[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 23:52

Afbeelding

Mijn vriendje... ;(

Borderjay: ik ken heel die mensen niet, weet niet eens een naam. Dus nee, dat lijkt me zeer sterk.

Idra

Re: [HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 23:53

Ow Shanna, wat jammer zeg! En jullie waren zo een super stel! Wou jij hem niet kopen dan?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 23:54

Dan had ik eerst de loterij wel mogen winnen.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 23:55

Gelukkig heb je die prachtige foto van jullie tweeën als herinnering.

Afscheid nemen doet zo ontzettend veel pijn! Heel veel sterkte :j

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 23:57

Nog effe een keer een heel dikke knuffel voor ik afsluit en te bed ga.

:(:) :(:) :(:) :(:)

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 00:36

Laura: arme vriend (eeh verloofde), moet vast heel vervelend zijn :( veel sterkte ermee.

Machonito: 50 kilo is niks ;) hihi vroeger ging ik ook altijd gewoon met 5-8 kilo op vakantie, maar nu ik hier woon in het 'land van niksie' heb ik altijd flink overgewicht, ach je hebt hier niet veel, wat ergens wel lekker is, maar in NL is de verleiding dan weer te groot.. Die traumeel ga ik zeker achteraan :j leuk dat verhaal van Macho, die vent heeft echt een minderwaardigheidscomplex, hoewel dat meestal toch juist wordt geuit met een grote auto, niet een minipaard? ;) naja heel triest iig hoe hij zich gedroeg.

Jus: mooi hoor die hengst, Flavio was toen ik hem kocht ook zo qua bouw maar is de laatste maanden echt veel aangekomen, misschien moet hij hem gewoon wat meer eten geven ;)

Marielle: ja eigenlijk is het wel logisch, ik vind het ook niet zo fijn als ze m'n gezicht likken ofzo, verder maakt het me niet zoveel uit (er bestaat ook zoiets als zeep zeg ik dan altijd), gelukkig wordt het idd iets beter, maar dan nog is het slecht gesteld met de diervriendelijkheid.. Vanwege dat taboe dus, er zijn veel zwerfhonden en katten. Die zwerfhonden zijn heel erg vals, en af en toe worden ze allemaal neergeknald door de politie. Ook heb je veel van die 'mannetjes' die grote honden nemen om afschrikwekkend over te komen.. :(

Annash: jeeeeeetje zeg! Ik dacht altijd dat hij van jou was... Wat een verschrikkelijk rotnieuws, ook wel erg raar dat zijn eigenaren het jou niet even hebben laten weten, nu heb je dus niet eens afscheid kunnen nemen? ;(

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 00:38

Nee, na de 2e testrit vanmiddag is hij mee die kant op. Hij is niet van mij, heb ik ook nooit beweerd hoor. Heb zelfs in mijn profiel duidelijk staan dat ik hem in training heb ... eh... had.

Ik ga maar proberen te slapen. Bedankt voor alle lieve berichtjes.
Weet nog niet wat ik ga doen in de toekomst. Momenteel ben ik overal even helemaal zat van.

Ik mis hem nu al.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 00:47

Annash: wat heftig zeg, moeilijk voor te stellen hoe je je nu voelt :( ik denk dat ik dat gewoon dacht omdat jullie duidelijk zo goed bij elkaar pasten, hij echt je vriendje was... Heb in het begin wel veel profielen bekeken maar vergeet nog wel eens wat..

JeanleGrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 00:56

KL**TE Shanna.... Veel sterkte. ;(

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 01:12

Nou, die zagen we echt niet aankomen... en jij dus ook niet? Veel sterkte Shanna! Wat zul je hem missen, en wij de verhalen :(:)

Marialva, mooie merrie, lekker trots is ze.

Verder even vergeten wat ik gelezen heb, beetje laat :o

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 07:56

Even snel aan Shanna!

Sterkte meid! Echt zwaar *&%^( dit!
Je had toch nog meerdere wedstrijden gepland staan of heb ik dat verkeerd begrepen?? Heel veel sterkte!

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 07:59

Annash Nou een heel bijzonder maar triest verhaal. Al dat werk wat je met hem hebt verricht en de resultaten die je hebt behaald. Sterkte!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 08:13

Saida Komt omdat hij als avatar verkleind wordt denk :D

Martine Heeft Flaaf altijd in het warme klimaat moeten leven?
Ik zou her ook sloom van worden trouwens O:)

Laura Sterkte voor jou en je vriend. He bah... dat lijkt me echt naar iets aan je ogen.

jus Jeetje dat lijkt me erg moeilijk voor je zoontje.
En voor jullie ook uiteraard :(:)

Heidi Wat een mooi verhaal over het goedkeuren van Macho :)
En wat een dotje was hij als kleintje :+:

