[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzinnig

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 19:03

aawh, doe ff PB ;)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 19:05

Wanda: Heel veel sterkte!
Lisenka: Jij ook veel sterkte de komende tijd! Zie ook aan je onderschrift dat je een aantal paarden weg gaat doen, dat zal ook wel niet meevallen!
Limonade: Ohhh ja je bent vandaag wezen kijken natuurlijk, spannend hoor!

Bij ons op stal heerst waarschijnlijk een virusje.... Paardje ziek en er staan er een aantal met dikke benen. Shaggy helaas ook... Maar even met hem aan de hand gestapt en dat scheelde wel al iets. Ach ja moeten we maar even in de gaten houden!

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 19:32

Esther: Hopen dat het snel weer beter gaat met Shaggy.

Aangezien ik door mijn ziekte de paarden niet zelf meer kan verzorgen (laat staan rijden) en het herstel waarschijnlijk nog lang gaat duren en niet duidelijk is in hoeverre ik weer helemaal beter word, hebben we inderdaad besloten om een aantal paarden te verkopen. Dus als jullie nog iemand weten die een PRE zoekt: Het gaat hierbij om Esperanza, Tesora, Amaranta, Baldomero, Lagartera, Amistoso, Altanera, Chistosa (drachtig v Halley, uitgerekend in mei) en evt. Halley.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 19:35

Esther, vervelend zeg! Hopen dat het snel over is...
Lisenka, nee toch.. jemig... Sterkte met je beslissing!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 19:46

Lisenka, jeetje wat erg!!!! Heftige beslissing en heftige tijden dus.. Sterkte en een dikke knuffel van mij!

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 19:46

Dank je wel Suus en Jasmijn. Heb het ook maar even gemeld in het andalusiërtopic. Het is niet makkelijk, maar ik word er ook niet vrolijk van als ze te weinig aandacht krijgen en die kan ik ze op het moment niet genoeg geven.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 19:58

jeetje lisenka, zelfs halley! Vreselijk om zo'n beslissing te moeten maken.

Esther, ow das ook balen, ze steken elkaar zo snel aan! Beterschap!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 19:59

Heey

Dankjulliewel :D.

Esther: Beterschap voor Shaggy :(:).

Wanda: Sterkte :(:).

Lisenka: Jeetje, meis toch :(:). Wat een moeilijke beslissing zeg. Ik wil je ontzettend veel sterkte wensen :(:).

Vandaag weer lekker bij Nouchka geweest <3. Ze groeit super :D. Ik schat dat ze nu bijna 1,50 zal zijn :D.
Ze begint nu ook een lekker jaarling modelletje te krijgen :P.

Vandaag op Shaddy gereden. Ging echt bagger :(. Ze was ontzettend dwars en koppig. Ze heeft zelfs gebokt. Ik ben na 15 minuten maar weer afgestapt. Door mijn moeheid kan ik haar niet aanpakken en daar profiteert ze van. Ze werd dus steeds vervelender.
Mijn vader is daarna nog even met de lange lijnen bezig gegaan. Bij hem was ze ook ontzettend dwars maar uiteindelijk liep ze erg lekker.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 20:12

Lisenka: Dat is zeker een moeilijke beslissing! Hopelijk vind je snel voor alle paardjes een goed huis!

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 20:13

Lisenka, dat lijkt me echt een hele moeilijke keuze. Verstandig, maar moeilijk.
Hoop dat je lieve en passende huisjes vindt.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 20:39

Jeetje Lisenka... paardjes weg... ;(

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 21:06

lisenka en esther, sterkte beide...
ook sterkte voor wanda...

limonade, leuk geweest dus zo te lezen, spannend hoor!

suus, leuk weekend gehad?

Hier na de regen en wind van gisteren vandaag prachtig weer, lekker zonnetje, maar nog wel koud!
Vanmorgen heerlijk rondje met de wagen gedaan met Fifi, eindelijk kan het weer!
al waren we wel een beetje verkleumd toen we terug kwamen...

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 21:11

Vandaag was het inderdaad wel heerlijk weer :). Maar als je op de kar zit dan doe je natuurlijk niet zoveel dus dan krijg je het idd wel koud ;).

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 21:30

Nou ik vond het erg koud. Vooral op die wind, brrrrr. Heb het nog steeds koud en zit met een deken over mij heen op de bank :roll:

Oh het was echt heel leuk vanmiddag. Ben nog wel wat onzeker over mezelf. Als ik dan de foto's terug kijk, zie ik haar met regelmaat met dr oren naar achteren en dan denk ik meteen ' ooooh straks vind ze me helemaal niet leuk' :oo |o

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 21:37

Gewoon rustig aan doen, wat vaker gaan kijken of het echt klikt ;). Als het echt klikt merk je het vanzelf wel denk :).

