Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

geertje3

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 12:02

ik heb er ooit een zadel ingeruild met op 2 punten een gebroken boom, een week later lag hij bij de 2e hands zadels voor iets van 500 euro. meer zeg ik er niet over, ik koop dus nooit een 2e hands zadel bij divoza.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 12:07

Denk dat Divoza gewoon te groot is geworden. Vroeger, toen het nog een klein winkeltje was in het centrum van Leek. Kon je er ook goede tweedehands zadels kopen.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 12:18

Ik heb in ieder geval een afspraak gemaakt met Harrie, dus eerst eens kijken wat hij van mijn huidige zadel zegt.

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 12:20

denk idd ook dat het te groot is geworden. toch schijnt er nog wel 1 goede zadelman daar te zijn. en ach ik kom er ook nog wel alleen dan voor andere dingen.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 12:22

Volgens mij is het wel al 2 jaar geleden dat ik er nog eens ben geweest.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 13:00

Ik ben er het laatste half jaar vaak vanwege mn werk (defensie werkt samen met divoza voor onze paardrijkleding), maar wat een drama idd.. Ik ben er 7x geweest, en alle keren waren er problemen met de kassa! Volgens mij werken ze daar in een boekhoudsysteem ipv een kassa systeem, maar dan hadden ze hem weer op de verkeerde grootboekrekening geboekt, konden niet meer terug boeken bla bla

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 13:12

Romyv schreef:
Ik ben er het laatste half jaar vaak vanwege mn werk (defensie werkt samen met divoza voor onze paardrijkleding), maar wat een drama idd.. Ik ben er 7x geweest, en alle keren waren er problemen met de kassa! Volgens mij werken ze daar in een boekhoudsysteem ipv een kassa systeem, maar dan hadden ze hem weer op de verkeerde grootboekrekening geboekt, konden niet meer terug boeken bla bla

Wat leuk zag dat je bij de bereden zit of zat dan ken je vast kaiyle simone en mariska. Ik heb zelf 5,5 jaar bij de kmar gewerkt

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 13:24

jaaa klopt!!! :D Wat cool!!! WAt doe je nu?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 13:25

Ik heb nog nooit iets geretourneerd bij divoza, en spaarde daar dus punten.
Een keer hadden we een scheer apparaat geleend deze was dus kapot... Deze terug gebracht en een nieuwe mee genomen. Ik wist dat ik ongeveer 70/80 punten had dus dacht dat is een leuke korting op een dekje.
Had ik er niks op staan......... Die waren dus eraf omdat het scheer apparaat terug was gebracht en dus verkeerd was aangeslagen.
Maar nu werken ze met cadeau bonnen volgens mij, maar ze zouden nog uitzoeken wat er met die punten was maar daar heb ik nooit meer iets van gehoord natuurlijk...

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 13:38

Ik rij ook met een Kieffer zadel. Ik weet wel, dat als jouw Kieffer nog aangepast kan worden dat hij goed ligt op je paard, dat ik hem persoonlijk echt niet had ingeruild. Wat een heerlijk zadel, goede kwaliteit en blijft mooi. Divoza en zadels zou in persoonlijk zelf niet gauw aan beginnen. Geen goed gevoel bij. Al een keer een slechte ervaring gehad met t vorige paard dat ik reed.
Gisteren heeft de eigenaresse van Ids voor het eerst 2 onderlinge menproeven gereden. Het ging echt boven verwachting goed, ze ment eigenlijk nooit en dan toch twee winstpunten halen. Hij begint ook steeds leuker te lopen voor de wagen.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 13:45

Wow wat knap!! mennen is toch wel een kunst op zich hoor.. zijn er fotoĊ› van!?

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 14:33

Ja heb wel een foto, zal m ff per pb sturen, weet niet of ik deze zo openbaar mag zetten ;-)

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 14:39

Ik woon vrij dicht in de buurt van divoza staphorst en kom daar geregeld en heb er nog nooit problemen gehad. Voor een zadel zou ik daar niet heen gaan, maar heb daar wel mijn oude Kiefer Wien tegen een mooie prijs in kunnen leveren en voor de tegoedbonnen mooie nieuwe Petries gekocht.

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 15:46

Romyv schreef:
jaaa klopt!!! :D Wat cool!!! WAt doe je nu?

