[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 21:59

Een kennis van mij fokt ook " rare kleurtjes " en met deze lusitano hengst , is een donkere valk en is heel grappig heeft van die zebrastrepen op zijn benen. Ik zit hem altijd op te naaien dat het een kruising is met een zebra. Ik zie graag liever iets meer vlees op het paard .
Hij heeft veel perlinos en had ook een hele mooie valkkleurige merrie , als ze in de zon staan dat ze net goud lijken.

Afbeelding

Had ook weer wat leuks mijn man zijn hobby is een beetje in autos handelen , belt die ik heb een deal gedaan met een ezel (auto ruil ezel ) Was een biertje wezen drinken en ja dan gaan ze rare dingen doen , ik heb gezegd als je thuis komt met die ezel schop ik jullie allebei de straat op , ik woon namelijk in een gewone woonwijk , ik denk dat de buren dat fantastisch vinden ezel in de tuin haha
Maar ja hij is nu thuis zonder ezel gelukkig

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:00

borderjay schreef:
Kijk maar uit Cynthia,we staan zo morgen voor de deur :D
BLUFF :D maar morgen ben ik er niet donderdag weer wel en vrijdag ben ik naar het strand met de paarden :D

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:01

Jus dat is een valk met countershading erg bijzonder, die combie zal ik uit onze dalveira (wildkleur) en marialva krijgen :D erg mooi paard ;)

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:02

marialva schreef:
Jus dat is een valk met countershading erg bijzonder, die combie zal ik uit onze dalveira (wildkleur) en marialva krijgen :D erg mooi paard ;)

Echt gaaf al die verschillende kleuren die je hebt :j

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:03

marialva schreef:
borderjay schreef:
Kijk maar uit Cynthia,we staan zo morgen voor de deur :D
BLUFF :D maar morgen ben ik er niet donderdag weer wel en vrijdag ben ik naar het strand met de paarden :D

Tis dat morgen mijn nichtje op Vaidosa komt rijden, anders deed ik het nog echt ook := :P

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:03

Ja Frank hij is blijkbaar zo jaloers ik weet het niet.
hij deed ook moeilijk toen ik om haren van Macho moeder vroeg omdat ik ook me inwilde laten schijven bij een appaloosa keuring.
maar ineens had ie haar verkocht en wilde geen adres geven.
Ik zou als fokker trots zijn dat er een hengstje goed gekeurd word en leuke veulentjes geeft.

Nee vanaf het begin is hij anders
de eerste keer dat ik kwam kijken waren er 30 veulentjes en ik vond ze allemaal zo lief maar welke neem je nou.

Macho zo brutaal dat ie was beet tot 3 x toe in mijn been zonder tanden hahaha hij was 3 dagen oud .

Die man zei nog neem hem hij is leuk voor jou.
hij zei achteraf nog tegen mijn andere vriendin dat Macho toch niet goed genoeg was want hij was bang dat ie tegroot werd en dat zijn spikkels weg ging (soort vervaging wat veel voorkomt)
maar nee hoor na 3 maanden Macho werd donkerder van spikkels en bleef klein ineens had ie er spijt van wat wij denken want vanaf die tijd deed hij ineens raar :o
zal een foto opsporen van dat ie 3 dagen oud was :D

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:05

Citaat:
Tis dat morgen mijn nichtje op Vaidosa komt rijden, anders deed ik het nog echt ook := :P

donderdag dan :D := :roll:

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:13

Voor mij doet het erg goed dat mensen toch positieve dingen vertellen over speciale kinderen (weet even niet hoe ik het moet noemen)
Hij heeft nu 2 maanden zomerschooltje dat gaat vanuit de gemeente hier omdat hier de school vakantie zo lang is,( hij gaat normaal naar een school in een andere gemeente ongeveer 15 km verder daar zit de school voor speciaal onderwijs) , en nu heeft hij een fantastische argentijnse lerares die dus wel dit gedult opbrengt en goed met hem werkt , ze werkt ook veel met muziek en ontspanning.
Het is echt naar als er alleen maar geklaagt wordt over je kind.