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 21:38

Lusitano's zijn behoorlijk eenkennig, zeker als je als vreemde 'zomaar' op hun rug gaat zitten...
dan zie je dus inderdaad vaak dat de oortjes naar achteren gaan omdat ze proberen te achterhalen wat voor vlees ze in de kuip hebben... 8-)

Wij zeggen op stal ook vaak tegen nieuwe bijrijdsters, ga eerst maar eens een aantal keren lekker poetsen, wandelen, e.d. zodat ze je leren kennen en dan rustig beginnen met rijden...

Viel het rijden verder mee?
Was ze goed aan het de hulpen en redelijk goed ontspannen?
gaaf hoor, paardjes kijken!
ga je ook nog andere kijken?

Het was inderdaad een onwijs koude wind, maar ik vond het heerlijk dat het zonnetje scheen!

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 21:40

Oh ja dat zeker! Moet er gewoon weer even helemaal in komen qua paarden. En daar lijk ik wat onzeker van te worden.
Jammerrrrrrrrrrrrr ...

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 21:43

Oh ik heb niet gereden hoor. Alleen maar geknuffeld.
Fijn om van jou te horen dat het wel een beetje een karakter trekje is. Nu is ze sowieso wel een paard dat erg slim en oplettend is en elke ( subtiele ) verandering opmerkt.

Verder heeft ze lekker relaxed bij me gestaan, beetje gegeten en geaaid. Beetje kriebel en ruiken.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 23:50

Lisenka schreef:
Dank je wel Suus en Jasmijn. Heb het ook maar even gemeld in het andalusiërtopic. Het is niet makkelijk, maar ik word er ook niet vrolijk van als ze te weinig aandacht krijgen en die kan ik ze op het moment niet genoeg geven.

Heel begrijpelijk.. Maar moeilijk hoor..
El, fijn dat je weer een ritje hebt kunnen doen! was inderdaad prachtig weer! "moest" vandaag met neefje en nichtje zwemmen, dus ervan genieten zat er neit in haha. Was leuk weekendje :)
Astrid, inderdaad, wat Ellis al zegt, ze moeten enorm wennen aan een nieuw iemand. Ik kon Goya (mede door zijn verleden) het 1e halfjaar niet eens over zijn hoofd aaien en lag zijn oren ook vaak in zijn nek als ik kwam.. Nu nog wel, maar is niet uit boosheid, weet niet wat t wel is, maar iig niet gevaarlijk haha..

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 09:51

heikedenise schreef:
Dit zijn de mensen van wie ik al een verhaaltje hebt gehad, alleen van sommige moet ik ook nog een foto krijgen

Saida
Ellis
Ilona – nog geen foto
Angela
Ingrid - nog geen foto
Alicia
Denise
Anouk & Frank
Laura
Pricilla – nog geen foto
Michelle – nog geen foto (michelle90)
Wanda – nog geen foto
Beda – nog geen foto

Van de rest krijg ik nog een verhaaltje en een foto

Ik ga er vanavond gelijk achter aan.
Ingrid.

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 10:01

Lisenka, heel erg dat je zoveel paarden weg moet doen maar je hebt gelijk als je nu met je gezondheid niet de tijd hebt om ze te verzorgen.
Helaas heb ik nu het geld niet om er 1 van je over te nemen maar ik hoop dat ze allemaal een super thuis zullen vinden.

Zilfstar, veel sterkte met je vader en je zoon's nieuwe behandelplan.
Moppielover, sterkte met Shaddy en fijn te horen van je oma.

Bij mij gaat alles gelukkig goed ook met de paardjes alleen weinig tijd om te rijden maar hopelijk van de week wat meer tijd.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 11:38

Lisenka, wat erg, zelfs Halley... Hoop dat je goede plekjes voor ze kan vinden :(:)
Wanda, ook sterkte..

