[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 21:46

Jammer van je fiets

xXutopiaXx

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 23:38

't Ging eigenlijk om m'n nieuwe dekje, maar ik vind z'n koppie zo heerlijk <3

Afbeelding

Afbeelding

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 23:49

Mooi dekje :) En hij heeft inderdaad een heerlijk koppie!

Ben de laatste tijd erg druk dus reageer helaas erg weinig :( lees alles wel maar werk nu in Groningen en zit dan al van maandag tot donderdag op kamers bij m'n vriendin, maar de wifi daar doet het niet dus ben nu na 10 dagen al op de 800 van de 1000 mb, oeps :') Verder heb ik de andere dagen autorijles, doe ik gehoorzaamheidscursus met m'n hondje, zijn m'n ex en ik toch weer opnieuw begonnen met daten en probeer ik ook nog tijd te maken om te stappen en leuke dingen te doen met m'n vrienden :P Dus bokt valt een beetje weg soms :P

Maar goed, zaterdag is Piconero eindelijk in Nederland :D dus ik ben erg blij!

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 11:53

Wauww natas mooi...

Pff morgen wedstrijd ga hem af zeggen heb er geen zin in als hij zo is

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 11:58

Mooi Natas, wat een knap paard is het ook :+:

oliebol dat je hem moet afzeggen Moonforever :(:) Gaat het echt zo oliebol?

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 12:12

Gisteren 3x gevallen.. 2x met hem en 1x zelf.. vandaag ging eerst super was lekker los en liep zelf en opeens sprong aan in de galop en sloeg om ging weer stuurloos door de bak.. goed afgesloten wel.. weet niet of ik nog wel wilt..

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 12:15

Thnx meiden :D

Zo dan, heftig Joyce! Maar zou gewoon lekker gaan rijden hoor..

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 13:41

Ik zal me ook weer eens laten zien hier, de laatste tijd niet zoveel zin gehad om mee te praten (geen reden voor haha, gewoon geen zin :P). Heb het wel druk gehad, sinds kort ook weer een vriend, gaat toch ook altijd weer tijd in zitten, werk best veel en aan het afstuderen geweest.
Met enige mazzel mijn laatste tentamen gehaald en daardoor nu afgestudeerd! De officiële papieren komen nog, maar de punten zijn binnen!
De paardjes gaan best goed, ze vreten zich (een beetje veel te) rond op het land, hoop van de zomer in ieder geval met Sterre wat meer aan de slag te kunnen, ze moet echt spieren en conditie gaan trainen, nu is ze na 2 rondjes draven al moe en gaat ze daarna steeds stilstaan, lekker puberen. Met longeren houdt ze het gelukkig wel wat langer vol. Sinds vorige week ook een nieuwe kitten erbij, super lief. Ze heeft helaas waarschijnlijk wel een infectie opgelopen in het nest, dus zit nu aan de medicijnen en hopelijk wordt ze daar weer helemaal beter van!

Tamme ziet er goed uit :) Het dekje is ook leuk, en wat tof dat je vriend er zo goed mee omgaat. Die van mij kan paardrijden, maar Sterre moet ik het niet aandoen om daar zomaar half-vreemden op te zetten haha, die vindt dat veel te eng.

_Zoe, ik denk dat jij de dagen aan het aftellen bent, of niet dan? :D Slapeloze nachten! Ojee, daten met je ex... Geen goede ervaringen mee hahaha! Hoop dat het voor jou beter uitpakt :P

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 14:01

Ja ondertussen de uren zelfs :P als het goed is zou hij er morgenochtend al moeten zijn, maar ik heb van meerdere mensen gehoord dat het vaak langer dan verwacht duurt, maar hoop toch dat ik niet morgen ook nog tot s'avonds moet gaan wachten :P En heb er inderdaad veel slechte verhalen over gehoord, maar we waren toch al 2,5 jaar samen en ik vind dat ook zo zonde om helemaal weg te gooien, hij doet z'n best op dit moment heel erg voor me en is zelfs twee keer mee geweest op buitenrit terwijl ik daarvoor 2,5 jaar heb gezeurd om hem erop te krijgen, dus er zit wel verbetering in :)

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 17:30

Gelukkig dat verbetering in zit zoe.

