz? En hoe staat het met de verkoop?

Mies: Ghehe, dat is een meevaller dan :D . Hopelijk nog een ritje dus vanmiddag..!

Nishada: Jeetje......... moeilijke beslissing zeg.... Chico was niet moeilijk vond ik zelf. Hij heeft geen papieren, en verder ook geen bijzondere dingen, bovendien wou ikzelf niet dekken met hem.. Maar Urbino heeft toch wel een práchtige kleur om eens mee te dekken, ik denk dat een aantal mensen met barokke merries wel interesse hadden hoor... (of wou je toch al niet gaan dekken?) Wel héél zonde dat hij gecastreerd wordt, maar ik snap je keuze ook zeker wel! Veiligheid boven alles he.... Knappe beslissing hoor!

Denise: Haha, het is altijd even inkomen. Maar als hij het door heeft is het best grappig parelli ;) .

Jolijn: Ojee, een val van het paard.. :(:)

Gab: Super he, die roze wolk :D . Ik zit ook nog steeds heul lekker.. 8-) .

Miesjj: Leuke foto van jou en Femke hoor :+: .

Anoniem

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:40

Nee, ik ben helemaal niet stijf joh!
Valt me echt alles mee :D

Sjaad: Idd een moeilijke beslissing lijkt me!
Maar wel het verstandigste denk ik!

Bedankt trouwens, mijn pony is een oma van 26 :D

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:48

Terroso doet nog steeds zijn uiterste best en is nu ook meer voorwaarts en dus makkelijker in de aanleuning, hij krijgt steeds meer evenwicht. Op 15 februari heb ik een lesdag georganiseerd met David De Wispelaere en daar ga ik hem ook rijden, ben erg benieuwd wat David van hem vindt. Verkoop vlot niet echt, maar ja, het is niet echt het moment. Er zijn wel mensen langsgeweest die een bod gedaan hebben, maar dat werd niet aanvaard door Spanje. Niet erg, kan ik nog wat van hem genieten ;)

Ja Cyrina, het was Terroso of Textura die naar mij zouden komen, het is Terroso geworden, maar Textura is inderdaad ook erg aansprekend. En ze heeft een super achterbeen, niet normaal! Paps is Calificado en die vererft ook wel heel goed natuurlijk.

Het is inderdaad een buitenkans, maar het blijkt een baggertijd om paarden te verkopen, dus ik heb geen idee of er iemand op dit aanbod zou ingaan. Natuurlijk zitten er ook wat merries op leeftijd bij, maar die kunnen nog makkelijk enkele jaren mee.

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 12:23

Denise ; Jaa was echt een toppaard !

Mies ; Nee ik zie d'r nu niet meer. Ze staat hier redelijk dichtbij, gewoon nog de stal waar wij met dr stonden. Maar als ik daar nou heenga om te kijken of alles goed gaat met d'r, zak ik door de grond.

Ilona ; Jaa vind hem echt super leuk, alleen jammer dat het niet de allerbeste kwaliteit is. Maargoed ken mij het schelen :p

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 12:31

Ja heb al zitten kijken op de site, ze heeft echt een super achterbeen! Grappig, de andere merrie waar ik voor viel; Navarra, blijkt haar moeder te zijn, hihi, val toch op een bepaald type blijkbaar. Navarra is ook al iets op leeftijd, maar zou mij niets uitmaken, hardstikke mooie merrie, met veel uitstraling en mijn zus vindt die lichtbruine schitterend, die is ook al iets ouder..
Maar ja, waar haal ik even 24000,- vandaan en stalling voor nog eens 8 paarden?..Nergens... bluh.

Jolijn; insmeren met traumeelgel helpt super!!

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 12:45

zo ben er weer
alleen heb ik weinig tijd om alles terug telezen.
Zit ik eindelijk lekker rustig op bokt dan hoor ik weer geluidjes uit de hoek komen van Mama ik ben wakker :D

Ja het is eventjes wennen eraan dat ik nu minder tijd heb de eerste komende maanden :o

maar ik hou steeds maar op de hoogte hoe het met ons gaat :D

Heb weer een paar leuke foto,s van Jesse :P
[HK] hoe verslaaft is Donald duck (grapige foto,s)

Verder gaat het goed met Baron en met Machonito.
en ook met Llano :D ze zijn dol op hem en ze lopen op een roze wolk die maar steeds groter word :D
Nou dit klink dus erg goed :D