Marialva Wat heerlijk dat je weer lekker hebt kunnen rijden!
Mooie merrie ook!
Dat dekje heb ik ook O:)
Oww en als Sanne naar je toekomt zou ik heel graag eens meewillen :o

Jus Bij Jacqueline staat Huero. Zijn moeder is bruin en zijn vader is valk.
Zonder licht ziet hij eruit als een bruine met aalstreep maar zodra de zon of het licht erop komt zie je heel goed een donkere valkkleur, erg mooi :~
En haha hij was lief want hij had roze balletjes ... dan vind jij bijna al het mannevolk lief _O-

Jellie De letter waar het mee moet beginnen is hier in Nederland een G en in Duitsland een D (mocht het een merrie worden dan mag je bij het Duitse stamboek gewoon een vrije letter kiezen) :D
Ik weet alleen nog niet waar ik het in laat schrijven omdat de hengst dit jaar in Duitsland zijn proef gaat afleggen.
Dan kan ik een volpapier krijgen, hier in Nederland komt het in het hulpboek.

Shanna Ik heb je al even een pb gestuurd maar wat ontzettend klote dit...
Helemaal dat je niet even afscheid hebt mogen nemen..
We huilen samen ;(

Ik heb gister ook heel erg nieuws gekregen... ;(
Alles is in heel goed overleg gegaan en once again... liefde is loslaten ... maar man o man wat doet het zeer...
ik wil het verder niet in het topic zetten ivm met meelezers... ;(

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 08:32

Machonito Wat is traumeel? En hoe zou dat in het frans heten (of in het arabisch liever *\o/* )

Martine 50 kilo joh, ik betaal me idd zelf ook altijd blauw aan overgewicht maar met 50 kilo kan je net goed een extra stoel boeken!
Flavio is alweer aangekomen? Je vond hem toch eerst te dik? Krijg je dat allemaal zo eenvoudig voor elkaar? Ik vond Flavio toen ik hem zag in levende lijve er erg keurig uitzien.
Ik raak hier n beetje gefrustreerd.
Ik vind hier niets wat de paarden aanzet tot dikker worden. Het stro is echt te schraal voor woorden, ik vind ook nog vaak smorgens restanten, de sedderie en eco5 (of iets dergelijks) lijkt ook niet aan te zetten, zoals ik voor ogen had. Ik wil nu olijf- of zonnebloem olie gaan geven. En vers groenvoer (van dat heerlijk sappige groene riet) laten bezorgen.
Ik zie ze hier sjouwen met bossen groenvoer en ik vraag me af of dat luzerne kan zijn, het heeft kleine paarse bloemetjes en ziet er als uitgeschoten klaver uit.
Och ik doe inderdaad echt geen moeite hier in Tunesie couscous zelf te bereiden. Mama Selma haar couscous is gewoon de allerbeste, overigens bereid met door haar zelfgemaakte harissa.
Koken doe ik dus wel met die harissa en met de hoogste kwaliteit olijfolie van vader Salem.

-Saida- ik vergat helemaal de knoflook te noemen voor het recept van de originele couscous. Niet vergeten er nog even aan te plakken dus, het is een belangrijke smaakmaker!
50 - 80 liter water per dag per paard is meer mijn schatting.

Kelly_Taco Sterkte

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 08:33

marialva schreef:
zasread schreef:
Mooie dame!! Ze loopt fijn.
Hoe hoog is ze?

Je bijrijder mag alleen haar beugels wel iets langer doen.

dank u ja ze loopt heel fijn de echte Veiga gangen ze is 160 cm hoog en drachtig van onze hengst Marialva (veulen is nog te koop)

Oh ik ben reuze benieuwd naar dat veulen, als het een hengst wordt zou ik zomaar eens ernstig intresse kunnen hebben ;)

edit; Shanna wat vreselijk voor je, ik was ook in de veronderstelling dat hij jouw paard was.. heel veel sterkte..

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 08:48

Laura – fijn om te lezen dat het me hincapie zo goed gaat. Alleen balen zeg van je vriend zijn ooginfectie ik hoop voor hem dat het snel over is want kan begrijpen dat het niet fijn is :n

Heidi – duidelijk jaloezie die man kon het gewoon niet hebben dat macho kampioen is geworden en dat die het zo goed heeft
En wat was macho schattig toen die nog zo klein was :P

Cynthia – fijn dat je weer gereden hebt en veel plezier vrijdag op het strand.
Mooi beesje die van de foto hoor
En roep nou niet te hard dat we welkom zijn komen we dadelijk allemaal langs :P

Frank – dat zal best dat ze daar allemaal lekkere paarden heeft jij kan het weten je bent er geweest

Shanna – dat meen je niet jee dit nieuws had ik echt niet verwacht was het de planning dat die verkocht zou worden

Jee kel ook bij jou al niet zo lekker nieuws balen zeg.

