[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MachoPablo

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 19:35

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rij foto's heb k nog niet ;)

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 19:57

Wat een gave frontriem is dat zeg!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 20:57

Gaaf Joyce!! Zie je wel! Niet zo meuten en gewoon lekker rijden :P Haha! Lekker hoor :D

Hidalgo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 21:57

Moonforever, gefeliciteerd..prachtig paard heb je!

Nog bedankt voor de adviezen. Iemand vroeg waarom een Friese? Ik wil voornamelijk veel gaan mennen en daar zijn ze ideaal voor. Daarnaast vind ik het prachtige beesten! Ik houd van apart. Heb zelf een kwpn gehad maar ik vind dat niet apart.
Ik ga gewoon eens goed nadenken en vooral zoeken. Heb hier en daar al wat contacten gemaakt.
Binnenkort wil ik eens op een Friese gaan rijden, ben zo benieuwd hoe dat dan rijd! Maar is dat hoge opgooien dan zo hinderlijk? En kun je er goed aan wennen?

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 22:19

Ik vond het persoonlijk echt niet fijn zitten en was blij toen hij na een jaar uit training werd gehaald omdat die mensen verhuisde :P kon er echt niet aan wennen, maar er zijn ook mensen die het juist fijn vinden zitten.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 22:23

Je schrijft je wilt veel mennen,oke ik men zelf ook maar je weet ook dat een fries maar een kleine long inhoud heeft.daarom rijden ze ,ze vaak in het 2 span.ik zou voor intensief mennen ook niet voor een fries gaan.maar veel plezier als je gaat proberen

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 22:36

Na 2 dagen vervelend.. stapte er ook Echt op van ik zie het wel.. ging voor de 1e plek van onder.. volgende week weer knallen

Dankjewel

Hidalgo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 23:33

Keona, wat voor paard of pony gebruik jij voor het mennen?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 00:07

Hidalgo24 schreef:
Keona, wat voor paard of pony gebruik jij voor het mennen?

Ik rij mendurance met mijn pony's de oudste is een tinker welsh en is de moeder van de andere pony die tinker x welsh x new forest is dus kruisingen.maar met veel karakter en een enorme looplust en conditie. We hebben dan ook een lusitano van 3jr die komend haar of van ee winter beleerd word,we doen zo nu en dan wel iets met de langelijnen trainen. Als je echt flink wilt gaan mennen zou ik zoeken naar een werkwillig paard/ of pony zelf hou ik er van als ze karakter hebben,maar wel betrouwbaar zijn.ook vind ik het fijn als ze slim zijn en mee kunnen en willen denken in de koets. Ik men dan ook zonder oogkleppen,zodat mijn pony's mee kunnen kijken.wat ik zelf ook een fijn ras zou vinden om mee te willen werken,is de welsh cob erg veelzijdig toch maat zodat je kunt rijden,en vaak een fijn karakter mee werkend karakter met voldoende pit. Houd ons op de hoogte van je bezichtigingen,ben erg benieuwd waar je mee thuis komt.

Hidalgo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 00:49

Keona, bedankt voor je uitgebreide informatie! Ik houd jullie zeker op de hoogte. Ga eerst goed oriënteren en goed rondkijken.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 11:25

Ohhhh en ik vind mijn Friesje zo heerlijk zitten hè <3 Doorzitten gaat als de beste op hem, terwijl ik op andere paarden steeds aan het zoeken ben en ik rijd er best wel wat :P Als 'k dan weer op mijn Friezel stap zit 'k als gegoten, nou heb ik hem ook zonder zadel ingereden en zijn we inmiddels alweer ruim 5 jaar op pad samen, dus dan wen je ook wel aan elkaar :D Maar voor mij nooit meer anders hoor <3

Volgende week gaat ook helemaal goed komen Joyce! :D :):)

Hidalgo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 11:39

Haha wel grappig om te lezen dat de meningen zo verdeeld zijn over het rijden op een Friese.
Nou is het voor mij al heel lang geleden dat ik überhaupt heb gereden dus misschien valt het dan mee om te rijden op een Friese.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 12:31

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 12:48

Ik hoop natas.. als nu door pak ken michien wel 2 hele nette proeven laten zien.. en springen en crossen maak me geen zorgen.. net ff men wedstrijd gehad hahaha heb erg druk..

