barock pinto eigenaren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fabster

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 13:16

Nou, jullie zijn wel heel aardig voor mij, hoor :D .

Ik wou vandaag eigenlijk rijden op Sjaak, maar te weinig tojd, dus maar even snel wat oefeningen aan de hand (zonder eerst longeren ofzo). Strontvervelend natuurlijk. Steeds willen bijten (zowel in touw als in mij). Maar goed, toch nog een aardige piaff eruit weten te peuteren, dus daarna meteen beloond en klaar. Kwartier bezig geweest. Als ik echt wat wil doen en zijn gedrag normaal wil hebben, moet ik hem toch eerst longeren of in de loswerkring zetten. Maarja, niet altijd tijd voor. En dan is het zorgen dat je de juiste strijd kiest; dus niet blijven zeuren op details, maar goed is goed en dan klaar. Anders wordt het niet gezellig. Dus bij rijden en buiten lopen moet ik zéker de tijd nemen... Haha! En dat voor iemand die een héél kort lontje heeft! Wie zegt dat een mens de ontwikkeling vh paard moet begeleiden? Hier begeleid het paard mijn ontwikkeling! Zo n mooie spiegel! En een hele goede voorbereiding op mijn puberdochter. Die kan ik nu hebben... ~~}> <<) :+

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-16 13:45

Nanda het is al drie jaar geleden dat ik haar heb moeten laten inslapen maar toch bedankt

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 16:04

meisje2000 schreef:
Nanda het is al drie jaar geleden dat ik haar heb moeten laten inslapen maar toch bedankt

Oeps daar heb ik overheen gelezen :o

Sharon, het stond wel op mijn plan, maar liever had ik nog wat langer gewacht. Mijn vorige paard heb ik met 1,5 laten castreren, maar dat was meer omdat het mijn eerste eigen paard was en geen ervaring met hengsten. Verder nog 2 pony's gehad, de 1 nog verkocht als hengst, want die was gewoon erg makkelijk in omgang (shet) en de andere heb ik pas met 4 jaar laten castreren, die was ook nog erg lief, maar begon interesse voor de merries te krijgen en tja onze dochter hobbelde er soms op, dus ik wilde problemen voor wezen.
Fedde is de eerste vd 4 die echt wel meer hengst is en ach.... kans dat hij een dekhengst zal worden, zonder eigen ervaring en papieren bij Fedde zelf, is klein. Dus vandaar de keuze voordat de dingen uit de hand gaan lopen.

Fabster, er wordt wel vaker gezegd dat paarden spiegelen en mensen begeleiden, dus wat dat betreft heb je helemaal gelijk. Zie ik zelf ook altijd terug, wanneer ik de tijd niet neem....gaat het niet zo lekker. En ook je eigen stemming speelt erg mee.

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 12:26

Ik ga 19 juni meedoen aan een schriktraining van john erb!!
Erg veel zin aan, ben heel benieuwd hoe mijn meisje zich gaat gedragen :))

Afbeelding

KirstenChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 12:38

Leuk! Hij woont bij mij in de buurt.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 12:48

Ah super leuk! Laten weten hoe het was eh! Lijkt me zoooo gaaf!

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 14:37

Jaaa uiteraard :D Ik hoop ook op wat actie-foto's :=

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 18:27

Ik heb gisteren trouwens met Sterre gesprongen!

De 4e keer nu... het ging boven verwachting, wie weet wordt ze nog een heus springpaard, haha. Maar goed, ik ben blij! :D

Afbeelding

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 07:19

Ziet er goed uit en wat is Sterre toch leuk <3

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 16:26

Sjaak vroeg zich af waarom het gras nog achter een draadje staat. Hij is zelf maar bloemetjes gaan plukken... ;)

Afbeelding

Afbeelding

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 08:56

Bedankt Caroline! Ze vind het heel leuk maar of ze talent heeft betwijfel ik nog... :7

En Fabster, Sjaak is slimmm! ^^

KirstenChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 09:20

Ziet er goed uit Esaqar! Ze springt er met gemak over.

Fabster het gras is altijd groener aan de overkant haha.

Mijn 2 jarige knapperd staat sinds 2 dagen nu aan huis. Mijn lang gekoesterde droom is uitgekomen. Gisteren een lekker stuk gewandelrld met haar alles was nog wel spannend maar voor een 2e keer ging het heel goed.

Afbeelding

Ze word al echt groot

Afbeelding

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 21:52

Ik heb samen met mijn vriend, Finn gemeten dit weekend en de touwtjesproef gedaan(voorspellen hoe groot hij ongeveer wordt).