Ik ga maar Jesse verschonen moet ook gebeuren :P

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:07

ilona - hij leert snel dus ik denk wel dat het goed komt :P maar vindt het idd prachtig die oefeningen ook vrijheidsdressuur is leuk

Jolijn- fijn dat je geen stijfheid hebt

idra - fijn dat het zo goed gaat met Terroso hoe gaat het met licor?

michelle - mag ik vragen wrm je der niet meer heb

heidi - fijn dat alles goed met jullie gaat hou ons maar lekker op de hoogte met foto's want wat een lekker ventje is het toch ::)
hopelijk blijven ze de klik houden met Llano

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:11

scoobydoe schreef:
Gabriela@wat een geweldig paardje heb je
Sanne@fijn dat het goed gaat

EVen een vraagje voor de mensen die ook een fries rijden of hebben. Ging de galop bij jullie ook in het begin heel hard enz. Fleur doet het namelijk ook maar nu galopeerd die al wel rustig maar hebben julie tips hoe je het nog beter kan maken

Mijn fries had/heeft er ook moeite mee, maar ik heb het opgelost door haar in draf veel sterker te maken en te verzamelen en als ik galopeer is het een klein stukje en dan neem ik haar weer terug, en dat doe ik een paar keer (totdat ze te heet wordt) zo worden ze sterker en gaat de galop snel beter.

Tinkerlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:23

lisanneOnne schreef:
niet geschikt voor een beginner wat chantal vertelde, we zijn meerdere malen gaan kijken 4 keer en hij is ook gekeurd..
Het is niet zo dat we troy zo maar weg doen, en hij gaat ook echt ALLEEN naar een goed huis met contract dat als het niet klikt hij gewoon weer bij ons terug komt..
Zo heb ik zelf in de hand dat hij de handel niet in gaat!!
Zo nou zijn jullie allemaal op de hoogte ;)

Dan meld ik me ook maar even.
Ik ben Trea.
Troy heeft anderhalf jaar bij mij gestaan voordat ik hem verkocht aan Chantal.
Ook ik dacht er goed aan te doen om een proefperiode af te spreken met de nieuwe kopers, zodat een klik gegarandeerd zou zijn en Troy een definitieve plek kon krijgen.
Toen Chantal na 2 maanden besloot dat het háár droompaard was, wist ik niet beter of ze vertelde de waarheid. Achteraf een verschrikkelijke illusie.

Troy is een geweldig leuk paard. Hij is heel erg speels en jong van geest.
Het zou een perfect demo-paard zijn voor NH-happenings, want je kan dánsen met hem.

Rijden ligt iets gecompliceerder. In de bak is hij slecht voorwaarts en buiten is hij een heethoofd. Dat was voor mij de reden om te zoeken naar iemand die hem goed kon rijden. En Chantal kón rijden.

Ik wist niet beter of hij stónd nog bij Chantal. Heb nog lang contact met haar gehad, maar de laatste maanden reageerde ze niet meer op mails en voicemail.
Toen kreeg ik een mailtje van Lisanne.

Samen met mijn man ben ik bij Troy gaan kijken. Hij zag er goed uit, erg goed. Hij voelde zich duidelijk lekker in zijn huidige omgeving bij zijn nieuwe baasje.
Ik snap wel Lisanne, dat je hem niet kan houden als het niet het rijpaard is wat je ervan verwacht. Het doet evengoed pijn te lezen dat dit prachtpaard weer moet verhuizen.

Ik wens je veel succes bij de verkoop en hoop dat jij een betere koper treft. Proefperiode is geen garantie, helaas, mensen kunnen zich zó anders voordoen dan ze zijn.
Ik hoop dat ik hem in het oog kan houden.

Die Troy..

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:35

Benthe -> Kan jij niet beter een abonnement nemen bij de VA?
Hoe gaat het nu met Matz?

Ilona -> Gelukkig een vrij koele reactie thuis, pfieuw!

Sanne -> Als de opening net zo iets fraais wordt als in je profiel dan belooft het nog wat!
Ben echt wel poepie nieuwsgierig!

Lisa -> Op een zwart paard kan je eigenlijk alle kleuren dekjes gebruiken vind ik, zelfs zwart.
Zelf heb ik diverse kleuren dekjes van opvallend tot neutraal, het is maar net wat je zelf mooi vindt.