Astrid, had je wel het gevoel dat er een klik was? Ben benieuwd hoor :D

Ik ben gister lekker de hele middag op stal geweest, eerst lekker gepoetst, toen gegrondwerkt/vrijheidsdressuur met Furia gedaan, daarna nog even gereden in de bak, vervolgens buiten uit gaan stappen, meneer was een beetje stout en had nog teveel energie haha, dus weer terug de bak in gegaan ;) Daarna bij de dubbele longe les van mijn zusje gekeken, en toen was het alweer 5 uur..
Zo ook even lekker heen! Zonnetje schijnt hier dus :D

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 12:23

Jeetje, Lisenka.. schrik me rot van je berichtje! |( Wat erg voor je!! Voel je je al niet happy, en dan ook je paardjes evt. nog verkopen... wat een moeilijke tijd voor je zeg.. Heel veel sterkte! Knuffels :(:)

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 12:28

Madelief, ja een klik was er zeker. Ze was ook lekker ontspannen. Dat is het misschien ook wel een beetje, die oortjes hingen gewoon wat opzij.
Binnenkort ga ik er weer heen, dan lekker poetsen op stal. En wellicht rijden. Nu stond ze ook buiten in de wei, dan is het toch wel wat anders.

Pffft het lijkt mij ook erg moeilijk om paarden weg te doen, en dan heb ik er nog geen eens 1 :+

Zijn er hier nog mensen die workshops, clinics op leuke cursussen of korte opleidingen volgen? Zo ja, welke?
Ik wil wel het e.e.a. aan workshops etc. volgen. Vooral een stukje medisch, omgang en dat soort zaken.
Lijkt mij erg leuk en het is nooit verkeerd om bij te leren. En aangezien ik een beetje een n00b ben geworden qua paarden door het lange niks doen, lijkt het mij ook wel verstandig.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 12:39

Suus – hieronder een voorbeeldje van hoe sommige hun verhaaltje hebben ingezonden, dan kan je misschien kijken hoe jij het wilt doen.

Hoi, mijn naam is Saida en ik ben de zeer trotse eigenaresse van een prachtige friese merrie genaamd Rintske fan Stal Swarte Fryske.
Rintske is een Beart * Anne, is 5,5 jaar oud, en door haar gedrag wordt ze ook nogal eens Diva genoemd.
Ze is nu 2,5 jaar in mijn bezit en ik heb haar zelf ingereden.
Wedstrijden rijden we nog niet, maar ik wil komend jaar wel verschillende keren een Onderlinge gaan starten om uit te proberen of het wel wat voor ons is.
Verder rij ik Rints voornamelijk dressuurmatig, maar voor de afwisseling longeer ik haar regelmatig, of oefen ik met haar aan de lange teugels.
Een buitenritje doen we ook regelmatig, maar dan wel alleen met haar grote vriendin; de Groningse merrie van mijn vriendin.
En heel af en toe wagen we nog wel eens een sprongetje, of gaan we er met de trailer op uit.
Dat laatste wil ik komend jaar toch ook wel vaker gaan doen.

Hallo! Mijn naam is Ilona, ik ben 21 jaar en ben in het gelukkige bezit van mijn eigen Chico! Chico is een kruising Andalusier x Arabier van 7 jaar. Wij zijn sindskort gestart in de B dressuur en rijden dit succesvol met winstpunten. Ieder jaar proberen wij een paardenvakantie samen te doen om volop te genieten . We hebben de Veluwe en Drunese Duinen en Stand al op ons lijstje staan, maar willen nog vele mooie plekken samen gaan bekijken!

Meiden heb even jullie verhaaltjes als voorbeeld gebruikt :D

Iloon – het is veel he, je vergist je eigen toch wel in zo’n topic :P

Madelief – voel je je eigen al weer helemaal beter? En ik heb je bericht ontvangen ;)
Fijn dat je een leuke dag hebt gehad op school, alleen als ik het zo lees zullen die 3 weken best heftig worden succes

En shanna veel geshopt :D ;)

Judith – voor jou ook een super 2011 gewenst

Esther – ik zie vanzelf wel je berichtje komen
Hoe is het nu met shaggy? Nog last van dikke benen?

Wanda – veel sterkte met je vader en met de onderzoeken van je zoon

Bedankt mies ;)

Lisenka – ah nee dat meen je niet, balen dat je deze beslissing moet maken, ik hoop voor je dat ze allemaal een goed tehuis krijgen, en jij heel veel sterkte met je gezondheid.

Angela – lekker bij nouchska wezen kijken, fijn dat ze zo goed groeit, alleen jammer dat shaddy zo bars was, ach ja volgende keer beter

Ellis – eindelijk weer een lekker ritje kunnen maken, hier was het gisteren ook prachtig weer, en nu schijnt het zonnetje ook lekker dus even kijken wat ik met heike ga doen

Ingrid – ik zie je foto vanzelf wel verschijnen

Madelief – lekker bezig geweest op stal lees ik, heerlijk hoor even zo’n dagje, veel plezier vandaag