Wie kent mn merrie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Symphonic

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 11:28

Respect hoor dat je haar er weer zo bovenop hebt gekregen!
Zo te zien heeft ze weer helemal de kans om paard te zijn.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:22

die kleine moet achter straffe bekaertdraad. ROFL Super dat ze hengstig is geweest, ze voelt zich duidelijk beter in haar vel. Wens jullie nog veel mooie momenten samen. Lachen

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 14:28

heel veel respect voor jou, ze ziet er echt super uit zeg.

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 14:30

Amigo_tje schreef:
Angie_ke schreef:
Wat een verschil! Ik vind dat ze nu sneller en duidelijker opknapt dan voor de geboorte, vind je ook nie?
Hehe wel grappig die oortjes, staat ze dan te luisteren naar iets of betrouwt ze het allemaal nie? Tong uitsteken

Ze is sinds het nieuwe gras der is, heel goed opgeknapt. Ook krijgt ze lekker eten, é Knipoog En slobbers, is ze helemaal gek van. Dan hangt haar hele hoofd vol me slobber, *LOL*

Haha dat scenario ken ik maar al te goe...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 18:22

ze ziet er mooi uit!
heb je er al opgezeten?

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 12:55

Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! VANDAAG IS MN LIEVE CEARA EXACT 1 JAAR BIJ MIJ Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

geerke schreef:
ze ziet er mooi uit!
heb je er al opgezeten?

Thx Haha!

Neje, nog nie opgezeten. Ik wil eerst een beetje aan spieropbouw doen en beetje grondwerk enzo. Geen idee of ze nu werkelijk zadelmak zou zijn of niet, eigelijk Verward
Straks, als het voor mezelf thuis wat kalmer is, ga ik zéker met haar aan het werk.

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 13:13

Go jij! Go jij! Gefeliciteerd met het feit dat ze nu een jaar bij je is en zo is opgeknapt!! Go jij! Go jij!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 15:11

Hey, niet rot bedoeld maar ik vind het toch nog zorgelijk hoe ze oogt.. Ach gut Kun je aan haar merken of dat ze nog pijn heeft? Ze kijkt wat ongelukkig op de foto's, het lijf lijkt zo strak ahw, niet ontspannen, en er is zo weinig bespiering dat ik me afvraag of iets wat leed veroorzaakt het ahw niet doet opknappen...En ze is toch al een jaar bij je.

Dit is dus geen aanval. Pling

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 15:34

zoiets gaat gewoon niet snel
hoor ik vaker dat paarden die van zo diep moeten komen er echt jaren over doen om bij te komen en deze heeft ook nog een veulen gehad

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 15:38

Soms gaat het wel heel vlug, maar als dit dier dermate pijnlijk in elkaar zit kan een gebed zonder einde zijn. Bloos

Er zijn legio aan voorbeelden waarbij het dier binnen weken opknapt tot maanden. Maar jaren? Als het dier verder een fysiek gezond gestel heeft en alleen zwaar vermagerd is? Dat kan ik me eerlijk gezegd niet voorstellen. Knipoog

Dat het dier een gezond veulen heeft gekregen zegt ook iets over de conditie. Het was toen kennelijk taai genoeg. in die zin vind ik het dier gewoon nog verdrietig ogen, en nog lang niet in orde... Bloos

Ik vind dat ik ook eerlijk zou moeten zijn, Amigo'tje kent me wel, dus maak me weinig zorgen daarover. Pling

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 16:21

hier even een voorbeeldje van een uitgemergeld paard wat er naar mijn mening ernstiger aan toe was dan ceara
Afbeelding

hetzelfde paard 7 maanden later
Afbeelding

Dit even voor degene die zeggen dat het onmogelijk is om een paard binnen een jaar weer op gewicht te krijgen.....

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 16:24

Wat een plaatje!

Ik heb zelf een magere jaarling opgeknapt, hij was binnen twee maanden mooi rond.

ook andere paarden die dus basicly gezond waren maar verwaarloosd zijn toch vrij vlug opgeknapt, behalve mijn nieuwste paardje. Wel krijgt hij al meer spieren, is tenminste iets...

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 16:26

geerke schreef:
hier even een voorbeeldje van een uitgemergeld paard wat er naar mijn mening ernstiger aan toe was dan ceara
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PS438SMK.jpg

hetzelfde paard 7 maanden later
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ML8RUOTX.jpg

Dit even voor degene die zeggen dat het onmogelijk is om een paard binnen een jaar weer op gewicht te krijgen.....

Mmhh ik twijfel of het tweede plaatje wel zo gezond is, het dier is veel te dik en heeft niet veel bespiering...

Op het land gooien kan iedereen....
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 01-02-09 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Graag geen foto quoten. Foto in link gezet.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 16:31

nou,dat is een aardige opmerking....er is erg veel leed aan vooraf gegaan,rechtzaken,een dood paard,dierenbescherming,politie....dat kun jij niet weten natuurlijk.
Dit paard is (gelukkig)gekocht door een engelse vriendin van mij en heeft het goed,er word niet mee gewerkt,hij staat gewoon met een paar pony's te genieten van het leven.
Hij is verandert van heel schuw paard in een echte knuffel kont.