Gabriella -> Ik kom je gezelschap houden op die roze wolk. :D
Gisteravond heb ik Rintske gereden en ook zij ging heeeeeeel goed! :+:

Miichelle90 -> Ik hoop echt dat ik nooit voor de keus kom te staan dat ik Rintske weg moet doen........
Leuke merrie had je, hoor!

Jolijn -> Oei dan voel je je idd niet erg prettig als iemand van je paard valt en naar het ziekenhuis moet......
Hoe gaat het nu met haar?
En met jou? Zeker behoorlijk stijf nu?
Sterkte!

Nishada -> Moeilijk besluit idd.
Is Urbino zo moeilijk dan? En zijn er geen mogelijkheden om hem op het land te zetten zonder dat hij kan ontsnappen?
Desnoods betaal je er zelf een deel aan mee.......
Ik zou het erg zonde vinden om zo'n mooie hengst te laten castreren.

Heidi -> Wat een mooi mannetje is Jesse toch!
Geweldig zoals ie geboeid naar het boekje zit te kijken, echt heel leuk om te zien!

Trea -> Wat een verhaal over Troy, arm paard......
Ik hoop net als jij en de anderen dat hij een super nieuw thuis krijgt bij iemand die hem begrijpt en de ervaring heeft.

Gisteravond heb ik Rintske weer gereden en ze deed weer super haar best.
Ze was lekker ontspannen te rijden en ik nam een stukje wijken mee.
Wijken voor het linkerbeen doet ze al super in stap, echt netjes overstappen.
Maar wijken voor het rechterbeen vindt ze nog steeds erg moeilijk.
Als ik de hulpen geef maakt ze zich er gemakkelijk vanaf door te proberen over haar schouder weg te lopen, of door sneller te gaan of zelfs om door mijn hulpen heen te lopen en naar rechts te wijken!
Nu is het voor mij ook nog best wel zoeken naar wanneer en waar en hoeveel ik haar hulpen moet geven en/of begrenzen, maar je zou toch zeggen dat als het voor het linkerbeen prima gaat dat het dan voor het rechterbeen hetzelfde gaat.
Uiteindelijk heeft ze een aantal keren voor mijn rechterbeen geweken, netjes overstappend en zonder al te veel druk.
Ik was zóóóó trots op haar!

Miichelle90

Re: [HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:37

Denise ; wij hebben haar niet meer omdat ik geen werk heb en alleen me vriend en we natuurlijk ook Samantha nog hebben. 300 euro in de maand vond ik wat tegek worden en konden zowiezo niet elke maand 300 missen. Heb de keuze moeten maken van of me kind gewoon normaal aankleden enzo of een paard houden. Mijn dochtertje komt op de 1ste plek dus was de keuze snel gemaakt. Maar toch vind ik het wel onwijs erg. Maar het leven bestaat nu eenmaal uit keuzes maken.

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:38

Saida ; jaa was echt een mooi paardtje om te zien! Met een wereld karakter! Tegen sommige mensen ook echt een pismerrie. Maar als ze je mag gaat ze door het vuur voor je!
Hoop ook dat jij nooit voor die keuse komt!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:45

Trea -> ook jij hebt troy dus meegemaakt arm paard idd ook ik hoop dat die een goed baasje krijgt die hem begrijpt en de ervaring heeft en hem liefde geeft die die verdient want hoeveel nieuwe huisjes moet hij nog krijgen

saida - ook jij dus lekker op de roze wolk heike van mij doet het links om ook ''goed'' maar rechtsom snap die het (nog) niet maar je hebt het netjes af kunnen sluiten

nog een kwartiertje en dan kan ik lekker naar huis want ze komen me muren stucen in de slaapkamer en dan kan ik ''lekker'' poetsen

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:47

michelle - een moeilijke beslissing dus die je heb moeten maken maar wat je zeg je kindje gaat voor wil je ooit nog wel een paardje of begin je er niet meer aan

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:52

Ik kan even niet reageren in dit topic deze weken. Ik heb het zooo druk druk druk met school (en 't paardje). Maar ik kom binnenkort weer alles bijlezen!