Marialva , ik heb echt geen verstand van kleuren en hoe te fokken op kleur , een amerikaan die ik heb leren kennen op spaans forum heeft hierin gestudeert en als die begint met gen dit en gen dat dan snap ik eral geen bal meer van (als ik mijn kennis zie zal ik even wijs gaan doen met wat je mij verteld hebt haha)

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:16

jus schreef:
(als ik mijn kennis zie zal ik even wijs gaan doen met wat je mij verteld hebt haha)

_O- _O- ja dus dan moet je zeggen een VALK MET COUNTERSHADING ;)

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:17

Hoi allemaal,

Ben druk met de campeonato ect, dus heb niet zo heel veel tijd.

Heb weer mooie foto's gezien. De valk is echt heel apart!
Chicky is weer knap geweest op het strand!

marialva schreef:
ja de schimmels geven ook kleur door :D kom maar eens hoor en fotograveren mag je zeker hoor als ik jou ook mag fotograveren op onze hengst Marialva terwijl je daar een test ritje op maakt ;) :+ en dat is geen grapje! je bent van harte welkom marialva en de koffie staan klaar ;)

Prachtige merrie!! Jeetje zeg! Alleen schimmeld kunnen nooit 100% kleur nakomelingen vererven. Schimmel is dominant over alles.
Dus neem aan dat jouw merries hetrozygoot schimmel zijn (drager van kleurgen) wanneer je dan een gekleurde hengst gebruikt heb je 50 % kans op een schimmel en 50 % op een gekleurd paard.

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:19

Je zou het niet geloven maar dit was Macho toen ie nog Baby was :D
3 dagen oud :P

Afbeelding

Hier kan je zien hoe groot hij was :D
dit ben ik niet hoor :P

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Machonito op 25-08-09 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:19

Cyrina schreef:
Hoi allemaal,

Ben druk met de campeonato ect, dus heb niet zo heel veel tijd.

Heb weer mooie foto's gezien. De valk is echt heel apart!
Chicky is weer knap geweest op het strand!

marialva schreef:
ja de schimmels geven ook kleur door :D kom maar eens hoor en fotograveren mag je zeker hoor als ik jou ook mag fotograveren op onze hengst Marialva terwijl je daar een test ritje op maakt ;) :+ en dat is geen grapje! je bent van harte welkom marialva en de koffie staan klaar ;)

Prachtige merrie!! Jeetje zeg! Alleen schimmeld kunnen nooit 100% kleur nakomelingen vererven. Schimmel is dominant over alles.
Dus neem aan dat jouw merries hetrozygoot schimmel zijn (drager van kleurgen) wanneer je dan een gekleurde hengst gebruikt heb je 50 % kans op een schimmel en 50 % op een gekleurd paard.

klopt helemaal daarom zeg ik ook geven kleur OOK door maar kan ook schimmel zijn ;)

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:27

Jaaaa ik heb vorig jaar een bonte valk gehad , mijn man kwam thuis met deze pony voor mijn zoontje , beestje was totaal groen hengst had een hele kudde poniemerries gedekt en niet bereden , lekker kadootje dus , was niet gemeen ofzo maar totaal niet geschikt voor mijn zoontje , we hebben deze pony geruild voor Violeta.
Wat wel lief was hij had roze balletjes heel grappig.

Afbeelding

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:37

Machonito schreef:
Je zou het niet geloven maar dit was Macho toen ie nog Baby was :D
3 dagen oud :P

Afbeelding

Hier kan je zien hoe groot hij was :D
dit ben ik niet hoor :P

Afbeelding

Wat ontzettend schattig :+:

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:53

toen was ie al een kleine opdonder :D

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:59

OOhhh die is om op te eten!!!!
Maar die mevrouw in dat roze trainingspak en lachen jullie mijn dekje uit (ik weet het dat was toen in ik heb ook zoiets pak gehad in het blauw)

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 23:02

_O- dat trainingspak is inderdaad écht té erg.