Maar ik begrijp dat jij liever de eerste foto hebt....het is nooit goed of het deugd niet.....

Edit Op het land gooien?
Denk je dat je er dan bent?
Om z'on verwaarloost paard weer op gewicht te krijgen komt meer kijken dan alleen op het land gooien....misschien moeilijk ,maar even nadenken voordat je wat opschrijft kan absoluut geen kwaad.

Het is niet mijn bedoeling om dit topic over te nemen,ik wilde alleen even reageren op het feit dat hier gezegd word dat het jaren kost om een paard weer op gewicht te krijgen....
Nu weer on-topic a.ub....als je meer wilt weten per pb alsjeblieft.
Ik ben het met detour eens...

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 18:17

Nja, ik heb ook nooit gezegd dat ze al goed is, é? Ik heb gezegd dat we goed op weg zijn...
Ik weet ook wel dat ze nog niet is hoe ze moet zijn, maar ze heeft geen pijn nee. Ze laat het iig niets zien dan. En om dan zó te leven om constant je pijn volledig weg te steken? Nee, denk ik niet.

Ik weet idd dat dit geen aanval op mij of gelijk wie is, maar ik vind ze -in vergelijking met paar maand geleden- er goed uitzien. Natuurlijk kennen jullie haar karakter en haar zijn niet, maar mensen die haar "persoonlijk" kennen van in het begin vinden ze innerlijk ook héél erg veranderd.
Je moet ook weten dat ze ondertss een veulen heeft gehad die NIET gezond was. Hij oogde alleen maar gezond, maar was het niet. Had ik het geweten...

Nu, feit dat ze haar oren op de foto's naar achteren zet is gewoon het feit dat zijn altijd haar oren naar achter zet *LOL* Wanneer ik af kom of natuurlijk met eten afkom staan ze goed naar voren.

Mn DA heeft gezegd dat ik moet rekening houden met een jaar vanaf de geboorte. Je moet ook weten dat zij momenteel niets, maar dan ook helemaal niets doet, é? Ik werk momenteel nog niet met haar, hooguit eens gaan wandelen. Ik wil haar écht volledig de tijd geven die zij nodig heeft. Ik wil geen farçen tegen komen, zie je?

Ik weet van waar ze komt, vooral innerlijk dan. Ik zie waar ik nu ben met haar en ik ben blij. Ik vind dat ik veel heb bereikt in één jaar, ondanks haar veulentje.
Wacht maar, volgend jaar herkennen jullie haar niet meer...

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 18:36

Ik ben het niet helemaal met Detour eens. Zo'n vermagerd paard krijg je echt niet met een paar maand weer op het goede gewicht. Dat duurd zeker wel een half jaar. En deze merrie was ook nog eens drachtig dus al wat ze aan kwam ging na het veulen. Je moet het bij deze merrie bekijken vanaf dat het veulen geboren is. En dat is nog niet helemaal reeel omdat ze ook de stress van de kliniek nog heeft gehad en het verlies van haar veulen.

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 18:44

Binckydenice schreef:
Mmhh ik twijfel of het tweede plaatje wel zo gezond is, het dier is veel te dik en heeft niet veel bespiering...

Veel te dik? Hij heeft mssn een gras/hooibuikje maar ik vind dit paard gezond ogen, ik zie trouwens liever een paar kilo'tjes extra dan een te mager paard.
Tegenwoordig lijken die dieren wel topmodellen te moeten zijn, strak, gespierd en zo weinig mogelijk vet...

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 18:52

Ieder zijn mening. dit paard ziet er echter niet ontspannen uit, oogt alsof het niet goed in zijn liijf zit, maakt (te) weinig spierweesfel aan, ik vind het gewoon een beetje sneu, al vind ik het super TS, dat je haar destijds redde hoor!

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 18:57

Ik vind het paard zeker wel opgeknapt. Je hebt wel gelijk dat er wel wat meer kilo's bij kunnen maar vergeet niet dat het een heel groot paard is. Die is moeilijker dik te krijgen dan een pony. En het ene paard wordt ook sneller dik dat de andere. En ze heeft natuurlijk ook nog een veulen gebaard ondertussen.

Ik heb Ceara deze zomer zelf persoonlijk mogen zien en ik heb niet de indruk gekregen dat ze ongelukkig is of ergens last van heeft. Ze speelde lekker met de haf in de wei en we hebben nog een heel stuk met haar gewandeld, toen was ze zeer allert en had constant dr oortjes naar voren.
Het komt best goed met deze merrie maar het duurt gewoon wat langer. Maar ze is zeker wel flink bijgekomen!

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 20:51

Dank je, Aisie. Heel leuk dat ik een "ooggetuige" heb over Ceara, want moest je haar kennen zou je helemaal anders spreken.
Anderszijds hebben er ook al mensen gezegd dat ze mss nooit heel dik te krijgen zal zijn. Het is een stresskip. Bij de minste verandering (Amigo, andere mensen) valt ze zomaar kilo's terug.