Werk nu in de beveiliging woon in Zeeland en werkte altijd in Den-Haag niet echt naast de deur haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 20:26

Bedankt iedereen voor de reacties op mijn vraag hoevaak iedereen traint :)
Ik ga vanaf morgen echt serieus bezig met trainen, laat het soms wat afweten omdat het best moeilijk is.
Ik heb zeker 1x in de week les, na de vakantie weer 2x. Wel verschillende lesgevers.
Ik les nu bij iemand thuis, dus op vreemd terrein. Het rijden gaat totaal niet goed. Mijn rij instructeur heeft er al een paar keer op gemoeten omdat ik haar niet aan kon.
Paard draait zich iedere keer om, loopt de andere kant op. Doet wat ze zelf wil. Rijden we over de hoefslag, komen we bij een hoek en mevrouw rent de hoek in. Is niet aan het been. Voorwaarts gaat steeds beter, maar zijwaarts wil ze totaal niet, iemand daar nog tips voor?
Maar zoals mijn rij instructeur zegt, als jij niet rijdt zal het nooit beter worden. Dus moet ik toch door de zure appel heen bijten.
Mijn vader rijdt haar ook, hij is een echte recreatie rijder, maar ook wel iemand die in de bak wil rijden. Maar niet echt dressuur matig. Ik heb de regel, 1x kuit en geen reactie een correctie hulp. Hij geeft ombewust 10 x been, hebben we beiden geleerd op de manege, ik ben het aan het afleren. Hij vraagt haar niet naar beneden, en heeft een rijdt heel grof, grove en grote hulpen. Ik ben altijd wel een beetje bang dat dit ons in de weg gaat zitten. Dat als m'n vader gereden heeft ik weer bij af ben. Nu is hij naar een half uurtje bek af, conditie, gewicht zitten hem in de weg en wil hij meer voor het mennen gaan, dus waarschijnlijk rijdt hij niet vaak.
En die sporen, ik twijfel dat altijd zo erg over...........

Over zadels heb ik geen verstand, onze moet ook vervangen worden.........
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-08-14 20:31, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 20:28

Maaaikea schreef:
Gefeliciteerd Pronkjelover! Lekker!

Mag ik vragen wat ZE is? :\

Hebben jullie friezen ook veel last van mok/mijt of lymfoedeem?
Deze fries gaat door het leven met kaalgeschoren achterbenen (als warmbloed fanaat vind ik dat helemaal niet erg *\o/* ) en met zijn dagelijkse portie Appelazijn is het lymfoedeem goed onder controle (godzijdank _/-\o_ )

Mijn paard heeft een badje gehad voor de mok, driekwart jaar geleden ongeveer en nooit geen mok weer gehad!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 20:29

Jenny_S schreef:

Wat gaaf! Wat springt ze leuk!!

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 21:54

AmoorM schreef:
Jenny_S schreef:

Dank je

Ben je wel tevreden over je instructeurs?
Als de klik er niet is kan je zoveel lessen als je wilt maar kom je niet verder

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 22:15

AmoorM schreef:
Jenny_S schreef:

Dank je

Ben je wel tevreden over je instructeurs?
Als de klik er niet is kan je zoveel lessen als je wilt maar kom je niet verder[/quote]

Ja dat zit wel goed.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 22:27

Ok maar inderdaad als je te weinig zelf rijd loop je al snel tegen problemen aan. Ik rij echt 5 dagen en zelfs dan heb je tijden dat je weer stap terug doet. Dat is al balen. Maar goed ik ben geen talentvolle ruiter haha

Even door zetten dus!!

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 22:42

Morgen les en de hele week niet gereden door bijbaantje(s) en slecht weer.. :n Moet 21 km fietsen dus is echt wel balen.. Is meestal opstappen en wegrijden met die van mij, maar zou toch minstens 4x per week willen rijden..

pronkje_vdp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 23:13

Gave foto jenny!

Mijn paard was vroeger ook een draak tijdens les. Het is ook een deel ervaring. Ben wel gewisseld van instructrice omdat we maar een beetje bleven hangen op hetzelfde niveau.

Balen dynamite is wel een eindje fietsen zeg! Bij mij staan ze gelukkig aan huis. Maar als ze gaat overwinteren op de manege moet ik 11 km fietsen

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 08:08

Hele leuke foto Jenny!

Ik heb gister een fotomeeting bijgewoond met Isanne..
Ze vond het vet spannend (vooral door de hardlopers in de bosjes :+).. Maar dat geeft wel een mooi resultaat!

Afbeelding

Supertrots op mijn knapperd :D

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 08:30

Mooie foto Berdien! Je hebt er nog wel meer neem ik aan?

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 08:49

Nog niet.. Wordt nog aan gewerkt :)