[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dancyy

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 22:11

Gaat nu wel redelijk, af en toe eet ze wat, slobber heeft ze half opgegeten. Drinken is wat minder, dat wil ze niet. Vanmiddag had ze haar buik weer opgetrokken en toen ging het wat minder maar nu gaat het weer aardig.

Vorig jaar heeft ze bijna een maand lang koliek gehad, dierenarts er elke dag bij gehad ( :$ )

Morgen de dierenarts er weer bij, ook meteen even bloed laten trekken.

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 23:07

Bah een maand lang, weet je al hoe het komt?

Heb besloten om tweespan te laten komen met zadels. Ben heel benieuwd

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 23:11

gett schreef:
Bah een maand lang, weet je al hoe het komt?

Heb besloten om tweespan te laten komen met zadels. Ben heel benieuwd

Waarschijnlijk weer seleniumtekort, bleek het vorig jaar ook te zijn. Gister is de dierenarts weer geweest voor een spuit selenium en ze knapt alweer wat op.

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 23:16

Ik heb heel even met jullie meegekletst maar daarna helemaal niet meer. :o Alleen nog maar bijgelezen omdat ik het erg druk heb gehad.

Ik zal me even opnieuw voorstellen, ik ben 18 jaar en kom uit de buurt van Arnhem. (Dieren)
Ik heb een bijne 4 jarige friese merrie. Haar afstamming is Felle x Teunis. Ze heet officiëel renskje van stal Daimler maar ik noem haar Coco (Chanel)

Wij hebben een hele slechte start gehad wat rijden betreft, ik heb haar 'zadelmak' gekocht maar eenmaal thuis was ze dit dus niet meer.. ze hebben haar heel erg overdonderd.

Met veel rust vertrouwen en geduld, herhalen herhalen herhalen en een tijd vakantie voor coco zodat ze alles kon verwerken gaat het dan nu heel erg goed.

Foto's :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 10:02

Bah vervelend Terrahorse, sterkte!

Wanneer komt Tweespan? Wil je een nieuw zadel of je huidige laten nakijken?

Welkom Minoes :) leuk paardje heb je. Wat zijn je plannen met haar verder?

Mijn paardjes gaan allebei super goed, ik ben zo blij met ze :) Jonne heeft over 2 weken al haar M2 debuut en het oefenen gaat thuis echt super. Ik was gister een filmpje aan het terugkijken en 1,5 jaar geleden hadden we nog maar onze 2de B wedstrijd. Watse is zo ontzettend opgeknapt van zijn operatie tot nu toe, hij is zo happy. Daar word ik ook blij van *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 10:57

Heb je geen filmpjes van toen en nu, Droversrun?
Leuk om t verschil te zien :D

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 11:33

Ik moest even zoeken, maar die heb ik zeker :+

Dit is dus de tweede B wedstrijd

En dit was vorige maand, onze laatste M1 wedstrijd

Let niet op de contragalop in deze video, we gingen door voor hert :')

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 11:42

Dankjewel droversrun! Fijn dat het zo goed gaat met je paarden :D
Ik kan je filmpje van de B helaas niet zien?

Mijn plannen met coco zijn om fanatiek dressuur te gaan rijden en op wedstrijd.

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 11:45

Oh sorry hij stond afgeschermd... Nu wel?

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 11:52

Jaa ik zie hem nu wel :D
Ze was wat gespannen in je M1 proef of niet? Middendraf zag er wel erg goed uit!
Je B proef vind ik ook al heel erg netjes en ontspannen om te zien!

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 12:46

Nou gespannen viel opzich wel mee, ze was vooral erg druk. Is een paard met ontiegelijk veel looplust en deze proef heb ik gereden nadat ik een week niet heb kunnen rijden ivm vrieskou. Dus ze was nog wat drukker dan normaal en dan kan ze zichzelf erg druk en groot maken. Ben zelf inderdaad ook erg blij dat ik een fries heb die redelijk goed kan strekken.
Bedankt voor je complimeten :)

MarianneW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 14:30

Gaaf om die vooruitgang te zien!
Je zit er zelf ook heel netjes op!
Succes vast met je debuut.

Vraagje aan iedereen :)
Wat voor voer geven jullie Fries? Welke soort biks/muesli en hoeveel?

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 19:01

Droversrun, wel heel fijn om een paard te rijden die graag loopt uitzichzelf. Ik hou wel van paarden met een go!

MarianneW, ik voer 2x per dag een halve schep Fibra Premium. Dit is heel natuurlijk voer. Ook laag in suikers/melasse dus minder kans op jeuk. Hierbij krijgt ze nog 2x per dag een kwart havens basisbrok voor de extra energie.

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 20:10

Oh Wauw die proefjes! Fijn om te zien! Je ziet de looplust echt terug!
Ik had afgelopen zaterdag mijn B debuut maar het was serieus echt .... drama.
Hele slechte punten. Ze geeft zich met losrijden en zodra ik moet starten is ze op. Ik heb al eens eerder bb gestart om te oefenen en rij 10 minuten los. Vervolgens in de ring was alles eng. Dit kostte haar ook alle energie (en aandacht!). Super jammer. Ik hoop dat door veel ervaring in verschillende bakken dat ze wel wat braver gaat worden. Ze vloog echt alle kanten uit bij de eerste proef wn was een ongeleid project. Helaas

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 21:33

Leuk om dat verschil te zien droversrun!