Net de Jury gesroken ik ken haar toevallig, zei ook jullie kunnen het makkelijk, als die ze bui heb aan staan met losrijden en voelt niet goed, Moet ik Tegen haar zeggen dan mag ik de galop laten, zei wilt dat ik nu goed uit rij, en volgende week heb ik belangerlijker wedstrijd die niet af wil zeggen, ! Dressuur/springen/crossen :)

en gaan morgen een verassings ext doen , een Kur op muziek die ik ooit met pab gedaan heb :O

Hidalgo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 20:21

Hoi meiden (en heren?)
Mag ik even hier wat vragen aan jullie als deskundigen.
Na de zomervakantie gaat mijn dochter naar de basisschool en heb ik weer een heleboel vrije tijd (ben thuisblijf moeder) en zit er weer aan te denken om een paard te kopen. Nou ben ik helemaal wild van het barokke ras!
Nou zijn er 2 die eruit springen. De Friese en de PRE. Maar wat is wijsheid?
Vroeger heb ik een kwnp'er gehad.
Nou hoor ik verschillende verhalen over dat een Friese totaal anders rijd.
Ik zal even beknopt uitleggen waar ik naar opzoek ben.
Vooral een rustig paard. Mag best een beetje pit hebben maar wel heel goed terug te kunnen nemen. Mennen vind ik ook erg leuk. Ik heb totaal geen sport ambitie en rijd dus ook echt recreatief.

Kunnen jullie mij een beetje helpen met een keuze te maken?

Alvast super bedankt!

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 20:38

Rustig paard? uhm ja dan zou ik persoonlijk geen PRE nemen. Het zijn schatten, echte vriendjes en knuffelaars maar ze zijn in eerste instantie geen rustig paard. Je hebt natuurlijk hele brave er tussen zitten maar ze zijn in het algemeen best pittig en temperamentvol.
Van een kwpn-er naar een PRE is ook een grote overstap kan ik je vertellen. Ik had hiervoor een kwpn-er. Die veel ervaring had ( naar polen en weet ik veel waar allemaal geweest) Ik ben van een braaf ding naar totaal het andere gegaan. PRE is heel gevoelig op de hulp en hebben een consequente ruiter nodig.

Friese kunnen ook gevoelig zijn maar zijn relatief gezien wat koeler in de kop. Wij hebben er op stal een paar waar je kanonnen naast kan afschieten. Super braaf. Ze lopen inderdaad anders dan een kwpn-er. Ze lopen een beetje parmantig met hun voorbenen. Mijn eerste paard was een friese merrie. Het is even wennen maar goed dat gaat snel. In de friese heb je nog de echt barokke types en de meer sport gerichte gefokte.
Overigens loopt een PRE ook anders dan een kwpn-er.

Je kan een fries voor 5000+ krijgen maar een goede PRE gaat daar echt wel over heen kan ik je vertellen.

Volgens mij kan mennen wel met beide :)

Hidalgo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 20:45

Dijfje, bedankt voor je bijdrage! OK een pre is dan echt niks voor mij. Ik wil geen heethoofd. Ik had juist begrepen dat pre paarden ook heel koel in het hoofd waren!
Vroeger heb ik weleens op een Friese gereden maar dat kan ik mij niet goed herinneren, ik weet alleen dat hij heel sterk was :). Ik ben geen onzekere ruiter en consequent ben ik ook wel. Maar ik ben gewoon een ruiter die het liefst lekker rustig door de bossen stapt en wat les neemt in de bak gewoon voor verbetering van houding en zit (en niet om wedstrijden te rijden).

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 21:28

Je kan altijd kijken of je contact kan opnemen met een stal waar ze PRE's hebben staan dan kan je kijken hoe en wat. Hetzelfde met een fries natuurlijk. Dan kan je zelf kijken hoe je het vind.
Elk paard is natuurlijk anders.

Kijk de Pre is hartstikke werkwillig en zal ook echt voor je willen werken en het zijn knuffels! Maar ze zijn heel toch best wel gevoelig. ( Overigens kan je hier wel mee leren hoe je je hulpen dus kan verkleinen, kan erg leerzaam zijn!) Ja ze zijn niet kanonskogels die je zo afschiet hoor. Maar je hebt toch minder het gevoel dat je er een kogel naast kan afschieten. Je kan daar op trainen natuurlijk, dat ze zo braaf worden. Maar ja ze zijn temperamentvol. Dus geen suffe paardjes. Je moet er wel mee aan de bak :)

Maar waarom een fries of PRE?