En als er wat is mijn prive box staat voor iedereen open.

En alsnog een hele dikke knuf voor shanna en kelly

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 09:05

Shanna: Nee! Wat Kl*te!!! Heel veel sterkte! dat je hem niet eens nog even mocht kroelen, kun je aan de oude eigenaresse ook niet vragen hoe de mensen heten? Kan me voorstellen dat je hem toch nog een keer wilt zien...

Kelly: Jij ook sterkte!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 09:23

Goedemorgen,

Shanna veel sterkte :(:)

Martine is ook lekker als je in je gezicht gelikt wordt... op straat zitten ze overal aan. Ohh ook van die enge mannetjes die stoeruh honduh hebben... bah.

Kelly, leuke ava :D Houd je t veulen zelf of is t voor de verkoop?
Afhankelijk daarvan en als de hengst slaagt voor de proef zou ik kijken welk stamboek.
Jij ook akelig nieuws gehad, sterkte meis :(:) Rot ook dat t ivm meelezers niet gepost kan worden :(

Vanmorgen Flan weer binnen gehaald.. Ze kwam uit zichzelf een heel eind naar me toegelopen :+:

Fijne dag!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 09:46

_Saida_ schreef:
Wanda -> Op zich kan Jorick erg goed liplezen, en met z'n implantaat kan hij heel goed horen.
Hij functioneert (zoals ze dat dan noemen) als een slechthorende, maar zijn basis is de gebarentaal.
Zonder gebarentaal kan hij lang zo goed niet de dingen leren die maar met taal te maken hebben. (praten, lezen, schrijven, enz.).
Helaas zijn er geen dovenscholen bij ons in de buurt, en al helemaal geen VO-scholen.
Maarja, het is nu eenmaal zo, en het went ook wel weer denk ik maar.....
De beperking van jullie zoontje is ook geen makkelijke.
Ik weet wat hypermobiliteit is, heb het zelf ook maar niet extreem, ik kan me er dus wel wat bij voorstellen.
Krijgen jullie hulp bij jullie zoontje?
Lijnzaad kan je zo geven, tot 75 gram per keer.
Lijnzaad opent bij 34 graden waarbij het zich vermengd met vocht en zo een slijmerige substantie vormt.
Je kan het ook van te voren koken, 1 kopje op 4 kopjes water, en dat door het eten mengen.
Rintske vindt het smerig, dus die geef ik zo af en toe een handje door de slobber.

Hmmz, zo te lezen heb ik een stukje gemist met iemand die zich nogal aangesproken voelde.
Maakt me nieuwsgierig naar de weggehaalde stukjes, hahaha!

Zo dat is niet niks. Wel fijn dat hij toch een implantaat heeft.
Qua hulp staat onze zoon onder controle van revalidatiecentrum en neuroloog. Verder krijgt hij op school fysio (komt voor hem langs) voor schrijven en vanaf dit jaar dus een "rugzakje" voor extra ondersteuning. Hoe dat er uit gaat zien moeten we nog gaan bespreken,. Gister heeft hij voor het eerst begrijpend lezen gedaan. Zelf alles geschreven; leesbaar en de letters aan elkaar! En met de juiste antwoorden. En dat terwijl de rev.centrum ruim een jaar geleden nog opperde dat als hij nooit zou leren schrijven we een laptop konden aanvragen. Zo ook heeft hij zijn gewone zwemdiploma A en is nu bezig voor B en dat terwijl rev.centrum dacht dat hij wellicht een aangepast zwemdiploma zou moeten doen (voor lich. gehandicapten). Als hij de schoolslag al zou leren... Hij heeft deze vakantie de Dordogne over gezwommen (samen met papa die bij de reddingsbrigade zit): 50 meter heen en weer 50 meter terug met een aardige stroming in het midden. Helemaal zelf zonder hulp van papa!!! Hij haalt dus steeds meer dan het rev. centrum voor mogelijk houdt.

Wat dat stukje betreft: ach mis je niks aan.... :P

@ Kelly: ook al slecht nieuws! Dikke knuf ook voor jou :(:)