Marianne, Klasien krijg twee keer per dag een driekwart schep basisbrok en als ze gewerkt heeft hierna een halve schep sportbrok en halve schep haver. Daarnaast geef ik haar in deze tijd van het jaar iedere dag een scheutje lijnzaadolie, dat helpt haar altijd goed met het verharen.

Volgende week hebben we onze eerste wedstrijd na haar dracht. Toen ik gister mijn startkaart weer aanmeldde kwam ik erachter dat het al bijna twee jaar geleden is dat we gestart zijn... ik had niet echt in de gaten dat het zo lang geleden was :'). Maar heel benieuwd hoe ze het gaat doen! :)

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 22:45

Ze komen as dinsdagochtend langs voor een nieuw zadel. Mijn eigen past niet meer en is ook niet meer aan te passen. Heb nu een zadel te leen van m'n instructrice, ligt niet perfect, maar voor nu even is deze wel prima.

Wat fijn dat het zo goed gaat met je paarden en knap dat je alweer m2 mag starten!

Komt wel goed pien, hoelang zijn jullie een combinatie. Zo te horen is ze erg onzeker en moet ze leren jou te vertrouwen op zulke momenten. Lekker blijven door oefenen. Die van mij is ook zo en gaat steeds beter.

Wat leuk om te lezen, dat hier toch wel veel fanatieke wedstrijd ruiters zijn :D

Wij mogen zaterdag weer!

faytjefay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 00:39

Ik voer 2x per dag een schep Fryske Hynder brok, 1x schep omega3 meusli en 2x schep pulp, en onbepekt hooi

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 09:41

Bedankt voor jullie complimenten :) het is inderdaad heel fijn om een paard te hebben wat zelf wilt lopen. Zo kun je jezelf echt focussen op je oefeningen enzo, bij mijn andere fries is dat wel anders...

Ik geef mijn paarden 2x 3/4 friesche brok en een halve schep PAVO sport muesli

Spannend Emma, wat ga je starten?

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 11:56

Een paard met looplust? Wat is dat? :+ Dat kent de meneer die ik rijd niet :')

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 12:19

xMyrth schreef:
Een paard met looplust? Wat is dat? :+ Dat kent de meneer die ik rijd niet :')

Hahahaha :') Ik moet ook altijd zo schakelen van gevoel en hulpen als ik van het ene paard op het andere paard stap :+

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 15:08

Jij ook al koliek TerraHowrse.. Hier ook voor 't eerst in 15 jaar koliek gehad.. En ook nog gelijk bij m'n Friese parel.. -O- Dinsdagavond toen 'k terugkwam van de carnaval lag meneer in z'n stalletje, kon zelfs z'n koppie niet meer optillen zo slecht voelde ie zich.. DA er direct bij, injectie en een kwartier later wassie alweer de hengst zelve.. :') Hij had 't dus niet zo zwaar te pakken gelukkig haha, maar mannn wat heeft ie me laten schrikken!!!

M1 proefje ziet er goed uit zeg droversrun, heerlijk om naar te kijken! :D

Ik heb sinds maaaaanden ook weer wat gepland staan, 19 maart weer eens een crosstraining rijden :D :):)

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 18:40

Bah net het afschuwelijke nieuws dat in de buurt een Friese merrie inwendig is mishandeld.

Onmenselijk, hoop dat ze nu eens mensen te pakken krijgen en ze flink straffen..

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 18:43

Ziet er goed uit droversrun!

xXutopiaXx schreef:
Jij ook al koliek TerraHowrse.. Hier ook voor 't eerst in 15 jaar koliek gehad.. En ook nog gelijk bij m'n Friese parel.. -O- Dinsdagavond toen 'k terugkwam van de carnaval lag meneer in z'n stalletje, kon zelfs z'n koppie niet meer optillen zo slecht voelde ie zich.. DA er direct bij, injectie en een kwartier later wassie alweer de hengst zelve.. :') Hij had 't dus niet zo zwaar te pakken gelukkig haha, maar mannn wat heeft ie me laten schrikken!!!

Fijn dat het bij jou snel weer beter ging! Hier gaat het nu ook wel weer redelijk goed :j ze eet in ieder geval weer. Oortjes staan ook weer mooi naar voren.

gett schreef:
Bah net het afschuwelijke nieuws dat in de buurt een Friese merrie inwendig is mishandeld.

Onmenselijk, hoop dat ze nu eens mensen te pakken krijgen en ze flink straffen..

:oo Echt? Bah :r
Edit; ik zie het op omrop frylan idd http://www.omropfryslan.nl/nieuws/70261 ... mishandeld

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 20:31

Pien1989, al het begin is moeilijk! Een eerste wedstrijd op onbekend terrein gaat bijna nooit zoals je het zelf zou willen. Herhalen herhalen herhalen :D

Iemmaaa, leuk dat je weer gaat starten na 2 jaar!

Gett, succes morgen! Welke klasse start je? :)

Utopia, koliek is echt niet leuk! Gelukkig is het meegevallen. Mijn shetje had een tijd geleden ook koliek, ik vond het doodeng maar viel gelukkig ook mee toen.

Nee he?! Hier in de buurt was het ook om de haverklap raak... die gestoorde lui moeten echt voor altijd achter slot en grendel -:(-

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 23:02

Ja bah, die lui zouden ze zelf eens moeten laten voelen hoe het voelt..

Ik start in de B, is onze 2e wedstrijd :D
Trouwens wat ben ik blij met die mooie zwarte vacht, heb alleen staart en benen gewassen en paard is weer school :D (voor het zicht dan ;) )