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:53

Jaa wil heel graag OOIT nog eens een paardtje!
Als Sammie op school zit en ik ook lekker kan werken enz. Dan ga ik d'r weer eens over nadenken :)
Maar dan komt er geen Merrie meer maar een hengst denk ik ;)

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:23

Oh mensen, ik wil zo graag bijreageren.. Maar jullie raden het al: geen tijd..
Sorry!

Ik wil wel even mededelen dat ik echt hotel-de-botel VERLIEFD ben.. Echt het is te bizar.
Ik heb zoveel vlinders, kriebels.. Alleen is het op t moment wel een lastige situatie, dus ik laat er nog niet teveel over los.

Wie had dit ooit verwacht? Ik had het echt niet aan zien komen, maar het was echt *beng* daar was ie, en sindsdien is ie niet meer uit mn hoofd geweest.
Zijn nu al 2x naar t strand geweest en daar een paar uur gelopen.

En nu typ ik weer een heel verhaal terwijl dat niet mn bedoeling was en ik weer moet gaan..

Liefs, Jasmijn..

Oh en zaterdag zie ik Sanne weer :D

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:24

Oeh, Barroco, daar moeten we meer over weten! :D

lisanneOnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:08

Hallo Trea,

Fijn om te horen dat je hem er ook goed uit vond zien.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat troy in de bak echt geen slome meer is en op buitenritten ook een stuk rustiger!
Omdat ik er zelf ook erg veel moeite mee heb zoeken we in alle rust voor troy een super eigenaar en alleen met contract gedurende de rest van zijn leven!!
Ik ga ook echt niet in 1 nacht over het ijs en neem er alle tijd voor.

Ik hou je op de hoogte!

Liefs

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:08

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:13

Interessant is het zeker robijntjah

lisanneOnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:13

Heikdenise--> ook jij hebt troy dus meegemaakt arm paard idd ook ik hoop dat die een goed baasje krijgt die hem begrijpt en de ervaring heeft en hem liefde geeft die die verdient want hoeveel nieuwe huisjes moet hij nog krijgen

Ik moet wel zeggen met zulke uitspraken blijven jullie me echt een rotgevoel geven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:16

Hosante schreef:
Interessant is het zeker robijntjah

Hahaha, is dat positief of negatief? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:18

lisanneOnne schreef:
Heikdenise--> ook jij hebt troy dus meegemaakt arm paard idd ook ik hoop dat die een goed baasje krijgt die hem begrijpt en de ervaring heeft en hem liefde geeft die die verdient want hoeveel nieuwe huisjes moet hij nog krijgen

Ik moet wel zeggen met zulke uitspraken blijven jullie me echt een rotgevoel geven

Ik denk dat je het niet zoveel op jezelf moet betrekken, maar meer moet zien te relativeren naar de vorige eigenaresse ;)

Natuurlijk is het logisch dat als het niet het paard blijkt te zijn waarvoor je hem gekocht hebt, dat je op zoek gaat naar een baasje die er wel die klik mee heeft, en er helemaal bij past!

Ik denk ook niet dat iemand dat hier tegen wil spreken, maar meer dat ze hun frustratie tegenover Chantal (?) willen uitten!

Melvinnek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:47

@Marielle, ik heb een jonge arabofries. en een 7 jarige. Moeder is een Fries en vader een volbloed arabier. Ze is dus een echte 50/50 arabofries. Ik vindt haar uiterlijk geweldig, ze heeft de behang en sokken van moeder, nek, de kleur en hoofd van vader.
Ik ben bezig een pedigree voor haar te krijgen en haar dan op te laten nemen in het veulenstamboek.
Als dat allemaal rond is wil ik een keer een show met haar gaan lopen.

Ik ben nog geen ster in het plaatsen van foto's, maark komt nog wel

@Prinslover, welk strand ga jij altijd heen, ik ben weleens op Monster geweest en dara werden we in seizoen weggestuurd, gelukkig zonder boete

@ Peet, dank voor je berichtje, Zeeland is me wel wat ver, ik orienteer me eigenlijk meer op randstad en noordholland voor mijn vriends toekomstige carrierekansen, maar is het t mooi bij jou? Ik was van de week bij swarte fryske, ook mooi, alleen maar friezen. Sta jij dan ook op friezenstal of toch pension
kan ik googlen op jouw stal, want je hebt solarium, buiten en binnenbak?

@jus en anderen, hoe plaats jij de foto's, ik kom er niet uit