Hm ja paarden zijn net zo hard in de mond als dat je in de hand bent.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 23:11

aaah ik ben gewoon gesponerd door een bedrijf, Kreeg vandaag als verassing van mams, :O

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

<3

morgen foto vanaf me paard die heb nog niet

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 05:29

Wat een leuke spullen.

en dan de vraag een pre of een fries.ik zou paarden gaan kijken en voelen en niet naar het ras kijken.maar waar de klik is.wij hebben een lusitano niet gou onder de indruk,maar paard met karakter waar je mee moet kunnen omgaan.en dat is bij meerdere iberische rassen zo.maar ook bij friezen heb je moeilijke stukken er tussen of zelfs rotte appels die je echt niet wilt kopen.ik zou gewoon overal gaan kijken de klik is belangrijk niet het ras

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 08:39

Klopt, er zijn helaas ook genoeg Friese die niet oke zijn.... Altijd keuren !!

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 09:54

@Hidalgo
Leuk dat je een paard gaat kopen.
Ik klets hier normaal nooit mee, maar was toevallig een keer op deze laatste pagina aan het klikken.
Sinds 2 jaar in bezit van een PRE, daarvoor op een KWPN gereden en veel Friezen op de pensionstal leren kennen.
Dat heeft mij geleerd dat ik me niet zo snel op de eigenschappen van een bepaald ras vast zou pinnen. De KWPN waar ik op reed was een ongeleid projectiel en ontzettend schrikachtig. Er stonden 2 Friezen op die stal waar ik onder geen enkele voorwaarde een buitenrit mee zou maken. Tevens ken ik een Lusitano waarvoor hetzelfde geldt.
Aan de andere kant ken ik van alle voorgenoemde rassen voorbeelden genoeg van betrouwbare paarden.

Ik zocht een braaf paard en kwam bij mijn PRE merrie uit. Zou niet andere meer willen. En ik ben geen held. Evengoed zijn er PRE's die voor mij veel te pittig zijn.
Als Friezen en PRE's jou aanspreken ga er dan een aantal uitproberen. Geef je oren en ogen de kost. Als Rsd. voor Roosendaal in Westbrabant staat zitten er best een aantal PRE eigenaren, minimaal een fokker en een betrouwbare bokker die in PRE's handelt bij jou in de buurt. In de Friezenwereld ben ik wat minder thuis.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 13:41

Duijfje schreef:

Ik heb het dan vooral over een wokkel in het hoofd of niet betrouwbaar.en een fries ik zelf zou het inderdaad nooit kopen kijk goed naar de rug want deze is vaak slecht en de benen zijn meestal ook niet zo goed.ben wel erg benieuwd wat voor paard je koopt

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 13:44

Vanochtend toch gestart.. en ik keek met los rijden en boven wonder ging goed dacht god die proef nog en hij liep super!!!!!!! Wel onwijs veel spanning maar ik ben trots

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 16:38

keona schreef:
Duijfje schreef:

Ik heb het dan vooral over een wokkel in het hoofd of niet betrouwbaar.en een fries ik zelf zou het inderdaad nooit kopen kijk goed naar de rug want deze is vaak slecht en de benen zijn meestal ook niet zo goed.ben wel erg benieuwd wat voor paard je koopt

Ik weet het :) Heb zelf een friese dame gehad en daar genoeg ellende mee meegemaakt.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 16:43

Oke nee dan snappen wij elkaar ;)

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 16:44

@Hidalgo, ik zou je inderdaad niet op een bepaald ras vastpinnen. Ik heb meerdere pre's gereden en ik ken inderdaad hele rustige bijna saaie, maar ook hele felle. Ik heb maar 1 fries gereden dus daar kan ik verder niet veel over zeggen, maar ik geloof dat er binnen elk ras zowel rustige als felle paarden te vinden zijn. Zelf vind ik friezen alleen echt niet fijn zitten en zou ik voor de reactie liever een paardje met vlakkere gangen nemen :)

@Moonforever, super gaaf dat je bent gesponsord en fijn dat de wedstrijd goed ging!

Helaas heeft BBS weer vertraging dus moet ik alsnog tot morgen wachten tot Piconero komt :(

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 18:11

Vandaag niet veel met paardlief gedaan.
Wel een toffe dag gehad met de fotograven en reporters voor horse event. En natuurlijk niet ontbrekend de clinic bij tristan tucker op stal.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 18:31

De foto volgen nog!!
Maar heb de uitslag al gehad..
1e prijs met 213 punten en 162 punten.. haha