[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Machonito

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 10:55

PatriesjeMR2 Dankje Haha! Als mensen die in de buurt Van Denhaag wonen graag een fotoshoot willen dan kan hoor. Bloos
Het moet wel bereikbaar zijn met de fiets, brommer of de bus Bloos
Doorde weeks geen probleem Haha!
Dus wil je een keer mooie fotosessie van je paard pb me dan en maken we een afspraak Knipoog

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 10:57

UHHH Ilona volgens mij ben ik plotseling ineens alles vergeten Bloos
hoezo ik lijk op me paardjes echt niet zo maf ben ik toch niet Gestoord Gestoord Tong uitsteken Clown

Trouwens hoop maar dat Baron gaat praten met een camera voor zijn neus Bloos
iedere keer als ik het probeer houd ie zijn mond berg ik me cameraatje weg gaat ie praten en mopperen tegen me.
Dus ik pakt het maar weer erbij en hup hij zegt niks meer Duivel

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 11:08

Wat een hoop leuke foto's worden er weer geplaatst Pling

@Prinslover: Oeeff, medelijden met jou.. Ik ben ook panisch voor prikken/naalden en tandartsen en alles dr omheen Vork
Moesten je verstandskiezen er uit ofzo?
Sterkte nog Ach gut
@ Mies, studeer ze!

Ik zat op de site van het balingehof te kijken en zag een 2-daagse workshop die me wel errug leuk lijkt, nl de workshop "buiten spelen"

Communicatie: lichaamstaal en leiderschap voor optimaal wederzijds vertrouwen.
Krüpstroeken: niet zomaar wandelen in het bos.
Spielerij: hoe speel ik met mijn paard?
Schriktraining: het omgaan met moeilijke situaties.
Aandachtsoefeningen: altijd controle kunnen houden.
Rijkunst: optimale communicatie vanaf de paardenrug.
Buitenritten: veilig en vertrouwd samen op pad.

Lijkt me echt heel leuk! Niet iemand hier die het toevallig ook wel wat lijkt, (of al eens een workshop bij t balingehof heeft gedaan), kunnen we misschien een weekend samen plannen!! Haha!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 11:44

klinkt heel tof madelief! Ik ga wel mee!

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 14:22

Balingehof is super!! Zit op het moment alleen een beetje krap financieel(auto kaduuk).

Moet er nog even over nadenken.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 14:28

Veel enthousiasme, is natuurlijk erg leuk om zo te meeten Haha!
Zou ook niet direct willen, maar over 2 maandjes ofzo?
Ben wel benieuwd wie het nog meer wat lijkt Haha!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 14:28

Cloris; Missmuts & Enno: Wauuuww! Er zijn weer prachtige foto's gemaakt van jullie zeg Haha! Ziet er heel goed uit allemaal! De rijfoto's zijn heel leuk. Maar ook die van Enno mogen er wezen! Vork

Bienotje: Met longeren kan je ook een hoop trainen! Dat komt helemaal goed Knipoog Is er toch wat werk aan de winkel. Lachen

Heidi: Jaa, komt wel goed hoor Tong uitsteken Ik hou die camera gewoon bij me haha! Clown

Madelief: Klinkt als een leuke workshop! Ja Misschien wel heel leerzaam met Fuurtje! Maar heb helaas nog geen eigenpaard, dus voor mij is het helaas niks... Enne, dat van de kaak chirurg was idd voor mn verstandkiezen Nagelbijten / Gniffelen Maar viel gelukkig reuze mee hoor! Heb nu nergens last meer van Haha!

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 14:54

madelief88 schreef:
Veel enthousiasme, is natuurlijk erg leuk om zo te meeten Haha!
Zou ook niet direct willen, maar over 2 maandjes ofzo?
Ben wel benieuwd wie het nog meer wat lijkt Haha!

Ik wil er ook heen met baron Haha!

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 14:56

Prinslover schreef:
Cloris; Missmuts & Enno: Wauuuww! Er zijn weer prachtige foto's gemaakt van jullie zeg Haha! Ziet er heel goed uit allemaal! De rijfoto's zijn heel leuk. Maar ook die van Enno mogen er wezen! Vork

Bienotje: Met longeren kan je ook een hoop trainen! Dat komt helemaal goed Knipoog Is er toch wat werk aan de winkel. Lachen

Heidi: Jaa, komt wel goed hoor Tong uitsteken Ik hou die camera gewoon bij me haha! Clown

Madelief: Klinkt als een leuke workshop! Ja Misschien wel heel leerzaam met Fuurtje! Maar heb helaas nog geen eigenpaard, dus voor mij is het helaas niks... Enne, dat van de kaak chirurg was idd voor mn verstandkiezen Nagelbijten / Gniffelen Maar viel gelukkig reuze mee hoor! Heb nu nergens last meer van Haha!