Finn was, de laatste keer dat ik hem heb opgemeten, 1.41m hoog (maar dat is echt houtje-touwtje meten) Dat was afgelopen Februari geloof ik.

Nu dus weer opgemeten, touwtje keurig op de grond naast zijn been omhoog, knoopje op schofthoogte. Kwamen we uit op 1,49m!!! ik dacht dat kan niet. Nog keer gemeten, nog een keer. En toen nog eens gewoon de meetlat naast zijn schoft gehouden. Dan kom je toch echt op 1.46m. Dus ik hou het daar maar op.. Maar serieus, ongeveer 5 cm gegroeid!

En volgens de touwtjes proef, koot, elleboog, omhoog naar schoft... wordt Finn 1.55 - 1.60 m hoog. perfect!
Hoop dat het uitkomt.

Oh, en trouwens, hij heeft zijn tand eruit. Schrok me wild toen er ineens een tand uit zijn mond hing, ik dacht die heeft zijn kaak gebroken (haha moeders in de stress...)
Dus gekeken, was er 1 tandje los.
Ik vond m vrij jong (nu 2 jaar en 2 maanden) maar hij is met alles vrij vroeg (indalen vd ballen, tandwisselen) en met zijn groei vrij laat.
Maar goed, paar dagen aangekeken, hij was echt niet lekker. at niet graag, pakte zijn bal niet vast.
Dus flink mee bezig geweest(Appels voeren, wortel, maar hij wilde niet) en na bijna een week hing dat ding zo los te bungelen dat ik hem vast heb gepakt en eruit heb getrokken (held!)
Ik vond t zo zielig en elke keer wilde ie grazen en deed ie gauw zn lip er weer omheen om die tand in zijn mond te houden. Nou toen ik hem verlost had wist ie niet waar hij het had. Eerst was ie pissig omdat ik hem pijn had gedaan maar snoep maakt veel goed bij hem. En toen hij merkte dat het geen pijn meer deed, vloog hij gelijk op de bal en ging weer stoeien met de andere paarden, echt fijn!!

Ik heb de tand in een flesje gestopt. toch leuk om te bewaren. wel een beetje luguber maar volgens mij hebben niet heel veel mensen een tand van hun paard ofwel?

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 23:30

@RoyceMack, super Finn zeg! Groeit als kool zo te horen! Hoop voor je dat de touwtjesproef klopt!
Hij is wel vroeg met wisselen inderdaad maar dat maakt vast niet uit!
Ster had altijd 1 zo'n baby tandje die tussen twee volwassen tanden zat. Zaterdag keek ik toevallig even naar haar tanden en toen was de tand ineens weg!

@KirstenChes, wat een knap paard heb je zeg! Ben benieuwd hoe ze uitgroeit als je volwassen is. Vind haar heel gaaf! En super dat het wandelen langs de weg goed ging!

Even over mezelf... en Sterre natuurlijk...
Vanavond op de rijvereniging want hindernissen gesprongen. 4e keer onder het zadel en voor het eerst een dubbel gesprongen! Soepel is anders... maar ik ben trots op m'n vriendinnetje! <3

Leuk om al jullie verhalen te lezen en hoe fanatiek en blij iedereen is met z'n bonte topper(s)! :)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 20:45

Vandaag les gehad met Sjaak. Het onderwerp was rijden. Zou de eerste (echte) keer op vreemd terrein. Eerst even los werken. Dat is echt zo tof. Kan hem los echt laten verzamelen in draf en stap. Juf onder de indruk en zegt; weet je wat echt tof zou zijn! In stap verzamelen en dan in verzamelde draf zetten. Doet ie dat toch gewoon! En los, hè! Geen hoofdstel, halster of wat dan ook. Helemaal los! Helemaal trots! Dus zadel erop, ik erop. Dat vond hij lastiger. Weinig energie. Dus dat even overgeslagen, maar meer zorgen dat je apart de schouder en achterkant kan sturen. Dus in een vierkant in stap. Op de hoek stilstaan. Achterhand draaien en volgende rechte stuk in stap, op de hoek weer halthouden, nu de voorkant kwartslag draaien en weer volgende te hte stuk in stap. Draaien van achterhand ging makkelijker dan draaien van de voorhand. Maar ben toch heel tevreden. En dan als klap op de vuurpijl, loopt hij met laden zo de trailer in, zonder dat ik voor m uit hoefde te lopen, en kon zo de stang erachter doen. Zó trots op mijn paard! Helemaal tof!