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 17:29

Piconero is eindelijk in Nederland :D helaas alleen nog geen foto's kunnen maken omdat het nogal snel escaleerde, hij was namelijk zo heen en weer aan het lopen dus ik dacht dat het misschien beter was om hem even los te gooien. Maar meneer dacht daar heel anders over en sprong er dwars doorheen, vervolgens door een greppel het land van de merries in en is daar dwars door de omheining gerend van 1,5 hectare verdeeld door meerdere kleine weides. Al het draad helemaal kapot, gelukkig probeerde hij niet op de merries te springen en heeft hij er ook niks aan over gehouden maar stond toch wel te trillen op m'n benen. Meerdere paarden waren ontsnapt en het bos in gerend (daar sluit de stal op aan) dus was ook nog een gigantische zoektocht. Maar uiteindelijk is het allemaal goed afgelopen en heeft niemand er verwondingen aan overgehouden :) Daarna heb ik hem even afgespoten want het zweet droop er natuurlijk af en was hij eigenlijk weer vrij rustig. Vanavond maar weer even kijken hoe het met hem gaat maar heb afgesproken hem nu maar even op stal te laten staan, en morgen mag hij eerst even uitrazen in de compleet afgesloten binnenbak waar hij geen kwaad kan doen :P

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 20:47

Oef Zoe, fijne binnenkomer ja!
(had mijn merrie ook, dag van aankomst ging goed, 2e dag naar buiten ook overal doorheen gegaan, kon ik haar uit het maiisveld halen… :S

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 21:02

Inderdaad lekkere binnenkomer, maar gelukkig niets ernstigs gebeurd.

Wat betreft een Fries paard, ik heb er een en die is niet kapot te krijgen blijft altijd lopen en is super heet. Zij zal echt niet stoppen na een uur intensief lessen, dus wat betreft longinhoud dat geldt niet voor die van mij. :D

Ze is ook helemaal niet moeilijk uit te zitten, als ze lekker over de rug loopt zit ze als een huis en je voelt echt de kracht van achter komen. Piaffe en Passage is dus geen probleem voor haar.

Voor een PRE geldt ook je hebt brave en hete paarden zoals voor elk ras, en het ligt er ook aan hoe je zelf bent.

Veel succes met zoeken.

Ingrid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 22:03

Wegens overlijden in gezin ben ik voorlopig FF afwezig...

Maritelisab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 22:06

Jemig sterkte en volkomen begrijpelijk dat je voorlopig afwezig bent! :(:)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 22:18

Hosante schreef:
Inderdaad lekkere binnenkomer, maar gelukkig niets ernstigs gebeurd.

Wat betreft een Fries paard, ik heb er een en die is niet kapot te krijgen blijft altijd lopen en is super heet. Zij zal echt niet stoppen na een uur intensief lessen, dus wat betreft longinhoud dat geldt niet voor die van mij. :D

Ze is ook helemaal niet moeilijk uit te zitten, als ze lekker over de rug loopt zit ze als een huis en je voelt echt de kracht van achter komen. Piaffe en Passage is dus geen probleem voor haar.

Voor een PRE geldt ook je hebt brave en hete paarden zoals voor elk ras, en het ligt er ook aan hoe je zelf bent.

Veel succes met zoeken.

Ingrid.

Een fries geeft nu eenmaal kleinere longen als de meeste andere paarden netzo als een ijslander een klein hart heeft

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 09:02

Zou kunnen, ik heb er gelukkig geen last van zou soms willen dat ze een keer moe werd :+

Sterkte Jolijn.

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 10:17

Jeetje Jolijn, sterkte.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 10:23

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 10:25

Veel sterkte, Jolijn!