Loontje kan je dan niet vragen of je Amanda een weekendje mee kan nemen Haha!
is altijd leerzaam Haha!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 15:01

Haha zo te lezen wordt het dan een druk weekend Haha!
Zou wel leuk zijn zeg! Hmm maar hoe zouden we dit het handigst kunnen aanpakken? topic, of misschien de geinteresseerde overleggen via de mail?
Ja Ilona misschien vind de eigenaresse t wel een heel goed idee Haha!

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 15:08

Zou een topic dan niet tevol worden met aan meldingen
hoeveel kunnen in zo een workshop meedoen??
anders de aantal bij vermelden en vol is vol ofzo .
Monya zou het wel leuk vinden hahahaha

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 15:11

Ik ga haar wel even mailen Knipoog

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 15:30

ok... lijkt me heel gezellig (ben natuurlijk ook heeel benieuwd naar jullie barokkies Tong uitsteken)

plannen kan wel lastig worden, aangezien Monya het wel aardig druk heeft volgens mij.
Weet ook niet hoeveel deelnemers er zouden moeten zijn, maar misschien kunnen we genoeg bij elkaar krijgen voor een "prive" weekend?

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 15:30

Is goed ik heb haar net nog een mailtje gestuurt voor een schriktraining workshop hier in de buurt Haha!

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 15:31

PatriesjeMR2 schreef:
ok... lijkt me heel gezellig (ben natuurlijk ook heeel benieuwd naar jullie barokkies Tong uitsteken)

plannen kan wel lastig worden, aangezien Monya het wel aardig druk heeft volgens mij.
Weet ook niet hoeveel deelnemers er zouden moeten zijn, maar misschien kunnen we genoeg bij elkaar krijgen voor een "prive" weekend?

Haha! leuk Bokt Meeting bij Monya Tong uitsteken

Wij hebben iedere geval 2 paarden mee Haha!
Laatst bijgewerkt door Machonito op 20-02-08 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 15:31

Ik heb net een mailtje gestuurd Ja
Inderdaad met de vraag hoeveel deelnemers min. en maximaal Knipoog
En wanneer het evt uit zou komen. Zag ook in de agena dat er begin juni 1 gepland was, mocht dit niet lukken ga ik dan denk ik Pling

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 16:19

DinkeyGirl schreef:
Esss wel balen dat je niet tegelijk met Fue terug gaat. Hoe ga je dat doen met zijn verzorging dan enzo? En bij wie ga jij dan tijdelijk wonen terug in NL? Of gaan jullie nu weer naar Canada en heb ik iets gemist? Toen wij terug gingen vanuit Spanje naar NL had ik Suev nog niet op de vrachtwagen gezet of ik moest al naar het vliegveld, ik had bijna mijn vlucht gemist omdat de chauffeur 2 uur te laat aanknam Haha! Heb dan ook een groot deel van mijn eigen afscheidsfeestje moeten missen op de manege (dit hadden ze als verrassing georganiseerd maar je kent Spanjaarden die doen alles op het laatste moment) en heb van veel mensen geen afscheid kunnen nemen Huilen
Lief hoor dat je zo bij Fue kan zitten, ik kan dat ook bij Suev, kan er ook op gaan zitten of naast gaan liggen, echt te lief Lovers

Haha nee hoor Clown. Canada gaat niet meer door, omdat ik en alle andere kinderen niet mee gingen. Mijn moeder wilde dan zoiezo pas over 3 jaar ofzo naar Canada gaan, maar ze wist niet wat de toekomst dan te brengen had, dus na al die jaren hopen dat die visum kwam, en dan heeft ze eindelijk dat visum, wilt ze niet meer. En dat vind ik maar mooi ook! Haha! Het gaat zo. Mijn moeder en stiefvader blijven nog even om alles te verhuizen, mijn vader komt me ophalen, dan ga ik met mijn vader mee terug naar Nl en alle honden. Mijn moeder en stiefvader komen een maandje erna ofzo, en Fuego blijft op stal en word door de eigenaar/staljongens verzorgd/bereden, en dan komt het speciale vervoer hem ophalen. Moet Fuego dan wel erg missen, hij zal wel ff moeten wennen aan Nederland. Hoe ging dat bij jou en Suevo? Suev was ook heel z'n leven Spanje gewend offcourse.. Oee wat lastig dat de chauffeur zo laat aankwam, en tja idd.. Typisch Spaans, als ze zeggen dat ze om 1 uur komen, is het meesteal wel nog een paar uur wachten. Balen dat je niet van iedereen afscheid kon nemen Ach gut . Jaaa dan ben je echt weer verliefd op je paardje.