Verder hier: Ik probeer al enkele weken een goede poetshulp te vinden voor thuis. Manman, wat een gedoe. De meeste reageren op mijn advertentie, ik bericht ze terug om een afspraak te maken en vervolgens hoor je niks meer. Toen had ik er 1, die kwam niet opdagen. Had 2 adressen door elkaar gehaald. Volgende dag gekomen, kwam ze veels te vroeg. Had nog neit eens ontbeten! (3 kwartier te vroeg!) Wilde me vervolgens aan een soort kaart hebben waardoor ik haar zo'n 600 euro vooruit zou moeten betalen (ja, ben gekke Henkie niet). Deed vervolgens ook niet wat ik wilde (strijk is voor mij prioriteit 1, dat lag er toen ze weg ging nog...) en sms-te vervolgens nogmaals over die kaart. En de volgende dag sms-te ze af omdat ik die kaart dus niet wilde. Had voor vandaag weer afspraak met iemand, komt ook al weer niet. Blijkt 's nachts te werken en moest overwerken dus werd het te krap voor haar. Of het effe volgende week kan???? Die heb ik dus afgezegd want ik moet gewoon van mijn hulp op aan kunnen. En niet iemand die tot diep in de nacht moet werken en hier dus moe op de poets krijgen. Heb nu de volgende getracht te bellen, die nam niet op en had de voicemail ook niet aan staan. Dus maar weer een berichtje gestuurd per email...

Dus als er nog iemand 3 uurtjes op de woensdag wil komen strijken en poetsen... :Y)
Laatst bijgewerkt door Zilfstar op 26-08-09 09:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 09:49

Jeetje Shanna, da´s wel erg plotseling! Ik wist eigenlijk helemaal niet dat ´ie te koop stond joh. Bah, en dan niet eens de tijd krijgen om afscheid te nemen, dat is wel heel naar joh.
Ben je wel al aan het rond kijken naar iets voor jezelf? Of zit dat er voorlopig nog niet in?

Goh Kelly, ook al rot nieuws... Sterkte!

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 09:55

heikedenise schreef:
Cynthia – fijn dat je weer gereden hebt en veel plezier vrijdag op het strand.
Mooi beesje die van de foto hoor
En roep nou niet te hard dat we welkom zijn komen we dadelijk allemaal langs

Nou dat wordt dan een meeting plannen op Coudelaria Sonho Cavalos in Reusel :D lijkt me erg leuk en gezellig *\o/* veel fotpshoots maken van iedereen en ik heb behoorlijk wat paarden en een grote koets dat we mischien ook nog een leuke buitenrit met zn alle kunnen maken in den bockenrijders gebied ;)
Cloris het veulen is nog beschikbaar hoor ;) alleen het veulen van Champie en Jocasta zijn al besproken ;)

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 09:58

Reusel? Dat is dicht bij mij O:) :D

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 10:16

Shanna en Kelly sterkte! :(:)

Kelly ben wel benieuwd wat er aan de hand is, als je het niet erg vindt om via PB te vertellen, kan jij mij dan even een PB sturen?

Gave foto's van Emilio voorbij zien komen, wat heeft die een lange stelten zeg :wow:

Juud wat een leuke pony voor jouw zoontje! Kan me voorstellen dat het in Spanje misschien anders en moeilijker is om hulp voor hem te krijgen. Alhoewel je in NL door de bureaucratie ook soms door de bomen het bos niet meer ziet hoor. Heb jij nog een de tijd gehad om te bellen voor mij? :o

Sorry maar de rest ben ik alweer vergeten! :+

Ik heb gisteren lekker langeteugelwerk gedaan met Suevo, en hij doet het super! Ik moet alleen nog wel een langere lijn laten maken want mn slof is net iets te kort om makkelijk achter hem langs te lopen. Draf lukt nog niet maar dat komt meer omdat ik nu eindelijk een beetje zelf normaal kan lopen, volgens mij zou Suev het makkelijk kunnen maar dat gaat nog iets te snel voor mij :D Maar we hebben wel lekker gegymnastiekt: wendingen, voltes, schouderbuiten en - binnen, wijken, achterwaards en ook een paar keer stukken AC-lijn rechtuit (hihi dat vond-ie stiekum het moeilijkst want dan had hij geen aanleuning van de wand). Vandaag ga ik hem even in de rondte slingeren en volgende week gaan Laura en ik een staprit maken in het bos *\o/*

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 10:19

Even dikke knuffel voor Shanna en Kelly en sterkte.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 10:30

Citaat:
Kan me voorstellen dat het in Spanje misschien anders en moeilijker is om hulp voor hem te krijgen

Malin , ik heb de nummers nog zal het nog een keer proberen.

De gemeente Alfaz steunt ons heel goed daar ben ik wel tevereden over ,hij zit op school in Calpe , toen hij op deze school begon ging het goed , maar aangezien leerkrachten worden overgeplaast en veel niet in vaste dienst zijn heeft hij dit jaar een begeleidster gekregen die geen uitdaging ziet om met mijn zoon te werken.
Vorig jaar had hij een jongen en ja die had het moeilijk want het is geen makkelijk ventje maar einde schooljaar was die jongen trots dat hij toch wat bereikt had met hem.
Economisch krijg ik hier om de 6 maanden 500 euro van de staat , ik weet niet hoe het gaat in NL , gelukkig heeft mijn man een goede baan en ik verdien ook niet slecht , maar echt een hulp is het niet.