Foto doet t niet. Helaas.

Ik heb ook tanden en kiezen van Sjaak en de Belg. Weet niet van wie welke tand/kies is. Mijn hond was heel goed in het opspeuren van die dingen. Maar zij is ook opgeleid als kadaverhond en werd er ook geoefend met oa kiezen/tanden.

Edit: foto doet t ineens toch!
Afbeelding

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 10:39

Kan me voorstellen dat je daar heel blij van wordt! :D

Van dat 4kantje rijden had ik nog nooit gehoord

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 10:44

Ik ook niet. Maar als afwisseling is dat best leuk. En je kan meteen zien hoeveel controle je hebt over voor en achterkant. Daar heb ik nog wel wat werk. Voor gevorderde kun je dat ook in draf doen en voor echte profs kan dat in galop. Kunst is om zo weinig mogelijk aan die mond te komen. Dus op zit. Voorlopig nog wel wat te oefenen, dus :+

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 10:45

Volgende x filmpje van dat 4kantje? :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 10:47

De rijsesdies zijn alweer over. Volgens mij volgende x loswerken. Maar als ik eens rij en er is iemand bij, zal ik t eens laten filmen.

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 07:56

@ fabster, Ik heb t even opgezocht op youtube, maar daar heb ik niet gevonden wat ik zocht.

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 08:03

Gewoon vergeten, terwijl ik notabene een melding op fb heb gekregen....(herinnering dat ze 3 jaar geleden geboren is) 8)7

Mijn meisje is afgelopen zondag 3 jaar geworden! *\o/* Afbeelding

Hoewel ik nog geen plannen heb gemaakt qua beleren, ben ik er nu toch wel steeds meer over aan het nadenken. Onder het zadel, voor de wagen, allebei, wat eerst, door wie

Omdat ik het de komende maanden druk heb staat ze nu vooral lekker in het land met vriendjes :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 08:28

ReadTheRulez schreef:
@ fabster, Ik heb t even opgezocht op youtube, maar daar heb ik niet gevonden wat ik zocht.

Mss heeft mijn juf m wel zelf bedacht. Geen idee. Maakt ook niet veel uit, toch? I

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 09:27

@Fabster, wat goed dat het zo goed ging! En fijn dat je ook fijn los kunt werken op een andere locatie met hem. Van het vierkantjes rijden had ik nog nooit gehoord, maar ga ik zeker een keer proberen! Jij en Sjaak zijn heel leuk samen, leuke foto ook!

@ReadTheRulez, nog gefeliciteerd! Wat een knapperd zeg, zit een heel leuk koppie op! Ben benieuwd wat je gaat doen met haar.

Gisteren ging het rijden niet zo goed.
Ik zit er serieus over na te denken om les te gaan nemen in het grondwerk en vrijheidsdressuur. De laatste tijd heb ik zo'n kort lontje dat ik mijzelf en Sterre onwijs in de weg zit tijdens het rijden. Iemand van jullie die mij iemand aan kan raden? Aangezien ik geen idee heb hoe ik moet beginnen.

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 12:23

@esaqar, ik ben over alles wat aan het nadenken.
Als ik haar laat beleren moet er wel een zadel/tuig/wagen komen en tijd hebben om hierin door te gaan. Financieel gezien moet ik daarin keuzes maken.

Ook is het de bedoeling dat ik in de komende maanden op mezelf ga, dus daar houd ik ook rekening mee.

Voorlopig mag ze lekker doorgroeien tot ik een beslissing heb kunnen nemen.
Voor het beleren onder het zadel weet ik al wel wie ik dat wil laten doen, maar voor de wagen heb ik geen flauw benul

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 13:11

ReadTheRulez schreef:
Gewoon vergeten, terwijl ik notabene een melding op fb heb gekregen....(herinnering dat ze 3 jaar geleden geboren is) 8)7

Mijn meisje is afgelopen zondag 3 jaar geworden! *\o/* [ [url=m/5JHw7v.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoewel ik nog geen plannen heb gemaakt qua beleren, ben ik er nu toch wel steeds meer over aan het nadenken. Onder het zadel, voor de wagen, allebei, wat eerst, door wie

Omdat ik het de komende maanden druk heb staat ze nu vooral lekker in het land met vriendjes :D

Wat leuk de mijne is ook 12 juni jarig hij is 4 geworden *\o/*

Afbeelding