Zo ik heb het drukdrukdruk, dus ik heb ff niets van me laten horen. Maar ik lees het netjes bij, alleen te veel om nog op te reageren. Er zijn wel hele mooie wedstrijdfoto's langsgekomen, heel mooooi! Haha! En voor de rest is er bij mij niets bijzonders gebeurd. Gister zonder zadel na het rijden op Fuego, en de hoefsmid was er en die had dat geloof ik nog nooit gezien, die zat er zo bij te kijken!! Koe

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 16:22

Heb een reactie terug Haha!

Maximaal aantal is 5 personen, kosten zijn 200 euro, dit is inclusief: lunches, drankjes, voer en stal paard.
We moeten dus zelf wel een plekje vinden om zelf te overnachten (maar schijnt genoeg aanbod te zijn).
Hieronder even wie al gezegd heeft interesse te hebben:
Mies (maar waarsch. te ver weg)
PatriesjeMR2
Prinslover
Machonito

En ik natuurlijk!
Iedereen die serieus interesse heeft, én en van deze data's kan 3/4 mei
14/15 juni
PB me! Dan gaan we even kijken of het te organiseren valt mij lijkt het iig een top idee!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 16:22

Klinkt inderdaad wel leuk die workshop, is dat met eigen paard?

Prinslover; Dus je hebt een verstandskies moeten laten trekken. Vertel vertel! Ik moet volgende week en zie er nu al tegenop, ben al zo´n angsthaas bij de tandarts voor controle. Bloos Is het eng/ pijnlijk en hoe is de napijn? Valt het mee?

Waarmee longeren jullie je paard trouwens, dubbele lijnen of met touwtjes of....?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 16:23

ohhhh jullie gaan weer veel te hard. Als ik nu alweer zie wat ik straks allemaal bij moet gaan lezen Knipoog
Heb 't echt veel te druk.

Cursus klinkt leuk Madelief. Denk alleen niet dat ik er met X-tremo naar toe kan. Heb sowieso geen eigen vervoer en hij is nog niet zadelmak en nu lekker aan het puberen.

Volgende week zaterdag gaan we verhuizen. Ben benieuwd hoe hij zich zal gedragen de eerste paar dagen!

Zat net op een klant te wachten. Die zou hier om 13:00 zijn. Om 14:00 gebeld van waar blijf je en ik krijg nu net een sms dat ze weer terug moest ivm prive omstandigheden. Voor niets gewacht dus.. Gelukkig loop ik nu niet uit, want ik heb zo om 16:00 weer de volgende afspraak.

Nou binnenkort ben ik weer bij!! (hoop ik Haha!)

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 16:27

@ Madelief: Aaah, en dan woon ik in Spanje. Ag ben toch nog veelste jong hihi Haha!.

@ Ilona: Wat lees ik nou? Verstandkies laten trekken? Brrrrr.. MIjn moeder moest dat tijd geleden, en dat was voor haar echt een marteling.........

@ Bienotje: Ik longeer Fuego met gogue. Vind 't niet echt 't beste ofzo, maar het is ff tijdelijk totdat ik in Nl iets anders kan vinden.

@ Yenneke: Leeeuk verhuizen, succes! Knipoog Wat vervelend van die klant, dat ie niet eerder kon afzeggen, je moest er zelf nog achteraan gaan..

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 16:47

madelief88 schreef:

Maximaal aantal is 5 personen, kosten zijn 200 euro, dit is inclusief: lunches, drankjes, voer en stal paard.
We moeten dus zelf wel een plekje vinden om zelf te overnachten (maar schijnt genoeg aanbod te zijn).
PatriesjeMR2
Prinslover
Machonito

En ik natuurlijk!
14/15 juni
PB me! Dan gaan we even kijken of het te organiseren valt mij lijkt het iig een top idee!

even mijn man lief aan kijken straks Haha!

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 16:59

madelief88 schreef:
Ik zat op de site van het balingehof te kijken en zag een 2-daagse workshop die me wel errug leuk lijkt, nl de workshop "buiten spelen"

Communicatie: lichaamstaal en leiderschap voor optimaal wederzijds vertrouwen.
Krüpstroeken: niet zomaar wandelen in het bos.
Spielerij: hoe speel ik met mijn paard?
Schriktraining: het omgaan met moeilijke situaties.
Aandachtsoefeningen: altijd controle kunnen houden.
Rijkunst: optimale communicatie vanaf de paardenrug.
Buitenritten: veilig en vertrouwd samen op pad.