Op 11 mei is ze in de kliniek gewogen op 525 kg, op 13 mei stond ze nog op 503,5 kg. Dus dat op 3 dagen, é!!! Puur en alleen van de stress en spanning. Ze kreeg haar eigen eten in de kliniek én kreeg heel veel hooi.
Dus, ik denk niet dat ik mn best niet doe. Nu ook, ze staat bijna dagelijks op een overvolle (nieuwe!) graswei. Wanneer ze daar niet loopt, krijgt ze gigantisch veel hooi waar ze de dag meer dan doorkomt.
Ook krijgt ze nog steeds lucerne van Hartogh wat ze met smaak opeet.
Ik weet niet of ik nog veel meer kan doen. Ze moet ook geen 150 kg meer aankomen, é? Ik eb ze ook liever wat te dik dan te dun, maar overgewicht moet ze nu ook weer niet hebben.

Ze gaat idd héél graag wandelen en vertrouwt me heel erg. Ze is heel alert en héél geïnteresseerd in de omgeving en alles. Ik ben ervan overtúigd dat het goed komt met haar, maar geef me AUB wat meer tijd dan een half jaar. Want ik reken maar vanaf de geboorte van mijn lieve Charley!

Yrrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 20:58

detour schreef:
Ieder zijn mening. dit paard ziet er echter niet ontspannen uit, oogt alsof het niet goed in zijn liijf zit, maakt (te) weinig spierweesfel aan, ik vind het gewoon een beetje sneu, al vind ik het super TS, dat je haar destijds redde hoor!

Waar denk jij dan dat dat aan zou kunnen liggen? Als je iets concreets ziet kun je dat ook zeggen en kan ts er wellicht nog haar voordeel mee doen. Vage opmerkingen als 'het lijkt of het paard niet goed in z'n vel zit' en 'zij maakt (te) weinig spierweefsel aan' blijven alleen maar hangen en daar kun je verder niets mee.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 21:23

Yrrah schreef:
detour schreef:

Waar denk jij dan dat dat aan zou kunnen liggen? Als je iets concreets ziet kun je dat ook zeggen en kan ts er wellicht nog haar voordeel mee doen. Vage opmerkingen als 'het lijkt of het paard niet goed in z'n vel zit' en 'zij maakt (te) weinig spierweefsel aan' blijven alleen maar hangen en daar kun je verder niets mee.

Dit vind ik persoonlijk ook en ik ben er eigenlijk niet gelukkig mee dat dit gezegd/geïnsinueerd wordt, want ik weet heus wel beter. Zoals ik al zei is zij enorm veel verbeterd, vooral innerlijk.
Ik herinner me vorig jaar een doodsbang paard in een stal die nie wist hoe of waar ze aan toe was. Vreemde mensen waren al helemaal not done, terwijl ze nu al eens komt kijken naar wat voor mensen voor haar staan.
Wat anderen op die foto's zien, is hun zaak natuurlijk. Maar deze foto's staan op 3 verschillende fora en hier is de enigste waar ik "kritiek" krijg. Goedbedoelde, waarschijnlijk wel, maar toch...

Ik wéét dat ik er nog niet ben met haar, en dat hoeft ook helemaal nog niet. Ze mag hier blijven voor altijd, dus ze heeft tijd. En ik hoop dat ze idd haar pijnen niet verbijt, maar dat zou me onwaarschijnlijk lijken, denk ik.
Neen, ik denk niet dat ze ongelukkig is als ik haar zo zie lopen bij mij in de weide...

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 21:26

Angie_ke schreef:
Veel te dik? Hij heeft mssn een gras/hooibuikje maar ik vind dit paard gezond ogen, ik zie trouwens liever een paar kilo'tjes extra dan een te mager paard.
Tegenwoordig lijken die dieren wel topmodellen te moeten zijn, strak, gespierd en zo weinig mogelijk vet...

dat is dus juist niet zo, een paard met overgewicht krijgt veel mee problemen dan dat hij te mager is.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 21:28

Angie_ke schreef:
Binckydenice schreef:

Liever een hooi/grasbuik dan géén buik!
Ik wil dat mn paarden een soort van speklaag hebben, zéker tegen de winter. Ceara heeft dit (nog) niet, daarom dat ze terug onder dekens komt deze winter. Dat ze haar NRG maar steekt in zichzelf ipv in haarzelf warm houden.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 21:29

Dowski schreef:
Angie_ke schreef:

dat is dus juist niet zo, een paard met overgewicht krijgt veel mee problemen dan dat hij te mager is.

We spreken hier niet over overgewicht, é! Het paard van Geerke vind ik allesbehalve overwicht ogen. Een speklaag vind ik nodig, zéker in de winter, zoals ik al zei.
Ik ken paarden die ronduit mager zijn, waarbij het lichaam al "teert" op de spieren. Moet het dan zo? Medunkt van niet, hoor!