Maar Macho is echt mega schattig :+:

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 23:03

mooi roze is niet lelijk :+ :+ :+ ahhh die kleine om op te vreten is die :D

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 23:09

Vandaag last ik nog over dodemansweg.. toevallig moest ik gisteren omrijden door de polder,
stond allemaal politie de weg aan te geven. Blijkt dat er een ouder echtpaar in de sloot terecht
was gekomen en de vrouw is overleden, brrr.. de man ligt kritiek..

Regine, die hond genoot wel van je aandacht hihi.. Nog hard geoefend vanaaf?

Martine (typt wat makkelijker dan Lakshmi) snap nu wel een beetje waarom ze t als onrein zien.
Wel fijn dat de omgang met honden langzaamaan verbeterd al kan t imo nooit snel genoeg..

Eline, jammer dat je verzorgster gestopt is.. maar je hebt nu wel een super oplossing +:)+
Je had wel snel reactie zeg.

Zasread lekker gereden met Dosie..

Kelly heeft eik een andere naam op de plank liggen dan little G..
Moet de naam met G beginnen als hij/zij geboren wordt?
Nog 1 dagje bikkelen en dan lekker genieten van je vakantie.

Saida, zit lekker op een roze wolk :D '

Heb ook nog wat gemist zie ik aan de groene modbalk.. he maakt mij ook altijd nieuwsgierig :+

Laulau, beterschap voor je vriend en zijn oog :(:)

Marialva mooie merrie heb je zeg!

Heb nog meer leuke pics gezien.. heb ook even wat lappen tekst overgeslagen.Moet zo dringend t bed in..

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 23:36

Nou, het meest erge nieuws ever...
Ik ben paardloos. Vaj is weg op proef. Ook als ie terugkomt, wordt ie wel ergens anders heen verkocht.

Ik ben kapot.
Laatst bijgewerkt door Annash op 25-08-09 23:55, in het totaal 1 keer bewerkt

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 23:46

Annash schreef:
Ik ben paardloos. Vaj is weg op proef. Ook als ie terugkomt niet meer voor mij bestemd en wordt ie wel ergens anders heen verkocht.

Ik ben kapot.

Nee!! Shanna! Dat meen je niet ;( :(:)
Wist je dat hij verkocht kon worden?

Wat ontzettend erg voor je meis!
Laatst bijgewerkt door zasread op 25-08-09 23:54, in het totaal 1 keer bewerkt

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 23:48

Jee Shanna,dat is plots!Sterkte meis :(:)

Annash
Blogger

Re: [HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 23:49

Ik wist dat deze mensen vandaag voor de 2e keer kwamen ja :) maar ik had dit niet gedacht... helaas. Het is jammer dat ik hem geen knuffel heb kunnen geven. Hopelijk wordt het nieuwe meisje heel blij met hem. Dat verdient ie.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 23:51

Annash schreef:
Ik ben paardloos. Vaj is weg op proef. Ook als ie terugkomt niet meer voor mij bestemd en wordt ie wel ergens anders heen verkocht.

Ik ben kapot.

He???? Je hebt net een wedstrijd met hem gereden!! Meid, zag je dit aankomen? Was er al sprake van? Of is het nu na die wedstrijd plots gekomen???
Kan me goed voorstellen dat je er kapot van bent.

Edit:zie net je berichtje. Je hebt dus geen afscheid kunnen nemen? Mag je er miss een keer langs om alsnog te doen?

Zowiezo: Heel dikke knuffel: :(:) :(:) :(:) :(:)
Laatst bijgewerkt door Zilfstar op 25-08-09 23:52, in het totaal 1 keer bewerkt

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 23:51

Kan je hem daar nog op zoeken om eens te kijken hoe het met hem gaat?