Lijkt me echt heel leuk! Niet iemand hier die het toevallig ook wel wat lijkt, (of al eens een workshop bij t balingehof heeft gedaan), kunnen we misschien een weekend samen plannen!! Haha!

madelief88 schreef:

PatriesjeMR2
Prinslover
Machonito

En ik natuurlijk!
14/15 juni

even voor de gemakkelijkheid Haha!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 17:08

Das zeker makkelijk Haha!
Oja, het zou het handigst zijn om zsm zekerheid te hebben zodat er gereserveerd kan worden, Monya is namelijk inderdaad erg druk Haha! Ik stel voor om eind deze week Monya op de hoogte te stellen dan?
Als we iig al drie mensen zeker hebben kunnen we denk ik al wel reserveren en dan kunnen er evt nog 2 bij Pling

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 17:23

Petra -> Dat is nog eens een mooi kado zeg!
Als ik het even snel zo bereken dan wordt het veulen rond die tijd van het weekend afgespeend, dan is het 6 maanden oud.
Ik wil Grytsje dan zowiezo 2 weken thuis houden ivm eventuele complicaties (uierontsteking oid).
Dus het wordt allemaal wel erg onzeker......

Heidi -> Hahaha! Llano dacht zeker dat het nog carnaval was en wilde graag als spook! Haha!
Wat een doerakken heb jij, ze zeggen dat dieren vaak op hun baasje gaan lijken, dusse....... Knipoog

Bienotje -> Ja klopt, ik heb de deken ook via Marktplaats gevonden.
Toevallig woont ze ook nog eens vlak bij mij, scheelde me weer verzendkosten. Knipoog
Ze is nu ook met zadeldekjes bezig met een friese bies.

Miss Donna -> Welkom hier! Clown

Malin -> Het komt vaker voor dat zich kalkafzetting op de oude breuk vormt, maar dat gebeurt niet meteen na een operatie maar later.
Ik moest hier meteen aan denken toen ik jouw verhaal las, maar ik natuurlijk geen VA, dus misschien zit ik hier wel helemaal naast.....
Ben benieuwd wat er uit de onderzoeken komt.
Wanneer ga je ook al weer verhuizen?
Zoals jij het doet met elke maand geld apart zetten voor je paard, zo doe ik het ook voor Tommie, mijn hond.
Ik vind de premies belachelijk hoog, en al helemaal als je een goede dekking wilt, dus is dit een prima oplossing.

Ellis -> Lekker joh, een buitenbak!
Ziet er goed uit, daar gaan jullie nog veel plezier aan beleven!

Lisenka -> Wat een mooie veulens zijn Perlita en Querida!
Ik vind Querida een heel mooi fijntjes en sjieke uitstraling hebben.
Leuk die foto van jou op Keljan!
Als de kans er is dan wil ik zeker weten bij de bevalling van Grytsje zijn.
Als ze begint te kralen en de tekenen zijn er dat het snel komt dan blijf ik desnoods bij haar slapen, geen probleem.
De boer zei het zelf ook al dat als ik dat wil het geen probleem is, dus dan neem ik zo mijn slaapzak mee, hoor!
En anders belt hij mij op zodra hij iets ziet gebeuren.

Madelief -> We zijn al druk bezig om haar weerstand op peil te krijgen, we hebben (als het goed is) nog een maand de tijd voor het veulen komt.
Zodra haar weerstand hoger is zal ze lekkerder in haar vel zitten, zal de mijt en schimmel zeker verminderen en misschien wel weg zijn, en kan ze veel meer aan.
Goed dat Fuur die lengte opzoekt!
In het begin vinden ze dat idd best moeilijk, omdat ze dan andere spieren moeten gebruiken, maar je zult merken dat hij het steeds langer volhoudt.

Ilona -> Je wordt nog een echte springruiter! Knipoog
Das minder de kaakchirurg,...... gaat het al wat beter?

Enamorado -> Die foto's van jullie samen zijn leuk!

Patricia -> Petra (PeetisGreat) is bezig met een weekend te organiseren in september.
Een friezen weekend, maar daar is natuurlijk heul snel een barokke weekend van te maken! Haha!

Gisteren ging ik Grytsje longeren, maar ik kan al merken dat het zwaar voor haar wordt.
De ene kant gaat goed, en als ik dan switch naar de andere kant heb ik meer moeite om haar zover te krijgen dat ze haar binnenachterbeen goed onder de massa zet en één tempo loopt.
Maakt niet uit of ik nu op de rechter- of linkerhand begin.
En gisteren was ze zeiknat van het zweet, terwijl ik niet echt langer of zwaarder heb gelongeerd dan anders.
Na het uitstappen mocht ze nog een poosje met haar vriendin Demi in de buitenbak kroelen.
Demi staat al in de bevallingsstal, en als het goed is dan wordt de andere bevallingsstal ook binnenkort klaar gemaakt voor Grytsje.
Er moet eerst nog ruimte worden gemaakt voor de veulens die daar nu in staan.